Kia Ceed eller Hyundai I30?
Fra : peter

Dato : 26-02-08 07:04

Hej

Hvilke forskelle er der på de to subjekter udover garanti
bestemmelserne? Hvad ville I vælge?

Mvh og på forhånd tak

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-08 15:13

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvilke forskelle er der på de to subjekter udover garanti
> bestemmelserne? Hvad ville I vælge?

Jeg ville klart vælge Ceed. Det baseret ene og alene på udseendet. Jeg synes
at fronten på I30 ligner en 5 år gammel Mazda. Profil og bagende, ligner en
midt-halvfemser Fiat Punto.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 17:12

Mindre hk i I30 diesel 1,6 og kun 4 stjerner i Euroncap.

Jeg har efterhånden kørt en del kilometer i Cee'd 1,6 diesel og det er en
helt fin vogn. Den ville jeg vælge og få de 7 års garanti, masser af udstyr
og lækker motor.
Venligst Lasse K.

Fra : Nicolai

Dato : 26-02-08 17:14

> Jeg har efterhånden kørt en del kilometer i Cee'd 1,6 diesel og det er en
> helt fin vogn. Den ville jeg vælge og få de 7 års garanti, masser af
> udstyr og lækker motor.

Ville klart også være mit valg. 7 års garanti er det hele værd.

Læs evt. golf-klasse-testen i forrige FMD!

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-02-08 20:03

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen

> Ville klart også være mit valg. 7 års garanti er det hele værd.
>
> Læs evt. golf-klasse-testen i forrige FMD!

Ja, de siger Hyundai'en er bedre, men Kias garanti får dem til at vælge den
næstbedste...

Leo

Fra : Brian

Dato : 28-02-08 16:23

Nicolai wrote:

> Ville klart også være mit valg. 7 års garanti er det hele værd.
>
> Læs evt. golf-klasse-testen i forrige FMD!

Den test er rigtig dårlig reklame for dit valg, da ikke en eneste fra
testholdet ville vælge Ceed, hvis de selv skulle købe bil

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-02-08 00:25

In article <47c6d1c7$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Den test er rigtig dårlig reklame for dit valg, da ikke en eneste fra
> testholdet ville vælge Ceed, hvis de selv skulle købe bil

Tror da pokker.. det er en lorte-benziner de har testet med en gearing
så lav man tror det er løgn..

Har kørt den og det er ingen fornøjelse.

--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-02-08 20:03

[...]

Kender intet til dem personligt, men BT havde en artikel om dem i weekenden.
Her pegede de på, at man fik mere for pengene hvis man købte Kia. Hvilket
samtidig undrede dem lidt, da Kia angiveligt ejes af Hyundai og var lavet ud
fra samme segment.

Kurt

Fra : Mikker

Dato : 26-02-08 23:21

Utroligt.... jeg sidder her & blir helt opstemt om at eje sådan en
hundaj....

Det er da rimeligt fornuftigt med 115 Hk diesel for en familliestørrelse bil
der også kan slæbe en campingvogn (1400 Kg på krogen)..& så er km/l da også
ok, mener ca. det samme opgivet ved vores "gamle" fiesta 1.6 tdci

Hygge

Mikker

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 26-02-08 20:09

peter <peter900000@hotmail.com> wrote in news:c2d154f9-a428-4d92-b4a4-
cb598335aa84@e6g2000prf.googlegroups.com:

> Hej
>
> Hvilke forskelle er der på de to subjekter udover garanti
> bestemmelserne? Hvad ville I vælge?

Fiat Bravo .. I Vejle har de dem begge (Fiat+Kia) under samme tag. De
ligger prismæssigt ens, men Bravoen er lige lidt mere lækker indvendig og
pænere (IMHO) udvendigt.

vh, Erik BH

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-02-08 14:54

26 Feb 2008 19:09:26 GMT, skrev Erik B. Hansen, på 14 linier, i
<Xns9A50CD0D1C13EerikbrstingMedOEiste@130.225.247.90>, :

Der er bare ingen plads i bilen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mikker

Dato : 28-02-08 15:38

og så er det en.....Fiat...dermed er det ikke en option !

--
Hygge

Mikker

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 28-02-08 23:21

"Mikker" <her@faaerdumig.ik> wrote in news:47c6c761$0$99016$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> og så er det en.....Fiat...dermed er det ikke en option !

que?

vh, Erik BH

Fra : Mikker

Dato : 29-02-08 12:57

Fordi jeg har et par kollegaer der har fiat.... min 250.000 km Xantia er
klart mere stabil end deres & jeg har haft nabo der er bilsælger....de
brugte fiat han havde med hjem var "særdeles brugt" i forhold til
alderen....

Hygge

Mikker

Fra : John Sahl

Dato : 29-02-08 19:29

Mikker wrote:
> [...]
> er klart mere stabil end deres & jeg har haft nabo der er
> bilsælger....de brugte fiat han havde med hjem var "særdeles brugt" i

Ja, og der er slet ikke sket nogen som helst forbedring med de nye modeller,
med 5 års garanti. En Skoda er og bliver jo også en Skoda, ikk?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Mikker

Dato : 29-02-08 19:55

Vi kan jo så nok ligesågodt snakke religion.... vi bliver nok ligeså enige
som hvis jeg var muslim & du katolik... ;)

& nej skoda er ikke som skoda var for 20 år siden.....det er WV nu...det er
du forhåbentlig lidt enig i mig om, men Fiat er til mit bedste vidende
stadig Fiat.
--
Hygge

Mikker

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 29-02-08 20:13

> Vi kan jo så nok ligesågodt snakke religion.... vi bliver nok ligeså

Sådan er det jo ofte med biler og heldigvis for det, det viser blot at
der er følelser involveret. Var der ikke følelser med kørte vi nok i
(næsten) ens biler.

