/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vejarbejde - skiltning
Fra : Carsten


Dato : 25-02-08 10:38

Lettere inspireret af tråden omkring "ulovlig skiltning", så har jeg lige et
spg...

På vej til (mit) arbejde foregår der p.t. noget etablering af midterrabat.
Klart nok så "flytter" dette vejarbejde sig fremad i takt med vejarbejdernes
fremdrift og derfor bærer de også et "50 km/t" skilt med sig. Det står ca.
50-100 m før selve vejarbejdet, så det er sådan set fint nok. Problemet er
bare, at de ikke også har et "ophæv alle forbud" (eller i det mindste et
"ophæv 50 km/t") skilt med sig. Spørgsmålet er så... hvornår må jeg
(lovligt) igen begynde at køre 80 km/t (som er hastighedsgrænsen normalt) ?
100m efter vejarbejdet ? ikke førend jeg møder et nyt skilt som ændrer
hastigheden op eller ned ?

Jeg er godt klar over at policen nok ikke vil tappe mig hvis jeg kører 80
km/t 5-700 m efter vejarbejdet, men hvad ville lovens ord sige ?

Carsten



 
 
Møller (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-02-08 11:00

Carsten wrote:
> Lettere inspireret af tråden omkring "ulovlig skiltning", så har jeg lige et
> spg...
>
> På vej til (mit) arbejde foregår der p.t. noget etablering af midterrabat.
> Klart nok så "flytter" dette vejarbejde sig fremad i takt med vejarbejdernes
> fremdrift og derfor bærer de også et "50 km/t" skilt med sig. Det står ca.
> 50-100 m før selve vejarbejdet, så det er sådan set fint nok. Problemet er
> bare, at de ikke også har et "ophæv alle forbud" (eller i det mindste et
> "ophæv 50 km/t") skilt med sig. Spørgsmålet er så... hvornår må jeg
> (lovligt) igen begynde at køre 80 km/t (som er hastighedsgrænsen normalt) ?
> 100m efter vejarbejdet ? ikke førend jeg møder et nyt skilt som ændrer
> hastigheden op eller ned ?
>
> Jeg er godt klar over at policen nok ikke vil tappe mig hvis jeg kører 80
> km/t 5-700 m efter vejarbejdet, men hvad ville lovens ord sige ?
>

Da det ikke er i overenstemmelse med forskrifterne, kan du støtte dig til denne afgørelse:
http://jp.dk/indland/trafik/article1277276.ece

Så kan det være, at de får det i orden.

Møller

Henrik Stidsen (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-02-08 22:17

Møller <Mo@g2net.dk> wrote in
news:47c2919d$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Da det ikke er i overenstemmelse med forskrifterne, kan du støtte dig
> til denne afgørelse: http://jp.dk/indland/trafik/article1277276.ece

Men nu ska han jo ikke glæde sig for tidligt:
http://jp.dk/indland/trafik/article1277826.ece

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

JBH (26-02-2008)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 26-02-08 00:15


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A4FE2AE61A47henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Møller <Mo@g2net.dk> wrote in
> news:47c2919d$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Da det ikke er i overenstemmelse med forskrifterne, kan du støtte dig
>> til denne afgørelse: http://jp.dk/indland/trafik/article1277276.ece
>
> Men nu ska han jo ikke glæde sig for tidligt:
> http://jp.dk/indland/trafik/article1277826.ece
>

Hvorfor ikke.
Politiet sov i timen og fik ikke anket afgørelsen i tide og derved frikendes
fartdjævelen på en procedurefejl. Fornylig skete det samme i en pædofilisag,
hvor forbryderen undgik straf fordi en klaphat i Politiet ikke passede sit
arbejde og fik anket en byretsdom i tide. Sandelig et retssamfund vi kan
være stolte af, men det viser jo bare at jura intet har med retfærdighed
eller sund fornuft at gøre.


mvh
JBH



Henrik Stidsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-02-08 23:51

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in
news:47c34bf1$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>>> Da det ikke er i overenstemmelse med forskrifterne, kan du støtte
>>> dig til denne afgørelse:
>>> http://jp.dk/indland/trafik/article1277276.ece

>> Men nu ska han jo ikke glæde sig for tidligt:
>> http://jp.dk/indland/trafik/article1277826.ece

> Hvorfor ikke.
> Politiet sov i timen og fik ikke anket afgørelsen i tide og derved
> frikendes fartdjævelen på en procedurefejl.

Ja lige præcis, en procedurefejl - det betyder at der absolut ingen garanti
er for at det samme sker næste gang og iøvrigt heller ingen garanti for at
den aktuelle sag ville være endt som den gjorde hvis politiet ikke havde
haft for travlt med flytninger.

