Store 4-hjulstrækkere er ringe og livsfarl~
Fra : Per

Dato : 26-02-08 16:58

http://ekstrabladet.dk/biler/article978611.ece

Det blev også nævnt i radioavisen i dag.

Tænk at "store stærke" biler er ligeså farlige/usikre at køre i som
kineserbiler og den der ultrabillige Indiske bil - det havde jeg ikke
ventet.

Stakkels mennesker der har købt den slags biler - nu rasler brugtpriserne
helt vildt ned og dem der har købt taber mange mange penge.

Hvad mon sådan en Nissan kan indbringe brugt nu når den er et år gammel ?
50.000 kr max ?

Jeg kan ikke komme over at en tilsyneladende stærk bil INTET er værd.

/ Per

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-08 17:08

> Tænk at "store stærke" biler er ligeså farlige/usikre at køre i som
> kineserbiler og den der ultrabillige Indiske bil - det havde jeg ikke
> ventet.

Nu var det nogle pickups i testen - ikke bare "store 4-hjulstrækkere"

Men så længe man bare pløjer end i en lille potte (gennemsnilig dansk
familiebil - størrelse yaris) går det nok knapt så slemt som mod mod en fast
forhindring ... Men alligevel tankevækkende at der ikke er så større
opmærksomhed omkring dem ...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 26-02-08 17:27

Anders Majland wrote:

> [...]
> familiebil - størrelse yaris) går det nok knapt så slemt som mod mod
> en fast forhindring ... Men alligevel tankevækkende at der ikke er så

Tjoeh - men den modkørende skal ikke være ret meget større end en Yaris før
det ikke ser for godt ud for 4-hjulstrækkeren. Her er et klip hvor en Land
Rover Discovery bliver crash-testet mod en Renault Espace:

http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s

Ebbe

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-02-08 23:59

Ebbe Kristensen wrote:

> [...]
> Yaris før det ikke ser for godt ud for 4-hjulstrækkeren. Her er et
> klip hvor en Land Rover Discovery bliver crash-testet mod en Renault

Det ville nu være spændende, hvis de havde brugt en LRD der var på
alder med Renaulten. Det klip siger jo kun køb nyt.

Nåja det står der jo også i kommentarene til klippet på Youtube.

mvh
Henning

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-02-08 16:15

Henning Præstegaard wrote:

> Det ville nu være spændende, hvis de havde brugt en LRD der var på
> alder med Renaulten. Det klip siger jo kun køb nyt.

Har de nyere LRD'er deformationszoner?

Ebbe

Fra : Bruno

Dato : 26-02-08 19:02

Anders Majland wrote:

> [...]
> familiebil - størrelse yaris) går det nok knapt så slemt som mod mod en fast
> forhindring ... Men alligevel tankevækkende at der ikke er så større

Jeg tror en del af rsagen skal findes i, at der mange steder i verden
ikke stilles de samme sikkerhedskrav til "trucks" som der gør til
personbiler. Det bunder nok i, at den slags køretøjer en gang var lidt
langsomme måske nærmest opfattet som lidt bilagtige lastbiler.

Mvh
Bruno

Fra : René Løweneck

Dato : 27-02-08 09:04

Hej Anders !

> Nu var det nogle pickups i testen - ikke bare "store 4-hjulstrækkere"

Åh nej Anders, nu skal du ikke komme her og forplumre debatten med fakta
))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-02-08 19:19

> [...]
> 50.000 kr max ?
>
> Jeg kan ikke komme over at en tilsyneladende stærk bil INTET er værd.

Der er mange der ikke tænker sikkerhed når de køber biler, det kan du selv
se på hvad der kører rundt på vejene.
Der er også stadig mange der kører uden sele, det kan jeg se når jeg kigger
ud af vinduet på dem der kører forbi.
Så det med at brugtprisen rasler ned tror jeg ikke på, for en bils værdi er
slet ikke sammenhængende med den sikkerhed den tilbyder.

Mvh Niels

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-02-08 20:00

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Tænk at "store stærke" biler er ligeså farlige/usikre at køre i som
> kineserbiler og den der ultrabillige Indiske bil - det havde jeg ikke

Og endnu en der ikke forstår at man ikke må sammenligne på tværs af
grupperne i EURONCAP tests...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-02-08 22:14

Per skrev:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article978611.ece

Jeg undres over overskriften på dette indlæg (og på den i linken)!

Man kan synes at der tale om ringe biler, men hvad gør dem livsfarlige?

Jeg har altid haft en oplevelse af at det er menneskerne som styrer
bilerne, eller at man risikere at befinde sig i livstruende situation i
forbindelse med et trafikuheld.

