|
| Ko gitter lovligt? Fra : Jens Thomsen |
Dato : 21-02-08 17:17 |
|
Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
| |
Stetter (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Stetter |
Dato : 21-02-08 17:28 |
|
Jens Thomsen wrote:
> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
>
> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
>
> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
Drop nu det skidt... Og tænk på dine medmennesker!
Vil du helst køres ned af en Rav4 med Dræber gitter eller en uden??
MVh Stetter
| |
Bjarne (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Bjarne |
Dato : 22-02-08 09:33 |
|
> Drop nu det skidt... Og tænk på dine medmennesker!
>
> Vil du helst køres ned af en Rav4 med Dræber gitter eller en uden??
>
> MVh Stetter
Hvad er det egentlig der er så farligt, bliver man en ringere billist af at
have kogitter?
Jeg har altid undret mig, det jo ikke fordi bilen bliver meget større etc.
Men selvfølgelig er der nogle lidt "skæve" kroge etc og de kan vel være
farlige.
Hvad er statistikken egentlig for grimme ulykker som decideret kan
tilskrives kogitter?
mvh
Bjarne
| |
Leonard (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 22-02-08 09:52 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 09:32:55 +0100, Bjarne wrote:
> Hvad er det egentlig der er så farligt, bliver man en ringere billist af at
> have kogitter?
En bil er lavet af bløde plader. Fronten er udformet, så en fodgænger,
cyklist eller anden blød trafikant bliver løftet over bilen ved en
påkørsel.
Med et gitter foran fronten, fjernes disse egenskaber ved en kollision
og i stedet for at få nogle slag og sandsynligvis overleve, så dræbes
den bløde trafikant.
Dette var aldrig blevet et problem, hvis store 4x4 blev ude på landet,
men når nu de fleste af dem kører rundt inde i byen, hvor der er risiko
for at ramme de bløde trafikanter, så er man blevet nødt til at gøre
noget. At forbyde 4x4 i byerne havde man ikke nosser til, så man har
stillet krav til at gitteret også er blødt, så det går i stykker ved
mødet med en blød trafikant.
--
Leonard
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 13:34 |
|
> noget. At forbyde 4x4 i byerne havde man ikke nosser til, så man har
Det ville da også være et nosse-forladt forslag hvis det var gennemført.
Køre fra landet og til bygrænsen, parkere og snuppe en anden bil eller
på anden måde bøvle med transporten.
Lad nu folk købe de biler de vil.
Synes der er en tendens til, at se ned på folk i 4x4.... Men hva... over
tid bliver tendensen vel, at se ned på folk i små biler. Det skifter
sådan lidt ligesom vejret hvad "man" ser ned på.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
René Løweneck (22-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 22-02-08 15:30 |
| | |
Folmer Rasmussen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-02-08 15:50 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 13:34:05 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:
>Lad nu folk købe de biler de vil.
>
>Synes der er en tendens til, at se ned på folk i 4x4.... Men hva... over
>tid bliver tendensen vel, at se ned på folk i små biler. Det skifter
>sådan lidt ligesom vejret hvad "man" ser ned på.
>--
Ser ned på? Næh.
Min første tanke er altid, om 4X4 var det de prøvede først, eller om
det var Viagra.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 16:11 |
|
> Ser ned på? Næh.
>
> Min første tanke er altid, om 4X4 var det de prøvede først, eller om
> det var Viagra.
Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
frem når snakken går på 4x4.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-02-08 16:15 |
|
"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
> frem når snakken går på 4x4.
Altså er du på viagra nu hvor du har prøve "4x4".
hmmmmm
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Folmer Rasmussen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-02-08 16:55 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 16:14:35 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>"Martin Johansen [6000]" skriver:
>>
>> Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
>> frem når snakken går på 4x4.
>
>Altså er du på viagra nu hvor du har prøve "4x4".
>
>hmmmmm
>--
Det har da aldrig været nogen hemmelighed, at jeg tager en kvart
Viagra lige før sengetid. Det forhindrer mig i at trille ud af sengen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
-= JF =- (22-02-2008)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 22-02-08 20:26 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> Det har da aldrig været nogen hemmelighed, at jeg tager en kvart
> Viagra lige før sengetid. Det forhindrer mig i at trille ud af sengen.
Ja, og så undgår man også at pisse sig selv på skosnuderne!
--
Mvh. John
The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.
| |
Folmer Rasmussen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-02-08 16:54 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 16:11:09 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:
>> Ser ned på? Næh.
>>
>> Min første tanke er altid, om 4X4 var det de prøvede først, eller om
>> det var Viagra.
>
>Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
>frem når snakken går på 4x4.
>--
Nej, det er ikke en sørgelig kommentar, men et forsøg på at være lidt
morsom.
Selvfølgelig morsom fordi langt de fleste ikke har en skid at bruge
sådan et uhyre til.
Desuden er det min personlige erfaring, at de fleste ejere af disse
køretøjer, ikke kan køre dem.
Det eneste sted hvor sådan et køretøj ikke gør ondt i mine øjne er når
jeg af og til trisser rundt med lav hastighed ovre i Sussex.
Med sådan en engelsk Lord ved rattet er der ikke noget i vejen med en
Range Rover.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 16:56 |
|
> Nej, det er ikke en sørgelig kommentar, men et forsøg på at være lidt
> morsom.
Selv den sjoveste joke bliver træls til sidst...
> Selvfølgelig morsom fordi langt de fleste ikke har en skid at bruge
> sådan et uhyre til.
Ikke?
Satans.. jeg hyggede mig ellers gevaldigt i mudderet. Det var mit behov.
Ikke livsnødvendigt som nederste trin i Maslows Behovspyramide, men
alligevel et behov.
Folk har tit travlt med at forklare mig og andre hvilket behov vi har.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Bruno (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 22-02-08 18:22 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>
> Folk har tit travlt med at forklare mig og andre hvilket behov vi har.
>
En af civilizationens hjørnestene er, at vi ikke sætter vores egne behov
over hensynet til vores medmennesker.
Vælger man at køre i en 4x4 på offentlig vej, så har man valgt et
køretøj der er uforholdsmæssig farlig for sine omgivelser og som ofte
bruger flere ressourcer og forudrener mere end nødvendigt. Sagt på en
anden måde så sætter man opfyldelsen af egne behov langt over hensynet
til sine medmennesker, men jeg er da sikker alle med en 4x4 har nogle
gode grunde til at gøre som de gør
Mvh
Bruno
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 19:05 |
|
> En af civilizationens hjørnestene er, at vi ikke sætter vores egne behov
> over hensynet til vores medmennesker.
Lad mig sige det ganske kort lige i forbindelse med biler... Jeg er en
neandertaler hvad det angår.
Vi når sq nok ikke til enighed ;)
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Mikker (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Mikker |
Dato : 22-02-08 19:53 |
|
Det vil du nok (forhåbentlig, )mene når du har smadret ind i en anden & får
fortalt at famillien havde overlevet hvis du havde kørt rundt i en alm
vægtklasse...men sådan er der jo så meget at mange må leve med her i
verden...
--
Hygge
Mikker
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-F16EA5.19043822022008@news.sunsite.dk...
>> En af civilizationens hjørnestene er, at vi ikke sætter vores egne behov
>> over hensynet til vores medmennesker.
>
> Lad mig sige det ganske kort lige i forbindelse med biler... Jeg er en
> neandertaler hvad det angår.
>
> Vi når sq nok ikke til enighed ;)
>
> --
> // Martin [6000]
> http://tuxx.dk
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 20:07 |
|
In article <47bf1a0e$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Mikker" <her@faaerdumig.ik> wrote:
> Det vil du nok (forhåbentlig, )mene når du har smadret ind i en anden & får
> fortalt at famillien havde overlevet hvis du havde kørt rundt i en alm
> vægtklasse...men sådan er der jo så meget at mange må leve med her i
> verden...
Og hvis jeg så i min nuværende bil smadrer ind i en så må jeg fortælle
familien han havde overlevet hvis jeg havde ladet bilen stå og taget
cyklen eller hva? Og hvis jeg ned af bakken på min cykel ræser ind i den
der brækker nakken og dør så skal jeg forklare dem jeg var et egoistisk
svin der burde havde gået istedet for, at cykle for så havde han
overlevet? Sådan kan man jo fortsætte ned ad stigen...
Trafikken er farlig. Hvordan vil du så forklare truckerne de skal lade
lastbilen stå? Den er unægtelig lidt farligere end en simpel Rav4 med
plastfrontgitteer..
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Mikker (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Mikker |
Dato : 22-02-08 21:15 |
|
Jeg må bøje mig i støvet, det lader til du har ret i den selvbedømmelse du
kom med i dit forrige indlæg..........................
