Vroom Vroom i aften
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 09:53

Den 23. februar 2008 kl. 17:55 - 19:00 på Kanal 5
Kategori: Fritid & Livsstil (Biler). Episode (4)
Hvor meget luft kan man egentlig fylde i et bildæk? Holdet fra "Vroom Vroom"
har sat sig for at finde ud af det. I endnu en biltest ser vi nærmere på BMW
M5. Ken Morley fra tv-serien "Coronation Street" tager os med ud på en
køretur, der er spot på Jaguar X-type, og Emma Parker Bowles kommer op at
køre med verdensmesteren Dougie Lampkin.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-02-08 10:18

On Sat, 23 Feb 2008 09:52:30 +0100, "Eque" <-> wrote:

> [...]
>køretur, der er spot på Jaguar X-type, og Emma Parker Bowles kommer op at
>køre med verdensmesteren Dougie Lampkin.

Det lader til, at vi har fået vores egen "Åge Halldorsson" her i
gruppen...

--
Sig nærmer Tiden, da jeg må væk,
jeg hører Vinterens Stemme;

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 09:53

Dansktop er OK.)

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-08 16:49

> [...]
> med ud på en køretur, der er spot på Jaguar X-type, og Emma Parker Bowles
> kommer op at køre med verdensmesteren Dougie Lampkin.

Synes det er et kedeligt program, mine farvoritter er i nævnte rækkefølge:

Topgear
The Garage
5th Gear
Chop shop
DK4 bilprogram
Wroom wroom

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 10:50

"Eque" <-> skrev :

> [...]
>køretur, der er spot på Jaguar X-type, og Emma Parker Bowles kommer op at
>køre med verdensmesteren Dougie Lampkin.

Jeg ved ikke hvor mange der så det program - men ærligt talt - mage
til møg, skal man da lede længe efter.

tidsspilde - rent og skært.

( tror ikke jeg kan mindes at have set værre programmer, well, det
skulle lige være et unævneligt forsøg på et trafikmagasin i dansk
fjernsyn )

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 11:17

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> ( tror ikke jeg kan mindes at have set værre programmer, well, det
> skulle lige være et unævneligt forsøg på et trafikmagasin i dansk

Er helt enig - Dog lød testen mellem de "dyre" og "fattige" biler (BMW M5 og
en ??) noget interessant.
Der findes mange små og interessante bilmærker som vi ikke ser i DK så tit
til anderledes penge end f.eks. en M5.
Men ak - testbanen var ikke større end en tennisbane og der blev udelukkende
kørt i et 8 tal - meget skuffende.

Tommelfinger nedad

--
/HB
Nu med 2007 Honda FR-V til salg

Fra : Brian

Dato : 24-02-08 13:16

jan_stevns wrote:

> Jeg ved ikke hvor mange der så det program - men ærligt talt - mage
> til møg, skal man da lede længe efter.

Første gang vores ven med den røde Sierra prøvede at hype det i gruppen, var
det også konklusionen fra de fleste.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 13:59

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Første gang vores ven med den røde Sierra prøvede at hype det i gruppen, var
>det også konklusionen fra de fleste.

I know ;)

Nu fik jeg ikke set det sidst, så jeg prøvede virkeligt denne gang at
gå ind til det med åbent sind, og uden at være forudindtaget.

Men - Vurdere en bil på om en krampe kan lægge makeup'en ordentligt,
når man kører på en brostenbelagt sognevej ?

Vurdere en bil på om den kan rive en dug af et bord, og mindst 8 ting
biler stående

Altså ................

Man besøgte en gammel lidergris, med en bunke store 'kanere, og hørte
ikke ret meget om bilerne selv

Så en fjollet legen katten efter musen

tidsspilde
--
Jan_stevns

Fra : Kate

Dato : 24-02-08 16:01

jan_stevns wrote in

> [...]
> når man kører på en brostenbelagt sognevej ?
>
> Vurdere en bil på om den kan rive en dug af et bord, og mindst 8 ting

Ja, ærligt talt. Det virker lidt som Brainiac bare med biler.
Indrømmet, jeg har så kun set det ene program, da de blev *forØ pjattet
til mig.

Det er lidt trist at der bliver, åbenbart, flere af den slags popsmarte
programmer, hvor man lader som om man er seriøs og så er det alligevel
så meget pjat og pjank at programmet bliver utroværdigt.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 19:12

Så er det federe at se Clarkson på bagsædet af en
Opel Sigma monteret med gaffatape, skuffejern osv ?
-ja, useriøse indslag er der nok af.

Vroom Vroom har aldrig været meningen skulle
være et 'testprogram' i mere gængs forstand, men
mere, som det også opfattes her, en Brainiac med biler.

TopGear skulle derimod være eet af verdens bedste
og mest sete bilprogrammer. Måske derfor, det er
mere overbærende for de fleste med deres vroom-vroom-lookalike
indslag, som ofte får sig sneget ind.

Men glædeligt, Mondeo blev både Clarkson og The Stigs
foretrukne som årets familiebil...;oD

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 19:08

Problemet er ikke så meget konceptet, men den
måde i vælger at modtage det på.
Se programmet som et underholdende indslag,
mere end en test af biler som sådan.
Det har været min holdning, lige fra første
'hype' om i vil.
Hvad galt er der i at lege 'katten efter musen' ?
Det er let underholdende og helt iorden - igen, ta'
det som det er.
Hvad skidt er der i at se en rigmands indhold i garagen ?
Hvad skidt er der ved at se forskellige motorsports, som
afprøves af en kvindelig journalist ?
Indslaget med hurtigst op i en P-kælder kunne for den sags
skyld ha' været en TopGear indslag.
Men ok, det med at 'teste' en bil vha. make-up
og styrken af stereoanlægget er knabt så interessant.
Men igen - tag' det for hvad det er.
Og vi er kun halvvejs i udsendelsesrækken.,o)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-08 19:20

Eque skriver:

> Men igen - tag' det for hvad det er.

Det er jo netop det de gør - noget der ikke er værd at spilde tid på.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 20:23

"Eque" <-> skrev :

>Problemet er ikke så meget konceptet, men den måde i vælger at modtage
>det på.

Nåeh - jeg prøvede ellers at være neutral, *det* fik programmet, da
qua sin mangel på lødighed da ellers hurtigt spoleret

>Se programmet som et underholdende indslag, mere end en test af biler
>som sådan.

Altså : tidsspilde

>Og vi er kun halvvejs i udsendelsesrækken.,o)

Tak for advarslen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 18:50

> Nåeh - jeg prøvede ellers at være neutral, *det* fik programmet, da
> qua sin mangel på lødighed da ellers hurtigt spoleret

Måske du forventede noget andet.
Programmerne er som sådan lige til at gå til.

> Altså : tidsspilde

Hvis god underholdning er tidspilde, så afgjort ja !

> Tak for advarslen ;)

Skal nok minde dig om kommende programmer.,o)

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 19:31

"Eque" <-> skrev :

>Måske du forventede noget andet.
>Programmerne er som sådan lige til at gå til.

Som jeg skrev - uden at være forudindtaget ;)

Well - et mindstemål af lødighed, var nok forventet.

>Hvis god underholdning er tidspilde, så afgjort ja !

hmmm.....

--
Jan_stevns