Dieselmotor i benzinbil - hvad kræves der ~
Fra : DerGolf

Dato : 02-03-08 23:09

Eks.: Jeg har en 90 hk Golf 1.8 liter benziner.
Må jeg montere en 90 hk diesel i bilen? Altså dele taget fra en tysk
donorbil.
Det skal synes.....den er jeg med på.
Med hvordan er det med afgiften. Skal der betales noget?
mvh D.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-03-08 23:27

DerGolf skrev:

> Eks.: Jeg har en 90 hk Golf 1.8 liter benziner.
> Må jeg montere en 90 hk diesel i bilen? Altså dele taget fra en tysk
> donorbil.
> Det skal synes.....den er jeg med på.

Jeg spurgte for år tilbage, og det skulle den ikke.

> Med hvordan er det med afgiften. Skal der betales noget?

Kun øget vægtafgift/grøn afgift. Du skal bare omregistrere.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-08 10:27

"DerGolf" <dergolf@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> donorbil.
> Det skal synes.....den er jeg med på.
> Med hvordan er det med afgiften. Skal der betales noget?

Ledningsnet, instrumenter, gearkasse m.m.m. skal også med over ..

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-03-08 19:29

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Ledningsnet, instrumenter, gearkasse m.m.m. skal også med over ..

Så er det ikke afgiftsfrit længere...
(Skat mener at det så er et identitetsskifte)
Kent Nielsen

Fra : SGF

Dato : 03-03-08 19:30

"DerGolf" <dergolf@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> donorbil.
> Det skal synes.....den er jeg med på.
> Med hvordan er det med afgiften. Skal der betales noget?

Bilen skifter identitet til en anden model, der var dyrere fra ny og der
skal derfor betales ny registreringsafgift (eller et tillæg til den allerede
betalte afgift). Du kan ved at kigge lidt på fx. bilbasen eller bilpriser få
en ide om prisforskellen på hhv. en diesel og en benziner af samme årgang
som din. Det du skal betale i afgift af projektet er så MEGET CA. 2/3 af
prisforskellen.

Mvh
Søren

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-03-08 21:04

> [...]
> donorbil.
> Det skal synes.....den er jeg med på.
> Med hvordan er det med afgiften. Skal der betales noget?

Du kan udfylde denne blanket, indsende den og se hvad de svarer. Vælg andet
og beskriv ændringen.
http://www.skat.dk/Blanketter/21009.pdf

Mvh Niels

Fra : alexbo

Dato : 03-03-08 22:13

"DerGolf" <dergolf@nomail.dk> skrev

> Med hvordan er det med afgiften. Skal der betales noget?

Nej.

Fritagelsen er betinget af følgende:

a.. Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i
registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer
med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
b.. Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden
drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til
køretøjets originale motoreffekt

På linket kan du læse dels at motorudskiftning i selv ikke betyder noget,
men også nogle konkrete eksempler.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=110568&vId=201714&i=262#i110568

mvh
Alex Christensen