Fiat Cinquecento 94-96 ejer erfaringer?
Fra : Søren Svenningsen

Dato : 23-02-08 12:42

Jeg er på udkig efter en billig brugt bil. Jeg har hørt mange sige både godt
og skidt om Sådan en lille Fiat
Er der nogen der har ejer erfaringer med sådan en? Helst årgang 94-96

- Ruster den meget?
- er den billig i reservedele?
- er der plads til to "store" voksna mennesker?
- Hvordan er den totalt set?

På forhånd tak

Fra : TDN

Dato : 23-02-08 13:15

"Søren Svenningsen" <Hobbitten@oncable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> - Ruster den meget?
> - er den billig i reservedele?
> - er der plads til to "store" voksna mennesker?

Er det ikke nogen med at sikkerheden er nær lig med 0 i den Fiat:
http://www.euroncap.com/tests/fiat_seicento_2000/73.aspx det er endda den
faceliftede udgave den du kigger på er vel endnu værre.

http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1993/10/smaat---men-ikke-helt-godt

Jeg mener den er for lille, usikker, billigt bygget og der er masser af
altenativer.

Mvh.
Thomas

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-08 13:44

TDN skrev:

> http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1993/10/smaat---men-ikke-helt-godt

Føj for helvede!! Den er omtrent lige så sikker som en våd flyttekasse!
En ting er at der tilsyneladende ikke er airbags i bilen - men prøv at
se hvordan ratstammen farer ind i kabinen som et stempel, direkte i
brystet på føreren.

--
Mvh. John

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 23-02-08 16:29

Søren Svenningsen wrote:
> [...]
>
> - Ruster den meget?
> - er den billig i reservedele?
> - er der plads til to "store" voksna mennesker?

Den blev bygget i Polen og kvaliteten er ikke særlig god. Sikkerheden er
også elendig. Jeg ville finde lidt flere penge, og købe en Punto.

Fra : Søren Svenningsen

Dato : 24-02-08 13:19

Okay. Tak for svar

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-08 13:46

Søren Svenningsen skrev:

> - er der plads til to "store" voksna mennesker?
To voksne mænd i vinterjakker kan ikke undgå at sidde og gnubbe skuldre.

--
Mvh. John