/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Procentregning.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-03-08 17:00

Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
at de evner at føre motorkøretøj.

80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
bilister.

Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
omgående...................ikk'??

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Ivan, Århus (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivan, Århus


Dato : 12-03-08 17:13

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:r9vft31j2qeijiok8e3sm6q1tol5ilscjh@4ax.com...
> Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
> at de evner at føre motorkøretøj.
>
> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
> bilister.
>
> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
> omgående...................ikk'??

Det er da ikke så slemt som jeg frygtede !

80% + 25% = 105%

Overrepræsentationen skyldes måske folk med flere kategorier ?

))))
Ivan, Århus



Ivan, Århus (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivan, Århus


Dato : 12-03-08 17:14

"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:47d80119$0$1988$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:r9vft31j2qeijiok8e3sm6q1tol5ilscjh@4ax.com...
>> Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
>> at de evner at føre motorkøretøj.
>>
>> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
>> bilister.
>>
>> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>> omgående...................ikk'??
>
> Det er da ikke så slemt som jeg frygtede !
>
> 80% + 25% = 105%
>
> Overrepræsentationen skyldes måske folk med flere kategorier ?
>
> ))))
> Ivan, Århus

PS: Jeg er iøvrigt med i de bedste 5% !

Ivan



Kent Oldhøj (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 13-03-08 00:19

"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> wrote in news:47d8014e$0$1979
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> PS: Jeg er iøvrigt med i de bedste 5% !

Jeg har altid ment at dk.fritid.bils skribenter var udenfor kategori

Per Henneberg Kriste~ (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 12-03-08 17:15


"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:47d80119$0$1988$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:r9vft31j2qeijiok8e3sm6q1tol5ilscjh@4ax.com...
>> Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
>> at de evner at føre motorkøretøj.
>>
>> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
>> bilister.
>>
>> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>> omgående...................ikk'??
>
> Det er da ikke så slemt som jeg frygtede !
>
> 80% + 25% = 105%
>
> Overrepræsentationen skyldes måske folk med flere kategorier ?

En helgardering?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


Jesper Jacobsen (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 12-03-08 18:03

Ivan, Århus skrev:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:r9vft31j2qeijiok8e3sm6q1tol5ilscjh@4ax.com...
>> Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
>> at de evner at føre motorkøretøj.
>>
>> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
>> bilister.
>>
>> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>> omgående...................ikk'??
>
> Det er da ikke så slemt som jeg frygtede !
>
> 80% + 25% = 105%
>
> Overrepræsentationen skyldes måske folk med flere kategorier ?
>
> ))))
> Ivan, Århus
>
>

Nu ved jeg så ikke lige hvor du har lært procentregning, men det
regnestykke du har sat op, holder aldrig vand (eller i byretten, eller
hvad du nu vil sige).

Spørger man 100 mennesker mener 80 af dem, de ligger mellem de 25
bedste. Det vil med andre ord sige, at 55 de af de 80 ligger ikke blandt
de 25 bedste, men de ved det så bare ikke. Det er så ikke det samme som
at man kan lægge 80 og 25 sammen, da det to tal allerede er indeholdt i
regnestykket.


Noget andet jeg kom til at studse over, var et skilt jeg kørte forbi ved
en malerforretning i Viborg. Jeg kan kun anbefale alle, at købe sin
maling der, da der var en rabat på pænt over 100%. Jeg kan desværre ikke
huske det nøjagtige tal, men det må da være fedt, at kunne hente maling,
og penge samtidig, bare for at gå ind i forretningen. Jeg skal xå ikke
kunne sige, om de stadig har åbent, men jeg vil i hvert fald tage turen
derover, når nu jeg skal have malet næste gang. Måske er der en fra
Viborg, der lige kan fortælle det rigtige tal. Skiltet står på vej ud
mod Bilka, når man kommer inde fra byen.
P.S. Jeg tror bestemt heller ikke, at de kan regne i den butik.

Jesper

Ivan, Århus (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Ivan, Århus


Dato : 12-03-08 18:12

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47d80caa$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nu ved jeg så ikke lige hvor du har lært procentregning,

ARGH !
Og du så ikke smiley'en ?

Jeg er sådan set blandt de bedste 1% til %-regning.
Og i den bedste promille til .... promilleregning.


Ivan



Jesper Jacobsen (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 12-03-08 18:55

Ivan, Århus skrev:
> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d80caa$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Nu ved jeg så ikke lige hvor du har lært procentregning,
>
> ARGH !
> Og du så ikke smiley'en ?


