Brug af mindre autoriseret værksted
Fra : jesniel@yahoo.com

Dato : 02-03-08 01:03

Der er kommet en mindre (kosmetisk) skade på vores 1½ år gamle Suzuki
(som derfor er inden for garantien), men jeg har den opfattelse at
forhandlerværkstedet ikke er ked af at udstede regninger i den dyre
ende.

Var der ikke noget fremme fornyelig om brug af billigere autoriserede
værksteder?

Hvad kan anbefales?

Jesper

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 02-03-08 09:39

<jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------------

Der ligger et lille værksted ved skagen, kan ikke huske hvad det hedder, ej
spøg til side hvor i landet vil du gerne finde et værksted

Fra : jesniel@yahoo.com

Dato : 02-03-08 02:27

On 2 Mar., 09:39, "Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERS...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Der ligger et lille værksted ved skagen, kan ikke huske hvad det hedder, ej
> spøg til side hvor i landet vil du gerne finde et værksted

Storkøbenhavn.

Men udover direkte værkstedshenvisninger er det også et spørgsmål om
erfariger, råd, regler osv.

Jesper

Fra : Jens Andersen

Dato : 02-03-08 15:03

Vælg feks. et autowærksted på siden www.cad.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 15:36

<jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:684f7e01-18e2-441c-
>Var der ikke noget fremme fornyelig om brug af billigere autoriserede
værksteder?

U-autoriserede mener du?. Selv om det er en garanti rep, dvs.bil < 2 år gl.,
kan den udføres under garanti på det værksted, du vælger. Dvs. det billigste
;). Derfor har mærkerne indfør div. ekstra; mobilitet, ekstragaranti etc,.
som kun gælder når rep,service er aut.udført :(.

>Hvad kan anbefales?

I dit tilfælde en u.aut som jeg har hørt godt om, i det game betyder rygter
RIGTIG meget.. Selv når du vælger en aut., er chancen for at blive tørret i
r..., få bøvl, 50/50. Se bare på VW/ SMC ;).

Fra : Leonard

Dato : 02-03-08 15:49

On Sun, 2 Mar 2008 15:36:15 +0100, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Selv når du vælger en aut., er chancen for at blive tørret i
> r..., få bøvl, 50/50. Se bare på VW/ SMC ;).

Hos SMC er du 100% sikker på at blive tørret, både i r*v og ansigt
--
Leonard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 16:28

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hos SMC er du 100% sikker på at blive tørret, både i r*v og ansigt
> --
Det turde jeg ikke skrive ;). Bytheway "SMC" er importøren af VAG, dvs. VW,
Skoda,...Audi, Porsche, i DK.... ;).

Fra : Leonard

Dato : 02-03-08 16:46

On Sun, 2 Mar 2008 16:27:57 +0100, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det turde jeg ikke skrive ;). Bytheway "SMC" er importøren af VAG, dvs. VW,
> Skoda,...Audi, Porsche, i DK.... ;).

Kylling.
Ja, det ved jeg, men derfor behøver jeg jo ike handle med dem. Der
findes forhandlere af bilerne, der ikke er direkte under SMC og der
findes masser af mekanikere og værksteder, der kan udføre service og
reparationer.

--
Leonard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 17:06

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

er
> findes masser af mekanikere og værksteder, der kan udføre service og
> reparationer.

De får bare svært ved at komme uden om importøren i fx. div.
kulance-tilfælde. VW slår sig op på den gode kvalitet, men har den dårligst
garanti, hvis man ikke bruger aut. service. Her knækker filmen for mig,
stoler de ikke på egne produkter?. For der findes da ikke mere lousy mekkere
end deres egne..... .

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-08 17:35

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> De får bare svært ved at komme uden om importøren i fx. div.
> kulance-tilfælde. VW slår sig op på den gode kvalitet, men har den dårligst
> garanti, hvis man ikke bruger aut. service.

Men der findes også autoriserede VW værksteder med ordentlig service

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 19:09

> Men der findes også autoriserede VW værksteder med ordentlig service

Og?, hvis regningen er større end rimelig, hænger man stadig på "kulance".

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-08 19:25

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Og?, hvis regningen er større end rimelig, hænger man stadig på "kulance".

Regningen er netop ikke større end rimelig.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 17:02

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>U-autoriserede mener du?. Selv om det er en garanti rep, dvs.bil < 2 år gl.,
>kan den udføres under garanti på det værksted, du vælger. Dvs. det billigste

Det er da noget forkert noget du skriver - du kan ikke få WV til at
udføre en garantirep på en Ford, eller en Opel

garantirep, sker hos sælger, eller et af sælger anvist værksted.
--
Jan_stevns

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 17:18

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> garantirep, sker hos sælger, eller et af sælger anvist værksted.
> --
Ikke iflg. DK.købelov, der er du fritstillet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-08 17:37

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Ikke iflg. DK.købelov, der er du fritstillet.

Gider du at pege på det sted i købeloven der står det ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 17:46

> Gider du at pege på det sted i købeloven der står det ?

My mistake, sælger skal hav lov til at udbedere fejl& mangler. Men du er
ikke bundet til aut.service.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-03-08 17:44

On Sun, 2 Mar 2008 17:18:16 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Ikke iflg. DK.købelov, der er du fritstillet.

Når du nu kender loven, kan du så ikke fortælle lovens navn og henvise
til den eller de pargraffer der i spil her ?

/Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-08 19:00

> Når du nu kender loven, kan du så ikke fortælle lovens navn og henvise
> til den eller de pargraffer der i spil her ?

Hmm. §78 og frem, alt vedr. forbrugerkøb. Vedr. Jespers skade, når det er en
ikke_garanti_rep. vælger han den billigst. Ofte med den bedste service ;).

Fra : Jesper

Dato : 03-03-08 00:00

> [...]
>ende.
>
>Var der ikke noget fremme fornyelig om brug af billigere autoriserede

Så det I siger, er at jeg mister ikke garanti-rettigheder ved at få det
lavet uautoriseret?

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-08 06:21

Jesper skriver:

> Så det I siger, er at jeg mister ikke garanti-rettigheder ved at få det
> lavet uautoriseret?

Hvad præcist skal du have lavet ?

Fra : jesniel@yahoo.com

Dato : 05-03-08 08:26

On 3 Mar., 06:21, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jesper skriver:

> Hvad præcist skal du have lavet ?
>
> Klaus
> --
>   Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
>   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
>                  http://home6.inet.tele.dk/moppe

Det er bare en af de der plastiklister, der sidder på hjulkassen, der
har fået et lille tryk og er gået løs. Jeg kan ikke selv få den i hak,
og vil ikke bruge vold.

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-03-08 18:04

jesniel@yahoo.com skriver:

> Det er bare en af de der plastiklister, der sidder på hjulkassen, der
> har fået et lille tryk og er gået løs. Jeg kan ikke selv få den i hak,
> og vil ikke bruge vold.

Dentbusters...Bulemanden....Chips-Away.

Fra : Møller

Dato : 05-03-08 18:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jesniel@yahoo.com skriver:
>
> Dentbusters...Bulemanden....Chips-Away.

Nu du har fået svar.:

Hvordan kan et værksted være mere eller mindre autoriseret?
Svarer det til en mindre pæn pige?

Møller

Fra : Jesper

Dato : 05-03-08 23:55

"Møller" <Mo@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu du har fået svar.:
>
> Hvordan kan et værksted være mere eller mindre autoriseret?
> Svarer det til en mindre pæn pige?
>
> Møller

Mindre som i det modsatte af stor. Forhandlerværkstedet hvor de ansatte går
i klinisk hvide kitler er den "store", mens den "mindre" kunne være
en-mandsfirmaet.

Jesper

Fra : Møller

Dato : 06-03-08 10:58

Jesper wrote:

> Mindre som i det modsatte af stor. Forhandlerværkstedet hvor de ansatte går
> i klinisk hvide kitler er den "store", mens den "mindre" kunne være
> en-mandsfirmaet.

Det tror jeg ikke eksisterer, men det kunned være interessant at få en liste til brug for alle.

Den var jeg egentlig helt med på, men der for en drillenisse op i mig.
For det lyder som om værkstedet skulle være autoriseret men ikke i fuld omfang.

De mindre, autoriserede værksteder er ved at ude.

Desværre.

Møller

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-03-08 20:06

"Møller" <Mo@g2net.dk> skrev i en meddelelse news:47ced5cd$0$2099

> Hvordan kan et værksted være mere eller mindre autoriseret?
> Svarer det til en mindre pæn pige?

Autoriseret: Dem der har juridisk lov til at bære "navnet" på facaden.
Uaut.: Dem som ikke har, men klare jobbet lige så godt, og måske yder en
bedre service HELT sikkert til færre penge.

Fra : Møller

Dato : 06-03-08 21:09

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Autoriseret: Dem der har juridisk lov til at bære "navnet" på facaden.
> Uaut.: Dem som ikke har, men klare jobbet lige så godt, og måske yder en
> bedre service HELT sikkert til færre penge.

jeg opgiver.

ja ja det er jeg godt klar over.
jeg tror godt jeg ved hvad du skriver, og hvad du mener, om det er korrekt er jo en påstand, det kan
gå begge veje.
men nu gider jeg ikke gå ud i en længere unødvendig diskussion.

Men det var vist ikke det der blev spurgt om.
Det er Jespers Subjekt: Brug af mindre autoriseret værksted jeg ville have afklaret.

Kan man være mere eller mindre gravid.
Enten er man autoriseret eller også er man ikke, længere er den bare ikke.

Møller

Fra : N/A

Dato : 05-03-08 18:18