--
Hygge
Mikker
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-85D3D4.20072522022008@news.sunsite.dk...
> In article <47bf1a0e$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> "Mikker" <her@faaerdumig.ik> wrote:
>
>> Det vil du nok (forhåbentlig, )mene når du har smadret ind i en anden &
>> får
>> fortalt at famillien havde overlevet hvis du havde kørt rundt i en alm
>> vægtklasse...men sådan er der jo så meget at mange må leve med her i
>> verden...
>
> Og hvis jeg så i min nuværende bil smadrer ind i en så må jeg fortælle
> familien han havde overlevet hvis jeg havde ladet bilen stå og taget
> cyklen eller hva? Og hvis jeg ned af bakken på min cykel ræser ind i den
> der brækker nakken og dør så skal jeg forklare dem jeg var et egoistisk
> svin der burde havde gået istedet for, at cykle for så havde han
> overlevet? Sådan kan man jo fortsætte ned ad stigen...
>
> Trafikken er farlig. Hvordan vil du så forklare truckerne de skal lade
> lastbilen stå? Den er unægtelig lidt farligere end en simpel Rav4 med
> plastfrontgitteer..
>
> --
> // Martin [6000]
> http://tuxx.dk
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 21:23 |
|
In article <47bf2d3c$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Mikker" <her@faaerdumig.ik> wrote:
> Jeg må bøje mig i støvet, det lader til du har ret i den selvbedømmelse du
> kom med i dit forrige indlæg..........................
Du er sikkert ikke anderledes selv.. men det ovenover ser jo pænere ud
på skrift, end at nå til selverkendelse i offentlig rum.
Top dollar :)
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 09:19 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse >
Trafikken er farlig. Hvordan vil du så forklare truckerne de skal lade
> lastbilen stå? Den er unægtelig lidt farligere end en simpel Rav4 med
> plastfrontgitteer..
>
Fjols, den bliver ikke mindre farlig af at du addere din Rav4, SUV, 4X4 med
killer-gitter. Slet ikke, eftersom jeg formoder de fremføres >gællende
hast.grænser. Det sidste ud fra min erfaring med 160km/dg. på E20..
| |
Martin Johansen [600~ (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-02-08 12:18 |
|
> Fjols,
Dit angreb siger mere om dig end mig..
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 16:03 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-B441D7.12180723022008@news.sunsite.dk...
>> Fjols,
>
> Dit angreb siger mere om dig end mig..
>
Og?, med din indstilling til killer-gitter, læs; syn på medtrafikkanter,
tror du ikke jeg er kold i r...??.
| |
Martin Johansen [600~ (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-02-08 17:17 |
|
In article <47c0358f$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-B441D7.12180723022008@news.sunsite.dk...
> >> Fjols,
> >
> > Dit angreb siger mere om dig end mig..
> >
> Og?, med din indstilling til killer-gitter, læs; syn på medtrafikkanter,
> tror du ikke jeg er kold i r...??.
Troede du var en voksen mand, men ak nej.
Sørgeligt.
PS: I tilfælde af du er totalt lost lige nu over mit svar så kræver en
fornuftig debat fra min side at du starter med ikke, at kalde mig fjols.
Prøv det - så kan det være vi kan fortsætte. Ellers håber jeg du kløjs i
maden senere...
PPS: Hvis du synes og tror du selv er kold i røven.. så prøv, at gætte
hvad jeg er? Tror ikke der findes superlativer for hvor kold jeg er lige
nu...
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 17:35 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> PS: I tilfælde af du er totalt lost lige nu over mit svar så kræver en
> fornuftig debat fra min side at du starter med ikke, at kalde mig fjols.
>
Jeg vil ikke debattere, for du er synligt uden for "rækkevidde", kun
pointere nogen er ikke enige, og hvorfor. Heldigvis giver den lovgivende
forsamling os ret ;).
| |
Martin Johansen [600~ (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-02-08 17:46 |
|
> Jeg vil ikke debattere, for du er synligt uden for "rækkevidde"
Det er du også. "Mig alene vide".
Vor Herre bevares - og ja han skal absolut blandes ind i det.
> pointere nogen er ikke enige, og hvorfor. Heldigvis giver den lovgivende
> forsamling os ret ;).
Gør den? Tænk jeg troede man kunne få EU godkendte gitre og dermed køre
lovligt med dem.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Ukendt (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-02-08 20:42 |
|
Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev :
>En af civilizationens hjørnestene er, at vi ikke sætter vores egne behov
>over hensynet til vores medmennesker.
<< taber_kæben.avi >>
Sådan ser det ikke ud, når man kigger ud over egen næsetip
--
Jan_stevns
| |
Bruno (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 22-02-08 22:29 |
|
jan_stevns wrote:
> Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev :
>
>> En af civilizationens hjørnestene er, at vi ikke sætter vores egne behov
>> over hensynet til vores medmennesker.
>
> << taber_kæben.avi >>
>
> Sådan ser det ikke ud, når man kigger ud over egen næsetip
Ikke forstået?
Mvh
Bruno
| |
Ukendt (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-02-08 08:46 |
|
Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev :
>>> En af civilizationens hjørnestene er, at vi ikke sætter vores egne behov
>>> over hensynet til vores medmennesker.
>> << taber_kæben.avi >>
>> Sådan ser det ikke ud, når man kigger ud over egen næsetip
>Ikke forstået?
Den fremherskende metode er nok mere "jeg, mig, og ingen andre" ,
uanset du kigger på trafikken, eller andre steder.
Ligemeget hvor du ser, finder du møvere alle steder, så den der
"hjørnesten" ligger da vist flere fod under mulde.
Et simpelt eksempel : folk smækker lortelys på deres køretøj, fordi de
vil kunne se bedre, skide være med at de måtte blænde andre ...
(Sådan kan man nok blive ved, at finde eksempler)
--
Jan_stevns
| |
Bruno (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 23-02-08 17:54 |
|
jan_stevns wrote:
>
> Den fremherskende metode er nok mere "jeg, mig, og ingen andre" ,
> uanset du kigger på trafikken, eller andre steder.
>
> Ligemeget hvor du ser, finder du møvere alle steder, så den der
> "hjørnesten" ligger da vist flere fod under mulde.
>
>
> Et simpelt eksempel : folk smækker lortelys på deres køretøj, fordi de
> vil kunne se bedre, skide være med at de måtte blænde andre ...
>
> (Sådan kan man nok blive ved, at finde eksempler)
>
Jeg synes heldigvis ikke det er så slemt som du skriver, men der er
bestemt mange som opfører sig som små børn ude i trafikken.
Mvh
Bruno
| |
Ukendt (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-02-08 19:17 |
|
Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev :
>Jeg synes heldigvis ikke det er så slemt som du skriver, men der er
>bestemt mange som opfører sig som små børn ude i trafikken.
Tjaeh - for en halv time siden skulle jeg over efter lidt mælk, og
kørte bag en midaldrende madamme i en Suzuki Alto - om hun holdt
tilbage for modkørende, trods vor vejbane var spærret af parkede biler
?
Hvad tror du ?
der er også ældre børn ude i trafikken ;(
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-02-08 19:37 |
|
On Sat, 23 Feb 2008 19:17:13 +0100, jan_stevns wrote:
>Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev :
>
>>Jeg synes heldigvis ikke det er så slemt som du skriver, men der er
>>bestemt mange som opfører sig som små børn ude i trafikken.
>
>Tjaeh - for en halv time siden skulle jeg over efter lidt mælk, og
>kørte bag en midaldrende madamme i en Suzuki Alto - om hun holdt
>tilbage for modkørende, trods vor vejbane var spærret af parkede biler
>?
>
>Hvad tror du ?
>
Jamen parkerede biler i _min_ vejbane er da de modkørendes problem,
hvis jeg kom først eller troede jeg gjorde. Ser det alt for ofte
her i byen - hørte skrigende bremser bagfra i går fordi jeg valgte at
stoppe bag en parkeret lastbil pga. modkørende. Der var ca. 2 cm før
Puntoen skulle have haft ny bagende. Og ham bagfra havde sikkert været
ligeglad for det var en 4x4, som er 30 cm højere end Puntoen og derfor
kun rammer alt det bløde. Heldigvis var der langt op til mig, men med
hundene bagi havde jeg nok stået ud og holdt foredrag eller????
punkteret hans forhjul og baghjul og så videre - når han ikke så det.
Jeg ved hvor han bor, muhahahaha )
>
>der er også ældre børn ude i trafikken ;(
>
>
Gad vide hvem det kan være??
