endelig er der fokus på hidsigpropperne
Fra : Martin Bak

Dato : 03-03-08 22:35

Station2 tog endelig hul på de skvadderhoveder der _vil_ mase sig forbi og
kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det største
irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes jeg.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-08 23:12

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> [...]
> forbi og kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det
> største irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes

Jeg syns det var ret interessant med betjentens belæring - hvis "Gut i
bulet bil" bliver irriteret over idioten der presser på bagfra og derfor
stamper på bremsen så er det ham bagved der kommer til at betale. Her gik
man og troede det var chikanekørsel at bremse fordi bilen bagved er for tæt
på...

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-03-08 23:31

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stamper på bremsen så er det ham bagved der kommer til at betale. Her gik
> man og troede det var chikanekørsel at bremse fordi bilen bagved er for

....der løb en kat ud foran ...

/Caspersen

Fra : Ivan, Århus

Dato : 03-03-08 23:34

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> ...der løb en kat ud foran ...

Man bremser ikke for katte !
Det var en hund - som muligvis lignede en kat.

)
Ivan, Århus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-08 06:56

Ivan, Århus skrev:
> Man bremser ikke for katte !
> Det var en hund - som muligvis lignede en kat.
> )

Nogen hunde er jo mindre end nogen katte.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : KASO

Dato : 04-03-08 07:33

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Nogen hunde er jo mindre end nogen katte.

Så er det pr. definition ikke en hund!
(For at kandidere til titlen "hund" skal de over et vist minimumsmål, så man
ikke skal bukke sig for meget for at klappe den... )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-08 08:03

KASO skrev:
> Så er det pr. definition ikke en hund!
> (For at kandidere til titlen "hund" skal de over et vist minimumsmål, så
> man ikke skal bukke sig for meget for at klappe den... )

Er bekendt med begrebet "Gulvmop".

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 08:38

"Finn Guldmann" skrev i meddelelsen...
> Er bekendt med begrebet "Gulvmop".

Hvad med en hun(d)kat ?

Det skyldes jo at en hund er en "trafikant" ligesom heste. Det er en sk...
kat derimod ikke.

/Nick

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-08 01:45

On Mar 4, 8:38 am, "Nick" <som er super-sej> wrote:

> Hvad med en hun(d)kat ?
>
> Det skyldes jo at en hund er en "trafikant" ligesom heste. Det er en sk...
> kat derimod ikke.

Nej, det er fordi hunde har en lovpligtig ansvarsforsikring, det har
katte ikke.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Søren C

Dato : 04-03-08 03:48

Det er bare ærgeligt at forsikringsselskaberne ikke er enige.
Min kollega har lige tabt en sag i ankenævnet da en person kørte op i
røven på
ham i et T-Kryds.
Min kollega skulle sætte igang men gik i stå. Ham bagved kørte op i
røven på ham.
50/50 skade. Og det er standard for påkørsler bagfra fik min kollega
at vide.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 04-03-08 12:46

"Søren C" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
>røven på ham.
>50/50 skade. Og det er standard for påkørsler bagfra fik min kollega

Så er han dælme blevet snydt, min kærste har indenfor 1 år været ude for 2
tilfælde af folk der kører op bag i hende, og begge gange holdte hun i et
kryds og skulle svinge til venstre.

Begge gange er vi holdt 100% skadesløse.

Jeg var blevet stiktosset hvis forsikringen havde gjort som du beskriver.

Mvh
Jacob

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-03-08 14:09

Jacob Rungwald wrote:

> Så er han dælme blevet snydt, min kærste har indenfor 1 år været ude
> for 2 tilfælde af folk der kører op bag i hende, og begge gange
> holdte hun i et kryds og skulle svinge til venstre.

Forskellen ligger sandsynligvis i om den påkørte skal ligeud eller skal
svinge til venstre. Hvis det er det sidste kan den bagfrakommende ikke
forvente and den anden kører frem og derfor får han/hun hele skylden.

Ebbe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-03-08 17:16

Søren C <master.clio@12move.dk> wrote in news:134a01f6-aecd-4a9e-b63e-
> [...]

> røven på ham.
> 50/50 skade. Og det er standard for påkørsler bagfra fik min kollega

En oplagt sag for ankenævnet der sandsynligvis ville dømme 100% til den
bagerste.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-03-08 17:17

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in

> En oplagt sag for ankenævnet der sandsynligvis ville dømme 100% til den
> bagerste.

Hov, jeg skal vist også lære at læse igen...

Fra : alexbo

Dato : 04-03-08 17:39

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev

> [...]
>røven på ham.
>50/50 skade. Og det er standard for påkørsler bagfra fik min kollegaat

Der er flere lignende afgørelser i ankenævnet, det afgørende er om
standsningen er trafikalt betinget.

Kører man frem og stopper op af trafikale hensyn, er det den bagvedkørendes
fejl hvis der sker noget,
kører man frem og gå i stå er det 50/50.

mvh
Alex Christensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-03-08 18:27

Søren C skrev:
> [...]
> røven på ham.
> 50/50 skade. Og det er standard for påkørsler bagfra fik min kollega

Det lyder helt sort, det er stik i mod den standard aftale som
forsikringsselskaberne har. En mærkelig aftale som ikke nødvendigvis har
meget med færdselsloven af gøre.
Er der en som kan huske navnet på den aftale?

Thore

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-03-08 18:33

SmaRTrxxv tastede følgende:

> [...]
> meget med færdselsloven af gøre.
> Er der en som kan huske navnet på den aftale?

Profitmaksimering!
Skyld til begge, præmieforhøjelse til begge.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 04-03-08 18:53

"SmaRTrxxv" skrev

> Det lyder helt sort, det er stik i mod den standard aftale som
> forsikringsselskaberne har. En mærkelig aftale som ikke nødvendigvis har
> meget med færdselsloven af gøre.

Skyldfordeling, og den er et resultat af domme afsagt i færdselssager.

Der er mange myter og Karl Smart bemærkninger om at det er bare for få mest
selvrisiko eller lign., men det er fra folk der ikke har begreb om tingene.
Det er domstolene der i en lang række af lignende sager der har fastsat
skyldfordelingen.
Selv en skolevogn der går i stå vil få halvdelen af skylden hvis en anden
bilist kører op i den, ganske enkelt fordi det at gå i stå ikke er trafikalt
betinget, selv om man måske skulle mene at man nærmest må forvente at en
skolevogn går i stå.

Den omtalte sag er nr. 8.

http://www.ankeforsikring.dk/upload/13_630_100_ansvar_ved_sammen.pdf
http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aarsager_til_klager/Motorkoeretoejsforsikring/Skyldfordeling.aspx

mvh
Alex Christensen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-03-08 19:16

alexbo formulerede tirsdag:
> [...]

> selvrisiko eller lign., men det er fra folk der ikke har begreb om tingene.

Den bliver jeg selvfølgelig nødt til at kommentere, og tilbagevise.
Da jeg selv sad i situationen, og havde fået tildelt halv skyld, skulle
der bare en opringning til modpartens selskab, så vupti, så var den
ændret til 0% skyld til mig.
Det lugtede bare så fælt af profit og går-den-så-går-den.

Fra : Martin Bak

Dato : 04-03-08 19:19

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> til 0% skyld til mig.
> Det lugtede bare så fælt af profit og går-den-så-går-den.

Så mangler vi bare at få at vide, om du var idioten der stoppede for brat
eller idioten der kørte for tæt ;-o

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-03-08 20:31

Martin Bak forklarede:
> "Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i en meddelelse

> Så mangler vi bare at få at vide, om du var idioten der stoppede for brat
> eller idioten der kørte for tæt ;-o

He he
Jeg var ham der holdt stille da det blev grønt, fordi ham foran mig
holdt stille. Ham bagved mig mente at han skulle køre, så han smuttede
lige sin Accord ind i en Taunus, der ikke kunne flytte sig da der holdt
en bil foran.
Kai

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-08 05:15

On Mar 4, 12:46 pm, "Jacob Rungwald" <jacob*he...@rungwald.dk> wrote:
> [...]
> kryds og skulle svinge til venstre.
>
> Begge gange er vi holdt 100% skadesløse.

Jeg har også været ude for det 2 gange, begge gange os som bliver
påkørt.
Begge gange betaler modparten 100%.
Den ene gang kørte jeg lidt frem i et T-kryds for bedre at kunne se.
Hende bagved troede jeg kørte over og ville smutte med. Det gjorde jeg
bare ikke så hun påkørte mig.
2. gang ville jeg stoppe for en ældre dame som så ud til at ville gå
over fodgængerovergangen. Det opdagede ham bagved bare ikke tids nok.
Heldigvis gik hun ikke over, vi blev skubbet hen over feltet.

> Jeg var blevet stiktosset hvis forsikringen havde gjort som du beskriver.

Jeg havde klaget til ankenævnet med det samme.

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 13:30

On Tue, 4 Mar 2008 04:14:35 -0800 (PST), Christian B. Andresen wrote:

> Jeg havde klaget til ankenævnet med det samme.

Men hverken du eller Rungwald har åbenbart læst de først linier, for der
står jo netop, at det er en sag, der er tabt i ankenævnet, altså er der
blevet klaget og sagen har været kørt.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-08 06:18

On Mar 4, 1:30 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Men hverken du eller Rungwald har åbenbart læst de først linier, for der
> står jo netop, at det er en sag, der er tabt i ankenævnet, altså er der
> blevet klaget og sagen har været kørt.

Du har ret.
Så kunne det være man ville lade forsikringsselskabet prøve
retshjælpsforsikringen af

Fra : Jakob

Dato : 04-03-08 15:06

> [...]
>Christian......http://www.yee-haw.dk
>Hold afstand....
>Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Måske det kan have været den omstændighed at han gik i stå i krydset der har
udløst 50/50, men det er svært at sige uden at have læst den pågældende dom.
Jeg gad i hvertfald godt læse hvad ankenævnet har lagt til grund for en
deling af ansvaret.

Fra : A.Kaup

Dato : 04-03-08 11:33

>Er der egentligt nogle mindstekrav til hastighed på motorveje.

