Felicia 1,3 fra 2000?
Fra : Z

Dato : 11-03-08 11:46

Hej gruppe, jeg er ude som førstegagskøber til en lille og økonomisk bil.
Jeg så tidligere på Aygo etc og fik en god respons her i gruppen, men
kom frem til at den havde for lille bagagerum samt var for dyr med det
ønskede udstyr.

Jeg ser pt. på lidt ældre biler med lav km-stand, for eksempel denne
Felicia X-line 1.3 MPi fra 2000:
http://www.nysynet.dk/r13.htm

Er der noget at udsætte på denne model? Jeg går ud fra at det meste af
indmaden er fra VW?

Har i nogen kommentarer til sælger? Han virker ikke som den typiske
brugtbilsforhandler, men på den gode måde

Fra : Møller

Dato : 11-03-08 12:12

Z wrote:
> [...]
> Felicia X-line 1.3 MPi fra 2000:
> http://www.nysynet.dk/r13.htm
>
> Er der noget at udsætte på denne model? Jeg går ud fra at det meste af

Det skal du ikke regne med, det ligner den gamle stødstangsmotor fra Skoda.

> Har i nogen kommentarer til sælger? Han virker ikke som den typiske
> brugtbilsforhandler, men på den gode måde

Plejer han ikke at fraskrive sig garanti ved at sige at det er privat?

Registreringsnummer:    TR38066
Betegnelse:    SKODA FELICIA 1,3
Type:    Personbil
Stelnummer:    TMB EEF613Y026**** (?)
Typegodkendelsesnummer:    E8749-01
Dato for første indregistrering    27-01-2000
Dato for seneste godkendelse ved syn:    01-02-2008
Dato-udgangspunkt for kommende periodisk syn:    27-01-2000
Til periodisk syn hvor ofte?    Periodisk syn hvert 2. år fra det 4. år
Med forbehold for fejl og mangler. Data ajourføres med indtil 10 dages forsinkelse.

EE: 1,3 Skoda motor

Skoda Felicia (E8749) udstedt 11-11-1997:
http://www.fstyr.dk/sw22275.asp
og slå op med E8749.

Møller

Fra : Z

Dato : 11-03-08 13:30

Tak skal du have. Ja at han sælger fra privaten havde jeg slet ikke
tænkt på. Så ser det ikke så attraktivt ud alligevel.

Hvor finder du det første sæt data du bragte?

Fra : Møller

Dato : 11-03-08 14:07

Z wrote:
> Tak skal du have. Ja at han sælger fra privaten havde jeg slet ikke
> tænkt på. Så ser det ikke så attraktivt ud alligevel.
>
> Hvor finder du det første sæt data du bragte?
>
> Mvh

Opskriften:
1.Bilens registreringsnr: ses på foto
2. indtastes her: http://www.biltorvet.dk/MinBil/MinBil.aspx
Så kopieres typegodkendelse ind på
3. "Klik her for at se typegodkendelser på Færdselsstyrelsens hjemmeside"
4. så giver resten sig selv.

Typegodkendelse eller VIN nr. fortøller alt om bilen.
Se bl.a.:
http://www.kerrywilson.com/vin.htm

På franske biler kan du via ORGA nr, se produktionsdato, næsten på klokkeslet:
http://www.cats-citroen.net/citroen/organumber.html

Pant i køretøj:
http://www.bilbasen.dk/bilbogen/
https://www.statstidende.dk/

og sådan kam man så meget med de rigtige værktøjer.

Møller

Fra : Møller

Dato : 11-03-08 14:20

Z wrote:
> Tak skal du have. Ja at han sælger fra privaten havde jeg slet ikke
> tænkt på. Så ser det ikke så attraktivt ud alligevel.
>
> Hvor finder du det første sæt data du bragte?
>
> Mvh

og lidt ved at dekode den aktuelle bil:
VIN:   TMBEEF613Y026****
1:T
2:M
3:B
4:E
5:E
6:F
7:6
8:1
9:3
10:Y
11:0
12:2
13:6
14:*
15:*
16:*
17:*
Description   Position   Raw Data
Region:    1    T    Europe
Country:    1-2    TM    Czechoslavakia
Manufacturer:    2-3    MB    Skoda
Model Specific: 4-8    EEF61    Unknown
Check Digit:    9    3    Invalid
Year:       10    Y    2000
Assembly Plant: 11    0    0
Serial Number:    12-17    26***    26***

/Møller

Fra : Anders Majland

Dato : 11-03-08 16:12

> [...]
> Felicia X-line 1.3 MPi fra 2000:
> http://www.nysynet.dk/r13.htm
>
> Er der noget at udsætte på denne model? Jeg går ud fra at det meste af

Den er slet ikke på højde med nye modeller som fabia og octavia - Men det er
en simpel og solid bil som du sagtens kan være heldig at være billigt
kørende i i mange år. Har du aldrig kørt i en så prøv den - den er meget
bedre end forgængeren (favorit)

Fra : Robert Andersen

Dato : 12-03-08 06:01

> [...]
> er en simpel og solid bil som du sagtens kan være heldig at være billigt
> kørende i i mange år. Har du aldrig kørt i en så prøv den - den er meget

Jeg skal til at skrotte min felicia 1,6 godt nok er det med vw motor, men
1,3 skulle være lige så solid.

Jeg har kørt 140.000 km i den på små 4 år, den havde kørt 70 kkm da jeg
købte den

Den har kostet mig 40 øre per kørt kilometer i indkøb og vedligeholdelse,
kun en enkelt gang har den ikke kunne starte (defekt tændspole) Ellers har
den kun set værksted 4 gange på den tid, og ingen af gangene har det kostet
over 4500.

Billigere og mere stabilt kan man ikke blive fragtet rundt i danmark på 4
hjul..

Jeg ville dog aldrig slippe mere end 30-35 kkr. for en 1,3 uanset hvor pæn
den er.

Fra : Z

Dato : 12-03-08 12:33

> [...]
> den kun set værksted 4 gange på den tid, og ingen af gangene har det kostet

Det lyder fint, men er så også med VW-motor. Jeg går ud fra at dette er
langt at foretrække ved rep?

> Jeg ville dog aldrig slippe mere end 30-35 kkr. for en 1,3 uanset
hvor pæn
> den er.

1,6'ere findes, som f.eks. denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Skoda-Felicia-1,6-5d.-LX_ID247832.htm
men så har de typisk allerede kørt 120+ kkm. Hvilket jeg ikke
umiddelbart er så glad for...

Alternativt en 2000'er fra forhandler. 50.000,- kørt 57.000km:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Felicia-1,6-LX-5d_ID656900571.htm

Jeg ser også på et par Poloer fra 1996. En har kørt 183kkm til 38.900
(forhandler) en anden 105kkm til 49.500 privat. Førstnævnte synes jeg
har kørt for langt - men den anden som har kørt 105kkm burde der være en
del levetid i endnu?

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-08 13:22

> Det lyder fint, men er så også med VW-motor. Jeg går ud fra at dette er
> langt at foretrække ved rep?

Ikke nødvendigvis - de gamle stødstangsmotorer har f.eks ikke en tandrem der
er dyr at skifte.

Fra : jimmi1311

Dato : 12-03-08 08:33

On 11 Mar., 11:46, Z <svarigrup...@hotmail.invalid> wrote:
> [...]
> indmaden er fra VW?
>
> Har i nogen kommentarer til sælger? Han virker ikke som den typiske
> brugtbilsforhandler, men på den gode måde

Hej Hej

Har selv en felicia og ja den køre da udmærket, men var det ikke en
ide at vælge en Fabia i steden for?? Den kan du få for under 70K og så
får du ligepluselig en meget mere tidssvarende bil.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,4-68-Comfort-5d_ID550700499.htm

MVH
JImmi

Fra : Z

Dato : 12-03-08 16:11

> [...]
> ide at vælge en Fabia i steden for?? Den kan du få for under 70K og så
> får du ligepluselig en meget mere tidssvarende bil.

Det er godt nok lidt mere end hvad jeg har forventet at bruge, og
km-standen ligger også lidt højere end hvad jeg havde håbet på :) men
det kan være du har ret. Nu har jeg set på denne bl.a.:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,4-68-Comfort-5d_ID602800557.htm

Kørt 97.000km. Jeg regner med max at køre 10.000 om året, nok en del
mindre, så der burde være mange år tilbage i den?

Kan det alt andet lige betale sig at lave en serviceaftale hos Semler,
eller vil jeg få en bedre økonomi ved blot at lægge samme beløb til side
hver måned?

Fra : Z

Dato : 12-03-08 16:56

> [...]
>
> Kan det alt andet lige betale sig at lave en serviceaftale hos Semler,
> eller vil jeg få en bedre økonomi ved blot at lægge samme beløb til side

Nå, nu ser jeg at den også er med Skodamotor. Men dette mener i altså
ikke er en ulempe?

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-08 20:10

> [...]
> Kan det alt andet lige betale sig at lave en serviceaftale hos Semler,
> eller vil jeg få en bedre økonomi ved blot at lægge samme beløb til side

Det er lidt som en forsikring - for langt de fleste kan det ikke betale sig
men er du uheldig er det rart med en fast pris .... Jeg vill eikke tegne en
serviceaftale på den ...