V 70, årgang 2005, 2,4, 125 kWatt, er en velfungerende bil uden problemer /
store udgifter, men er HELT enig med bemærkningen om håndbremsen.
Konstruktionen er i bund og grund OK, men Volvo skulle bare finde ud af,
hvorledes man limer bremsebelægningen på, så de bliver siddende.
Hvis man ikke kan finde en egnet lim, så brug da undersænkede nitter,
sliddet på belægningen skulle gerne være minimal.
Skulle der påpeges et meget lille minus, nærlyset er lidt svagt i forhold
til fjernlys, hvilket kommer til udtryk ved skift mellem dem.
Der er tale om almindelige lyskilder.
Jeg vil prøve at udbedre det ved at benytte en af de forskellige typer af
lyskilder til forskellige kørselsforhold. Yderligere kan findes på Osrams,
Philips hjemmeside. Er der nogen der har erfaring ?. Måske skal vi til at
skifte lyskilder beregnet for sommer og vinter. Lige som vi har lært at
skifte dæk.
I V 70 er bagagepladsen prima, hvis det er det man har brug for.
Held og lykke med det du vælger.
mvh
Preben
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47d396fa$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse
> news:47d3263d$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hvad er plus / minus ved et valg mellem S80 og en V70 Volvo ?
> > Den ene sedan , den anden Stationcar. Naturligvis , men sådan alt
> > taget i
> > betragtning ? Har hørt lidt om dårlige Volvo tomatgearkasser..?
> > Begge koster lige omkring de 250.000kr.
> > Meget brugt naturligvis.
>
> For at starte med det du har hørt/læst om BJ's gearkasse, så var det
> største problem at han havde fået utrolig dårlig service af Volvo
> Danmark - jeg vil tro at den reservedel der skulle skiftes koster
> omkring 500,-, istedet påstod Volvo der skulle en ny gearkasse til.
>
> Det eneste jeg er rigtig træt af er den elendige konstruktion af
> håndbremsen....
>
>
> Så til det sjove
>
> Hvis ikke du decideret har brug for en stationcar, skal du kigge på
> S80 - den er flere gange set billigere end V70! - hvis du vil have
> T6'eren er den nok lidt dyrere end en V70 med samme stand / Km.
> V70 er IMO et sikrere valg, ihvertfald op til 5/2000 da der i grove træk
> er tale om en kraftigt faceliftet 850'er, og det er således gennemprøvet
> teknik der bare spiller.
>
> Jeg har nu haft min 1998 V70 2,5T Aut. i 2½ år, og udover alm service,
> som jeg udfører selv, har den kostet mig 63,- til en pakdåse ved
> pulsgiveren på udstødningsknasten, der er dog begyndende støj fra højre
> forhjulsleje, så der er et lille projekt til Påskeferien.
> Den har lige rundet 154000Miles - ( 247786km )
> Motor og gearkasse kører fint og bruger eller spilder ingen olie.
>
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
>
>
>