Søger input fra ejere af VW Sharan 1.8T
Fra : Gaffa

Dato : 05-03-08 22:03

Jeg overvejer at købe en ny VW Sharan 1.8T 6G(7pers), og forstår at VW p.t.
har tilbud på denne model til ca dkr 400.000 (idet der kommer en ny model i
2009). Nogen der vil dele deres positive/negative erfaringer med mig på en
VW Sharan ?

På forhånd tak.
Hilsen
Gaffa

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-03-08 22:08

Gaffa skriver:

> [...]
> 2009). Nogen der vil dele deres positive/negative erfaringer med mig på en

Dejlig motor, passer fint til en bil i den størelse.

Sharan i den version koster mange tuyre på værkstedet. Vi har 11 stks på
mit arbejde og de er _tit_ på besøg hos VW. Alt muligt mærkligt, fra
elfejl, over trækaksler til A/C.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : NHF

Dato : 05-03-08 22:25

Hej

Jeg har en Sharan 1.9 TDI fra 2002 på gule plader, og den har haft de samme
fejl som 1. generation. Defekt visker træk (bøs groer til), defekt
stabilisatorarm (også kaldet "kødben"), defekt MAF (luftmasse måler(ved ikke
om det er et problem på benzin udgave)) og så rådne aircon rør. Jeg synes
ikke det er slemt i forhold til andre biler, kører selv mellem 30000 - 40000
KM/årligt og får kun skiftet olie ved service eftersyn. Rust er til gengæld
noget du skal lede længe efter - på min findes det simpelthen ikke, heller
ikke efter 200000 km.
Jeg tør godt anbefale en Sharan, også selv om den i folkemunde kaldes for
den dårligste VW i nyere tid. Alternativt findes der jo også en Turan.

NHF, Århus