|
| Chippe min Sportsvan? Fra : Jasper Norman Ahrens~ |
Dato : 28-02-08 23:21 |
|
Hej.
Er der nogen der har chippet deres 177 hk diesel Toyota motor, og opnået en
bedre økonomi?
Min kones Sportsvan er lige lovlig tørstig, og måske kunne en chip hjælpe?
Jeg har selv kørt i den i en uges tid, og ved 130 km/t på motorvej, ser det
nogenlunde ud med 7 l. / 100km men overordnet set, bruger den 8.7 l. / 100
km. Hvilket er noget mere end de 16 km/l vi blev stillet i udsigt.
Mvh
Jasper
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-02-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-02-08 23:32 |
|
Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>
> Min kones Sportsvan er lige lovlig tørstig, og måske kunne en chip hjælpe?
Nej, et råddent æg mellem speeder og speederfod hjælper.
> Jeg har selv kørt i den i en uges tid, og ved 130 km/t på motorvej, ser det
> nogenlunde ud med 7 l. / 100km
Det er da fint.
> men overordnet set, bruger den 8.7 l. / 100
> km. Hvilket er noget mere end de 16 km/l vi blev stillet i udsigt.
Højrefoden er alfa og omega.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
OZ3BTO (29-02-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 29-02-08 01:01 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47C73647.1C75C116@du.kan.finde.den...
> Jasper Norman Ahrensbach skriver:
> >
> > Min kones Sportsvan er lige lovlig tørstig, og måske kunne en chip
hjælpe?
>
> Nej, et råddent æg mellem speeder og speederfod hjælper.
>
> > Jeg har selv kørt i den i en uges tid, og ved 130 km/t på motorvej, ser
det
> > nogenlunde ud med 7 l. / 100km
>
> Det er da fint.
>
> > men overordnet set, bruger den 8.7 l. / 100
> > km. Hvilket er noget mere end de 16 km/l vi blev stillet i udsigt.
>
> Højrefoden er alfa og omega.
>
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Lær konen at køre diesel bil .. oftes det der er galt
Vi kan her i huset nemt se forskel på om det er konen eller mig der hør kørt
mest ..
Konen = 9km/l
Mig = 11km/l
Det er så i en halv stor 4x4
I den gamle sunny diesel var det
Konen = 14km/l
Mig = 17-18km/l
Erik
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-02-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-02-08 06:25 |
|
OZ3BTO skriver:
>
> Lær konen at køre diesel bil .. oftes det der er galt
Ja
> Vi kan her i huset nemt se forskel på om det er konen eller mig der hør kørt
> mest ..
Samme her
> I den gamle sunny diesel var det
> Konen = 14km/l
> Mig = 17-18km/l
Golfen:
Konen = 18,5-20 km/l
Mig = 20-22 km/l
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
SG (29-02-2008)
| Kommentar Fra : SG |
Dato : 29-02-08 19:41 |
|
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
news:47c734c6$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Hej.
>
> Er der nogen der har chippet deres 177 hk diesel Toyota motor, og
> opnået en bedre økonomi?
>
> Min kones Sportsvan er lige lovlig tørstig, og måske kunne en chip
> hjælpe?
>
> Jeg har selv kørt i den i en uges tid, og ved 130 km/t på motorvej,
> ser det nogenlunde ud med 7 l. / 100km men overordnet set, bruger den
> 8.7 l. / 100 km. Hvilket er noget mere end de 16 km/l vi blev stillet
> i udsigt.
Det lyder som om, du tager kørecomputerens oplysninger for gode varer...
Du kan slet ikke regne med, hvad den kommer frem til. I min Avensis er den
for pessimistisk, så jeg kører faktisk længere på literen end computeren
angiver. I andre bilmærker, fx Octavia, har jeg hørt at kørecomputeren er
lige lovlig optimistisk.
Mål i stedet, når du tanker op, hvor manger liter, der kan være i tanken i
forhold til hvor langt, du har kørt. Den metode er mere præcis.