Tja - man må vel ikke genere sine medtrafikanter (?) (Det lærte jeg da
jeg tog kørekort, men om det ligefrem står i loven ved jeg ikke.)
Jeg tolker det således, at man ikke må/bør køre under den tilladte
hastighed.
Jeg tolker det ligeledes således, at man ikke må/bør køre tæt på
andre, eller blinke af dem fordi man vil overskride gældende
hastighedsbegrænsning, og komme hurtigt forbi.

Mvh. Akaup.

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 20:16

On Tue, 4 Mar 2008 10:32:48 -0800 (PST), A.Kaup wrote:

> Jeg tolker det således, at man ikke må/bør køre under den tilladte
> hastighed.

Så bør du godt nok se at få afleveret det kørekort igen og anmelde din
kørelærer for dårlig undervisning!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-03-08 12:17

On 4 Mar., 19:15, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.REMOVE.co.za> wrote:
> [...]
> ændret til 0% skyld til mig.
> Det lugtede bare så fælt af profit og går-den-så-går-den.

Jeg tvivler på at du ville kunne sno dig ud af lige den situation,
selv om ikke specifikt kender disse regler.

Lige den med at gå i stå kunne godt minde om hvis en forankørende
"bremseprøver" den bagved eller bremser op for en gråspurv på
kørebanen, og derved bliver påkørt. Det er jo ufrivillig opbremsning
eller ej, påkørsler der kunne være undgået, selv om den bagvedkørende
ikke holder afstand. Det er nok også svært at lægge skylden for fumlen
med koblingen, dårlig vedligeholdt bil eller hvad det nu er der
forsager det bratte stop, på den bagerste. Sidst men ikke mindst så er
der jo ingen tegngivning fra den forreste bils bremselys, som den
bagerste kan reagere på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : OZ3BTO

Dato : 05-03-08 00:57

> [...]
> stamper på bremsen så er det ham bagved der kommer til at betale. Her gik
> man og troede det var chikanekørsel at bremse fordi bilen bagved er for

Nix .. for han skal jo stadig holde en så passende afstand at han kan nå at
standse eller undvige hvis den foran kørende katastrofe opbremser

Kunne jeg godt have fortalt dig .. Har selv fået ny bil på den konto
Tumpen kørte 1½M bagved mig (90kmt på landevej) og efter 5-6km på denne måde
blev jeg træt af ham og bremsede ganske svagt.. Men nok til at han klappede
op bag i mig og vi begge røg i grøften..

Politiet fik forklaringen da gutten jo mente at skylden var 110% min..
Endte med at han fik 100% skyld selv om jeg gladeligt fortalte at jeg med
vilje bremsede fordi han lå for tæt på over en længere strækning

Erik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-08 05:17

On Mar 4, 7:15 pm, Fister Løgsovs <Ku...@starmail.REMOVE.co.za> wrote:
> [...]
> ændret til 0% skyld til mig.
> Det lugtede bare så fælt af profit og går-den-så-går-den.

Samme ting har jeg været ude for. Der var en som bakkede ind i mig på
en parkeringsplads, og vi havde samme selskab.
Allerførst skulle jeg betale 50%, men et pænt og venligt brev med
Ankenævnets navn i ændrede det til 0% til mig.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 05:36

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

>Station2 tog endelig hul på de skvadderhoveder der _vil_ mase sig forbi og
>kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det største
>irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes jeg.

Jeg tror flere end jeg, sad med et slet skjult grin -

"Så ka' de lære det, ka' de"

pt. tror jeg landets største samlig oddere er at finde på den fyn'ske
motorvej, mellem Odense og Lillebælt ;)

gud fader bevares en samling, der hober sig op der om morgenen ;)

--
Jan_stevns

Fra : brian

Dato : 04-03-08 08:47

On Tue, 04 Mar 2008 05:36:28 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>motorvej, mellem Odense og Lillebælt ;)
>
>gud fader bevares en samling, der hober sig op der om morgenen ;)

Den må jeg lige hjem og se for så vil jeg også til at trille med 95 i
yderstespor på motorvejen.

Det gør 90% af trafikanterne jo og hvis det er lovligt så måske enda
køre 75. Så kan det være at blokkerne lære hvad det vil sige at blive
blokeret.

Nå ja kan jo også bare blinke og trække ud i hurtig trafik det gør de
fleste jo også.

Og det er vel bilisten der skal vurdere om der er plads til at trække
ind.

Er der egentligt nogle mindstekrav til hastighed på motorveje.

Var det i øvrigt ikke i Tyskland man begyndte at fængsle folk der trak
ud i hurtigt trafik. (hvis det ellers medførte uheld)

Fra : Martin [TMM]

Dato : 04-03-08 18:09

Hej
brian wrote:
> Er der egentligt nogle mindstekrav til hastighed på motorveje.

Ikke til kørsel der i det hele taget, køer indregnet, men for at må køre
der, stilles der krav om at køretøjet kan køre over 40 km/t. EU scootere
ikke medregnet.
Sådan lærte jeg det i hvert fald da jeg tog pappet for nogle år (7) siden.

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-08 01:47

On Mar 4, 8:47 am, brian <n...@no.dk> wrote:
> Og det er vel bilisten der skal vurdere om der er plads til at trække
> ind.

Ja, og jeg personligt trækker ikke ind mellem lastbiler med mindre end
100 m i mellem, bagvedkørende eller ej.

> Er der egentligt nogle mindstekrav til hastighed på motorveje.

Nej, hvad ville du så gøre i tilfælde af kø ?

Fra : brian

Dato : 04-03-08 10:28

On Tue, 4 Mar 2008 00:47:14 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Ja, og jeg personligt trækker ikke ind mellem lastbiler med mindre end
>100 m i mellem, bagvedkørende eller ej.

De fleste blokkere mellem Århus og Kolding vil normalt have ikke bare
100 eller 500 meter før de trækker ind men 5 km.

Og ja jeg ville aldrig trække tæt på en der ikke trækker ind når der
kun er 100 meter.

Selv glider jeg enda ind bag andre reducere farten så vi i fælleskab
kan overhale hvad vi møder. Jeg giver den også ekstra på spederen for
at holde afstand til en bagved kommene og finder ind i et passende hul
så vi begge får minimum at gene af den anden.

Gid andre belister ville køre på samme måde

(men ham med 1000 m og 25 km for langsomt der efter de første 500
meter stadig ikke trækker ind, ja beklager han får kofanger ved
kofanger, langt lys og horn i bund, og når han så endeligt har trukket
sig sidespejl ved sidespejl og så lige en rolig nedbremsning foran
ham.
Ok lettere overdrevet men man får sq ondt i øjnene af se ind i nakken
af en blød hat for hver 500 meter.

Det er iøvrigt mystisk hvordan det kan lade sig gøre når man kan
inderhale 25 biler for at have 1000 meter at køre ud i andet spor
igen.

PS Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er bund ulovligt, men hvis
der ikke er nogle der siger fra overfor shikanen så bliver den kun
være og være.

Men i guder hvor ville jeg gerne se noget tv der kunne lære folk
fornuft (begge sider Blokkerne og den der forsøger at lære Blokkerne)

Og helst 50 gange så mange patruljebiler på vejene. (nå nej 0 x 50 er
stadig nul )

>Nej, hvad ville du så gøre i tilfælde af kø ?

Ja er klarover køen.
Men hvad står en blokker til i straf når hastigheden er for lav og der
er massere af plads til at trække ind på ?

Brian

Fra : Henning

Dato : 04-03-08 13:48

>kan overhale hvad vi møder. Jeg giver den også ekstra på spederen for
>at holde afstand til en bagved kommene og finder ind i et passende hul
>så vi begge får minimum at gene af den anden.

Når du så får fartbøden for at gi den lidt ekstra på speederen, tror
du så ham bagved vil betale halvdelen?

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 22:23

On Tue, 04 Mar 2008 13:48:12 +0100, Henning <nej@tak.invalid> wrote:

>Når du så får fartbøden for at gi den lidt ekstra på speederen, tror
>du så ham bagved vil betale halvdelen?

Næ det forventer jeg ikke men da vi er et samfund der må arbejde
sammen så må der også arbejdes sammen i sådanne situationer.
Ellers bliver der bare flere og flere af de folk der Brutalt holder på
den ret som de mener at have. Så skal det nok blive nemt og
ufleksibelt.

Men nu er det jo ikke fordoblinger af hastigheden der tales om men
blot lidt gelinde kørsel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 01:02

On Mar 5, 6:48 pm, "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SP...@hotmail.com>
wrote:

> Jeg gentager gerne mig selv: Jeg anser dig for uegnet til at være i
> besiddelse af et kørekort.
> Du viser klart og tydeligt at du ikke er i stand til at læse og forstå
> færdselsloven.

Du er ikke den eneste med den opfattelse.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 01:09

On Mar 5, 3:37 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> Alstå du mener man helt selv bestemmer?

Ja, jeg bestemmer helt selv om jeg vil trække ind mellem 2 lastbiler
hvis jeg skønner at der ikke er plads.
Og mit skøn er at der skal være mindst 100 m mellem lastbiler før jeg
trækker ind imellem eller foran.
Det er min skøn og jeg er helt sikker på at det vil blive opfattet som
et lovligt skøn af både politi, retsinstans, lastbilchauffører og de
fleste andre billister.

> Det står i at man ikke må være til gene for andre om det så er -10 -
> 20 - 30  - 40 - 50 - 60 km/t kan måske måske ikke graves frem.

Du er ikke til gene for andre hvis man er ved at overhale 2 lastbiler
og der er mindre end 100 m mellem dem og du ikke trækker ind.

> Eller så det er blokkeres hoved der bestemmer?

Du fatter det virkeligt ikke..........Det er ikke bare fordi du ikke
vil, du kan simplethen ikke forstå det !!!!!

> Det er sq egenligt kun der jeg vil hen gensidigt hensyn til alle

Jeg trækker altid ind når jeg synes det er forsvarligt.

> Det er udløser flest trafikulykker er dem der trækker langsomt ud i
> hurtig trafik. Men ok du vil nok pladiere at det er fordi de andre
> ikke holder god nok afstand.

Nej det vil jeg ikke. Jeg trækker ud når der er plads, kører hurtigt
nok til ikke at sinke, foretager overhalingen hurtigt nok og trække
ind igen når det er forsvarligt.
Jeg ved godt nogen ikke gør det, men hovedparten forstår det nu.

> Mener du det er forkert at trække ud på den måde eller mener du jeg er
> forkert på den?

