Prisfald på ældre biler til april?
Fra : Sorgenfri

Dato : 06-03-08 09:12

Kære bilsagkyndige m.fl.

Min gamle bil er netop blevet vurderet totalskadet, så jeg står og skal have
fundet mig en ny ældre én snarest! Prisleje: 45-60.000 kr

Flere folk på min arbejdsplads har sagt, at jeg vil kunne få mere for
pengene, hvis jeg kan leve med bus/tog-transporten en måneds tid endnu. Der
er nu ingen, der helt kan fortælle mig, hvad det er der sker på bilmarkedet
her til april.

Er det noget med fald i indregistreringsafgiften?
Jeg har googlet og spurgt mig for - men uden held.

Er der nogen af jer, der kan give mig et par stikord, evt. nærmere besked
om, hvad det er, der forventes at ske med bilpriserne?

Mvh. Sorgenfri

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-03-08 09:24

Sorgenfri wrote:

> Er der nogen af jer, der kan give mig et par stikord, evt. nærmere besked
> om, hvad det er, der forventes at ske med bilpriserne?

Returnering af registreringsafgift ved eksport - reglerne laves om.

Man kan ikke så let tjene penge på at eksportere gamle biler. Jeg tror
ikke det rammer din prisklasse særligt - det er mest de helt billige biler.

--
vh
Torben

Fra : Sorgenfri

Dato : 06-03-08 10:48

"Torben Scheel" skrev

> [...]
>
> Man kan ikke så let tjene penge på at eksportere gamle biler. Jeg tror
> ikke det rammer din prisklasse særligt - det er mest de helt billige

Tak for svaret; det lyder sandsynligt. Jeg tror nu, jeg alligevel vælger at
se tiden lidt an. Nok mest i mangel af et konkret godt tilbud. :)

Mvh. Sorgenfri

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 15:14

"Sorgenfri" <skriv@ikke.her> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer, der kan give mig et par stikord, evt. nærmere besked
> om, hvad det er, der forventes at ske med bilpriserne?

Hej

Lovforslaget indeholder en ændring af den måde man kan eksportere biler på i
dag. I dag får man den resterende afgift retur, hvis man eksporterer bilen.
Dvs svarende til 60% af hvad tilsvarende bil koster hos forhandler dog minus
15% (som anses for at være forhandleravancen). Hvis denne resterende afgift
ikke er på min. 8900,- får man ingenting. Ændringen består så i at der er et
min. fradrag vedr. de 15% - de skal udgøre min 6500,-. Dvs at på biler hvor
resterende afgift er på mindre end 43.333 kr, bliver andel, som staten lige
snupper højere end de 15%. Dette for at opdæmme for at systemet misbruges
til at sende skrotningsmodne biler ud af landet.Typisk dansk - i stedet for
at kontrollere de biler der ryger ud, faktisk er i en stand, som
retfærdiggør en afgift retur, lægger man en "bøde" på alle som ønsker at
sælge deres bil udenlands. Men det er nok heller ingen hemmelighed at det er
en torn i øjet på myndighederne at vi kan få penge tilbage.
Man undrer sig....

Nå, men ovenstående forventes at få den betydning at de billige biler ventes
at blive endnu billigere, fordi markedet bliver oversvømmet med dem...
Personligt tror jeg det har størst effekt på biler under 20.000 der ikke er
nysynet. Men det er et gæt, som mest bygger på fornemmelse... tilsyneladende
er der ingen der kan forudsige hvad det konkret kommer til at betyde...

Mvh Tommy