Og skal du være endnu mere præcis, finder du ud af hvor stor fejlvisning
bilens kilometertæller har i forhold til det, du reelt kører. På mine
sommerdæk er der ca. 2,5 % fejlvisning (når jeg har kørt 100 km viser
bilens triptæller kun 97,5 km - hvilket jo faktisk giver en endnu bedre
brændstoføkonomi, hvis jeg tager højde for afvigelsen), hvorimod mine
vinterdæk nogenlunde får triptælleren til at matche den virkelige verden.
-SG
| |
OZ3BTO (01-03-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 01-03-08 02:17 |
|
"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9A53C81F5E282SG@62.243.74.163...
> "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
> news:47c734c6$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> > Hej.
> >
> > Er der nogen der har chippet deres 177 hk diesel Toyota motor, og
> > opnået en bedre økonomi?
> >
> > Min kones Sportsvan er lige lovlig tørstig, og måske kunne en chip
> > hjælpe?
> >
> > Jeg har selv kørt i den i en uges tid, og ved 130 km/t på motorvej,
> > ser det nogenlunde ud med 7 l. / 100km men overordnet set, bruger den
> > 8.7 l. / 100 km. Hvilket er noget mere end de 16 km/l vi blev stillet
> > i udsigt.
>
> Det lyder som om, du tager kørecomputerens oplysninger for gode varer...
>
> Du kan slet ikke regne med, hvad den kommer frem til. I min Avensis er den
> for pessimistisk, så jeg kører faktisk længere på literen end computeren
> angiver. I andre bilmærker, fx Octavia, har jeg hørt at kørecomputeren er
> lige lovlig optimistisk.
>
> Mål i stedet, når du tanker op, hvor manger liter, der kan være i tanken i
> forhold til hvor langt, du har kørt. Den metode er mere præcis.
>
> Og skal du være endnu mere præcis, finder du ud af hvor stor fejlvisning
> bilens kilometertæller har i forhold til det, du reelt kører. På mine
> sommerdæk er der ca. 2,5 % fejlvisning (når jeg har kørt 100 km viser
> bilens triptæller kun 97,5 km - hvilket jo faktisk giver en endnu bedre
> brændstoføkonomi, hvis jeg tager højde for afvigelsen), hvorimod mine
> vinterdæk nogenlunde får triptælleren til at matche den virkelige verden.
>
> -SG
Erfaringen fra div taxaer siger:
Mercedes .. Viser lidt højere forbrug end den har .. vel max 5% forkert
Folkevogn (passat/touran) viser en del længee på literen end den egentlig
køre.. når man har 100km tilbage risikere man at rende tør
Volvo MEGET præcis .. ved 8.6L pr 100km på computeren er det faktiske
forbrug 8,5
Erik
| |
Ukendt (01-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-08 16:23 |
|
On 29 Feb 2008 18:40:32 GMT, SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com>
wrote:
<...>
>
>Det lyder som om, du tager kørecomputerens oplysninger for gode varer...
Der kan være store fejl i kørecomputeren. Puntoen nægter kategorisk,
at den kører mere end 21.3 km/l, selv om fakta er at alle tankninger
giver 22-25 km/l. Så med den indbyggede usikkerhed i tankninger sætter
jeg den til at være 8-10% for pessimistisk.
Kan man selv justere sådan en dims?
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
KimH (02-03-2008)
| Kommentar Fra : KimH |
Dato : 02-03-08 10:54 |
|
"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
news:12tis35s88lcs8rsr62h1ob0sk9e0ahhlq@4ax.com...
> On 29 Feb 2008 18:40:32 GMT, SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com>
> wrote:
>
> <...>
>>
>>Det lyder som om, du tager kørecomputerens oplysninger for gode varer...
>
> Der kan være store fejl i kørecomputeren. Puntoen nægter kategorisk,
> at den kører mere end 21.3 km/l, selv om fakta er at alle tankninger
> giver 22-25 km/l. Så med den indbyggede usikkerhed i tankninger sætter
> jeg den til at være 8-10% for pessimistisk.
> Kan man selv justere sådan en dims?
På VAG biler kan det gøres med kabel og Vag-Com , og sættes mellem f.eks
mellem 85 og 125 %
Mvh. KimH
| |
|
|