Værkstedsstikdåse
Fra : Fly Christensen

Dato : 27-02-08 12:05

Hejsa!

Jeg leder efter en god kraftig stikdåse, hvir stikkene er drejet 90
grader i forhold til dåsen længde akse. Jeg kan finde masser, hvor de er
drejet 45 grader. Det hjælper bare ikke ret meget, når man skal have
transformatorer og andre småting siddende.

Hvor kan jeg finde sådanne stikdåser? Bauhaus, Silvan, Thansen er nogle
af de steder, jeg har søgt. Jeg har også ledt på nogle af de
internetbaserede el-butikke, men heller ikke her har jeg kunnet finde noget.

Fly

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 27-02-08 12:50

Fly Christensen wrote:
> [...]
> drejet 45 grader. Det hjælper bare ikke ret meget, når man skal have
> transformatorer og andre småting siddende.

Sådan en ledte jeg også efter længe uden at finde den, jeg endte
med at sætte en masse modulstikkontakter op på række i stedet,
så får du samtidig en afstand, så transformerne også kan være
der.

Jeg tror ikke du kan finde den, at stikkene skal sidde på tværs
eller på skrå, er jo en betingelse for konstruktionen med to
langsgående strømskinner indvendigt.

--
Ejvind

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-08 04:53

On Feb 27, 12:05 pm, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:
> [...]
> af de steder, jeg har søgt. Jeg har også ledt på nogle af de
> internetbaserede el-butikke, men heller ikke her har jeg kunnet finde noget.

Jeg kan ikke huske hvordan de sidder i dem her, men jeg tror de er som
du vil have dem:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6777&n=10&KundeID=

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 27-02-08 12:59

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg kan ikke huske hvordan de sidder i dem her, men jeg tror de er som
> du vil have dem:

Nah - ligeknap, men det er den fladeste vinkel jeg selv har kunnet finde.

Billede her:
<http://www.lavprisvvs.dk/shop/brennenstuhl-stikdaase-210092p.html>

--
Ejvind
BøMM i mudderet:"I m compftebal whit it as it is"

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-08 13:48

LK laver en med 5stik . fåes med og uden afbryder - men de er ret dyre ...
LK nummer 210 A 1284
EL nummer 10 28 008 591

eller med ledning og afbryder
LK nummer210 A 1292
EL nummer10 28 008 818

Jeg bruger et par i værkstedet - mener at de koster ~200kr/stykker hos f.eks
http://greenline.dk

> Billede her:
> <http://www.lavprisvvs.dk/shop/brennenstuhl-stikdaase-210092p.html>

Det lyder ikke som om at du har brug for jord ?

Hvis du kan klare dig uden dansk jord kan du jo kigge lidt mod syd eller øst
og købe en standard schucko . F.eks http://conrad.de #620750 12stik for 37
euro.
(http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTExNDk1Mjg2OTA=?~template=PCAT_suchergebnis&p_searchstring=620750&p_back_template=&zhmmh_area_kz=&sp_insert_kz=&s_haupt_kategorie=&p_page_to_display=DirektSearch&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20#
)Men de er ikke lovlige at bruge i Danmark ! Jeg er dog vist kommet til at
bruge sådan til mit computergrej. Med en dansk stikprop på er der jord i
skinnen og så blot bruge de shucko stik der alligevel er på "alt"
computerudstyr. Nemmere end at skifte en apparatkablerne til dansk jord.

Ellers så køb en kasse billige stænktætte stikkontakter i haraldnyborg.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-02-08 16:57

> [...]
> de steder, jeg har søgt. Jeg har også ledt på nogle af de internetbaserede
> el-butikke, men heller ikke her har jeg kunnet finde noget.

Dem her?
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=1484724

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=1484730

Prisen nægter jeg at kommentere af hensyn til evt. mindreårige.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-02-08 17:22

Uffe Bærentsen wrote:

> [...]
>
> Prisen nægter jeg at kommentere af hensyn til evt. mindreårige.

Jeps. Ligenøjagtig sådanne. De behøver bare ikke være i stål og koste
mere end al elektronikken tilsammen.

Fly