Jeg kan da godt mene at noget er forkert, selv om det er lovligt.

> øh modsiger du ikke dig selv trække ud med godnok afstand = ikke
> genere trafikken i næste spor ?

Næ for man kan ikke forudse hvilke biler der vil komme 1000 m væk.

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-03-08 09:46

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> Det er min skøn og jeg er helt sikker på at det vil blive opfattet som
> et lovligt skøn af både politi, retsinstans, lastbilchauffører og de
[snip]
> Du er ikke til gene for andre hvis man er ved at overhale 2 lastbiler
> og der er mindre end 100 m mellem dem og du ikke trækker ind.

Lige et lille spørgsmål om en tænkt situation.

Hvis du nu kører 100 km/t, der er 100 meter i mellem lastbilerne, bagfra
kommer der en med 150 km/t. Ville du så kort trække ind i højre vognbane
for at lade ham komme forbi, eller vil du blive i venstre bane?
Forudsætningen er, at du ikke komme til at ligge tæt på hverken
lastbilen bagved eller den foran samt, at du kan komme ud lige bagved
den overhalende. En manøvre som alt i alt ikke tager mere end 5-7 sekunder.

Jeg ville selv trække ind, da det er en kort manøvre og jeg er fri for
at have en liggende tæt på bagved.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 15:02

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

> [...]

>lastbilen bagved eller den foran samt, at du kan komme ud lige bagved
>den overhalende. En manøvre som alt i alt ikke tager mere end 5-7 sekunder.

Hvis ellers trafikken spiller, er det da en manøvre der foretages
ofte, så kan de hurtigere kørende sive frem gennem rækkerne.

Det er jo en god ting, indtil en af raketterne benytter manøvren til
at låse en af de andre (venlige) trafikanter inde - så stopper festen
tilsyneladende addeles hurtigt.

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-03-08 08:55

jan_stevns wrote:

> Hvis ellers trafikken spiller, er det da en manøvre der foretages
> ofte, så kan de hurtigere kørende sive frem gennem rækkerne.

Jeg oplever tit, at den manøvre ikke bliver foretaget. Jeg har vænnet
mig til det og bliver nu nærmest overrasket, når nogle kort giver plads
for igen at trække ud lige bag mig. Men jeg har også lagt mærke til,
hvem der trækker ind og, hvem der ikke gør. Kvinder har en tendens til
at blive liggende i venstre spor, hvis der bare er antydningen af en
lastbil eller bus indenfor den næste kilometer.

> Det er jo en god ting, indtil en af raketterne benytter manøvren til
> at låse en af de andre (venlige) trafikanter inde - så stopper festen
> tilsyneladende addeles hurtigt.

Det er to aspakter i det: Blinke for at komme ud og lade komme ud.
Hvis folk ikke blinker, er det ikke til at vide, hvilke intentioner de
har. Venter de på, at jeg kører forbi? Vil de af med den næste afkørsel
og har bare bedømt situationen lidt forkert, så de er nødt til at bremse
ned bag lastbilen? Er de ved at tale i mobilen?
Hvis folk blinker, skal man lade dem komme ud, såfremt, at trafikken
tillader det. Hermed mener jeg, at hvis jeg som overhalende skal sænke
min fart en smule, så er det det, der skal til. Det er langt bedre, at
jeg sænker min fart med 10-15 km/t end, at den, som gerne vil ud, skal
sænke sin fart med 40 km/t. Hvis det omvendte derimod er tilfældet,
tillader trafikken ikke, at der trækkes ud til overhaling.

Trafikken skal være en konstant given og blive givet - det er den
desværre ikke, da mange bare tager. (Hold fast det lyder helligt!)

Fly

Fra : Kate

Dato : 07-03-08 18:12

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in

> Trafikken skal være en konstant given og blive givet - det er den
> desværre ikke, da mange bare tager. (Hold fast det lyder helligt!)

Det gør det , men du har ret. Jeg kører dagligt på Holbækmotorvejen
og oplever ofte at hvis jeg trækker ind for at give plads til en
hurtigløber, så bliver jeg låst inde bag lastbilerne fordi de næste
skynder sig at give en gas, også selvom de kan se at de kommer op bag
køen til elefantvæddeløbet længere fremme. Jeg tror det gør at andre
ikke trækker ind, hurtigløber bliver sur og vi har den onde cirkel.

IOøvrigt skriver flere at kvinderne ikke trækker ind, underligt nok er
det oftest kvinder der lukker en ud på en travl vej. Selvom der er rødt
lidt længere fremme giver mændene sjældent plads....Ergo, ingen har nok
noget at lade nogen høre.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-08 18:28

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> [...]
> køen til elefantvæddeløbet længere fremme. Jeg tror det gør at andre
> ikke trækker ind, hurtigløber bliver sur og vi har den onde cirkel.

Ja det er almen viden blandt alle andre end hurtigløberne - af samme grund
er det ikke velst at mene sådan i den her gruppe... ;)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 18:33

On 07 Mar 2008 17:28:14 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

>Ja det er almen viden blandt alle andre end hurtigløberne - af samme grund
>er det ikke velst at mene sådan i den her gruppe... ;)

Hm, oplever ofte på Køge Bugt i morgenmylderet at jeg trække ind i
midten eller til højre og kører nøjagtigt samme tempo som banen
udenfor - det eneste der sker at "mit hul" bliver lukket. Og gud nåde
og trøste mig, hvis jeg vil have det tilbage ;-(
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-08 19:29

Ivan Madsen <> wrote in news:01v2t3dkl4gp0i1djn5kt1qhq1nt6c54jn@4ax.com:

> det eneste der sker at "mit hul" bliver lukket. Og gud nåde
> og trøste mig, hvis jeg vil have det tilbage ;-(

Præcis - så er du jo heller ikke en af hurtigløberne vel? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 19:36

On 07 Mar 2008 18:28:40 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Præcis - så er du jo heller ikke en af hurtigløberne vel? ;)

Nææh, men når "hul-lukkeren" er en notorisk 100m afstandsklods
observeret mange gange, bliver man måske lidt tricket til at tro, at
dem indenfor er "ofre", der skal hænges, hvor de har valgt. At vi i
midten ofte tager hævn på Køge Bugt er en anden sag )

Fra : Brian

Dato : 07-03-08 18:36

Kate wrote:

> [...]
> køen til elefantvæddeløbet længere fremme. Jeg tror det gør at andre
> ikke trækker ind, hurtigløber bliver sur og vi har den onde cirkel.

Nemlig - det gør at mange hellere bliver i venstre spor, hvilket egentligt
er forståeligt.

> [...]
> det oftest kvinder der lukker en ud på en travl vej. Selvom der er
> rødt lidt længere fremme giver mændene sjældent plads....Ergo, ingen

Kvinderne lukker folk ud, uden at være bevidste om det. Det der
koblingspunkt er skisme svært at finde

/Brian

Fra : Martin Bak

Dato : 07-03-08 22:24

> Kvinderne lukker folk ud, uden at være bevidste om det. Det der
> koblingspunkt er skisme svært at finde

Du er "ny bilist"? Det lyder sådan. Vi andre har forlængst overstået den
´"kvinder kan ikke finde ud af koblingen fase"

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kate

Dato : 08-03-08 09:05

> Du er "ny bilist"? Det lyder sådan. Vi andre har forlængst
> overstået den ´"kvinder kan ikke finde ud af koblingen fase"

Ordet bræk lå også lige på læben til hans bemærkning.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-03-08 12:08

On 08 Mar 2008 08:05:26 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

>Ordet bræk lå også lige på læben til hans bemærkning.

>--

Javel, ja.

Kunne du tænke dig at tilbringe en lørdag formiddag sammen med mig,
henne på mit lokale supermarkeds p-plads?

Hvis det lyder besnærende, så skal jeg personligt vise dig hvordan det
går til ude i den virkelige verden.

Mine påstande:

Der findes adskille mennesker der ikke er i stand til at finde
koblingspunktet på en bil. Hovedparten er kvinder.

Der findes adskillige mennesker der ikke har den fjerneste idé om,
hvor hjørnerne på deres bil befinder sig. de fleste er kvinder.

Der findes adskillige mennesker der ikke aner hvad en god og
hensigtsmæssig kørestilling er. De fleste er kvinder.

Det var lidt du kan begynde med, her på kvindernes kampdag.

Når man ser på vinduespudsningen, eller manglen på samme i f.eks.
Grevinde Danner-huset, forstår man bedre, at beboerne i huset har fået
nogen på ørerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 08-03-08 09:29

Martin Bak wrote:

> Du er "ny bilist"? Det lyder sådan. Vi andre har forlængst overstået
> den ´"kvinder kan ikke finde ud af koblingen fase"

Det var skrevet i spøg, deraf smiley'en.

/Brian

Fra : N/A

Dato : 06-03-08 09:46

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 02:37

On Mar 6, 9:45 am, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> [...]
> kommer der en med 150 km/t. Ville du så kort trække ind i højre vognbane
> for at lade ham komme forbi, eller vil du blive i venstre bane?

Vi formoder så også at jeg har trukket ud hvor jeg ikke har kunnet se
ham.
Og normalt vil jeg kun køre 100 km/t hvis der er forankørende som selv
køre 100, men lad os lege med.
Så ja jeg vil trække ind kortvarigt, men hvis der var 50 m ville jeg
ikke.

> Forudsætningen er, at du ikke komme til at ligge tæt på hverken
> lastbilen bagved eller den foran samt, at du kan komme ud lige bagved
> den overhalende. En manøvre som alt i alt ikke tager mere end 5-7 sekunder.

Så vil jeg gøre det, vi snakker jo også om 100m mellem. Var det 50 m
så nej.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-08 04:33

On Mar 4, 10:27 am, brian <n...@no.dk> wrote:

> [...]
> 100 eller 500  meter før de trækker ind men 5 km.
>
> Og ja jeg ville aldrig trække tæt på en der ikke trækker ind når der

Men det gør mange hvor jeg kører, det er mellem Randers og Århus, tit
er det gulpladebiler.

> [...]
> at holde afstand til en bagved kommene og finder ind i et passende hul
> så vi begge får minimum at gene af den anden.

Det prøver jeg også på, men stadig....jeg trækker aldrig ind hvis jeg
mener afstanden er for lille.
Heller ikke selv om den bagvedkørende blinker etc.