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Tom Jensen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Tom Jensen |
Dato : 22-02-08 20:50 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:47bf04ca$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Vælger man at køre i en 4x4 på offentlig vej, så har man valgt et køretøj
> der er uforholdsmæssig farlig for sine omgivelser og som ofte bruger flere
> ressourcer og forudrener mere end nødvendigt. Sagt på en anden måde så
> sætter man opfyldelsen af egne behov langt over hensynet til sine
> medmennesker, men jeg er da sikker alle med en 4x4 har nogle gode grunde
> til at gøre som de gør
>
> Mvh
> Bruno
" rolling eyes"
der er kun sort og hvidt i din verden ((((
tom jensen
| |
Bruno (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 22-02-08 22:41 |
|
Tom Jensen wrote:
>
>
> " rolling eyes"
>
> der er kun sort og hvidt i din verden ((((
>
Måske jeg skulle havde skrevet min smiley sådan her )))), siden det
lykkedes dig at overse den
Facts om 4x4:
- De er højere og tungere end de almindelige biler på vejen og derfor
farligere end de almindelige biler - især for dem som bliver ramt af dem.
- De bruger mere brændstof end de fleste biler og der er blevet brugt
flere materialer til produktionen af dem.
Jeg vil godt se dig forklare hvordan en 4x4 på offentlig vej kan være
andet end til større ulempe end en almindelig bil? Eller du vil måske
hævde det jeg har skrevet ovenfor er forkert?
Og nej, verden er ikke kun sort og hvid. Men vælger man at køre rundt i
byen i en 4x4, så er man da både til grin, til ulempe og til fare for
sine omgivelser.
Mvh
Bruno
| |
Tom Jensen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Tom Jensen |
Dato : 22-02-08 23:53 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:47bf4164$0$99018$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Facts om 4x4:
>
> - De er højere og tungere end de almindelige biler på vejen og derfor
> farligere end de almindelige biler - især for dem som bliver ramt af dem.
> - De bruger mere brændstof end de fleste biler og der er blevet brugt
> flere materialer til produktionen af dem.
>
> Jeg vil godt se dig forklare hvordan en 4x4 på offentlig vej kan være
> andet end til større ulempe end en almindelig bil? Eller du vil måske
> hævde det jeg har skrevet ovenfor er forkert?
>
> Og nej, verden er ikke kun sort og hvid. Men vælger man at køre rundt i
> byen i en 4x4, så er man da både til grin, til ulempe og til fare for sine
> omgivelser.
>
> Mvh
> Bruno
jeg er fuldstændig ligeglad med hvilken bil folk kører i , om den kører 4
km/l eller 30 km/l.
jeg er fuldstændig ligeglad med om den kan køre 80 km/t eller 300 km/t.
jeg er fuldstændig ligeglad med om den er 1 år gammel eller er 15 år gammel.
jeg er fuldstændig ligeglad med om de kører i en 4x4 i byen eller i en lille
elbil.
jeg er fuldstændig ligeglad om de aldrig får brug for deres 4 hjulstræk i
den tid de har en 4x4.
og alle de ting rager heller ikke dig , basta .
må jeg spørge om du overhovedet har bil og evt hvilke biler du har haft ?
og hvilken bil må man efter din mening køre i i byen for at du kan sove godt
om natten.
tom jensen
| |
René Løweneck (23-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 23-02-08 07:54 |
|
Hej Tom !
> jeg er fuldstændig ligeglad med hvilken bil folk kører i , om den kører 4
> km/l eller 30 km/l.
> jeg er fuldstændig ligeglad med om den kan køre 80 km/t eller 300 km/t.
> jeg er fuldstændig ligeglad med om den er 1 år gammel eller er 15 år
> gammel.
> jeg er fuldstændig ligeglad med om de kører i en 4x4 i byen eller i en
> lille elbil.
> jeg er fuldstændig ligeglad om de aldrig får brug for deres 4 hjulstræk i
> den tid de har en 4x4.
>
> og alle de ting rager heller ikke dig , basta .
>
> må jeg spørge om du overhovedet har bil og evt hvilke biler du har haft ?
>
> og hvilken bil må man efter din mening køre i i byen for at du kan sove
> godt om natten.
112% enig (tråden startede jo trods alt ud i Toyota regi ))
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Leonard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 23-02-08 09:16 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 23:52:53 +0100, Tom Jensen wrote:
> og alle de ting rager heller ikke dig , basta .
Og hvem er det så der trækker enholdning ned over hovedet på andre her?
Du har lov til at være ligeglad, men hvis jeg vil have en mening om det,
så har jeg da lov til at have en mening om det.
For min skyld må folk da køre i hvad som helst inde i byen, det ville nu
være dejligt hvis de ville nøjes med at køre i små elbler herude på
landet, hvor jeg bor.
--
Leonard
| |
Bruno (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 23-02-08 13:11 |
|
Tom Jensen wrote:
> jeg er fuldstændig ligeglad med hvilken bil folk kører i , om den kører 4
> km/l eller 30 km/l.
> jeg er fuldstændig ligeglad med om den kan køre 80 km/t eller 300 km/t.
> jeg er fuldstændig ligeglad med om den er 1 år gammel eller er 15 år gammel.
> jeg er fuldstændig ligeglad med om de kører i en 4x4 i byen eller i en lille
> elbil.
> jeg er fuldstændig ligeglad om de aldrig får brug for deres 4 hjulstræk i
> den tid de har en 4x4.
>
> og alle de ting rager heller ikke dig , basta .
>
Så går jeg ud fra du er fuldstændig ligeglad den dag du eller en af dine
kære sider i en alm. personbil som bliver ramt af en en 4x4?
http://www.youtube.com/watch?v=TTGWrO3JWlA
Problemet med en 4x4 er, at den er ekstra farlig i trafikken og derfor
rager det mig at de køre rundt på vejene. Forøvrigt så skal du ikke
bestemme hvad der rager mig!
Hvis du ikke er enig, så prøv dog at argumentere for din sag.
> må jeg spørge om du overhovedet har bil og evt hvilke biler du har haft ?
>
Jeg kører rundt i en MX-5 og så har jeg forøvrigt siddet bag rattet, i
alt fra en papkasse af en bil (en Matiz) til Land Cruiser så jeg ved
godt hvad en 4x4 er - og osse hvor forkert den er i bytrafik.
> og hvilken bil må man efter din mening køre i i byen for at du kan sove godt
> om natten.
>
Jeg sover fint om natten, tak.
Mht. hvad der må køre i byerne så bør det være biler der ikke er
uforholdsmæssigt farlige, eller som i det mindste er bygget nogenlunde
til det formål de bliver brugt til.
Mvh
Bruno
| |
Jesper Hedegaard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-02-08 13:30 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:47c00d6a$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tom Jensen wrote:
>> jeg er fuldstændig ligeglad med hvilken bil folk kører i , om den kører 4
>> km/l eller 30 km/l.
>> jeg er fuldstændig ligeglad med om den kan køre 80 km/t eller 300 km/t.
>> jeg er fuldstændig ligeglad med om den er 1 år gammel eller er 15 år
>> gammel.
>> jeg er fuldstændig ligeglad med om de kører i en 4x4 i byen eller i en
>> lille elbil.
>> jeg er fuldstændig ligeglad om de aldrig får brug for deres 4 hjulstræk i
>> den tid de har en 4x4.
>>
>> og alle de ting rager heller ikke dig , basta .
>>
> Så går jeg ud fra du er fuldstændig ligeglad den dag du eller en af dine
> kære sider i en alm. personbil som bliver ramt af en en 4x4?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=TTGWrO3JWlA
>
> Problemet med en 4x4 er, at den er ekstra farlig i trafikken og derfor
> rager det mig at de køre rundt på vejene. Forøvrigt så skal du ikke
> bestemme hvad der rager mig!
>
> Hvis du ikke er enig, så prøv dog at argumentere for din sag.
>
>
>> må jeg spørge om du overhovedet har bil og evt hvilke biler du har haft ?
>>
> Jeg kører rundt i en MX-5 og så har jeg forøvrigt siddet bag rattet, i alt
> fra en papkasse af en bil (en Matiz) til Land Cruiser så jeg ved godt hvad
> en 4x4 er - og osse hvor forkert den er i bytrafik.
>
>
>> og hvilken bil må man efter din mening køre i i byen for at du kan sove
>> godt om natten.
>>
> Jeg sover fint om natten, tak.
>
> Mht. hvad der må køre i byerne så bør det være biler der ikke er
> uforholdsmæssigt farlige, eller som i det mindste er bygget nogenlunde til
> det formål de bliver brugt til.
>
> Mvh
> Bruno
Et klip fra Yourtube er altså fuld gangbar dokumentation iflg dig ?
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Bruno (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 23-02-08 16:09 |
|
Jesper Hedegaard wrote:
>
> Et klip fra Yourtube er altså fuld gangbar dokumentation iflg dig ?
>
Klippet er en illustration, som forøvrigt kommer fra et laboratorium i
Sverige hvis jeg ikke tager fejl. Jeg kan sikkert også grave nogle
undersøgelser frem hvis du gerne vil læse om det der bliver illustreret,
men egentlig så synes jeg ikke det er svært at se hvad det går ud på.
En høj bil som en 4x4 vil da logisk nok ramme en alm. personbil ovenfor
dens bund, vanger og hvad det ellers hedder, og dermed i langt højere
grad fortsætte ind i kabinen på en personbil ved en sideværtskollision.
At mange 4x4 så samtidig er tunge medvirker kun til at gøre problemet
endnu værre.
Men siden du mener at jeg, og klippet fra Youtube, lyver, så synes jeg
da du selv skal komme med noget dokumentation som viser at en 4x4 ikke
er mere farlig end en alm. personbil.
Mvh
Bruno
| |
Jesper Hedegaard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-02-08 16:29 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:47c036fe$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jesper Hedegaard wrote:
>>
>> Et klip fra Yourtube er altså fuld gangbar dokumentation iflg dig ?
>>
> Klippet er en illustration, som forøvrigt kommer fra et laboratorium i
> Sverige hvis jeg ikke tager fejl. Jeg kan sikkert også grave nogle
> undersøgelser frem hvis du gerne vil læse om det der bliver illustreret,
> men egentlig så synes jeg ikke det er svært at se hvad det går ud på.
>
> En høj bil som en 4x4 vil da logisk nok ramme en alm. personbil ovenfor
> dens bund, vanger og hvad det ellers hedder, og dermed i langt højere grad
> fortsætte ind i kabinen på en personbil ved en sideværtskollision. At
> mange 4x4 så samtidig er tunge medvirker kun til at gøre problemet endnu
> værre.
>
> Men siden du mener at jeg, og klippet fra Youtube, lyver, så synes jeg da
> du selv skal komme med noget dokumentation som viser at en 4x4 ikke er
> mere farlig end en alm. personbil.
>
> Mvh
> Bruno
Gnidrede klip fraa nettet er ligeså store sandhedsvidner som Ekstrabladet -
uanset hvad rygter siger om klippets oprindelse er det blot - rygter. Holder
ikke i retten.
Se lidt på EU-godkendelse af biler - og vend så tilbage med hvordan det er
du mener at bestemte bil-typer er så vanvittigt farlige at have i trafikken.
En stor del af EU-godkendelsen går jo netop ud på at sikre trafikken og
trafikanter mod fare - og alligevel er der ingen 4x4 i DK, der ikke er
godkendt - de kan jo simpekt hen ikke indregistreres.
Og hvordan kan du mene at din bil er mere sikker ved påkørsel af en
fodgænger ? Uanset hvor sikker du mener din bil er ifht alle andre typer, så
ender du med det samme Elg-syndrom ved en fogænger-påkørsel; du slår benene
væk under dem og får dem ind ad forruden. Exit fodgænger - de kan bare ikke
tåle det.
Fandt du forresten nogle steder på fronten af din bil, hvor den overholder
reglerne for hvordan et gitter må konstrueres ?
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Bruno (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 23-02-08 17:53 |
|
Jesper Hedegaard wrote:
>
> Gnidrede klip fraa nettet er ligeså store sandhedsvidner som Ekstrabladet -
> uanset hvad rygter siger om klippets oprindelse er det blot - rygter. Holder
> ikke i retten.
>
Hmm, er din påstand at videoen jeg henviste til er manipuleret?
Du er meget optaget af beviser m.m., så hvad bliver der af dokumentation
for at en 4x4 ikke er mere farlig for sine omgivelser end alm. personbiler?
Bliver det næste forøvrigt, at du mener fysikkens love ikke gælder for
4x4? Eller du vil måske hævde at en bils vægt ikke har betydning for
hvilke skader den forvolder?
> Se lidt på EU-godkendelse af biler - og vend så tilbage med hvordan det er
> du mener at bestemte bil-typer er så vanvittigt farlige at have i trafikken.
> En stor del af EU-godkendelsen går jo netop ud på at sikre trafikken og
> trafikanter mod fare - og alligevel er der ingen 4x4 i DK, der ikke er
> godkendt - de kan jo simpekt hen ikke indregistreres.
>
Jeg har ikke skrevet vanvittigt farlige nogen steder - det er dine ord.
Sagen er at 4x4 er mere farlige for sine omgivelser end de almindelige
biler, at lovgivningen så desværre har valgt at acceptere dette er
bestemt ikke det samme som at det ikke er tilfældet.
Når der så samtidig er tale om en biltype der er problematisk på andre
måder, så synes jeg da kun det giver ekstra grund til at sige fra.
> Og hvordan kan du mene at din bil er mere sikker ved påkørsel af en
> fodgænger ? Uanset hvor sikker du mener din bil er ifht alle andre typer, så
> ender du med det samme Elg-syndrom ved en fogænger-påkørsel; du slår benene
> væk under dem og får dem ind ad forruden. Exit fodgænger - de kan bare ikke
> tåle det.
Hvad der sker med en fodgænger som bliver ramt kommer meget an på
hastigheden, hvis et kængurugitter er monteret på en bil så er arealet
af hvad der kommer i umidelbar kontakt med fodgængeren mindre og dermed
er påvirkningen voldsommere altså vil et uheld ved lav hastighed være
farligere. Igen er der tale om fysikkens love - vil du helst havde tæv
med et baseballbat eller en tung pude der vejer det samme?
>
> Fandt du forresten nogle steder på fronten af din bil, hvor den overholder
> reglerne for hvordan et gitter må konstrueres ?
>
Min bil holder fint reglerne, hele fronten er en blød plastik ting.
Mvh
Bruno
| |
Henrik B. (24-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-02-08 19:23 |
|
"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
news:47c03bb1$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Fandt du forresten nogle steder på fronten af din bil, hvor den overholder
> reglerne for hvordan et gitter må konstrueres ?
Kære Jesper.
Jeg tror du skal læse alvorligt op på, hvordan bilers sikkerhed fungerer,
for der er tydeligvis nogle store huller. Og hvad diverse statistikker
siger - eller "lyver" de også?
Og din henvisning til EU-typegodkendelser, så siger de ikke en skid om
bilers sikkerhed. Det siger kun noget om en bil kan styre/bremse og har
korrekt fungererne udstyr (lys m.v.)
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Jesper Hedegaard (24-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 24-02-08 20:01 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:47c1b60e$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
> news:47c03bb1$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Fandt du forresten nogle steder på fronten af din bil, hvor den
>> overholder reglerne for hvordan et gitter må konstrueres ?
>
> Kære Jesper.
>
> Jeg tror du skal læse alvorligt op på, hvordan bilers sikkerhed fungerer,
> for der er tydeligvis nogle store huller. Og hvad diverse statistikker
> siger - eller "lyver" de også?
>
> Og din henvisning til EU-typegodkendelser, så siger de ikke en skid om
> bilers sikkerhed. Det siger kun noget om en bil kan styre/bremse og har
> korrekt fungererne udstyr (lys m.v.)
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.
> If you're sitting in a Saab.
>
Nej vedc du nui hvad, Henrik - jeg syntes i stedet du skulle komme ud af
busken og præsentere de vidunderlige, evigt korrekte, statistikker, du
stadig fremhæver som den evige sandhed.
Hvordan mener du at en statistik - der pr. definition er det største
politiske værktøj, da de kan bestilles til at vise hvad du vil have dem
til - skulle være de evige sandhedsvidner over al form for
godkendelsesnormer ?
Et eller andet sted er det STADIGT tilladt at tænke selv - og være bare lidt
kritisk over for de medier, du møder i din hverdag.
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Bruno (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 25-02-08 01:24 |
|
Jesper Hedegaard wrote:
>
> Et eller andet sted er det STADIGT tilladt at tænke selv - og være bare lidt
> kritisk over for de medier, du møder i din hverdag.
>
Hej Jesper,
Nu du nævner at tænke selv, så savner jeg at høre hvad du tænker til de
spørgsmål jeg har stillet til din forrige post. Jeg tænker på det med
fysikens love, pude vs. baseballbat osv.
Mvh
Bruno
| |
Jesper Hedegaard (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 25-02-08 23:03 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:47c20a92$0$99017$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jesper Hedegaard wrote:
>>
>> Et eller andet sted er det STADIGT tilladt at tænke selv - og være bare
>> lidt kritisk over for de medier, du møder i din hverdag.
>>
> Hej Jesper,
>
> Nu du nævner at tænke selv, så savner jeg at høre hvad du tænker til de
> spørgsmål jeg har stillet til din forrige post. Jeg tænker på det med
> fysikens love, pude vs. baseballbat osv.
>
> Mvh
> Bruno
Jamen så snart i svarer på mine indledende spørgsmål i stedet for blot at
svare med nye spørgsmål - så kan det være vi kommer ud af stedet.
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Bruno (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 26-02-08 01:56 |
|
Jesper Hedegaard wrote:
>
> Jamen så snart i svarer på mine indledende spørgsmål i stedet for blot at
> svare med nye spørgsmål - så kan det være vi kommer ud af stedet.
Hvilket af dine spørgsmål er det du savner svar på?
For mig at se så taler du uden om. Hvorfor vil du ikke forholde dig til
de spørgsmål jeg har stillet dig?
Og hvordan er det lige du helt katagorisk kan sige den iformation der
kommer fra diverse medier er forkert? Hvis det var så forkert kan du så
ikke komme med noget der viser det, måske du burde erkende at der ikke
findes noget sådanne materiale!
Mvh
Bruno
| |
Jesper Hedegaard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 26-02-08 20:27 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:47c3639a$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jesper Hedegaard wrote:
>>
>> Jamen så snart i svarer på mine indledende spørgsmål i stedet for blot at
>> svare med nye spørgsmål - så kan det være vi kommer ud af stedet.
>
> Hvilket af dine spørgsmål er det du savner svar på?
>
> For mig at se så taler du uden om. Hvorfor vil du ikke forholde dig til de
> spørgsmål jeg har stillet dig?
>
> Og hvordan er det lige du helt katagorisk kan sige den iformation der
> kommer fra diverse medier er forkert? Hvis det var så forkert kan du så
> ikke komme med noget der viser det, måske du burde erkende at der ikke
> findes noget sådanne materiale!
>
> Mvh
> Bruno
'runo - styr dig nu lige lidt inden du går for vidt !
Du aer jo fuldkommen klar over hvad jeg mener - men svarer stadig blot med
nye spøærgsmål.
Som jeg skrev tidligere; et barn, du ikke kan nå.
Du ved jo godt at du tar fejl - så erkend deg dog i det mindste overfor dig
selv og unlad at skrive mere om emner, du ikke har sat dig ind i.
| |
Leonard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 26-02-08 22:21 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 22:09:09 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
> Stadikgvæk - at tale om bløde pladedele er da helt fjollet. Hvor blød tror
> du sådan en plade er, når den ligger vandret når du møder den ?
Hvad mener du med at pladen ligger vandret når jeg møder den?
Uanset hvilken vinkel en 0,6 mm jernplade befinder sig, så vil den give
sig, hvis et menneske rammer den med kroppen. Jo mere vandret pladen er,
fx på motorhjelmen af en personbil, jo mindre skade vil den gøre, da
kroppen vil glide af og henover bilen.
Selv fronten på en lastbil er bedre at ramme uden gitter på end med
gitter på.
> Men fakta, vi kan forholde os til, er at godkendte gitre faktisk skal
> overholde skrappere krav mht til udformning end fronten af den typegodkendte
> bil, du sætter gitteret på, skal overholde. Hvor er fornuften i det ?
Udover at gitteret slår hårdt, hvis det er lavet til at holde en ko væk
og ikke er af plastik, så det bare er til pynt, så er riskoen ved
gitteret også, at en person hænger fast i det og ikke glider af fronten,
men bliver slæbt med.
> Kollisionzoner har jeg ikke kommenteret - så hvorfor bringer du dem op ? De
> hjælper alligevel ikke bløde trafikanter.
Næh, men de hjælper gevaldigt for personerne indeni i bilen og de
ødelægges totalt af et gitter, der kan holde til at køre ind i en ko
med.
> Er det ikke dig, der er 20 år for ung og uerfaren til at udtale dig ?
Tjah, jeg har kun arbejdet med trafiksikkerhed i 12-13 år, så det kan da
godt være at jeg stadig har meget at lære. Hvis du lærer mig noget nyt,
så er jeg skam også villig til at indrømme det.
--
Leonard
| |
Jesper Hedegaard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 26-02-08 22:51 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gnvasspaz33c.1vvk3gsjo7od9.dlg@40tude.net...
> On Tue, 26 Feb 2008 22:09:09 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
>
>> Stadikgvæk - at tale om bløde pladedele er da helt fjollet. Hvor blød
>> tror
>> du sådan en plade er, når den ligger vandret når du møder den ?
>
> Hvad mener du med at pladen ligger vandret når jeg møder den?
> Uanset hvilken vinkel en 0,6 mm jernplade befinder sig, så vil den give
> sig, hvis et menneske rammer den med kroppen. Jo mere vandret pladen er,
> fx på motorhjelmen af en personbil, jo mindre skade vil den gøre, da
> kroppen vil glide af og henover bilen.
> Selv fronten på en lastbil er bedre at ramme uden gitter på end med
> gitter på.
Hvordan vil du sørge for blot at ramme de vandrette plader ved en frontal
personpåkørsel ?
Jeg vil meget gerne se dig udføre det nummer - du kan ikke undgå at ramme
fronten af bilen - og derved møde de vandrette pladedele - fra kanten.
Og 0,6 mm udgør en fortrinlig kniv, når du rammer kanten, samtidigt med at
der ikke er særligt meget blødt over en plade, du prøver at krølle fra den
vinkel.
>
>> Men fakta, vi kan forholde os til, er at godkendte gitre faktisk skal
>> overholde skrappere krav mht til udformning end fronten af den
>> typegodkendte
>> bil, du sætter gitteret på, skal overholde. Hvor er fornuften i det ?
>
> Udover at gitteret slår hårdt, hvis det er lavet til at holde en ko væk
> og ikke er af plastik, så det bare er til pynt, så er riskoen ved
> gitteret også, at en person hænger fast i det og ikke glider af fronten,
> men bliver slæbt med.
>
>> Kollisionzoner har jeg ikke kommenteret - så hvorfor bringer du dem op ?
>> De
>> hjælper alligevel ikke bløde trafikanter.
>
> Næh, men de hjælper gevaldigt for personerne indeni i bilen og de
> ødelægges totalt af et gitter, der kan holde til at køre ind i en ko
> med.
>
Der er stadig tale om personpåkørsel - altså er deformationszonen ikke
ligefrem relevant. Hverken for offeret eller føreren.
>> Er det ikke dig, der er 20 år for ung og uerfaren til at udtale dig ?
>
> Tjah, jeg har kun arbejdet med trafiksikkerhed i 12-13 år, så det kan da
> godt være at jeg stadig har meget at lære. Hvis du lærer mig noget nyt,
> så er jeg skam også villig til at indrømme det.
>
Jamen så lad os da høre hvad dit arbejde består i - det kan måske kaste lys
over dine udtalelse.
> --
> Leonard
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Leonard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 26-02-08 22:00 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 20:26:58 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
> Du ved jo godt at du tar fejl - så erkend deg dog i det mindste overfor dig
> selv og unlad at skrive mere om emner, du ikke har sat dig ind i.
Tjah, herfra hvor jeg læser, ser det godt nok ud til at det er dig, der
ikke har fattet ret meget af det med sikkerhed, gitre og
kollisionszoner, samt hvordan bløde trafikanter påvirkes ved mødet med
forskellige biltyper.
Men du vil tydeligvis slet ikke erkende at du er 20 år bagud.
--
Leonard
| |
Jesper Hedegaard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 26-02-08 22:09 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:c15axqtijcdy.15m46gij7dc8r$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 26 Feb 2008 20:26:58 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
>
>> Du ved jo godt at du tar fejl - så erkend deg dog i det mindste overfor
>> dig
>> selv og unlad at skrive mere om emner, du ikke har sat dig ind i.
>
> Tjah, herfra hvor jeg læser, ser det godt nok ud til at det er dig, der
> ikke har fattet ret meget af det med sikkerhed, gitre og
> kollisionszoner, samt hvordan bløde trafikanter påvirkes ved mødet med
> forskellige biltyper.
> Men du vil tydeligvis slet ikke erkende at du er 20 år bagud.
>
> --
> Leonard
Stadikgvæk - at tale om bløde pladedele er da helt fjollet. Hvor blød tror
du sådan en plade er, når den ligger vandret når du møder den ?
Og jo - jeg har fattet det - også foir 20 år siden, men .
Men fakta, vi kan forholde os til, er at godkendte gitre faktisk skal
overholde skrappere krav mht til udformning end fronten af den typegodkendte
bil, du sætter gitteret på, skal overholde. Hvor er fornuften i det ?