Hmm -- efter lige at have kigget på indlægget igen -- så jo, nu så jeg
den !?!



Finn Guldmann (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-03-08 12:50

Jesper Jacobsen skrev:
> Spørger man 100 mennesker mener 80 af dem, de ligger mellem de 25
> bedste. Det vil med andre ord sige, at 55 de af de 80 ligger ikke blandt
> de 25 bedste, men de ved det så bare ikke. Det er så ikke det samme som
> at man kan lægge 80 og 25 sammen, da det to tal allerede er indeholdt i
> regnestykket.
>
Det er så ikke helt rigtig, nødvendigvis. Det kan godt være tilfældet.

Men det er kun 5 af de 80 der nødvendigvis må være blandt de 25 bedste.

De resterende 75 behøver ikke være blandt de 25 bedste selvom de selv
siger det.


> Noget andet jeg kom til at studse over, var et skilt jeg kørte forbi ved
> en malerforretning i Viborg. Jeg kan kun anbefale alle, at købe sin
> maling der, da der var en rabat på pænt over 100%. Jeg kan desværre ikke
> huske det nøjagtige tal, men det må da være fedt, at kunne hente maling,
> og penge samtidig, bare for at gå ind i forretningen. Jeg skal xå ikke
> kunne sige, om de stadig har åbent, men jeg vil i hvert fald tage turen
> derover, når nu jeg skal have malet næste gang. Måske er der en fra
> Viborg, der lige kan fortælle det rigtige tal. Skiltet står på vej ud
> mod Bilka, når man kommer inde fra byen.
> P.S. Jeg tror bestemt heller ikke, at de kan regne i den butik.
>
Nu er der langt til Viborg, men bare man "køber" maling nok burde det jo
stadig kunne svare sig. Så mon der er en eller anden der kunne give et
link, evt. et billede, til/af dette særdeles fordelagtige tilbud?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

alexbo (12-03-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-03-08 18:18


"Folmer Rasmussen" skrev

> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
> bilister.

Prøv du at lave en rundspørge her i gruppen, så skal du se procenter.

mvh
Alex Christensen




Ukendt (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-03-08 18:33

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>omgående...................ikk'??

Du ved jo at der findes 3 slags mennesker - den der kan regne , og dem
der ikke kan !


--
Jan_stevns

Jesper Jacobsen (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 12-03-08 18:56

jan_stevns skrev:
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>> omgående...................ikk'??
>
> Du ved jo at der findes 3 slags mennesker - den der kan regne , og dem
> der ikke kan !
>
>
Næææh. -- der 10 slags mennesker. Dem der kan forstå det binære
talsystem, og dem der ikke kan.

Jesper


Ukendt (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-03-08 20:48


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47d81941$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> jan_stevns skrev:
> > Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
> >
> >> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
> >> omgående...................ikk'??
> >
> > Du ved jo at der findes 3 slags mennesker - den der kan regne , og dem
> > der ikke kan !
> >
> >
> Næææh. -- der 10 slags mennesker. Dem der kan forstå det binære
> talsystem, og dem der ikke kan.
>
> Jesper
>

Ja og der er så lige 2 slags *S*



Jesper Jacobsen (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 12-03-08 21:28

JHB skrev:
> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d81941$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> jan_stevns skrev:
>>> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>>>
>>>> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>>>> omgående...................ikk'??
>>> Du ved jo at der findes 3 slags mennesker - den der kan regne , og dem
>>> der ikke kan !
>>>
>>>
>> Næææh. -- der 10 slags mennesker. Dem der kan forstå det binære
>> talsystem, og dem der ikke kan.
>>
>> Jesper
>>
>
> Ja og der er så lige 2 slags *S*
>
>

Hint -- det binære talsystem består kun af tallene 1 og 0



Jesper


Ukendt (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-08 21:38


"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:47d83ce1$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> JHB skrev:
> > "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> > news:47d81941$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> jan_stevns skrev:
> >>> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
> >>>
> >>>> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
> >>>> omgående...................ikk'??
> >>> Du ved jo at der findes 3 slags mennesker - den der kan regne , og dem
> >>> der ikke kan !
> >>>
> >>>
> >> Næææh. -- der 10 slags mennesker. Dem der kan forstå det binære
> >> talsystem, og dem der ikke kan.
> >>
> >> Jesper
> >>
> >
> > Ja og der er så lige 2 slags *S*
> >
> >
>
> Hint -- det binære talsystem består kun af tallene 1 og 0
>
>
>
> Jesper
>

Jeps og derfor er 10 binær = 2 i titalsystemet.