Eller .... er der tale om de nævnte biler konstrueret så ringe at de er
livsfarlige blot at køre rundt i eller opholde sig i nærheden af?

Husk at biler ikke kører for hurtigt, det gør bilister!

Thore

Fra : KASO

Dato : 27-02-08 07:22

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> livsfarlige blot at køre rundt i eller opholde sig i nærheden af?
>
> Husk at biler ikke kører for hurtigt, det gør bilister!

Men husk også, at du ikke altid selv er herre over, hvem du kolliderer med!
Man kan køre nok så forsigtigt - og alligevel blive påkørt - og så er de
nævnte potter livsfarlige at opholde sig i.

Fra : René Løweneck

Dato : 27-02-08 09:09

> Men husk også, at du ikke altid selv er herre over, hvem du kolliderer
> med! Man kan køre nok så forsigtigt - og alligevel blive påkørt - og så er
> de nævnte potter livsfarlige at opholde sig i.

Ja, fy da for den da også. Så har man det da meget bedre i en topsikker,
bulletproof 5 stjernet EuroNcap Renault Modus eller sådan noget:

http://www.youtube.com/watch?v=lkYX2mlRDSA

Fra : Leonard

Dato : 27-02-08 09:32

On Wed, 27 Feb 2008 09:08:39 +0100, René Løweneck wrote:

> Ja, fy da for den da også. Så har man det da meget bedre i en topsikker,
> bulletproof 5 stjernet EuroNcap Renault Modus eller sådan noget:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lkYX2mlRDSA

Var det det laveste niveau du kunne finde frem?
Jeg er sikker på at med lidt mere grundighed, så kan du finde et
eksempel, der beviser, at det sikreste køretøj er en Villy's Jeep.

Med andre ord, så er jeg ret sikker på, at hvis der kører 30-40 tons
lastbil op bagi en hvilken som helst bil med 80 km/t, så er det
fuldstændigt ligegyldigt hvilken bil du sidder i. Du dør kun en gang og
der findes ingen grader af død.

--
Leonard

Fra : René Løweneck

Dato : 27-02-08 13:11

Hej Leonard !

> Var det det laveste niveau du kunne finde frem?

Det er da politisk korrekt, at gå efter den laveste fællesnævner.
Og der er en del herinde, der ivrigt forsøger at fremstå kvalmende politisk
korrekte. Så må jeg vel også have lov at anvende en politisk korrekt
strategi. Og budskabet har du jo tilsyneladende fået fat i, når man læser
din konklusion nederst.

> Jeg er sikker på at med lidt mere grundighed, så kan du finde et
> eksempel, der beviser, at det sikreste køretøj er en Villy's Jeep.

Hvor vidste du det fra
http://www.youtube.com/watch?v=ogPrgvNKz8w&feature=related

Vær'go', sikrere kan et køretøj ikke blive. Her behøver du ikke at frygte
for dit liv og lemmer ))

> [...]
> lastbil op bagi en hvilken som helst bil med 80 km/t, så er det
> fuldstændigt ligegyldigt hvilken bil du sidder i. Du dør kun en gang og

Lige præcis !

Derfor: Carpe Diem !

Fra : KASO

Dato : 28-02-08 00:10

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, fy da for den da også. Så har man det da meget bedre i en topsikker,
> bulletproof 5 stjernet EuroNcap Renault Modus eller sådan noget:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lkYX2mlRDSA

Tjah - en Modus er da bedre end en stor, gl. Volvo:
http://www.youtube.com/watch?v=U4CB6DrxvxI

> --
> Med venlig hilsen
>
> René Løweneck
> http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
> Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Nååh - ja - du kører landbrugskøretøj. Sådan een er nu heller ikke så
sikker: http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s

Sjovt nok, som de, der kører i usikre køretøjer benægter vigtigheden af en
sikker bil. Det er ligesom rygere, der benægter at rygning er farligt

Fra : René Løweneck

Dato : 28-02-08 11:29

> Tjah - en Modus er da bedre end en stor, gl. Volvo:
> http://www.youtube.com/watch?v=U4CB6DrxvxI

Og ?

> Nååh - ja - du kører landbrugskøretøj. Sådan een er nu heller ikke så
> sikker: http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s

Nej, sikkert ikke. Men jeg har nu heller aldrig købt bil efter sikkerheden.
Jeg køber bil efter, hvad jeg synes der er sjovt og hvad jeg har råd til
)

> Sjovt nok, som de, der kører i usikre køretøjer benægter vigtigheden af en
> sikker bil. Det er ligesom rygere, der benægter at rygning er farligt

Sjov kobling, du der laver. Den må du lige forklare nærmere.