> enige som hvis jeg var muslim & du katolik... ;)

Du har godt bemærket at John og jeg er to forskellige? Du kan se
forskellen i signatur og afsenderfelt

> & nej skoda er ikke som skoda var for 20 år siden.....det er WV
> nu...det er du forhåbentlig lidt enig i mig om, men Fiat er til mit
> bedste vidende stadig Fiat.

Jeg må beklage at fortælle dig at dit bedste vidende ikke er særlig
opdateret fra Panda'en i 2004 og frem har deres modeller fået et seriøst
kvalitetsløft.
Ligesom Hyundai i dag nødigt skal sammenlignes med de gamle Accenter mv
fra 90'erne.
Og Kia nødigt skal skæres over en kam med deres Cerato (som jo faktisk er
af nyere dato, men med helt ulideligt elendig undervogn).

vh, Erik BH

Fra : peter

Dato : 26-02-08 13:59

> Læs evt. golf-klasse-testen i forrige FMD!

Nogle, der kunne sende et link til den test fra FDM?

Mvh og på forhånd tak!

Fra : Søren C

Dato : 26-02-08 22:58

On 26 Feb., 23:21, "Mikker" <h...@faaerdumig.ik> wrote:
> [...]
> der også kan slæbe en campingvogn (1400 Kg på krogen)..& så er km/l da også
> ok, mener ca. det samme opgivet ved vores "gamle" fiesta 1.6 tdci

I stort set alle test hvor I30 bliver testet står der gang på gang at
den ikke kan leve op til søsteren Cee'd.
I30 er bygget og udviklet i Korea med dele derfra. Cee'd er udviklet
og bygget i EU med dele herfra.

Alene det når man åbner motorrummet på Cee'd, og ser mærkerne på
komponeneterne ville få mig til
at vælge en cee'd til enhver en tid.
Alene det at Cee'd undervogn er sat op i samarbejde med porsche vidner
lidt om kvaliteten af bilen.

Fra : Søren C

Dato : 26-02-08 23:01

On 27 Feb., 06:57, "Søren C" <master.c...@12move.dk> wrote:

> [...]
> Alene det at Cee'd undervogn er sat op i samarbejde med porsche vidner
> lidt om kvaliteten af bilen.- Skjul tekst i anførselstegn -

Iøvrigt kunne man overveje Pro_Ceed som er den smukke søster. Den
koster bare lidt mere
men leveres med en del ekstra udstyr. Bla Klima anlæg som standard.

Fra : Mikker

Dato : 27-02-08 16:42

Jaeh kiggede ind omkring kia....den ser nu også RET vakker ud :)

--
Hygge

Mikker

Fra : Ivan, Århus

Dato : 27-02-08 17:38

"Mikker" <her@faaerdumig.ik> skrev i en meddelelse
> Jaeh kiggede ind omkring kia....den ser nu også RET vakker ud :)

Jo, den er da bare SÅ køn.
Det må jo også gerne være en glæde at skulle ud at køre bil.

KIA Ceed Sport Pro 2,0 diesel med en chiptuning.
Så er den vist ved at være der.

)
Ivan, Århus

Fra : Mikker

Dato : 27-02-08 17:46

1.6 diesel er vist mere os...men chippes...ja se det er jo obligatorisk ;)

--
Hygge

Mikker

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-08 17:20

Søren C skriver:

> Alene det at Cee'd undervogn er sat op i samarbejde med porsche vidner
> lidt om kvaliteten af bilen.

Jeg husker at Porsche var med til at lave den første "europæiske" motor
til Felicia. Det vidner om kvaliteten.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 27-02-08 17:57

> Jeg husker at Porsche var med til at lave den første "europæiske" motor
> til Felicia. Det vidner om kvaliteten.......

*ROFL*

Fra : ceedy

Dato : 27-02-08 19:12

> Søren C skriver:

> Jeg husker at Porsche var med til at lave den første "europæiske" motor
> til Felicia. Det vidner om kvaliteten.......

Jamen så lærte Porsche at lave en motor, nu er turen så kommet til undervogn

Fra : KASO

Dato : 28-02-08 21:35

"ceedy" <briskat@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jamen så lærte Porsche at lave en motor, nu er turen så kommet til
> undervogn
Jamen - det lærte de da med Lada Samara - topkvalitets vogn - _næsten_ en
Porsche.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-02-08 19:29

> Jeg husker at Porsche var med til at lave den første "europæiske" motor
> til Felicia. Det vidner om kvaliteten.......

Du husker/ tager fejl (igen ;)) ) , det var Seat, for ~20 år siden, som var
"made by Porsche". Så overtog VW butikken, og siden er det gået ned ad bakke
;).

Fra : N/A

Dato : 27-02-08 17:57

Fra : peter

Dato : 01-03-08 13:57

> Ja, de siger Hyundai'en er bedre, men Kias garanti får dem til at vælge den
> næstbedste...
>
> Leo

FDM's Motor 1/2008? Så vidt jeg kan læse, omtaler denne test ikke
Hyundai i30 overhovedet? Hvilken test henviser du til her? Har FDM en
mening om de to biler?