Leonard (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-03-08 21:45

On Thu, 13 Mar 2008 21:37:59 +0100, JHB wrote:

> Jeps og derfor er 10 binær = 2 i titalsystemet.

Det er altså en dårlig joke, medmindre man læser baglæns.
Når jeg læser binært, så læser jeg som regel fra venstre mod højre og så
er 10 = 1 og 01 = 2 ...

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Kent Friis (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 13-03-08 22:08

Den Thu, 13 Mar 2008 21:45:25 +0100 skrev Leonard:
> On Thu, 13 Mar 2008 21:37:59 +0100, JHB wrote:
>
>> Jeps og derfor er 10 binær = 2 i titalsystemet.
>
> Det er altså en dårlig joke, medmindre man læser baglæns.
> Når jeg læser binært, så læser jeg som regel fra venstre mod højre og så
> er 10 = 1 og 01 = 2 ...

Det er da dig der læser baglæns.

binær - decimal
10000000 = 128
1000000 = 64
100000 = 32
10000 = 16
1000 = 8
100 = 4
10 = 2
1 = 1
0,1 = 0,5
0,01 = 0,25
0,001 = 0,125
0,0001 = 0,0625
0,00001 = 0,03125
0,000001 = 0,015625
0,0000001 = 0,007812
0,00000001 = 0,003906

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Lars [6710] (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 13-03-08 22:17

Leonard skrev:

> Det er altså en dårlig joke, medmindre man læser baglæns.

Hmmm.... binære tal læses som alle andre talsystemer. Vi er vel bare
mere vante til at afkode decimale tal så derfor virker det som om vi
læser dem frem venstre mod højre. Og det er også en anelse lettere at
overskue tal i 10 tals systemet end i det binære (med mindre man er
total nørd)

> Når jeg læser binært, så læser jeg som regel fra venstre mod højre og så
> er 10 = 1 og 01 = 2 ...
>

Det er ikke så heldigt... Giver ihvertfald nogle sjove resultater

binært 10 = 1*2^1 + 0*2^0 = decimalt 2

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Ukendt (12-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-03-08 20:26

On Wed, 12 Mar 2008 17:00:19 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
>at de evner at føre motorkøretøj.
>
>80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
>bilister.
>
>Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>omgående...................ikk'??

Jow, jow.....der er 320% bilister i DK - når man kigger lidt rundt om
morgenen lyder det rigtigt ) Eller også er der nogen, der trænger
til en test, så de kan lære noget andet.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Hr. Jensen (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 13-03-08 08:52

On Wed, 12 Mar 2008 17:00:19 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
>at de evner at føre motorkøretøj.
>
>80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
>bilister.
>
>Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
>omgående...................ikk'??

Lad os se: 80% af de _adspurgte_ mener, at de er blandt de 25% bedste af
_samtlige_ bilister...

Hvis vi nu siger at der f.eks. findes 2.000.000 bilister, så vil de
bedste 25% af dem udgøre 500.000.
Så har man spurgt 625.000 bilister om deres evner bag et rat, og 80% af
disse (625.000 x 0,8 = 500.000) svarede at de var blandt de 25% bedste.

Voila! Regnestykket går op...

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Preben Riis Sørensen (13-03-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-03-08 21:48


Hvordan kan man regne på noget der ikke er defineret? Hvornår er en bilist
bedst?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Brian Axelgaard (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 14-03-08 17:54

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen
news:47d9931a$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvordan kan man regne på noget der ikke er defineret? Hvornår er en bilist
> bedst?

Han skulle også bare være bedre end de dårligste 75% :)


Folmer Rasmussen (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-03-08 21:21

On Thu, 13 Mar 2008 21:48:26 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>
> Hvordan kan man regne på noget der ikke er defineret? Hvornår er en bilist
>bedst?

>--

Nu er du jo en alvorsmand, og det er ikke noget at spøge med.

Kunne du forestille dig, at der var tale om en morsomhed, der ligger
gemt i det faktum, at de fleste bilister tror de er bedre end
gennemsnittet?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-08 21:26

On Fri, 14 Mar 2008 21:21:07 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Thu, 13 Mar 2008 21:48:26 +0100, "Preben Riis Sørensen"
><preben@esenet.dk> wrote:
>
>>
>> Hvordan kan man regne på noget der ikke er defineret? Hvornår er en bilist
>>bedst?
>
>>--
>
>Nu er du jo en alvorsmand, og det er ikke noget at spøge med.
>
>Kunne du forestille dig, at der var tale om en morsomhed, der ligger
>gemt i det faktum, at de fleste bilister tror de er bedre end
>gennemsnittet?