> [...]
> kofanger, langt lys og horn i bund, og når han så endeligt har trukket
> sig sidespejl ved sidespejl og så lige en rolig nedbremsning foran

Han signalerer til ham med lys, men holder stadig en passende afstand.

> Og helst 50 gange så mange patruljebiler på vejene. (nå nej 0 x 50 er
> stadig nul )

Ja, jeg vil skam ikke have noget imod mange flere patruljevogne. Så
kan nogle af alle mobilsynderne, gnaverne og dem med alle de farlige
unoder stoppes.

Sikkert 500 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 22:28

>Det prøver jeg også på, men stadig....jeg trækker aldrig ind hvis jeg
>mener afstanden er for lille.
>Heller ikke selv om den bagvedkørende blinker etc.

Mener jeg heller ikke man skal men jeg mener at man om ikke andet så
moralsj er forpligtet til at holde hastigheden og ikke ligge 10-20
under.

>Han signalerer til ham med lys, men holder stadig en passende afstand.

Jeps det er en god ide men det er folk jo ligeglade med så med mindere
man bare skal afinde sig med den hastighed der nu engang er så må man
vente på at myndighederne kigger på problematikerne. Så hvis der skal
ændres noget så er der nok ikke mange til at gøre noget udover dem der
bliver generet. (Ja det er selvtægt)

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 22:36

On Tue, 04 Mar 2008 22:27:49 +0100, brian wrote:

> Mener jeg heller ikke man skal men jeg mener at man om ikke andet så
> moralsj er forpligtet til at holde hastigheden og ikke ligge 10-20
> under.

Hvad dælen har moral med det at gøre?

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 22:48

On Tue, 4 Mar 2008 22:36:14 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Hvad dælen har moral med det at gøre?

At vores samfund fungere skidt når folk er ligeglade med andre.

Fra : Leonard

Dato : 05-03-08 08:26

On Tue, 04 Mar 2008 22:48:12 +0100, brian wrote:

> At vores samfund fungere skidt når folk er ligeglade med andre.

Det kan vi blive enige om.

Fra : brian

Dato : 05-03-08 12:19

> [...]

strækning. Trækker ud med lastbilhastighed uden at have plads til at
accelerere op i tempo så man ikke blokkere.

Det er jo faktisk så nemt
hold hastigheden giv den lidt op og ned
Hold afstand
Men det må gælde alle for ellers bliver det bare mere og mere op i
røven og skub ham væk

Men Nej Hr. Hansen skal ikke bestemme at jeg kun må køre 105 på 130 km
strækning for så er det Hr. Hansen der begår fejlen.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-08 12:32

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men Nej Hr. Hansen skal ikke bestemme at jeg kun må køre 105 på 130 km
> strækning for så er det Hr. Hansen der begår fejlen.

Brian, vil du ikke godt gøre mig og andre med en stor tjeneste?

Vær venlig at gå ind på nærmeste motorkontor og aflever dit kørekort,
da du tydligvis _ikke_ er i stand til at forstå færdselsloven.

Der er _ikke_ minimumshastighed på motorvejen.
Køretøjet der fremføres på motorvejen skal kunne klare en vis
minimumshastighed.
Derimod er det absolut _ikke_ et krav at jeg fremfører køretøjet ved max.

Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-03-08 12:51

On Wed, 5 Mar 2008 12:32:19 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>dine egne love,
>så er du da uegnet til at være i besiddelse af et kørekort.

Jeg er bestemt ikke uenig i din udlægning af teksten, Uffe.

Jeg vil bare gerne i al stilfærdighed gøre dig opmærksom på, at det er
et kollossalt projekt du har gang i.

Vores ven Brian er bestemt ikke alene med sine synspunkter.

Det er svært at udrette mirakler i et land hvor omkring 80% af alle
bilister tror de tilhører de rent faktisk 25% af de bedste bilførere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : brian

Dato : 05-03-08 14:46

Fra : René Løweneck

Dato : 05-03-08 15:56

Hej Brian !

> Og I tror sikkert at jeg vil have lov til at have plads til at køre
> minimum 190 km/t uden at der nogen sinde er nogle der er i vejen.

Du hugger da bare inden om de fjolser der spærrer )

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-08 18:48

Fra : brian

Dato : 06-03-08 13:06

On Wed, 5 Mar 2008 18:48:14 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>besiddelse af et kørekort.
>Du viser klart og tydeligt at du ikke er i stand til at læse og forstå

Ja tage stilling til det jeg skriver vil du ikke men ok det er jo dit
valg

Dine gentagelser om Jeg anser bla bla bla.. kan jeg sq ikke bruge til
noget du har ikke noget at have det i.
Men hvis du føler dig mere som mand ved at lege dommer ja så værsko.

Ps jeg kører tit med politifolk og de bekræfter min holdning til at
folk der ikke kan komme op i fart de må ind i inderste spor hvis der
er plads.

Politiets holdning til at trække ind er at det koster bøder hvis man
ikke trækker ind hvis der er mere end 100 meter. Men som alt andet i
trafikken så er der nok kun en ekstremt lille chance for at få sådan
en bøde.

Nej jeg har ikke en §§§§ at skrive men jeg stoler en del på de
politifolk jeg har i min omgangskreds

Så gidder faktisk ikke skrive mere om det men håber ikke at du møder
mig på vejen og blokkere selv om der er fin plads til at trække ind
til højre for så skal du nok lægge mærke til mig.
(PS det bekræfter minin Politifolk venner mig ikke i er korrekt)
Men de gør gerne selv sådan

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-03-08 14:24

> Ps jeg kører tit med politifolk og de bekræfter min holdning til at
> folk der ikke kan komme op i fart de må ind i inderste spor hvis der
> er plads.

De snakker dig bare efter munden, så du glemmer, at håndjernene strammer

DET VAR EN JOKE!!!

Sorry kunne ikke lade være..

/Caspersen

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-08 21:28

> [...]
>
> Men der er godt flere der ligger og blokkere en masse trafik,
> lastbiler der bare vrider 50 tons ud i andet spor med køer og

Du løber panden mod en mur og bliver stemplet som en farttosse, når du
fremfører den slags synspunkter her i gruppen.
Hensyn gælder begge veje og jeg er enig med dig, det har jeg også fremført
før her i gruppen.

Fra : brian

Dato : 06-03-08 21:52

On Thu, 6 Mar 2008 21:28:09 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

> [...]
>fremfører den slags synspunkter her i gruppen.
>Hensyn gælder begge veje og jeg er enig med dig, det har jeg også fremført

Ja det kan jeg mærke.
Sjovt nok ligger mine fart overskridelser på maks 10% ifølge min GPS
der måler kørsel på alle mine ture. Så hvis det er fart djævel så ved
jeg ikke.

Ser flere farlige situationer der opstår fodi bløde hatte leger
regelfaste end hvis det er kvikke/friske.
(Ihverttilfælde mener de regelfaste ud fra deres mening, men de har jo
også mere erfaring og er dygtigere)

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-08 22:29

> Ja det kan jeg mærke.
> Sjovt nok ligger mine fart overskridelser på maks 10% ifølge min GPS
> der måler kørsel på alle mine ture. Så hvis det er fart djævel så ved
> jeg ikke.

Jeg ynder heller ikke ræs.

> Ser flere farlige situationer der opstår fodi bløde hatte leger
> regelfaste end hvis det er kvikke/friske.
> (Ihverttilfælde mener de regelfaste ud fra deres mening, men de har jo
> også mere erfaring og er dygtigere)

Der skal jo _altid_ tages hensyn, også hvis man bliver irriteret.
Ellers bliver det sgu farligt.

Men glem nu alle de paragraf-super-bilister og kør videre som du plejer :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 22:33

On Thu, 6 Mar 2008 22:29:25 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Jeg ynder heller ikke ræs.

>Der skal jo _altid_ tages hensyn, også hvis man bliver irriteret.
>Ellers bliver det sgu farligt.
>
>Men glem nu alle de paragraf-super-bilister og kør videre som du plejer :)

Er ved at bygge hus tæt på arbjede bare for at slippe for idioterne i
trafikken. Nå ja helt slipper man jo ikke når man er nødsaget til at
bevæge sig der ud.

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-03-08 13:10

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> Nej jeg ved at han / hun gør det derfor men det er forkert efter mit
> hoved.

Ovenstående er jo netop grunden til, at der bliver lavet love. Så der ikke
er 5 mill. meninger om hvordan man skal køre i trafikken...

> Det sker nok aldrig og jungle loven træder i kraft.

Det er den vist allerede.

/Caspersen

Fra : brian

Dato : 05-03-08 14:47

On Wed, 5 Mar 2008 13:10:01 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

> [...]
>
>Ovenstående er jo netop grunden til, at der bliver lavet love. Så der ikke
>er 5 mill. meninger om hvordan man skal køre i trafikken...

Sjovt nok er det altid de hurtige bilister der ikke kan finde ud af at
overholde de love ?
De langsomme overholder pr definition lovene ?

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 20:54

brian <no@no.dk> skrev :

>Sjovt nok er det altid de hurtige bilister der ikke kan finde ud af at
>overholde de love ?

Føler du dig da truffet , siden du forventer du er blevet sat i den
bås ?

Finurligt det ofte er personer, der ikke tror reglerne også gælder dem
selv, der har kvababbelse :)

>De langsomme overholder pr definition lovene ?

Måske, måske ikke
--
Jan_stevns

Fra : brian

Dato : 06-03-08 12:46

On Wed, 05 Mar 2008 20:54:26 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>bås ?
>
>Finurligt det ofte er personer, der ikke tror reglerne også gælder dem

Og sjovt nok tror de der svare som du at de er super bilister

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 14:55

brian <no@no.dk> skrev :

>Og sjovt nok tror de der svare som du at de er super bilister

Du blev altså truffet - javel ja , og måske med god grund.

Jeg kender dig jo slet ikke, men finder det dybt usympatisk, at have
folk kørende ude i trafikken, der ikke evner at acceptere andres
tilstedeværelse.