Kollisionzoner har jeg ikke kommenteret - så hvorfor bringer du dem op ? De
hjælper alligevel ikke bløde trafikanter.
Er det ikke dig, der er 20 år for ung og uerfaren til at udtale dig ?
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Leonard (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-02-08 08:02 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 22:50:31 +0100, Jesper Hedegaard wrote:
> Hvordan vil du sørge for blot at ramme de vandrette plader ved en frontal
> personpåkørsel ?
> Jeg vil meget gerne se dig udføre det nummer - du kan ikke undgå at ramme
> fronten af bilen - og derved møde de vandrette pladedele - fra kanten.
> Og 0,6 mm udgør en fortrinlig kniv, når du rammer kanten, samtidigt med at
> der ikke er særligt meget blødt over en plade, du prøver at krølle fra den
> vinkel.
Ved en påkørsel med en almindelig lav bil bliver personen løftet over
bilen og rammer således mest de store flader på bilen.
Ved påkørsel med høje biler bliver personen ikke løftet over, men holdes
fast foran eller falder ned under bilen. Sættes der et gitter på fronten
hænger personen endnu bedre fast og skaderne bliver større.
Det er derfor et gitter kun må være til pynt og skal gå i stykker når
det rammer.
>> Tjah, jeg har kun arbejdet med trafiksikkerhed i 12-13 år, så det kan da
>> godt være at jeg stadig har meget at lære. Hvis du lærer mig noget nyt,
>> så er jeg skam også villig til at indrømme det.
> Jamen så lad os da høre hvad dit arbejde består i - det kan måske kaste lys
> over dine udtalelse.
Mit arbejde med trafiksikkerhed består i oplysning om hvor galt det går
når det går galt. Det giver mig et konstant flow af oplysninger om viden
på området.
--
Leonard
| |
Bruno (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 27-02-08 00:44 |
|
Leonard wrote:
>
> Tjah, herfra hvor jeg læser, ser det godt nok ud til at det er dig, der
> ikke har fattet ret meget af det med sikkerhed, gitre og
> kollisionszoner, samt hvordan bløde trafikanter påvirkes ved mødet med
> forskellige biltyper.
> Men du vil tydeligvis slet ikke erkende at du er 20 år bagud.
>
Jeg sidder med samme fornemelse.
Foreløbig så har jeg fremført at en 4x4 er farligere end almindelige
biler i trafikken fordi at:
- Den er tungere end almindelige biler.
- Den er højere end almindelige biler og vil derfor "køre hen over" en
almindelig bils stærke dele med det resultat, at det går slemt ud over
den/dem den almindelige personbil mens den/dem i 4x4 køretøjet ofte
slipper væsentligt billigere.
- At et kængurugitter er farligt for de bløde trafikkanter på samme måde
som, at blive slået med et baseball bat er farligere end og blive slået
med en pide der vejer det samme.
Og det eneste jeg har set fra Jesper er:
- At klip fra nettet intet er værd som sandhedsvidner.
- At statistik kan bringes til at vise hvad man ønsker.
- At godkendelsesnormer rager over statistik (gad vide hvad man laver
godkendelsesnormer ud fra?)
- Udtalelser som at dem som ikke er enige med ham er "
Hvis der er fejl i min liste så ret mig endelig, men det eneste jeg kan
se vi er enige i er, at man selvfølgelig skal være kildekritisk hvilket
da også var grunden til jeg påpegede klippet fra youtube var ment som
illustration.
For mig at se så virker det indlysende logisk, at er det et uheld mellem
en let og en tung bil så går det mest ud over det lette. Det er
simpelthen fysikens love vi taler om, impulsbevarelse om man vil, og
selv det har jeg ikke set Jesper erkende. Problemet med let versus tung
bliver så forøget af måden en 4x4 er bygget på, hvilket på glimrende vis
er blevet illustreret af de videoer som er blevet henvist til.
En anden illustration, som viser et ekstremt eksempel er her:
http://www.wreckedexotics.com/hummer/hummer_050602_02.shtml
Her er forskellen på frihøjden mellem de to biler så stor at det næsten
er en fordel, men så kan jo prøve at forestille sig Hummeren havde ramt
personbilen fra siden i stedet!
Mvh
Bruno
| |
Torben Scheel (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 27-02-08 07:55 |
|
Bruno wrote:
> Og det eneste jeg har set fra Jesper er:
>
> - At klip fra nettet intet er værd som sandhedsvidner.
> - At statistik kan bringes til at vise hvad man ønsker.
> - At godkendelsesnormer rager over statistik (gad vide hvad man laver
> godkendelsesnormer ud fra?)
> - Udtalelser som at dem som ikke er enige med ham er "
Ja, imponerende hvad man vil lægge stemme til af vrøvl for at forsvare
sit valg. En politiker værdigt
> For mig at se så virker det indlysende logisk, at er det et uheld mellem
> en let og en tung bil så går det mest ud over det lette. Det er
> simpelthen fysikens love vi taler om, impulsbevarelse om man vil, og
> selv det har jeg ikke set Jesper erkende. Problemet med let versus tung
> bliver så forøget af måden en 4x4 er bygget på, hvilket på glimrende vis
> er blevet illustreret af de videoer som er blevet henvist til.
Ja, sværere er det heller ikke, medmindre man benægter fakta.
--
vh
Torben
| |
Henrik B. (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-02-08 15:14 |
|
"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
news:47c1bee2$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nej vedc du nui hvad, Henrik - jeg syntes i stedet du skulle komme ud af
> busken og præsentere de vidunderlige, evigt korrekte, statistikker, du
> stadig fremhæver som den evige sandhed.
Et godt sted at starte er hér:
http://www.youtube.com/watch?v=pnGheoJ_cds
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Jesper Hedegaard (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 25-02-08 23:01 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:47c2cd15$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
> news:47c1bee2$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Nej vedc du nui hvad, Henrik - jeg syntes i stedet du skulle komme ud af
>> busken og præsentere de vidunderlige, evigt korrekte, statistikker, du
>> stadig fremhæver som den evige sandhed.
>
> Et godt sted at starte er hér:
> http://www.youtube.com/watch?v=pnGheoJ_cds
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.
> If you're sitting in a Saab.
>
Stop nú - hvis jeg kan vise dig et klip på YourTuber der bevise at det er
farligere at køre over for grønt end for rødt - kører du så også over for
rødt i fremtiden ?
YourTube er IKKE noget sandhedsvidne og indeholder INTET brugbart
bevismateriale !
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Henrik B. (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-08 10:42 |
|
"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
news:47c33a81$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> YourTube er IKKE noget sandhedsvidne og indeholder INTET brugbart
> bevismateriale !
Nej, det er klart - det går jo imod din (uvidende) overbevisning. *LOL*
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Folmer Rasmussen (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 26-02-08 10:50 |
|
On Tue, 26 Feb 2008 10:42:03 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
>news:47c33a81$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> YourTube er IKKE noget sandhedsvidne og indeholder INTET brugbart
>> bevismateriale !
>
>Nej, det er klart - det går jo imod din (uvidende) overbevisning. *LOL*
>--
Sådan noget fordømt sludder. Tsk tsk. *LOL*
En overbevisning kan ikke være uvidende, men der skulle ikke være
noget til hinder for, at manden der har overbevisningen kan være
uvidende, eller det der er værre.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Jesper Hedegaard (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 26-02-08 20:29 |
|
Henrik B - samme surdej som Bruno.
Du har endnu ikke evnet at fremkomme med noget som helst der kan overbevis
andre om andet end din eklatante uvidenhed og manglende evne til at tilegne
dig simpel viden og anvende den til lidt selvstændig, konstruktiv
tankevirksomhed !
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:47c3deec$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
> news:47c33a81$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> YourTube er IKKE noget sandhedsvidne og indeholder INTET brugbart
>> bevismateriale !
>
> Nej, det er klart - det går jo imod din (uvidende) overbevisning. *LOL*
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.
> If you're sitting in a Saab.
>
| |
Leonard (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 22-02-08 22:35 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 16:55:37 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:
> Satans.. jeg hyggede mig ellers gevaldigt i mudderet. Det var mit behov.
> Ikke livsnødvendigt som nederste trin i Maslows Behovspyramide, men
> alligevel et behov.
Ja, du brugte din 4x4 til det, den er bygget til. Hvormange af de 4x4,
der er i landet i dag tror du bruges på noget mere uvejsomt end de lidt
hullede motorveje?
Hvis alle, der har en 4x4 vil ud at køre i terræn hveranden weekend, så
skal du bare se et ramaskrig, der kommer fra DN.
Hvis der kun fandtes 4x4 biler i det omfang, der er brug for dem, så
ville problemet med frontgitre og bløde trafikanter være så lille, at
ingen gad at gøre noget ved det.
--
Leonard
| |
Martin Johansen [600~ (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-02-08 12:21 |
|
> Ja, du brugte din 4x4 til det, den er bygget til.
Ja.. men stadig kun for sjov.. dvs ikke et reelt behov i befolkningens
øjne.
> Hvormange af de 4x4,
> der er i landet i dag tror du bruges på noget mere uvejsomt end de lidt
> hullede motorveje?
Svært, at sige. Der er den nu også rar med sin bløde affjedring :)
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Leonard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 23-02-08 12:53 |
|
On Sat, 23 Feb 2008 12:20:49 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:
>> Ja, du brugte din 4x4 til det, den er bygget til.
>
> Ja.. men stadig kun for sjov.. dvs ikke et reelt behov i befolkningens
> øjne.
Hvilket i min verden er helt legal grund.
Det er iorden at more sig, sålænge det ikke går udover andre.
--
Leonard
| |
Bruno (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 23-02-08 16:10 |
|
Leonard wrote:
> On Sat, 23 Feb 2008 12:20:49 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:
>
>>> Ja, du brugte din 4x4 til det, den er bygget til.
>> Ja.. men stadig kun for sjov.. dvs ikke et reelt behov i befolkningens
>> øjne.
>
> Hvilket i min verden er helt legal grund.
> Det er iorden at more sig, sålænge det ikke går udover andre.
>
Den vil jeg godt støtte. Der hvor problemet kommer ind når ens sjov
bliver til gene eller sågar til fare for andre.
Mvh
Bruno
| |
Martin Johansen [600~ (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-02-08 17:14 |
|
In article <1v8xab2hxtgb8$.gtohvsbsscue$.dlg@40tude.net>,
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:
> On Sat, 23 Feb 2008 12:20:49 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:
>
> >> Ja, du brugte din 4x4 til det, den er bygget til.
> >
> > Ja.. men stadig kun for sjov.. dvs ikke et reelt behov i befolkningens
> > øjne.
>
> Hvilket i min verden er helt legal grund.
Det varmer lidt omkring mit syge hjerte, men der er stadig koldt pga.
alle de andre.
> Det er iorden at more sig, sålænge det ikke går udover andre.
Det synes jeg også.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
René Løweneck (22-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 22-02-08 16:58 |
|
Hej Martin !
> Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
> frem når snakken går på 4x4.
Ja, men når de så sidder fast på stranden her til sommer, så er vi utroligt
populære )
Så må vi jo bare sætte den sorte pris op til 300,- pr. fritrækning )))))
Så kan de lære det.
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Martin Johansen [600~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-02-08 17:06 |
|
> Ja, men når de så sidder fast på stranden her til sommer, så er vi utroligt
> populære )
Det er fordi du/vi dækker deres behov pludselig.
Alene det, at kunne køre hvor jeg vil er behov nok for mig. Men ikke i
folkets øjne.
Nuvel bare for, at være på tværs så skal jeg sq have en 4x4 igen. Men
denne gang bliver det en der gerne må skrammes.. :)
> Så må vi jo bare sætte den sorte pris op til 300,- pr. fritrækning )))))
Du er billig.
750,- her og nu eller ring til Falck, vent 1 time og betale 1200,-.
> Så kan de lære det.
Nemlig
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
sidse (22-02-2008)
| Kommentar Fra : sidse |
Dato : 22-02-08 17:34 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:martinlj-9DC7C1.17053822022008@news.sunsite.dk...
>> Ja, men når de så sidder fast på stranden her til sommer, så er vi
>> utroligt
>> populære )
>
> Det er fordi du/vi dækker deres behov pludselig.
>
> Alene det, at kunne køre hvor jeg vil er behov nok for mig. Men ikke i
> folkets øjne.
>
> Nuvel bare for, at være på tværs så skal jeg sq have en 4x4 igen. Men
> denne gang bliver det en der gerne må skrammes.. :)
>
>> Så må vi jo bare sætte den sorte pris op til 300,- pr. fritrækning
>> )))))
>
> Du er billig.
>
> 750,- her og nu eller ring til Falck, vent 1 time og betale 1200,-.
>
>> Så kan de lære det.
>
> Nemlig
>
> --
> // Martin [6000]
Fuldstændig enig.
Jeg kører 4x4 fordi jeg kan
Der er sku ikke meget køreglæde over en Citroen C1 og den er heller ikke
meget bevendt i en grusgrav.
Nå, så har jeg forresten mulighed for at trække rundt med min 2500kg trailer
(Med min anden 4x4 oven på)
Henrik
Jeg bruger det brændstof du sparer!!!!
| |
Henrik B. (24-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-02-08 19:24 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-9DC7C1.17053822022008@news.sunsite.dk...
> Du er billig.
>
> 750,- her og nu eller ring til Falck, vent 1 time og betale 1200,-.
Vil du høre en hemmelighied: Det koster ikke 1.200,- at få Falck til at
trække dig fri. )
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Martin Johansen [600~ (24-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 24-02-08 19:32 |
|
In article <47c1b64c$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:martinlj-9DC7C1.17053822022008@news.sunsite.dk...
>
> > Du er billig.
> >
> > 750,- her og nu eller ring til Falck, vent 1 time og betale 1200,-.
>
> Vil du høre en hemmelighied: Det koster ikke 1.200,- at få Falck til at
> trække dig fri. )
Nej det koster 1168,-.
Vil du høre en hemmelighed? Jeg har prøvet det ;)
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik B. (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-02-08 14:56 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-DB37A0.19315124022008@news.sunsite.dk...
>> Vil du høre en hemmelighied: Det koster ikke 1.200,- at få Falck til at
>> trække dig fri. )
>
> Nej det koster 1168,-.
Ikke hvis man er smart. )))
> Vil du høre en hemmelighed? Jeg har prøvet det ;)
Jeg tvivler ikke, men du glemte at tænke dig om. )))
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-02-08 14:58 |
| | |
Henrik B. (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-02-08 15:22 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:47C2C96D.19F21561@du.kan.finde.den...
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Ikke hvis man er smart. )))
>
> "min bil er gået i stå" - ikke "min bil hænger fast" altså et uheld ?
Nope.... ))
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Leonard (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 25-02-08 19:37 |
|
On Mon, 25 Feb 2008 14:55:57 +0100, Henrik B. wrote:
> Ikke hvis man er smart. )))
Goddag, jeg vil gerne tegne et abb.
- så gerne vi sender et girokort.
Ok, så vil jeg gerne have assistance til at få bil op af grøften
- så gerne vi sender en vogn med det samme.
--
Leonard
| |
Martin Johansen [600~ (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 25-02-08 22:48 |
|
In article <blglag0eat1r$.1t80jvbdobbpw.dlg@40tude.net>,
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:
> On Mon, 25 Feb 2008 14:55:57 +0100, Henrik B. wrote:
>
> > Ikke hvis man er smart. )))
>
> Goddag, jeg vil gerne tegne et abb.
> - så gerne vi sender et girokort.
> Ok, så vil jeg gerne have assistance til at få bil op af grøften
> - så gerne vi sender en vogn med det samme.
LOL.. ja. men så "smart" er jeg ikke.. havde godt tanken dengang men
ville ikke gøre det - trods hvad mange folk tror om mig så er min moral
ikke helt så flosset...
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik B. (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-08 10:44 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-FB363C.22481825022008@news.sunsite.dk...
>> Goddag, jeg vil gerne tegne et abb.
>> - så gerne vi sender et girokort.
>> Ok, så vil jeg gerne have assistance til at få bil op af grøften
>> - så gerne vi sender en vogn med det samme.
>
> LOL.. ja. men så "smart" er jeg ikke.. havde godt tanken dengang men
> ville ikke gøre det - trods hvad mange folk tror om mig så er min moral
> ikke helt så flosset...
Det har så intet med moral at gøre. )
Rent faktisk plejer Falckmanden på stedet, at tilbyde at man tegner
abonnement, da det så kun vil koste abonnementets pris. Been there, done
that, got the subscription.
Rent faktisk er Falck hjælpsomme nogle gange, og ikke de rene ågerkarle...
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Martin Johansen [600~ (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 26-02-08 10:46 |
|
In article <47c3df7e$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:martinlj-FB363C.22481825022008@news.sunsite.dk...
>
> >> Goddag, jeg vil gerne tegne et abb.
> >> - så gerne vi sender et girokort.
> >> Ok, så vil jeg gerne have assistance til at få bil op af grøften
> >> - så gerne vi sender en vogn med det samme.
> >
> > LOL.. ja. men så "smart" er jeg ikke.. havde godt tanken dengang men
> > ville ikke gøre det - trods hvad mange folk tror om mig så er min moral
> > ikke helt så flosset...