Folmer - du ved jo godt, at det er vi allesammen. At
forsikringsselskaberne og RSF så mener, at der er dårlige bilister
derude må de fandme først bevise, ikke? )........Eller rettere,
måske skulle de mange % bevise at de er gode?
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Folmer Rasmussen (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-03-08 21:33

On Fri, 14 Mar 2008 21:26:08 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Fri, 14 Mar 2008 21:21:07 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Thu, 13 Mar 2008 21:48:26 +0100, "Preben Riis Sørensen"
>><preben@esenet.dk> wrote:
>>
>>>
>>> Hvordan kan man regne på noget der ikke er defineret? Hvornår er en bilist
>>>bedst?
>>
>>>--
>>
>>Nu er du jo en alvorsmand, og det er ikke noget at spøge med.
>>
>>Kunne du forestille dig, at der var tale om en morsomhed, der ligger
>>gemt i det faktum, at de fleste bilister tror de er bedre end
>>gennemsnittet?
>
>Folmer - du ved jo godt, at det er vi allesammen. At
>forsikringsselskaberne og RSF så mener, at der er dårlige bilister
>derude må de fandme først bevise, ikke? )........Eller rettere,
>måske skulle de mange % bevise at de er gode?

>--

Jamen sådan i det daglige synes jeg jo også at jeg slipper hæderligt
fra opgaven.

Det går imidlertid over lige med det samme, når jeg kommer til at
zappe ind på en af de kanaler der sender rally.

Hold da kæft, de kan styre vogn.

170-200 km/t. ud ad en skovvej med sving og pløre/is og hele
svineriet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-08 21:48

On Fri, 14 Mar 2008 21:33:25 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>
>
>Jamen sådan i det daglige synes jeg jo også at jeg slipper hæderligt
>fra opgaven.
>
>Det går imidlertid over lige med det samme, når jeg kommer til at
>zappe ind på en af de kanaler der sender rally.
>
>Hold da kæft, de kan styre vogn.
>
>170-200 km/t. ud ad en skovvej med sving og pløre/is og hele
>svineriet.

Når man ser på deres "hit-rate" bliver man knap så imponeret
Men ja - det får en til at tænke over om man nu er så god som man
tror
Men..igen....i relativ tæt trafik tror jeg stadig jeg kan klare mig -
har da kun haft 3 næsten-kollisionsting den sidste uge. Når jeg ser
hvad der tilbydes af skærme derude er det forsvindende lidt - nåååh,
ja...jeg måtte besøge nødsporet forleden for ikke at få nye skærme
*suk* Der var ikke plads og blinklys var åbenbart rettighed *suk*. Gad
vide, hvem der havde flyttet hendes afkørsel nogle hundrede meter -
der var rigeligt plads et par biler bagude.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Møller (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 14-03-08 22:01

Ivan Madsen wrote:

> ja...jeg måtte besøge nødsporet forleden for ikke at få nye skærme
> *suk* Der var ikke plads og blinklys var åbenbart rettighed *suk*. Gad
> vide, hvem der havde flyttet hendes afkørsel nogle hundrede meter -
> der var rigeligt plads et par biler bagude.

Nu er du uretfærdig, du, og ikke hende, skal da tage højde for, at mobilen tager noget af udsigten
fra sminkespejlet.

Møller

Ukendt (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-08 22:05

On Fri, 14 Mar 2008 22:01:06 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Ivan Madsen wrote:
>
>> ja...jeg måtte besøge nødsporet forleden for ikke at få nye skærme
>> *suk* Der var ikke plads og blinklys var åbenbart rettighed *suk*. Gad
>> vide, hvem der havde flyttet hendes afkørsel nogle hundrede meter -
>> der var rigeligt plads et par biler bagude.
>
>Nu er du uretfærdig, du, og ikke hende, skal da tage højde for, at mobilen tager noget af udsigten
>fra sminkespejlet.
>

Nææh, det var vist bare almindelig "jeg skal frem"-attitude. Eller
også havde børnene på for- og bagsæde taget opmærksomheden. Men hendes
"fuck-you" finger fejlede intet )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Folmer Rasmussen (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-03-08 22:09

On Fri, 14 Mar 2008 22:04:37 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Fri, 14 Mar 2008 22:01:06 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>
>>Ivan Madsen wrote:
>>
>>> ja...jeg måtte besøge nødsporet forleden for ikke at få nye skærme
>>> *suk* Der var ikke plads og blinklys var åbenbart rettighed *suk*. Gad
>>> vide, hvem der havde flyttet hendes afkørsel nogle hundrede meter -
>>> der var rigeligt plads et par biler bagude.
>>
>>Nu er du uretfærdig, du, og ikke hende, skal da tage højde for, at mobilen tager noget af udsigten
>>fra sminkespejlet.
>>
>
>Nææh, det var vist bare almindelig "jeg skal frem"-attitude. Eller
>også havde børnene på for- og bagsæde taget opmærksomheden. Men hendes
>"fuck-you" finger fejlede intet )

>--

Naaaarh, var konen ikke vaccineret mod stivkrampe?

Du har jo selvfølgelig også ligget og smølet, og har derfor været i
vejen for konen, eller sådan noget.

Det er i hvert fald din skyld, uanset. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (14-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-08 22:17

On Fri, 14 Mar 2008 22:09:05 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Fri, 14 Mar 2008 22:04:37 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>On Fri, 14 Mar 2008 22:01:06 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>>
>>>Ivan Madsen wrote:
>>>
>>>> ja...jeg måtte besøge nødsporet forleden for ikke at få nye skærme
>>>> *suk* Der var ikke plads og blinklys var åbenbart rettighed *suk*. Gad
>>>> vide, hvem der havde flyttet hendes afkørsel nogle hundrede meter -
>>>> der var rigeligt plads et par biler bagude.
>>>
>>>Nu er du uretfærdig, du, og ikke hende, skal da tage højde for, at mobilen tager noget af udsigten
>>>fra sminkespejlet.
>>>
>>
>>Nææh, det var vist bare almindelig "jeg skal frem"-attitude. Eller
>>også havde børnene på for- og bagsæde taget opmærksomheden. Men hendes
>>"fuck-you" finger fejlede intet )
>
>>--
>
>Naaaarh, var konen ikke vaccineret mod stivkrampe?
>
>Du har jo selvfølgelig også ligget og smølet, og har derfor været i
>vejen for konen, eller sådan noget.
>
>Det er i hvert fald din skyld, uanset. )

Det var nok min skyld, at der ikke var plads til hende Scenen var
at højre spor blev mere og mere crowded op til Ringsted-afkørslen på
Holbæk-motorvejen.(formodentlig fordi mange opdager at afkørslen er
blevet flyttet et par km tættere på Roskilde) Jeg kom tættere og
tættere på ham foran og med en 48 tons-fætter i røven var bremser ikke
lige det jeg tænkte mest i ...snarede en gradvis nedsættelse af
farten. Så skulle "dullen" lige ind imellem og "festen" begyndte. Jeg
måtte sådan set vælge mellem 48 tons i røven eller at smutte indenom -
jeg valgte den nemme løsning og tudede som ind i helvede......og hun
fik plads mellem mig og de 48 tons bagved mig Skulle demonstrere
da hun fik chancen på ringstedvejen ved at overhale netop mig og ikke
de næste tre, der var lige til at "snuppe". *suk*
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Leif Neland (15-03-2008)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 15-03-08 08:47

Folmer Rasmussen skrev:
> Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
> at de evner at føre motorkøretøj.
>
> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
> bilister.
>
> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
> omgående...................ikk'??
>

Det er ihvertfald muligt for flertallet at ligge over gennemsnittet.
Eller under.

I et klasseværelse er 19 ti-årige elever og 1 50-årig lærer.
Gennemsnitsalderen er (19*10 + 1*50)/20 = 240/20 = 12.

95% er under gennemsnitsalderen.

Så det er slet ikke umuligt at flertallet af bilister kører bedre end
gennemsnittet. Det kræver bare at de dårlige er virkeligt dårlige.

Problemet er bare at sætte en talværdi på god/dårlig...

Leif


K*N (11-04-2008)
Kommentar
Fra : K*N


Dato : 11-04-08 12:43


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:r9vft31j2qeijiok8e3sm6q1tol5ilscjh@4ax.com...
> Der er foretaget en større undersøgelse af hvorledes folk selv mener
> at de evner at føre motorkøretøj.
>
> 80% af de adspurgte mente at de tilhørte de bedste 25% af samtlige
> bilister.
>
> Det er skrap kost for en ikke-matematiker, men I belærer mig aldeles
> omgående...................ikk'??
>

Det er da ikke så svært - de 20% er da bare så ekstremt ringe at de trækker
total tallet ned !

Knud



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste