Bare en kommentar... Boyd RIP men Chip foo~
Fra : Thomas

Dato : 10-03-08 14:30

Hej NG

Er det kun mig der nyder at se Overhauling på Discovery med Chip Foose ?
Alle der er med og kender Chip siger han er verden rareste menneske. Man
kan da heller ikke tro andet, ud fra det man ser. Og hvilken håndværker
denne mester er. Når man sammenligner med "American Hotrod" og "West
Coast Choppers" er der tale om et helt andet arbejdsmiljø. Folk nyder at
arbejde, og Chip er med i næsten samtlige scener. Hvis de skulle genbruge
tændrør er jeg overbevist om at han også ville stå med en stålbørste i
hånden.

Når man ser "American Hotrod" er der næsten en ny besætning med hver eneste
gang, wonder why ? Det lader til at Boyd satte den største dyd i at sætte
en kort deadline, blive kendt for det og så ellers give folkene skylden, når
den ikke kunne holdes!

Foose er en sand mester, mener jeg . Men hvad mener I ? Mit eneste
kendskab til ombygning af biler er i forbindelse med de serier der er på
Discovery, så jeg beklager hvis jeg er uvidende om nogle andre store mestre

Mvh

Thomas

PS. Husk at se overhauling i aften kl 1700 på Discovery. Her er det Chip
selv de overhauler. Ligger på langs, så jeg så afsnittet her til morges
Herligt at se hvor rørt den man bliver

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 19:31

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Er det kun mig der nyder at se Overhauling på Discovery med Chip Foose ?

Næppe !

>Alle der er med og kender Chip siger han er verden rareste menneske.

Vi har vel alle vore gode dage, og mindre gode dage.

Når man tænker på at Chip er "udsprunget" fra Boyd, kan man jo kun
gisne på årsagen, men den er vel den vanlige at der sjældent er plads
til 2 genier samme sted

Efter min mening er (var) Boyd en rigtig skidderik over for sit
personale, og en ægte sissy, der kun havde den der lille prop (Duane)
som stødfanger, når folk blev kørt sure

Boyd har da bestemt kreeret en række eminent flotte ting - men
eddergodtnok også lavet nogle designflop så det ville noget. Man kan
ikke nøjes med at leve af navnet alene - lidt innovation er jo ikke at
foragte

>Foose er en sand mester, mener jeg . Men hvad mener I ? Mit eneste
>kendskab til ombygning af biler er i forbindelse med de serier der er på
>Discovery, så jeg beklager hvis jeg er uvidende om nogle andre store mestre

well - Chip låser sig ikke fast på Ford's 32'ere
--
Jan_stevns

Fra : Thomas

Dato : 10-03-08 22:16

<jan_stevns> wrote in message

> [...]
>
> Efter min mening er (var) Boyd en rigtig skidderik over for sit
> personale, og en ægte sissy, der kun havde den der lille prop (Duane)

Yup.... nu ved man aldrig hvor meget der er spil for galleriet, men folk
vil vel næppe optræde mere usympatiske end de er i forvejen. Men Boyd er
(var) ligesom ham Teüffel Senior... det er min butik, så jeg kan gå rundt
og lave mindst muligt og genere de ansatte mest muligt...............
Det har de jo selvfølgelig ret i, men set ud fra en forretningsmæssigt og
økonomisk synspunkt, er det da ikke noget der gavner...... og ja ham
Duane, er da et komplet overflødigt led i den shop

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 22:39

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Yup.... nu ved man aldrig hvor meget der er spil for galleriet, ........

nok mere end man lige tror - det er jo rent kommercielt, at den serie
er lavet - penge, penge, og en masse ting, der holder seerne til

Foruden det, har Discovery jo et sært forhold til product placement -
dem der ikke vil bidrage, få jo masket deres produktnavne væk ;)

Så - Når en som Duane får en kedelig rolle i serien, er det ikke uden
bagtanke, nogen skal jo spille devil's advocate

>.....men folk vil vel næppe optræde mere usympatiske end de er i forvejen.

Penge !

>....og ja ham Duane, er da et komplet overflødigt led i den shop

Nej - nogen skal sørge for en lind strøm af materialer.
--
Jan_stevns

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-03-08 14:53

On Mar 10, 2:29 pm, "Thomas" <bambanosFJ...@hotmail.com> wrote:

> Foose er en sand mester, mener jeg . Men hvad mener I ?

Fuldstændig enig. Der er også en klar kvalitativ forskel på chip
fooses evner og resten af de kendte car-tunere. Chip kan designe en
bil med en kæmpe hemi motor, two-tone maling og 20" hjul uden at det
ligner en smagsløs brian-øse. Hans entusiame for biler er smittende

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-03-08 22:34

> [...]
> kendskab til ombygning af biler er i forbindelse med de serier der er på
> Discovery, så jeg beklager hvis jeg er uvidende om nogle andre store

Boyd var ikke den fødte leder, hans værksted er nok vokset for stort til han
kan styre det og han lod ikke andre overtage. Derfor ser man udskiftninger
hele tiden og en presset tidsplan.
Nu ser det ikke ud som om Boyd bygger som Foose. Boyd bygger det meste selv
og Foose har jo firmaer inde til alt fra bremser til lyd, lak osv. Måske
ligger forskellen der.

Mvh Niels