Det var ikke den frikendte der ikke skulle glæde sig for tidligt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

JBH (26-02-2008)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 26-02-08 00:44

"Møller" <Mo@g2net.dk> skrev i en meddelelse
news:47c2919d$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carsten wrote:
>> Lettere inspireret af tråden omkring "ulovlig skiltning", så har jeg lige
>> et spg...
>>
>> På vej til (mit) arbejde foregår der p.t. noget etablering af
>> midterrabat. Klart nok så "flytter" dette vejarbejde sig fremad i takt
>> med vejarbejdernes fremdrift og derfor bærer de også et "50 km/t" skilt
>> med sig. Det står ca. 50-100 m før selve vejarbejdet, så det er sådan set
>> fint nok. Problemet er bare, at de ikke også har et "ophæv alle forbud"
>> (eller i det mindste et "ophæv 50 km/t") skilt med sig. Spørgsmålet er
>> så... hvornår må jeg (lovligt) igen begynde at køre 80 km/t (som er
>> hastighedsgrænsen normalt) ? 100m efter vejarbejdet ? ikke førend jeg
>> møder et nyt skilt som ændrer hastigheden op eller ned ?
>>
>> Jeg er godt klar over at policen nok ikke vil tappe mig hvis jeg kører 80
>> km/t 5-700 m efter vejarbejdet, men hvad ville lovens ord sige ?
>>
>
> Da det ikke er i overenstemmelse med forskrifterne, kan du støtte dig til
> denne afgørelse:
> http://jp.dk/indland/trafik/article1277276.ece
>
> Så kan det være, at de får det i orden.

Ja, lad os endelig spilde Politiets resourcer på at de skal godkende
skiltningen individuelt ved hvert vejarbejde.

/JBH



Klaus D. Mikkelsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-02-08 06:09

JBH skriver:
>
> Ja, lad os endelig spilde Politiets resourcer på at de skal godkende
> skiltningen individuelt ved hvert vejarbejde.

I stedet for at have en generel aftale om at ved vejarbejde kan man
lokalt nedsætte hastigheden.
Vi er fuldstændigt enige.

Så nu kan direktøren igen være glad, fordi han ikke fulgte skiltningen.

Hvad har man at sige til sit forsvar, når man suser forbi med over 100
km/t når der står 70?
"Skiltningen er ulovlig".....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-02-08 16:29

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Ja, lad os endelig spilde Politiets resourcer på at de skal godkende
>> skiltningen individuelt ved hvert vejarbejde.
> I stedet for at have en generel aftale om at ved vejarbejde kan man
> lokalt nedsætte hastigheden.
> Vi er fuldstændigt enige.
> Så nu kan direktøren igen være glad, fordi han ikke fulgte skiltningen.
> Hvad har man at sige til sit forsvar, når man suser forbi med over 100
> km/t når der står 70?
> "Skiltningen er ulovlig".....
>
Er der nogen der har overvejet følgerne af at enhver klaphat ville få
lov at bestemme hvordan skiltningen skulle være?

Noget andet er så at man, hvis man knipses i et vejarbejde, må kunne
finde papiret på at et enkelt skilt i rækken af 70 km/t er skiftet ud
med et 50 km/t i den tid fotovognen holdt der. Er tilladelsen der ikke
er alle knips under 73 km/t jo forkerte.

Så politiet selv beviser at ATK er pengemaskiner, eller bliver nødt til
at ophøre med at bruge dem til det.

Blot man observerer den aparte skiltning, uden at overtræde, kan jo være
nok til at forsøge at gøre pressen interesseret.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Kent Friis (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 26-02-08 16:59

Den Tue, 26 Feb 2008 00:43:30 +0100 skrev JBH:
>
> Ja, lad os endelig spilde Politiets resourcer på at de skal godkende
> skiltningen individuelt ved hvert vejarbejde.

Det er tydeligvis nødvendigt.

Jeg kørte til Vejle i sidste uge, og omkring Haderslev (tror jeg det
var), kom jeg til skilte med vejarbejde, hastighedsnedsættelse, samt det
der gule skilt med vognbaneskift.

Nå ja, der kommer jo nok noget vejarbejde om et par kilometer...

Nix.

Et ophører-skilt?

Nix.

Et skilt om at vi må benytte begge vognbaner igen?

Nix.

Vejarbejdsfolk har præcist lige så meget myndighed som vi andre. Så hvis
de bare kan sætte skilte op, så har jeg lige så meget myndighed til
at sætte skilte op med 30 km/t forbi min indkørsel.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste