Det da for dorsk....
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-02-08 10:15

Hej

Jeg solgte i sommers den gamle golf, fjolset der har købt den har ikke
omregistreret den som aftalt. Nå forsikringen bliver afmeldt udne problemer,
så får man en skrivelse fra SKAT forsikringen er ophørt etc.. Det er sådan
set fint nok, så jeg ringer for at fortælle at bilen ikke længere står på
min adresse, men så skal man fanden fløjtenme til at udfylde en blanket for
manglende ejerskifte, DOH hvor er det system da så tungt at danse med!

Stef

Fra : alexbo

Dato : 26-02-08 10:19

"Stefan Jacobsen" < skrev i

> Jeg solgte i sommers den gamle golf, fjolset der har købt den

Fjolset er sælgeren.
Først sælger han sin bil uden at få orden i papirerne, og nu jamrer han over
at der ikke er nogen andre der gør det for ham.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-02-08 10:27

> Fjolset er sælgeren.
> Først sælger han sin bil uden at få orden i papirerne, og nu jamrer han
> over at der ikke er nogen andre der gør det for ham.

Ja jeg har lært at man selv sørger for omregistering, men det er sgu da
utroligt i disse teknologi tider, de ikke bare kan skrive det ind i systemet
med det samme. Det er sgu da spild af resourcer at jeg skal udfylde en
blanket, aflevere den hos SKAT som så skal skriver den ind, for de så skal
give besked videre til Politiet.

Stef

Fra : alexbo

Dato : 26-02-08 10:59

"Stefan Jacobsen" skrev

> [...]
> udfylde en blanket, aflevere den hos SKAT som så skal skriver den ind, for
> de så skal give besked videre til Politiet.

Indtil videre ved SKAT kun at din forsikring er ophørt, du kan skyldes at du
ikke har betalt, du har jo ikke afmeldt din bil.

Nu vil du så afmelde, det foregår med en blanket og din underskrift.

Hvad havde du forestillet dig, at du bare ringer og fortæller at der er en
fremmed mand der kører i min bil, "gør noget ved det.
Du afleverer din bil med papirer og nummerplader, der er det der er
utroligt, bare at overlade det hele til en køber uden at gøre noget som
helst.

Det er en almindelig fejl, men at påstå at det er de andre der er fjolser er
for langt ude.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-02-08 11:10

> [...]
> helst.
>
> Det er en almindelig fejl, men at påstå at det er de andre der er fjolser

Nu er vi jo nogle der tror på at folk er ærlige, specielt når de skriver
under på de omregistrere bilen. Men jeg kan godt se at man naturligvis skal
ha den indstilling at alle er uærlige tyvagtige sviner der kun er ude på at
pisse på alle og enhver, så den indstilling vil jeg da ha for efter tiden
når jeg handler. Og at SKAT's langsomlige og oldnordiske arbejdsmetoder er
fuldstændigt naturlige i et moderne IT samfund.

Fortsat god dag til dig, håber solen kommer til at skinne der hvor du
befinder dig så pisset fordamper fra din sukker mad

Stef

Fra : alexbo

Dato : 26-02-08 11:56

"Stefan Jacobsen" skrev

> Og at SKAT's langsomlige og oldnordiske arbejdsmetoder er fuldstændigt
> naturlige i et moderne IT samfund.

Faktisk synes jeg at SKAT er meget langt hvad angår IT, forskudopgørelse,
selvangivelse, skattekort, åropgørelse, ændringer i indkomst og fradrag, det
hele foregår på nettet.

Centralregistreringen har de lige overtaget og det har givet nogle
vanskeligheder.
Men du jamrer over at skulle lette røven og selv udfylde en afmeldelse af
din egen bil.
Jeg kan godt forstå at SKAT ikke bare afmelder en bil fordi et eller andet
fjols ringer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-02-08 11:59

> [...]
> din egen bil.
> Jeg kan godt forstå at SKAT ikke bare afmelder en bil fordi et eller andet

Rettelse, det er ikke min bil !!!

Stef

Fra : alexbo

Dato : 26-02-08 13:26

"Stefan Jacobsen" skrev

> Rettelse, det er ikke min bil !!!

Så du beklager dig over at du ikke kan afmelde en bil der ikke er din.
Du mener altså at alle og enhver skal kunne ringe og afmelde andres biler.

