Afspille musik i bilen ?
Fra : John T.

Dato : 06-03-08 19:33

Hej.
Jeg har en hel del mp3 musik på pc,en.
men kan ikke afspille dem i bilen, jeg har en skive der fungerer,
det er cda-filer.
Er det de eneste filer der kan bruges til bilen ?
(Blaupunkt London RDM 104)
Hvad gør jeg så lydkvaliteten bliver god ?
Tak!
John T.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-08 19:48

"John T." skriver:

> men kan ikke afspille dem i bilen, jeg har en skive der fungerer,
> det er cda-filer.

Det er en almindelig lyd CD.

> Er det de eneste filer der kan bruges til bilen ?
> (Blaupunkt London RDM 104)

Ja.

> Hvad gør jeg så lydkvaliteten bliver god ?

For sent, det er allerede ødelagt af at blive til Mp3.

Vil du afspille dem i bilens CD afspiller, skal du kode dem om til
almindelig lyd.
Alternativt slutter du en Mp3afspiller til line in på din radio.
Harald-Nyborg har en (til prisen) udemærket 1GB Denver mp3 afspiller i
denne uge til 149 kr.

Hertil skal du blot have et line in kabel til din radio og et kabel der
kan gå fra minijack til phonostik.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kåre

Dato : 06-03-08 22:22

> For sent, det er allerede ødelagt af at blive til Mp3.

OG ødelagt af at blive afspillet i en bil...

I en bil er der squ så meget støj og dårlig akustik at man næppe kan høre om
det er mp3 eller wav.
Men din CD spiller skal selvfølgelig kunne afspille mp3 filer for at du kan
putte en skive i med mp3 numre på.

mvh
Kåre

Fra : Brian

Dato : 06-03-08 22:25

Kåre wrote:

> Men din CD spiller skal selvfølgelig kunne afspille mp3 filer for at
> du kan putte en skive i med mp3 numre på.

Nææ, faktisk ikke

/Brian

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-03-08 21:36

"John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det de eneste filer der kan bruges til bilen ?
> (Blaupunkt London RDM 104)
> Hvad gør jeg så lydkvaliteten bliver god ?

Brænd det ud som MP3 filer så kan der også være mange flere numre på

erik

Fra : John T.

Dato : 06-03-08 22:17

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "John T." <tilsteda@pc.dk> skrev i en meddelelse

Det hjælper jo ikke noget, når spillen i bilen ikke kan spille Mp3,
men til Claus kan jeg sige:
Nu har jeg siddet og lavet mange forsøg,(siden sidste indlæg) og Nero
Express kan gøre det,
men ikke med genskrivebar disk, alm. CD-skiver er ok, og kvaliteten er også
meget fin.
Hvis der er andre der har samme problem, giver jeg gerne opskriften videre.
Har lige lagt Cd,en i bilen og det kører bare SÅ fint !
Hilsen og tak til jer !
John T.
(Svarer først i morgen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-08 22:28

"John T." skriver:

> men ikke med genskrivebar disk

Jo, du skal bare have nogle der er gode nok. jeg har nogle gamle SASF
skiver jeg kan få til at virke i ældre Blaupunkt headunits og min
nuværende VW radio.

> Har lige lagt Cd,en i bilen og det kører bare SÅ fint !

Hvad med en CD changer ?

Fra : PMH

Dato : 06-03-08 22:36

> Hvis der er andre der har samme problem, giver jeg gerne opskriften
> videre.
> Har lige lagt Cd,en i bilen og det kører bare SÅ fint !

Der er såmænd ikke så meget hokus pokus i det.
Stort set alle brændeprogrammer kan klare opgaven.
Overfør Mp3 filerne i programmet, og brænd som en
lyd cd.
Programmet omkonverterer automatisk dine Mp3 filer, til
et format der kan afspilles i en alm. cd afspiller, også i bilen.

Genskrivebare cd'ere, såkaldte CD-RW ligger kun godt
et sted, og det er i skraldespanden.
Mange cd drev kan simpelthen ikke læse dem.
Og med den pris cd'ere idag har, så er man godt nok ude
i sparsomlighed hvis man køber CD-RW..
Men godt du fik det til at virke.

PMH

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-03-08 01:06

> [...]
videre.
> Har lige lagt Cd,en i bilen og det kører bare SÅ fint !

Den blaupunkt london sjover der sad i bilen førhen kunne da fint afspille
mp3er

Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-08 06:12

OZ3BTO skriver:

> Den blaupunkt london sjover der sad i bilen førhen kunne da fint afspille
> mp3er

Lad mig gætte, det var ikke en RDM 104....
RDM 104 er vel en snart 15 år gammel radio.

Fra : John T.

Dato : 07-03-08 06:26

> OZ3BTO skriver:

> Lad mig gætte, det var ikke en RDM 104....
> RDM 104 er vel en snart 15 år gammel radio.
>
> Klaus

Jo, det er en RDM 104 og den er væsentlig bedre end den nyere
Pioneer jeg har.
John T.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-08 14:17

"John T." skriver:

> Jo, det er en RDM 104 og den er væsentlig bedre end den nyere
> Pioneer jeg har.

Skal du bruge en CD changer ?

Fra : Brian

Dato : 07-03-08 14:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "John T." skriver:

> Skal du bruge en CD changer ?

Hold nu op med at vade omkring den varme grød over flere indlæg, og tilbyd
ham den CD changer du har liggende, og gerne vil af med

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-08 15:09

Brian skriver:

> Hold nu op med at vade omkring den varme grød over flere indlæg, og tilbyd
> ham den CD changer du har liggende, og gerne vil af med

Jammen har svarer jo ikke......

Fra : John T.

Dato : 07-03-08 22:12

> Brian skriver:

> Jammen har svarer jo ikke......
>

> Klaus

Har lige svaret, og så har jeg altså et arbejde at passe, så
jeg kan jo ikke være PÅ hele tiden.
John T.

Fra : John T.

Dato : 07-03-08 22:10