Og jeg er superbillist ? Nej - og det er du bestemt heller ikke efter
dine skriverrier at betragte. Hvis du og jeg skulle mødes på en ellers
øde motorvej, kørende i hver sin retning, ender vi da nok med at støde
sammen ;)
--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 06-03-08 16:26

jan_stevns wrote:

> [...]
> dine skriverrier at betragte. Hvis du og jeg skulle mødes på en ellers
> øde motorvej, kørende i hver sin retning, ender vi da nok med at støde

Hvem af jer vil agere spøgelsesbilist?

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-08 07:46

Møller wrote:

> Hvem af jer vil agere spøgelsesbilist?

Ham med den billige engelske GPS :D

--
vh
Torben

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-03-08 19:05

On Wed, 05 Mar 2008 12:18:48 +0100, brian <no@no.dk> wrote:

>Ja så holde man hastigheden 110 eller 130 eller hvis der er skiltet
>anderledes.
>Hvis man ikke vil op på den hastighed så er det ned i hastighed og ind
>sammen med lastbilerne.
Hvordan kan du udlede at det er korrekt ifg. FL ?
Gerne en henvisning til relevante §.

> [...]
Gerne en henvisning til relevante §.

>Nej jeg ved at han / hun gør det derfor men det er forkert efter mit
Dit hoved er ikke FL, og i trafikken skal vi alle følge FL og ikke
Brians hoved.

>Han hun er også kun med til at forvære situationen og lave kø
>og så er der overhovedet ikke nogle der trækker ind mere.
Har du overvejet om det er dig der har misforstået et eller andet ift.
FL ?

> [...]
>veje)
>Det sker nok aldrig og jungle loven træder i kraft.
Hvilket du bidrager fint til.

> [...]
>mere eller mindre det drejer sig om at vi alle bør følge relerne. Og
>ham den langsomme kan ikke beslutte at 25-30 km for langsomt er ok med
Det er jo ikke noget han skal beslutte om de andre syntes om hans
hastighed eller ej, han skal bare følge FL og de andre må leve dermed.

>Men Nej Hr. Hansen skal ikke bestemme at jeg kun må køre 105 på 130 km
>strækning for så er det Hr. Hansen der begår fejlen.
Hvis Hansen ellers overholder FL, må du køre med din hastighed når der
er plads til at du kan overhale, indtil da må du bare leve med at du
pænt må vente bagved.

/Hans

Fra : N/A

Dato : 06-03-08 09:46

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-03-08 17:21

brian wrote:

>Og en motorvej med en botbnakke der køre 105 op ad ejerbaunehøj hvor
>130 er tilladt endten må forsvinde ind i første spor eller komme op på
>130.

Er der egentlig ikke anbefalet max. 110 Km/t på det sted?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 19:20

> Er der egentlig ikke anbefalet max. 110 Km/t på det sted?

Afaik anbefalet 120km/t - hvis det er det sted jeg tror det er (så er alle
forbehold vis på plads

Hvorfor *beep* man ikke bare har valgt at sætte en hastighedgrænse istedet
for det der anbefalet pjat fatter jeg ikke ... Det yderste af
holbækmotorvejen er et godt eksempel på at man politisk har valgt 110km/t
selvom varen lidt kunne bringes op til samme standard som de strækninger
hvor 130 er tilladt

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 21:05

On Wed, 5 Mar 2008 19:20:04 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Afaik anbefalet 120km/t - hvis det er det sted jeg tror det er (så er alle
>forbehold vis på plads

Du har ret - der står nogle underlige firkantede blå skilte med 120
omkring Ejer Bavnehøj.

> [...]
>selvom varen lidt kunne bringes op til samme standard som de strækninger

Vejen er vel egentlig i samme standard, der er bare det problem at der
er myldretider, hvor 130 kun er en drømmetilstand. At det er normalen
søndage i kirketiden er en anden sag.

Fra : brian

Dato : 06-03-08 12:55

On Wed, 05 Mar 2008 17:21:23 +0100, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
wrote:

>Er der egentlig ikke anbefalet max. 110 Km/t på det sted?

Nej 120 km og det er efter sigende kun anbefalet så man kan straffe
voldsommere hvis man inplicere sig i et uheld.

Fra : N/A

Dato : 06-03-08 09:46

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 01:12

On Mar 5, 9:06 pm, jan_stevns wrote:

> [...]
>
> At du, ikke har held med at beslutte dig for en højere fart, end
> muligt er, på grund af andres tilstedeværelse - er jo en logisk følge
> af at du ikke er alene på vejene, men at der er andre end bare lige
> dig.
>
> Du kommer ikke en bønne hurtigere frem, fordi du har held med at holde
> de 130 hvor du må.
>
> Jeg har lige kørt Stevns <-> Vejle  tur retur 3 dag i rap
>
> Mandag - Tumbet trafik : køretid 2:15
>
> Tirsdag - Fint hurtig trafik : køretid 2:10
>
> Onsdag - Glatte veje morgen, åndsvag kørsel motorvej Fyen : køretid

Og her til norgen ville det pga. idioter som ikke kan holde afstand
sikkert blive 4:00 eller 5:00 pga. spærret motorvej ved Odense, ulykke
ved Vejle.

> Tjaehhhh,  at der foran mig lå 2 tætte rækker biler så langt øjet
> rakte, talte i vedkommendes verden åbenbart ikke ret langt,
> vedkommende lå så tæt at man kunne se blodudtrædningerne i staklens
> øjne.

Det er sådanne idioter som er skyld i at vi andre kan spilde halve og
hele timer i kø.

Fra : brian

Dato : 06-03-08 12:58

Og denne nyheds gruppe er øjensynligt mere beregnet til at folk kan
smide harme end egentligt fornuftig diskution.

Jeg har aldrig kalt nogen for "blokker" når der var lukket kø i to ud
af to baner.

Og jeg må konkludere på de herrer at man ikke kan straffes for langsom
kørsel i andet spor.
Altså er det jo bare at køre i tempo som man vil.

Fra : Leonard

Dato : 06-03-08 13:06

On Thu, 06 Mar 2008 12:57:53 +0100, brian wrote:

> Og denne nyheds gruppe er øjensynligt mere beregnet til at folk kan
> smide harme end egentligt fornuftig diskution.

Er det harme, når vi ikke er enige med dig og fornuftig diskussion hvis
vi gav dig ret?

> Altså er det jo bare at køre i tempo som man vil.

Du er ved at forstå det
Du må såmænd køre i det tempo du lyster, når bare du viser hensyn til de
øvrige trafikanter og ellers kører forsvarligt.
Ligeså må jeg køre med det tempo jeg lyster og hvis det tilfældigvis er
langsommere end dit og du er bagved, så må du vente til jeg giver plads
så du kan komme forbi. Hvis det mod forventning skulle være dig, der
kører langsommere end mig, så venter jeg på dig.

Fra : brian

Dato : 06-03-08 14:12

On Thu, 6 Mar 2008 13:06:27 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Er det harme, når vi ikke er enige med dig og fornuftig diskussion hvis
>vi gav dig ret?

Nej harme er kun når folk smutter i børnehave stadiet og gør sig til
dommer med irrelevante oplysninger om ÆVBÆV du er ikke god nok til at
have et kørekort.

>Du er ved at forstå det
>Du må såmænd køre i det tempo du lyster, når bare du viser hensyn til de
>øvrige trafikanter og ellers kører forsvarligt.

Og ham der sætter sit tempo gevaldigt lavt og laver en kø skal "ikke
vise hensyn" eller det har måske ikke noget med hensyn at gøre at ikke
trække ind?

> [...]
>så du kan komme forbi. Hvis det mod forventning skulle være dig, der
>kører langsommere end mig, så venter jeg på dig.

Men vil du mene at det gør du gladeligt over 5 km / 10 km / 15 km osv.
når jeg har haft rigeligt af lejlighed til at trække til højre ?

Jeg tror faktisk jeg kører på samme måde som de der taler imod mig med
untagelse at at når jeg møder et eksempel på ekstremt blorkering så
kommer han/hun altså også til at lære det.

Nej jeg ligger ikke og presser trafikken når der er 50 biller foran.
(men kan godt finde på at overhale 10 biler indenom hvis jeg kan se at
der oppe foran er god plads til at komme ud igen.) Jeg mener ikke at
den foreste billist i dette tilfælde ikke gør sig uskyldig i noget
ulovligt.

Jeg slår på disse ting ville gøre trafikken mere smidig og ikke mindst
mere sikker

Hold øje med bafrakommende og hjælp med at passe en overhaling ind så
alle kommer glidende gennen situationen.
Hold afstand
Lad den bilist der øjensyneligt har dummet sig få chancen til at komme
med tilbage i rytmem.
Hold tempoet eller find hen hvor tempoet bedre passer dig.
Lad være at blikke ud og så vride rattet i bund inden du har
orinterret dig om 10 andre bilister skal lave katastrofe
opbremsninger. (Da jeg kørte 406 (som selv tænder katastroffeblinket
ved hård opbremsning) tændte bilen selv hver anden dag
katastroffeblinket fordi en båtnakke mente at jeg må jo trække ud som
det passer mig) Nu kommer den nok flyvende jamen du holdte ikke god
nok afstand.Sæt tempoet til 50 og afstanden til 500 meter så er du
sikker. Ja vi kan også allesammen sætte og i offentligt trafik.

Kunne ridse 1 million grunde til at jeg er træt af folks dobbeltmoral
her i danmark-.

Kald mig bare sur, dum, dårlig billist, "hidsigpropp" og hvad i ellers
kan finde på. Men når diskutionerne her kun drejer sig om at
politisere og kun svare på de dele man mener at man kan klandre andre
for. Forlange §§ henvisninger til hvad andre skriver uden overhovedet
at ville forholde sig til de spørgsmål andre retter baglæns.
Men hvis gruppen drejer sig om lovtekst fortolkning og almindelige
menneskers holdning ikke er til debat, så tror jeg ikke at denne
gruppe er med til at yde andet bidrag en splid i trafikken.

Fra : René Løweneck

Dato : 06-03-08 14:39

Hej Brian !

> Kunne ridse 1 million grunde til at jeg er træt af folks dobbeltmoral
> her i danmark-.

Jeg er enig med dig

> Men hvis gruppen drejer sig om lovtekst fortolkning og almindelige
> menneskers holdning ikke er til debat, så tror jeg ikke at denne
> gruppe er med til at yde andet bidrag en splid i trafikken.

Igen, jeg er enig med dig

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-08 14:42

> Og ham der sætter sit tempo gevaldigt lavt og laver en kø skal "ikke
> vise hensyn" eller det har måske ikke noget med hensyn at gøre at ikke
> trække ind?

Jo, hvis der er nogen som helst chance for ham at trække ind,
så burde han absolut have gjort det.
Forudsat der var den fornødne plads.

> [...]
> untagelse at at når jeg møder et eksempel på ekstremt blorkering så
> kommer han/hun altså også til at lære det.

Det er netop det springende punkt.
Jorden stopper ikke med at rotere selv om jeg kommer 10 minutter senere
frem.
Jeg kan blive irriteret over det.
Jeg kan blive ked af det.
Men dybest set er det _min_ fejl.
Jeg kunne jo være kørt hjemmefra 10 minutter før, så var problemet ikke
opstået.

> [...]
> der oppe foran er god plads til at komme ud igen.) Jeg mener ikke at
> den foreste billist i dette tilfælde ikke gør sig uskyldig i noget

Hvad hvis en af dem du underhaler bliver forskrækket over din manøvre?
Hvad hvis bilisten pludselig trækker ind?
Hvem har skylden?

Husk at selv om 100 bilister hver begår 100 ulovligheder,
giver det ikke dig ret til at begå 1 ulovlighed.

> [...]
> nok afstand.Sæt tempoet til 50 og afstanden til 500 meter så er du
> sikker. Ja vi kan også allesammen sætte og i offentligt trafik.

Hvis du er på vej forbi en kø der kører langsommere, så kan jeg godt se det
for mig.

> Kunne ridse 1 million grunde til at jeg er træt af folks dobbeltmoral
> her i danmark-.

Velkommen til et frit land, hvor du har lov til at have dine egne meninger

> [...]
> menneskers holdning ikke er til debat, så tror jeg ikke at denne
> gruppe er med til at yde andet bidrag en splid i trafikken.

Du glemte: Brokhoved, kværulant og flere andre
Men ellers så håber jeg ikke det vil påvirke din kørestil i negativ retning.

Om gruppen, så håber jeg ikke den skaber splid i trafikken.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 15:20

brian <no@no.dk> skrev :

>Men vil du mene at det gør du gladeligt over 5 km / 10 km / 15 km osv.
>når jeg har haft rigeligt af lejlighed til at trække til højre ?

Du har måske ment der er rigelig lejlighed til at trække ind til
højre, det er jo ikke derfor givet andre mener det samme, vel ?

>Jeg tror faktisk jeg kører på samme måde som de der taler imod mig med
>untagelse at at når jeg møder et eksempel på ekstremt blorkering så
>kommer han/hun altså også til at lære det.

Lære hvad ? Hvem har dog givet dig den opgave, at lære nogen noget ?

De fleste "lærere" jeg kender, har en vis pædagoisk indsigt, til
blandt andet at se de forskellige behov, og så handle der efter - Din
lærdem, lyder desværre mere som om det kun er "lærerens behov" der
tages hensyn til - Det du'r ej !

> [...]
>der oppe foran er god plads til at komme ud igen.) Jeg mener ikke at
>den foreste billist i dette tilfælde ikke gør sig uskyldig i noget

Hvad skal du ud igen efter ? Finde en at køre bagved ?

Når det er skrevet sådan er det kun fordi jeg ikke begriber at folk
javer sådan afsted, istedet for at opdage at trafikken er tæt idag, så
så må vi sku nok hellere alle sammen finde melodien , så alle kan
komme friskt frem

Ja - Jeg undrer mig sgu' såre tit over at køre på motorvej, og se en
veritabel kolonne i magnetsporet, og en ret så fri højre bane.

Jeg ved ikke hvad der driver folk til den sport, jeg ved ikke hvorfor
det er de samme man ser hver eneste dag, gør det.

Men bevares - er højre bane fri, så jeg kan komme frem i den, er jeg
egentligt ret ligeglad med dem derude i magnetsporet.

>Men hvis gruppen drejer sig om lovtekst fortolkning og almindelige
>menneskers holdning ikke er til debat, så tror jeg ikke at denne
>gruppe er med til at yde andet bidrag en splid i trafikken.

Tænk ! Vi ret slet ikke enige - mestendels er det jo folks holdninger,
og meninger der er til debat.

Gruppen afspejler vist på ganske god vis, både aldersfordelingen ude i
samfundet, og andre ting - du finder en del i gruppen, der tror vejene
kun er lavet for deres skyld, og nogle der mener alle skal kunne være
der. Samt også nogle stykker, som mener at vejene kun er skabt for
bestemte køretøjskategorier.

Bortset fra det er det da kun bedre - i tilfælde af splid, at det sker
på tekst, fremfor på biler ;)
--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 06-03-08 21:37

Den Thu, 06 Mar 2008 15:20:21 +0100 skrev jan_stevns:

> Du har måske ment der er rigelig lejlighed til at trække ind til
> højre, det er jo ikke derfor givet andre mener det samme, vel ?

Hvor mange kilometer fri plads skal der være før man trækker ind
til højre?

> Hvad skal du ud igen efter ? Finde en at køre bagved ?

Du kører vist for meget på Sjælland. Det er ikke alle steder der
altid er kø. Tværtimod skal der vist være meget *lidt* trafik
før det er muligt at overhale 10 biler indenom. Hvis der er ret
meget trafik er der sg* en lastbil i vejen.

> [...]
> javer sådan afsted, istedet for at opdage at trafikken er tæt idag, så
> så må vi sku nok hellere alle sammen finde melodien , så alle kan

Prøv at køre Esbjerg-Kolding uden for myldretiden. Eller den der
berygtede motorvej i Nordjylland... Så skal du se problemet
med at der ligger en idiot i venstre spor. Man må ikke overhale
ham, og han gider ikke trække ind til højre. Men ok, to biler
*er* vel også definitionen af tæt trafik visse steder

> [...]
>
> Men bevares - er højre bane fri, så jeg kan komme frem i den, er jeg
> egentligt ret ligeglad med dem derude i magnetsporet.

Var det ikke lige det modsatte du argumenterede for?

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 22:02

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Hvor mange kilometer fri plads skal der være før man trækker ind
>til højre?

Kilometer ? Nej du - hvis der er rimelig plads, der svarer til
forholdende, mener jeg da man bør trække ind, såfremt man ikke vil
overhale endnu en "genstand"

Har man blikket i bakspejlet og ser en bagfra, der er ved at indhente
en, laver jeg ofte manøvren med lige at sive ind mellem f.eks 2
lastbiler, timet, så en eventuel hurtigere kørende, så kan fise forbi,
og jeg igen kan trække ud og overhale, stort set uden at skulle ændre
på min hastighed.

*MEN* det kræver jo ligesom at billisten bagved har luret ideen - og
det har mange

Andre fatter den bare ikke, desværre oftest disse såkaldt "gavere",
"Bæskubbere" - eller hvad vi nu skal kalde dem - de har kun sig selv
for øje

>Var det ikke lige det modsatte du argumenterede for?

Jeg vil da til enhver tid argumente for at vi alle skal være her - men
lyster folk at køre i magnetbanen, er jeg da bedøvende, hvis det
betyder at jeg har højre bane fri, så sinker de jo ikke mig, vel ?

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 06-03-08 22:10

Den Thu, 06 Mar 2008 22:01:30 +0100 skrev jan_stevns:

> [...]
> på min hastighed.
>
> *MEN* det kræver jo ligesom at billisten bagved har luret ideen - og

Heromkring plejer det kun at være tyskere der kan finde ud af det.
Jeg har taget fejl en enkelt gang - stor mercedes, det ligner altså
en tysker, trukket ind, og så kører idioten op i min blinde vinkel
og bliver liggende der...

> Jeg vil da til enhver tid argumente for at vi alle skal være her - men
> lyster folk at køre i magnetbanen, er jeg da bedøvende, hvis det
> betyder at jeg har højre bane fri, så sinker de jo ikke mig, vel ?

Nej, det virkede bare som om du mente det var fuldstændig tåbeligt
når Brian laver samme nummer.

Mvh
Kent

Fra : ShutEye

Dato : 06-03-08 22:31

> Nej, det virkede bare som om du mente det var fuldstændig tåbeligt
> når Brian laver samme nummer.

Paragraffer gælder kun folk hvis det passer dem.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 23:03

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Nej, det virkede bare som om du mente det var fuldstændig tåbeligt
>når Brian laver samme nummer.

Så har du læst min tekst lidt forkert - at han overhaler indenom 10
tåber i magnetsporet, forstår jeg udemærket - men gør han det for så
at ryge tilbage i sporet igen, er han da dummere end vådt bølgepap..

Nu er jeg nok ikke helt fair overfor bølgepappet, det kan da rulle sig
tilbage igen, og falde til ro ....

Jeg læser desværre skriverierne som han ynder at holde til i venstre
bane.
--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 07-03-08 06:44

Den Thu, 06 Mar 2008 23:02:39 +0100 skrev jan_stevns:

> Så har du læst min tekst lidt forkert - at han overhaler indenom 10
> tåber i magnetsporet, forstår jeg udemærket - men gør han det for så
> at ryge tilbage i sporet igen, er han da dummere end vådt bølgepap..

Hvad skal han så? Blive liggende bag ved den lastbil som tåberne
mener de skal til at overhale om kun tre kilometer?

> Jeg læser desværre skriverierne som han ynder at holde til i venstre
> bane.

Nu er det jo ikke *alle* der holder til i magnetsporret.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 07:33

>Hvad skal han så? Blive liggende bag ved den lastbil som tåberne
>mener de skal til at overhale om kun tre kilometer?

Om han ligger som nummer 20, eller nummer 10 i en række biler, er da
fuldstændigt ligegyldigt, så hans gevinst ved at overhale 10 biler
højre om er nok højst diskutabel, bevares - manøvren rykker ham kun
frem i køen.

han kunne egentligt bare fortsætte frem i højre spor, indtil han når
frem til den forankørende alle åbenbart gerne vil udenom, og så *der*
afvente muligheden for at overhale.

--
Jan_stevns

Fra : brian

Dato : 06-03-08 21:48

On Thu, 06 Mar 2008 15:20:21 +0100, jan_stevns wrote:

>Du har måske ment der er rigelig lejlighed til at trække ind til
>højre, det er jo ikke derfor givet andre mener det samme, vel ?

Politiets hånd regel er hvis der er 100 meter så er det bøde hvis du
ikke trækker ind. Men sandsyneligt at det sker ret tit Nej det er det
ikke

> [...]
>blandt andet at se de forskellige behov, og så handle der efter - Din
>lærdem, lyder desværre mere som om det kun er "lærerens behov" der

Men dem der bliver liggene i ydersporet har ikke samme holdning?
Jeg ska lære dem når jeg ikke kan komme ud i sporet så bliver jeg bare
liggende.

Buttom line linierne bliver kun trukket hårde p hårde op indtil der er
nogen myndigheder der vil tage alvorligt fat om problemet.

>Hvad skal du ud igen efter ? Finde en at køre bagved ?

Desværre for lidt længere fremme ligger igen fjolser der mener at de
bestemmer over sporet og ikke vil trække ind.

Men det gør det ikke bedre at bare fordi der er fjolser for hvert 1000
meter så kan jeg også ligeså godt selv være fjols og blive her ude i
sporet.

> [...]
>
>Men bevares - er højre bane fri, så jeg kan komme frem i den, er jeg
>egentligt ret ligeglad med dem derude i magnetsporet.

Nå ja så du overhaler gladeligt inden om. Eller er det bare en
forbikørsel for så siden hen at presse dig ud i køen?

> [...]
>bestemte køretøjskategorier.
>
>Bortset fra det er det da kun bedre - i tilfælde af splid, at det sker

Ja den med alder havde jeg slet aldrig nogensinde regnet ud

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 22:09

brian <no@no.dk> skrev :

>Politiets hånd regel er hvis der er 100 meter så er det bøde hvis du
>ikke trækker ind. Men sandsyneligt at det sker ret tit Nej det er det
>ikke

Aner det ikke - det er vist andre regler "dine venner" derovre udøver,
end dem jeg kender ;)

>Desværre for lidt længere fremme ligger igen fjolser der mener at de
>bestemmer over sporet og ikke vil trække ind.

Nåehhhh ? Du leder altså efter nogen der kan forpeste din dag ?

>Nå ja så du overhaler gladeligt inden om. Eller er det bare en
>forbikørsel for så siden hen at presse dig ud i køen?

Hvis jeg ligger med 100 på motorvejen, og i højre bane indhenter en
flok magneter, så fortsætter jeg dælme da uanfægtet videre, havde du
forventet jeg skulel trække ud bag fjolserne og vente til de omsider
trak ind til højre ?

Hvorfor skulle jeg presse mig ud - det kommer jeg sgu'dda ikke
hurtigere frem af

Skulle folk få kaffen i den gale hals, af at jeg tillader mig at
overhale højre om, rager mig da mindre end lidt.

--
Jan_stevns

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-08 07:52

brian wrote:
*SNIP* en masse vrøvl.

Kan det passe at jeg mødte dig på langebro i morges? Der var en vred ung
mand i en hvid Mazda 626 der gerne ville indenom mig i busbanen så han
kunne komme først til SAS hotellet (eller kirkegården). Jeg kørte i
inderbanen med omkring tilladt hastighed og trak ind i svingbanen dér
hvor afstribningen starter (og busbanen stopper).

Jeg kom bare til at tænke på dig da jeg oplevede det

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 19:48

On Fri, 07 Mar 2008 07:51:32 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvor afstribningen starter (og busbanen stopper).
>
>Jeg kom bare til at tænke på dig da jeg oplevede det

Nej
(og kender ikke langebro tror den ligger på sjælland, kommer der slet
ikke med mindre min arbejdsgiver presser mig og det gør han sjællent
for jeg forlanger tredobbelt timeløn for at være på sjælland)

Men skulle det have været mig så skulle du før jeg gad hidse mig op
over dig have gjort følgende ting

1. Have kørt i 2 eller 3 spor og minimum tre gange været kørt forbi
en mulighed for at trække til højre hul størrelse på 200-300 meter
2. Have kørt med betydelig lavere hastighed end tilladte hastighed
3 Have minimum 500 meter fri bane foran dig.

Ja ved folk herinde gerne vil betraget mig som

18 år
kører minimum med dobbelt hastighed, faktisk er min speeder en tænd
sluk knap
Selvom der er kø i alle spor så presser jeg mig frem køre helst zigzag
bare jeg kan vinde 2 cm.
Jeg kører med hornet i bund, langt lys og helst i den forkerte side.

Ja tro bare videre.

Jeg presser aldrig nogen som helst i køer.
Jeg holder den bedst mulige afstand (bortset fra når en blødhat ligger
sig ud foran mig og giver mig 6 meter at bremse på)
Jeg er på frihastigheds stykke autoban i tyskland om natten før mit
hastighed er over 145

Jeg presser en båtnakke der med fri bane foran sig efter 3 mulige
forsøg (200-300 meter lommer hvor flere biler kunne overhale ham og
han kunne komme ud igen) ikke vil trække ind.
Jeg dytter og blinker hvis folk trækker ud foran mig men volsom
hastigheds forskel og giver mig minimum plads til at stoppe.
Jeg slipper speeder og laver stille og roligt plads så ham foran og
jeg derrmed kan overhale sammen og trafikken kan glide.
Jeg trykker på speeder så manden i banen til højre for mig ikke skal
bremse og kan glide stille og roligt ud bag og vi sammen kan overhale
glidende .
Jeg laver afstand i køen hvis jeg kan se at der er en der gerne vil
med ud.
Hvis folk presser mig i en lang kø trækker jeg væk da jeg gerne vil
hel hjem til familien at jeg så blinker og dytter eller følger efter
manden hjem til ham og giver ham en skideballe så hans kone og naboer
kan høre hvorxdan han køre er en anden ting

Ovenstående gør mig åbentbart til en elendig bilist uerfaren og
dødskører.

At Jeg har haft 7 biler gennem 19 år jeg aldrig har fået så meget som
en skramme i, (bortset folks børn der på parkeringspladser åbner døre
og bortset fra et eksploderet dæk i gå pga en blød hat) og køre ca
60.000 km motorvej i danmark og europa er åbentbart ikke erfaring.

Nej jeg er en rigtig helvedes bilist

Ville nødigt se dommen på resten af bilisterne

Med venlig hilsen

Brian

Eller er det bare mig navn der er til diskrimination

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-08 08:51

Hej Brian !

> Ja ved folk herinde gerne vil betraget mig som
> 18 år

Nope, jeg har hele tiden bedømt dig til at være 28-33.

> Jeg er på frihastigheds stykke autoban i tyskland om natten før mit
> hastighed er over 145

Så er det vist lige, at vi skal have fat i noget Brasso til din glorie.

> [...]
> manden hjem til ham og giver ham en skideballe så hans kone og naboer
> kan høre hvorxdan han køre er en anden ting

Hvis du virkelig mener det du skriver i den første halvdel af sætningen, så
vil jeg da mene, at det er en dårlig politik. Du ved jo ikke, hvad du kommer
frem til. Det kan jo f.eks. være, at manden er rocker og er på vej til møde
i rockerborgen. Og så kan du jo ikke forvente det opfyldt, du skrev i den
første halvdel af sætningen.

Eller er det kun biler med 1 mand og 1 dame og 1 eller flere børn, du følger
hjem ?

PS.: hvis du møder en grøn Land Rover med en løve i reservehjulet (bag på),
så er du da hjerteligt velkommen til at fælge mig hjem. Så kan jeg da
hurtigt få sat en kop kaffe over, så vi kan sætte os ned og snakke sammen

> Nej jeg er en rigtig helvedes bilist

Hvis det virkelig er din egen bedømmelse, hvordan kan du så forvente, at
andre kommer til en anden slutning ?

> Eller er det bare mig navn der er til diskrimination

Hvis det er dit navn du mener, så nej. Jeg tror virkeligt ikke, at der
herinde findes nogle, der vil gå efter nogen blot pga. et navn. Det skulle
da lige være Mustafa eller Muhammed, men det er en helt anden sag ))

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-08 13:24

> *SNIP* en masse vrøvl.

*SNIP* en masse forudindtaget pladder.

Hvilken fin tilføjelse til debatten!

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-03-08 17:00

Leonard wrote:

> [...]
> Ligeså må jeg køre med det tempo jeg lyster og hvis det tilfældigvis er
> langsommere end dit og du er bagved, så må du vente til jeg giver plads

Må jeg komme med en lille modificering? Ikke "til jeg giver plads" men
"til jeg kan give plads".

Virker måske som en lille ting, men det første kan opfattes som om, at
hvis du vil køre i venstre spor, så kører du der uanset hvad, basta. Jeg
går ikke ud fra, at det var det, du mente.

Fly

Fra : Leonard

Dato : 06-03-08 17:07

On Thu, 06 Mar 2008 16:59:45 +0100, Fly Christensen wrote:

> [...]
> hvis du vil køre i venstre spor, så kører du der uanset hvad, basta. Jeg
> går ikke ud fra, at det var det, du mente.

Du har ret, med den tilføjelse, at det er mig, der vurderer hvornår der
er plads.

Fra : brian

Dato : 06-03-08 21:49

On Thu, 6 Mar 2008 17:07:26 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Du har ret, med den tilføjelse, at det er mig, der vurderer hvornår der
>er plads.

Nej Politiet siger 100 Meter ellers bøde.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 22:09

brian <no@no.dk> skrev :

>Nej Politiet siger 100 Meter ellers bøde.

pladder !

--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 06-03-08 22:28

On Thu, 06 Mar 2008 21:48:49 +0100, brian wrote:

> Nej Politiet siger 100 Meter ellers bøde.

Øh, har jeg på noget tidspunkt givet udtryk for at jeg vil have mere
plads end 100 m fri?
Jeg oplever ofte, at bagfrakommende ikke synes jeg skal give den i
indersporet en rimelig afstand inden jeg trækker ind og enten blinker og
kører tæt eller forsøger at køre indenom, fordi jeg synes der bør lidt
mere end 5 meter fri inden jeg trækker ind.

Jeg tror heller ikke på, at politiet udskriver en bøde, hvis jeg vælger
at 150 m mellem 2 køretøjer, der måske kun kører 60 km/t i indersporet
er for lidt til at jeg vil trække derind med 110 km/t for at du kan
slippe forbi på en 130 km/t strækning.