Sagen er jo den at bilen står i dit navn, uanset hvem der rent faktisk ejer
den nu.
Så indtil du har gjort noget er det dig der betaler ejerafgift, dig der får
tilsendt bøderne, dig der får tilsendt parkeringsafgifterne.

Du har dog en mulighed for a undgå ejerafgiften.

Fra SKAT:
Som dokumentation for, at køretøjet har fået en ny ejer, skal du kunne vise
SKAT en købekontrakt, slutseddel eller lignende, der:
a.. oplyser om købers navn og adresse.
b.. oplyser om det køretøj, som har skiftet ejer.
c.. er underskrevet af køberen.
http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1717417&vId=0

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-02-08 20:31

On Tue, 26 Feb 2008 11:59:17 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Rettelse, det er ikke min bil !!!

Anyway, bilen er din indtil Centralregistret er informeret om andet,
og vil du undgå problemer så afmelder/omreg. du selv din bil.

Så simpelt er det, ingen grund til at brokke sig over at man er naiv
og tror på at en køber vil gøre dette for en.

Glem ikke at køber spare penge for hver dag han kan trække
omregisteringen., både på reg./ejer afgift og forsikring.

Nogle købere tror også fuldt og fast på at det skal helt af sig selv
uden at de skal gøre noget (selvom de på skrift har at de selv skal
stå for omregistreringen), og overrasket (og sure på sælger) bliver de
når politiet kommer og klipper pladerne pga. manglende forsikring
og/eller reg. / ejer-afgift.

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-02-08 12:57

alexbo skrev:
> [...]
> helst.
> Det er en almindelig fejl, men at påstå at det er de andre der er fjolser er

Ved ikke om det har at gøre med hvilket forsikringsselskab man har, men
engang jeg fik en anden bil og ringede til dem for at få ændret
forsikringen kom vi også ind på det med den gamle bil og hvis køber ikke
omregistrerede i tide.

Beskeden jeg fik var at det skulle jeg ikke bekymre mig om, det skulle
de nok tage sig af hvis det blev aktuelt. Hørte aldrig noget.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : PMH

Dato : 27-02-08 14:26

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udfylde en blanket, aflevere den hos SKAT som så skal skriver den ind, for
> de så skal give besked videre til Politiet.

Jeg har idag afleveret en sådan blanket hos SKAT.
Solgte en gammel bil d. 31/1 - 08, og køber har ikke omregistreret inden
3 uger som lovet, og som vi skrev i slutsedlen.
Så siger de sgu' hos SKAT, at jeg skal regne med at der går yderligere
3 uger inden der sker noget..!!
Og hvorfor så det..??
De afventer for at se om køber ikke gør det af sig selv...!!
Hva' fanden er det for noget pis..
Det er sgu' da det de første 3 uger netop er til for..

Jeg bor heldigvis ikke ret langt fra hvor køber arbejder, så var en tur
ude og ruske ham i kraven idag, så må vi se om det hjælper..
At bedømme på hans ansigtsudtryk, så tror jeg han fattede det..

PMH

Fra : alexbo

Dato : 27-02-08 15:00

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev

> [...]
> 3 uger inden der sker noget..!!
> Og hvorfor så det..??
> De afventer for at se om køber ikke gør det af sig selv...!!

Tja, først gør man ingenting selv, når det så viser sig at være noget lort,
skal andre gøre noget lige med det samme.
Sende nogle betjente ud for at hente pladerne og afmelde bilen.
Alt det man selv kunne have gjort men ikke gad, for køber havde lovet at
gøre det.

Jeg kan godt forstå det sker, men ikke at alle andre skal skældes ud, fordi
man selv er for dum.

mvh
Alex Christensen

Fra : PMH

Dato : 27-02-08 19:56

> Tja, først gør man ingenting selv, når det så viser sig at være noget
> lort,
> skal andre gøre noget lige med det samme.

Du er da ufattelig dum at høre på...
Hvor ved du fra at jeg ikke har gjort noget først..??
Jeg har talt i tlf. med køber flere gange, og hver gang lover
han at gøre noget ved det..
Og har man solgt i god tro, og mener at kunne stole på køber,
men det så viser sig ikke at være tilfældet, så kan man ikke hos
SKAT lave denne anmeldelse før de 3 uger er gået..
I mange tilfælde vil det med garanti være nok, hvis ordensmagten
griber knoglen og giver køberen et kald..
Det kan sgu' da ikke tage 3 uger at tage tilløb til det..!!

