Bil til ca. 20.000 ??
Fra : JAS

Dato : 28-02-08 08:10

Hejsa

Jeg står og vil gerne have en bil til omkring kr.20.000.
Den skal køre på arbejde ca. 30 km ialt og så lidt småture i weekenderne med
ungerne osv...

Hvad skal jeg gå efter og har i nogle gode råd ???

Jan

Fra : anhen@mail.dk

Dato : 28-02-08 03:18

Skal der barnevogn med? Hvad er pladskravet.

Har selv erhvervet mig en xantia - de kan findes meget billigt, bare
sørg for at hydralikken virker, hvilket de gør på de fleste. Og nej de
er ikke dyre at vedligeholde som mange tror.

Fra : JAS

Dato : 28-02-08 11:28

<anhen@mail.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Der skal ikke barnevogn med, jeg har 2 piger på 7 og 10 år.. sååå ...

Jan

Fra : PMH

Dato : 28-02-08 14:53

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med ungerne osv...
>
> Hvad skal jeg gå efter og har i nogle gode råd ???

Jeg stod i samme situation for ca. 1 mdr. siden.
Jeg skulle dog have en st.car, og bilen skal "bare" bruges som
bil nr.2 i familien.
Jeg kiggede en del på Ford Escort fra 94-97, de kan findes i
denne prisklasse, men som med så meget andet, så får man ikke mere
end man betaler for, og de Escort'er jeg kiggede på, havde alle en del
mere rust end jeg kunne leve med.

Jeg fandt istedet en Opel Astra st.c 1,8 - 16V fra 95'.
Den står total rustfri, og er undervognsbehandlet 6 gange siden ny.
Den har kørt 190.000 km. og var nysynet.
Den har en lille bule i bagklappen, men er ellers en rigtig pæn
1 ejers bil med alle service overholdt.
Den kører ca. 13 km/l, så det er ok for mig.
Jeg gav 21.000,- for den.

Så man kan godt finde en rimelig hæderlig bil til ca. 20k.
men der findes også rigtig meget skrammel derude.

PMH