Og lige en anden ting. Få lige din fake email adresse lavet om til en legal
email adresse. Jeg går ikke ud fra, at du ejer domænet b.

Fra : KASO

Dato : 28-02-08 21:32

> Sjov kobling, du der laver. Den må du lige forklare nærmere.

Begge dele virker som en form for benægtelse af virkeligheden fordi man ikke
ønsker at acceptere virkeligheden....

> Og lige en anden ting. Få lige din fake email adresse lavet om til en
> legal email adresse. Jeg går ikke ud fra, at du ejer domænet b.

Nope - jeg får spam nok i forvejen. Skal du ikke også bede hovedparten af de
andre på usenet, der på forskellig vis forvansker deres e-mail adresse for
at undgå spam, om at ændre deres adresse?

Fra : Kent Friis

Dato : 28-02-08 22:19

Den Thu, 28 Feb 2008 21:32:24 +0100 skrev KASO:

> Begge dele virker som en form for benægtelse af virkeligheden fordi man ikke
> ønsker at acceptere virkeligheden....

> Nope - jeg får spam nok i forvejen.

Og det mener du ikke ejeren af b.dk gør?

> Skal du ikke også bede hovedparten af de
> andre på usenet, der på forskellig vis forvansker deres e-mail adresse for
> at undgå spam, om at ændre deres adresse?

Der er forskellige måder at forvanske en e-mail adresse. Man kan enten
sætte den til en standard ugyldig adresse, under .invalid top-level
domænet, eller man kan misbruge en tilfældig uskyldig persons
adresse, som fx ejeren af b.dk.

Det er det sidste man bliver upopulær på.

Mvh
Kent

Fra : KASO

Dato : 29-02-08 23:23

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Og det mener du ikke ejeren af b.dk gør?

Er du ejeren af domænet?

Kender du overhovedet til eksistensen af domænet? - eller den konkrete
e-mail adresse?

> [...]
> domænet, eller man kan misbruge en tilfældig uskyldig persons
> adresse, som fx ejeren af b.dk.
>
> Det er det sidste man bliver upopulær på.

Tjah - adressen er en forvanskning. Den har været brugt i mange år uden
nogen har fundet at det var et problem - men hvis du gider spilde din tid på
det, skal du være velkommen - jeg gider ikke spilde tid på at diskutere det!

Fra : Kent Friis

Dato : 01-03-08 00:05

Den Fri, 29 Feb 2008 23:22:56 +0100 skrev KASO:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Er du ejeren af domænet?

Nej.

> Kender du overhovedet til eksistensen af domænet?

Jeg har checket at domænet eksisterer, ja. Men selvom det ikke
eksisterer idag, er det stadig ikke pænt at misbruge det. Det kunne
jo blive oprettet senere.

> - eller den konkrete e-mail adresse?

Mail'en skal leveres til mandes mail-server uanset om der er nogen
der har den specifikke adresse.

> [...]
> det, skal du være velkommen - jeg gider ikke spilde tid på at diskutere det!

Er det iøvrigt ikke også både ulovligt og i strid med samtlige
udbyderes betingelser at udgive sig for at være en anden?

Mvh
Kent

Fra : René Løweneck

Dato : 28-02-08 23:55

> Begge dele virker som en form for benægtelse af virkeligheden fordi man
> ikke ønsker at acceptere virkeligheden....

Ahaaa, en lille lomme psykolog ))
Og du kan naturligvis dokumentere dine udsagn, ikke ?

> Nope - jeg får spam nok i forvejen. Skal du ikke også bede hovedparten af
> de andre på usenet, der på forskellig vis forvansker deres e-mail adresse
> for at undgå spam, om at ændre deres adresse?

Du mener altså, at hvis andre handler i strid med UseNet's og din udbyder's
regler, så er det helt iorden at du også gør ?

Fra : KASO

Dato : 29-02-08 23:27

> Ahaaa, en lille lomme psykolog ))

Jeps - hverken mere eller mindre

> Og du kan naturligvis dokumentere dine udsagn, ikke ?

Nope - og da det ikke er en påstand, men blot et synspunkt ("virker som...")
er der heller ingen grund til det....

> Du mener altså, at hvis andre handler i strid med UseNet's og din
> udbyder's regler, så er det helt iorden at du også gør ?

Jeg mener, at det er kotume at forvanske sin e-mail adresse for at undgå
spam. Hvis du ikke har andet at gå op i, skal du da bare bruge dit liv på at
skrive til de mange millioner, der gør dette - jeg gider ikke bruge min tid
på at diskutere det....