Fra : N/A

Dato : 06-03-08 09:46

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 05:22

On Mar 6, 1:05 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> [...]
> til højre for så skal du nok lægge mærke til mig.
> (PS det bekræfter minin Politifolk venner mig ikke i er korrekt)

Nej forhåbentligt ikke, man kan jo få klip både for for kort afstand
og for chikanekørsel.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 05:39

On Mar 6, 12:46 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> Og sjovt nok tror de der svare som du at de er super bilister

Hvad er en superbillist ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-08 13:53

> Og sjovt nok tror de der svare som du at de er super bilister

Hvad er en superbillist ?

Brian.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-08 05:20

On Mar 4, 10:27 pm, brian wrote:

> Mener jeg heller ikke man skal men jeg mener at man om ikke andet så
> moralsj er forpligtet til at holde hastigheden og ikke ligge 10-20
> under.

Det gør jeg også, jeg kører endda typisk 10-20 km/t for stærkt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-08 05:25

> Ja så holde man hastigheden 110 eller 130 eller hvis der er skiltet
> anderledes.
> Hvis man ikke vil op på den hastighed så er det ned i hastighed og ind
> sammen med lastbilerne.

Nej det er ikke.

> i andet spor den angivne hastighed kun lavere hastighed i inderste
> spor.

Hvor står det ?

> [...]

> hold hastigheden giv den lidt op og ned
> Hold afstand
> Men det må gælde alle for ellers bliver det bare mere og mere op i

Tsk Tsk Tsk....

> Men Nej Hr. Hansen skal ikke bestemme at jeg kun må køre 105 på 130 km
> strækning for så er det Hr. Hansen der begår fejlen.

Tsk Tsk Tsk.....

Fra : brian

Dato : 05-03-08 15:37

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 21:06

brian <no@no.dk> skrev :

> [...]

Tirsdag - Fint hurtig trafik : køretid 2:10

Onsdag - Glatte veje morgen, åndsvag kørsel motorvej Fyen : køretid

Ved du hvad - den smule forskel i tid på 230km's kørsel, er sgu'tte et
hjerteanfald værdig

Onsdag, altså i dag, lå der over en meget lang strækning en tumbet
lille gul sardindåse tæt i kølvandet - "man" var søreme ked af ikke at
kunne passere mig, over en strækning på 25 kilometre

Fra : N/A

Dato : 06-03-08 09:46

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-03-08 09:56

jan_stevns wrote:

> pt. tror jeg landets største samlig oddere er at finde på den fyn'ske
> motorvej, mellem Odense og Lillebælt ;)
>
> gud fader bevares en samling, der hober sig op der om morgenen ;)

Fra Odense til Lillebælt? Den kender jeg ikke på det tidspunkt, men den
anden vej, Lillebælt -> Odense, der er den godt nok slem. Der er ikke
andet at gøre, end at indordne sig efter forholdende og så bare vente
på, at der bliver "fri bane".

Der er masser af folk som ikke trækker ind selvom, at de ville have
plads til det. Jeg har nu alligevel en smule forståelse for det, for de
bliver sjældent lukket ud igen - selvom, at de skulle finde på at blinke.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 15:26

> [...]

>plads til det. Jeg har nu alligevel en smule forståelse for det, for de
>bliver sjældent lukket ud igen - selvom, at de skulle finde på at blinke.

Jeg ved ikke om stedet er specielt, eller hvad det er årsagen - men om
morgenen på vej til vejle var den gal alle tre dage. En kunne
mistænke lastbilerne for at være en del af årsagen, for det så ud som
om, at en lastbil i sigte, udløser scenariet. Fyfasan for at skulel
risikere at ende bag den lastbil om 3 kilometer !

Jeg skal ikke kunne sige det, men hvis man et par gange har været
flink ved folk, bare for at blive "holdt inde" længe nok til at blive
irriteret over det, kan vel sagtens udløse, at man, når næste lastbil
er i sigte, ganske enkelt bliver derude, for så bliver man ikke en af
dem der bliver sendt i fælden.

lommefilosofi ?

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 02:38

On Mar 6, 9:56 am, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> Der er masser af folk som ikke trækker ind selvom, at de ville have
> plads til det. Jeg har nu alligevel en smule forståelse for det, for de
> bliver sjældent lukket ud igen - selvom, at de skulle finde på at blinke.

Det er nemligt rigtigt. Det er gnavernes egen skyld, de lukker nemlig
ikke selv nogen ud.

Fra : brian

Dato : 06-03-08 13:31

On Thu, 6 Mar 2008 01:37:48 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Det er nemligt rigtigt. Det er gnavernes egen skyld, de lukker nemlig
>ikke selv nogen ud.

Sjovt nok har alle i diskutionen den sammeholdning omkring emnet når
der er volsom kø.

Men hvorfor vil folk ikke trække ind om der så er 1000 meter tom vej
foran sig. Nå jo det er fordi de ikke kan komme ud igen, men de har jo
også lige ligget og gjort 100-200 bilister trætte af dem ved at
blokkere dem. Så må de hellere pladiere at det er dem der køre lovligt
og det er alle de andres skyld

Nå det er der nok ikke nogen der vil forholde sig til der bliver nok
igen snippet det ud som man kan brokke sig videre om.

Så "gnavernes egen skyld" i at folk ikke lukkes ud igen er begyndt for
alvor at komme da der meget ofte er folk der gladeligt bliver liggende
i yderste spor uden at trække ind.

Hva kom først æget eller hønen.

Ja der bliver skrevet at det er "hidsigpropperne" der er de lovløse så
det er jo nok ok at lade være med at trække ind for det tales der jo
gladeligt for er lovligt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-08 06:14

On Mar 6, 1:30 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> [...]
> også lige ligget og gjort 100-200 bilister trætte af dem ved at
> blokkere dem. Så må de hellere pladiere at det er dem der køre lovligt

Det er også forkert ikke at trække ind.

> [...]
>
> Så "gnavernes egen skyld" i at folk ikke lukkes ud igen er begyndt for
> alvor at komme da der meget ofte er folk der gladeligt bliver liggende

Ja, men det er nok ligeligt "søndagsbillister/rethavere" og "white-van-
men/gulpladebiler" som gør det.

> Hva kom først æget eller hønen.
>
> Ja der bliver skrevet at det er "hidsigpropperne" der er de lovløse så
> det er jo nok ok at lade være med at trække ind for det tales der jo
> gladeligt for er lovligt.

Nej der gør ikke, der tales for at det er lovligt at vente med at
trække ind til det er forsvarligt.
Der gives ret i at det er forkert og ulovligt bare at ligge og køre
afsted i overhalingsbanen, men man ser også mange af de hurtige som
gør det.

Fra : NHF

Dato : 04-03-08 07:04

Helt fair måde at stoppe fartfjolserne på. Det var jo ikke dem som kørte få
km/t for hurtigt, men dem som stod til klip i kørekortet.

NHF, Århus

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-08 08:01

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Station2 tog endelig hul på de skvadderhoveder der _vil_ mase sig forbi og
> kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det største
> irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes jeg.

Er det kun mig det undrer, at en lille Opel Meriva-potte, nemt og hurtigt
smuttede over 200 km/t?

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Jakob

Dato : 04-03-08 08:45

> [...]
> smuttede over 200 km/t?
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.

Tænkte det samme. Men det er en Opel Meriva OPC 180hk 230nm. Ikke noget lyn,
men en ok kvik bil.

Fra : brian

Dato : 04-03-08 08:49

On Mon, 3 Mar 2008 22:35:14 +0100, "Martin Bak"
> [...]

>kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det største
>irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes jeg.

Men det er vel ikke en ensidig problematik, det er lige som nogle
mener ja jeg må køre her i det tempo jeg vil så skidevære med alle de
andre der kommer bagfra

Fra : Anders Majland

Dato : 04-03-08 18:09

> Station2 tog endelig hul på de skvadderhoveder der _vil_ mase sig forbi og
> kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det største
> irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes jeg.

Jeg forstår ikke hvorfor han slipper med bøde for at køre for stærkt når
betjenten har det på video at han kører alt for tæt på ham foran.

Fra en udsendesl på tv2 syd udtalte betjenten at en afstand under 0,8 sekund
er nok til et klpi og en afstand på 0,4 sekund er nok til at blive dømt
"tilbage stil start" - i.e ny køreprøve.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-03-08 18:29

Martin Bak skrev:
> Station2 tog endelig hul på de skvadderhoveder der _vil_ mase sig forbi og
> kører for tæt og blinker hysterisk. Det var da dejligt. Det største
> irritationsmoment i trafikken er de der kommer bagfra. Synes jeg.

Ja, hvis der ikke er plads til at trække ind, men de tosser som bliver
liggende i yderbanen.. for satan da..

Thore

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-03-08 22:09

On Tue, 04 Mar 2008 20:15:45 +0100, Leonard wrote:

> Så bør du godt nok se at få afleveret det kørekort igen og anmelde din
> kørelærer for dårlig undervisning!

Ja og nej. De dumper faktisk en del herinde på ikke at køre hurtigt nok
til køreprøven, hvilket betyder op til hastighedsgrænsen, i hvert fald de
fleste steder. (Og at det bliver et problem har nok en del at gøre med at
en meget stor del af undervisningen er bykørsel med 50 og en million andre
ting at holde styr på.)

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 22:35

On 04 Mar 2008 21:09:29 GMT, Peter Dalgaard wrote:

> Ja og nej. De dumper faktisk en del herinde på ikke at køre hurtigt nok
> til køreprøven, hvilket betyder op til hastighedsgrænsen, i hvert fald de
> fleste steder.

Ja, men det er sgutte det samme som at man ikke må køre under det
tilladte. Hastighedsgrænser er maximumgrænser og der findes ingen
minimumsgrænser (pånær ved skiltede vigespor).

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-03-08 22:47

On Tue, 04 Mar 2008 22:35:00 +0100, Leonard wrote:

> Ja, men det er sgutte det samme som at man ikke må køre under det
> tilladte. Hastighedsgrænser er maximumgrænser og der findes ingen
> minimumsgrænser (pånær ved skiltede vigespor).

Derfor "ja og nej"... (og sikkert også "bør" i A.Kaup's indlæg).