> Sende nogle betjente ud for at hente pladerne og afmelde bilen.
> Alt det man selv kunne have gjort men ikke gad, for køber havde lovet at
> gøre det.

Det er sgu' da ikke noget med at gide eller ej..
Det er en bil man kører i til daglig, og hvis eneste mulighed for salg er,
at det skal foregå i en weekend eller en aften, så kan man heldigvis i
de fleste tilfælde stole på køberen..

> Jeg kan godt forstå det sker, men ikke at alle andre skal skældes ud,
> fordi
> man selv er for dum.
>
> mvh
> Alex Christensen

Skælder jeg alle andre ud..??
Du snakker vist mest for at holde dig vågen..
Jeg påpeger bare, at det sgu' da er utroligt at myndighederne mener, at
3 uger ikke er nok til at omregistrere, så man giver lige 3 mere...
Så er sådan en ordning da ikke meget bevendt..

PMH

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-08 16:11

> Jeg bor heldigvis ikke ret langt fra hvor køber arbejder, så var en tur
> ude og ruske ham i kraven idag, så må vi se om det hjælper..
> At bedømme på hans ansigtsudtryk, så tror jeg han fattede det..

Jeg har før hørt om selvtægt hvor sælger har hentet bladerne hvis han har
kunnet finde bilen...

Så heldig var jeg ikke i 2001 - der havde sælger vist mig et et "lånt"
kørerkort og opgivet en falsk address ... Så bilen var ikke til at finde af
hverken af mig eller politiet. Squ glad for at jeg tog med som passagerer da
de prøvede den - ellers havde de squ nok også bare lånt den ...

Den sidste bil jeg solgte privat var derimod ret ny og jeg forventede ikke
at køber ville køre rundt uden kasko dækning så den fik han blot de 3uger
til at omregistere... Men sælger jeg igen en billig mc eller bil så bliver
det ikke med plader på i mit navn. Så kan handlen evt ordnes på nærmeste
motorkontor så den kan omregisteres med det samme hvis køber vil have
pladerne med ...

Fra : Mikael

Dato : 26-02-08 03:11

On 26 Feb., 10:14, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:

Klip

DOH hvor er det system da så tungt at danse med!

Så bare vent til du kommer ud til dit skattecenter og skal stå i kø,
så kan du snakke om tungt at danse med.

Jeg var hos SKAT i går for at få lavet reg.attesten om fordi jeg har
fået krog på, jeg ville så - når nu jeg var der - bestille en 3.
nummerplade til cykelholderen.

Fra jeg kom ind af døren til jeg var færdig gik der 1 time og 20 min.
der var jo nærmest jubelscener når folk fik deres nummer råbt op. En
mand sagde at han havde ventet over 3 timer i sidste uge.

Men de gør det heller ikke nemmere for dem selv. Jeg fik ordnet papir
arbejdet da jeg blev kaldt ind efter 1 time, men jeg skulle jo lige
betale for min nummerplade og det skulle gøres i en anden kasse,
selvom at der var dankortterminaler ved alle skranker, så ud i rækken
igen og 20min senere fik jeg lov til at betale.

Hvor er jeg glad for at jeg ikke skal komme der så tit.

Mikael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-02-08 11:15

[...]

Sidst jeg var der for at omreg. en bil, gik det nu rimeligt smertefrit, tror
der gik 20 min og heldigvis kunne jeg betale ved samme kasse som jeg blev
eksp. ved. Mener de har 5-6 kasser her i Randers, opdelt efter om man er
privat eller erhverv. Men ok, det var også en Tirsdag omkring ved 13-tiden

Stef

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 26-02-08 12:35

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er da godtnok sært, for Alex mener at det hele går så godt.
Men ok, ikke alle har prøvet at danse med omregistrering af biler år 2008

Michael

Fra : alexbo

Dato : 26-02-08 13:31

"Michael Kirkegaard" skrev

> Det er da godtnok sært, for Alex mener at det hele går så godt.

Næh, det har jeg heller ikke skrevet, jeg har derimod skrevet at det er
tåbeligt at forlange man skulle kunne afmelde sin bil bare ved en
telefonopringning.

Stefan forventer at han ikke behøver gøre noget som helst selv,
det samme mener køberen, han gider heller ikke, og så sker der ingenting,
det er temmelig indlysende.

mvh
Alex Christensen