Fra : Kent Friis

Dato : 01-03-08 00:33

Den Fri, 29 Feb 2008 23:27:29 +0100 skrev KASO:

> "René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener, at det er kotume at forvanske sin e-mail adresse for at undgå
> spam.

Det er jo det der er problemet - det er IKKE det du gør. Adressen
er hverken forvansket eller din.

Du bruger en uskyldig persons e-mail adresse fordi *du* ikke gider
have spam. Og så sidder han sandsynligvis og undrer sig over hvor
al den spam kommer fra, og ved ikke at det er fordi du poster
med hans adresse som afsender.

Mvh
Kent

Fra : KASO

Dato : 01-03-08 09:24

> [...]
> have spam. Og så sidder han sandsynligvis og undrer sig over hvor
> al den spam kommer fra, og ved ikke at det er fordi du poster

Der er intet, der indikerer, at e-mailadressen rent faktisk eksisterer, men
jeg har slået domænet op - og jeg må nu erkende, at det rent faktisk
eksisterer. Det er muligvis ikke det mest gennemtænkte domænenavn (da mange
faktisk "forfalder" til samme forvanskning af e-mailadressen som jeg) - så
da jeg for mange år siden begyndte at bruge den (som mange andre) havde jeg
ikke fantasi til at forestille mig at nogen kunne finde på at oprette den
(det svarer lidt til at døbe sit barn "John Doe"). Summa summarum: Jeg har
ændret...

Nu mangler du bare at overbevise nogle få tusinde andre om det samme.....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-08 00:49

On Feb 26, 8:00 pm, "Martin Kiefer" <ne...@kiefer.dk> wrote:

> Og endnu en der ikke forstår at man ikke må sammenligne på tværs af
> grupperne i EURONCAP tests...

Nissan'en fik en stjerne, det er sammeligning eller ej utroligt ringe.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-08 03:57

On Feb 28, 11:29 am, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:
> Og lige en anden ting. Få lige din fake email adresse lavet om til en legal
> email adresse. Jeg går ikke ud fra, at du ejer domænet b.

Det kunne han jo gøre, en eller anden ejer det jo.
Men det er da ligegyldigt hvilken adresse der står.

Fra : Kent Friis

Dato : 28-02-08 17:09

Den Thu, 28 Feb 2008 02:56:54 -0800 (PST) skrev Christian B. Andresen:

> Det kunne han jo gøre, en eller anden ejer det jo.
> Men det er da ligegyldigt hvilken adresse der står.

Så du er helt ok med hvis jeg skriver din adresse, så det er dig
der modtager alle de spam-mails jeg skulle have haft?

Mvh
Kent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-02-08 00:48

On Feb 28, 5:09 pm, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Så du er helt ok med hvis jeg skriver din adresse,  så det er dig
> der modtager alle de spam-mails jeg skulle have haft?

Nej, det jeg mener med at det er ligegyldigt hvilken adresse der står
er at usenet virker fint nok med en hej@med.dig adresse.
Jeg vil ikke genskrive folks adresser, jeg tror også der kommer mere
og mere spam hvis man gøre det.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-02-08 19:54

Den Thu, 28 Feb 2008 23:47:39 -0800 (PST) skrev Christian B. Andresen:

> Nej, det jeg mener med at det er ligegyldigt hvilken adresse der står
> er at usenet virker fint nok med en hej@med.dig adresse.

At det virker er sg* da den mindste detalje, der blev brokket over
en der misbruger en andens domæne som afsender-adresse.

> Jeg vil ikke genskrive folks adresser, jeg tror også der kommer mere
> og mere spam hvis man gøre det.

Netop. Spam til ejeren af det domæne man misbruger.

Mvh
Kent

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-08 00:47

On Feb 29, 7:53 pm, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> At det virker er sg* da den mindste detalje, der blev brokket over
> en der misbruger en andens domæne som afsender-adresse.

Det er også forkert, du har ret i at man bør enten skrive sit eget
domæne forvansket med .invalid eller også skrive noget som ikke findes
som fx. @med.dig

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-08 00:50

On Mar 1, 9:23 am, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> Nu mangler du bare at overbevise nogle få tusinde andre om det samme......

Så fordi der er mange andre der gør det er det iorden at du også gør
det ?

Fra : KASO

Dato : 04-03-08 07:31

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Nu mangler du bare at overbevise nogle få tusinde andre om det samme.....

Så fordi der er mange andre der gør det er det iorden at du også gør

Prøv at læse igen .....