>
> Det har så intet med moral at gøre. )
Joh. )))))))))
> Rent faktisk plejer Falckmanden på stedet, at tilbyde at man tegner
> abonnement, da det så kun vil koste abonnementets pris. Been there, done
> that, got the subscription.
Plejer og plejer er da vist, at tage munden for fuld Hr. Henrik
> Rent faktisk er Falck hjælpsomme nogle gange, og ikke de rene ågerkarle...
Ja. Godt du skrev "nogle gange".
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik B. (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-08 10:48 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-7AB226.10461726022008@news.sunsite.dk...
>> Rent faktisk plejer Falckmanden på stedet, at tilbyde at man tegner
>> abonnement, da det så kun vil koste abonnementets pris. Been there, done
>> that, got the subscription.
>
> Plejer og plejer er da vist, at tage munden for fuld Hr. Henrik
Det er almen kendt, at man kan gøre det. Altså bede om et årsabo....
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Martin Johansen [600~ (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 26-02-08 11:02 |
|
In article <47c3e06a$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:martinlj-7AB226.10461726022008@news.sunsite.dk...
>
> >> Rent faktisk plejer Falckmanden på stedet, at tilbyde at man tegner
> >> abonnement, da det så kun vil koste abonnementets pris. Been there, done
> >> that, got the subscription.
> >
> > Plejer og plejer er da vist, at tage munden for fuld Hr. Henrik
>
> Det er almen kendt, at man kan gøre det. Altså bede om et årsabo....
Hvilket jeg også gjorde jo ;)
Du er sjov
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Kent Friis (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-02-08 16:53 |
|
Den Tue, 26 Feb 2008 10:44:29 +0100 skrev Henrik B.:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:martinlj-FB363C.22481825022008@news.sunsite.dk...
>
>>> Goddag, jeg vil gerne tegne et abb.
>>> - så gerne vi sender et girokort.
>>> Ok, så vil jeg gerne have assistance til at få bil op af grøften
>>> - så gerne vi sender en vogn med det samme.
>>
>> LOL.. ja. men så "smart" er jeg ikke.. havde godt tanken dengang men
>> ville ikke gøre det - trods hvad mange folk tror om mig så er min moral
>> ikke helt så flosset...
>
> Det har så intet med moral at gøre. )
> Rent faktisk plejer Falckmanden på stedet, at tilbyde at man tegner
> abonnement, da det så kun vil koste abonnementets pris. Been there, done
> that, got the subscription.
En kollega fortalte eller om den modsatte oplevelse. "Hvis jeg nu
tegner et abonnement, kan I så komme ud med et reservehjul?" "Nej,
vi kan sende et girokort, og så kan vi komme ud når du har betalt".
Dansk Autohjælp ville derimod godt.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
Martin Johansen [600~ (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 26-02-08 22:31 |
|
> En kollega fortalte eller om den modsatte oplevelse. "Hvis jeg nu
> tegner et abonnement, kan I så komme ud med et reservehjul?" "Nej,
> vi kan sende et girokort, og så kan vi komme ud når du har betalt".
Henrik glemmer bare, at det han kalder normal praksis blot er held for
ham.
Da jeg ringede kunne de sende en vogn for knap 1200,- inkl første års
abb.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik B. (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-02-08 10:00 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-8BFB80.22304426022008@news.sunsite.dk...
> Henrik glemmer bare, at det han kalder normal praksis blot er held for
> ham.
Ok, jeg har så været "heldig" to gange - med 10 års mellemrum.
> Da jeg ringede kunne de sende en vogn for knap 1200,- inkl første års
> abb.
Du skal tegne det hos Falckmanden der står hos dig, ikke med "kranen" i
telefonen.
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Martin Johansen [600~ (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-02-08 10:38 |
|
> Du skal tegne det hos Falckmanden der står hos dig, ikke med "kranen" i
> telefonen.
Ja nemlig. DEt var det jeg gjorde
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik B. (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-02-08 11:07 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-49CBE6.10373527022008@news.sunsite.dk...
>> Du skal tegne det hos Falckmanden der står hos dig, ikke med "kranen" i
>> telefonen.
>
> Ja nemlig. DEt var det jeg gjorde
Hvorfor valgte du dog deres luksusvask.....øøøhhh...luksusabo?
De har to der er billigere. )
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Martin Johansen [600~ (27-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-02-08 11:38 |
|
In article <47c53631$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:martinlj-49CBE6.10373527022008@news.sunsite.dk...
> >> Du skal tegne det hos Falckmanden der står hos dig, ikke med "kranen" i
> >> telefonen.
> >
> > Ja nemlig. DEt var det jeg gjorde
>
> Hvorfor valgte du dog deres luksusvask.....øøøhhh...luksusabo?
> De har to der er billigere. )
Valgte den mellemste pga. den indeholdt det jeg havde brug for på
daværende tidspunkt.
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Martin Johansen [600~ (25-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 25-02-08 22:47 |
|
> Jeg tvivler ikke, men du glemte at tænke dig om. )))
Del ud af din enorme misundelsesværdige viden...
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik B. (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 26-02-08 10:45 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:martinlj-D787C8.22470825022008@news.sunsite.dk...
>> Jeg tvivler ikke, men du glemte at tænke dig om. )))
>
> Del ud af din enorme misundelsesværdige viden...
Se herover.
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Martin Johansen [600~ (26-02-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 26-02-08 10:45 |
|
In article <47c3df8b$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:martinlj-D787C8.22470825022008@news.sunsite.dk...
> >> Jeg tvivler ikke, men du glemte at tænke dig om. )))
> >
> > Del ud af din enorme misundelsesværdige viden...
>
> Se herover.
Hvor?
--
// Martin [6000]
http://tuxx.dk
| |
Folmer Rasmussen (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 22-02-08 17:06 |
|
On Fri, 22 Feb 2008 16:57:36 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:
>Hej Martin !
>
>> Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
>> frem når snakken går på 4x4.
>
>Ja, men når de så sidder fast på stranden her til sommer, så er vi utroligt
>populære )
>
>Så må vi jo bare sætte den sorte pris op til 300,- pr. fritrækning )))))
>Så kan de lære det.
>--
Det er s'gu da kun imbicile idioter der kører ned på stranden i bil.
Få fyldt skærmkasser og andre krinkelkroge med stærkt saltholdigt
strandsand frivilligt??
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
René Løweneck (22-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 22-02-08 22:57 |
|
Hej Folmer !
> Det er s'gu da kun imbicile idioter der kører ned på stranden i bil.
> Få fyldt skærmkasser og andre krinkelkroge med stærkt saltholdigt
> strandsand frivilligt??
Nu er jeg mere rolig. Nu er det verificeret af selveste Folmer. Det ér altså
kun syner, jeg har set de sidste 30 år )
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 09:28 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
>> Det er s'gu da kun imbicile idioter der kører ned på stranden i bil.
>> Få fyldt skærmkasser og andre krinkelkroge med stærkt saltholdigt
>> strandsand frivilligt??
>
> Nu er jeg mere rolig. Nu er det verificeret af selveste Folmer. Det ér
> altså kun syner, jeg har set de sidste 30 år )
>
Tåber er hvor tåber kommer til, læs: Det er s'gu da kun imbicile idioter der
kører ned på stranden i bil., eller som køre med et killer-gitter.
| |
Jesper Hedegaard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-02-08 12:18 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:47bfd8e9$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Det er s'gu da kun imbicile idioter der kører ned på stranden i bil.
>>> Få fyldt skærmkasser og andre krinkelkroge med stærkt saltholdigt
>>> strandsand frivilligt??
>>
>> Nu er jeg mere rolig. Nu er det verificeret af selveste Folmer. Det ér
>> altså kun syner, jeg har set de sidste 30 år )
>>
> Tåber er hvor tåber kommer til, læs: Det er s'gu da kun imbicile idioter
> der kører ned på stranden i bil., eller som køre med et killer-gitter.
>
>
Nu er det jo dig, der er en tåbe;
1: saltholdigt sand gør næppe større skade udenpå undervognsbehandlingen.
2: Killer-gitter - ta' dog og få et liv udenfor NG ! "Bløde pladedele" -
prøv du at stille dig foran din egen vogn (som vi jo er sikre på IKKE har
gitter på iflg. dine udtalelser herinde) og lad så en frivillig hjælper
påkører dig med f.eks. 30 km/t. Og skrikv så herinde om oplevelsen - når du
bliver udskrevet igen !
Der er jo overhovedet inge fornuft i at påstå at plade bukket som på fronten
af en gennemsnits-bil på nogen måde kan betragtes som blød. Da et gitter
skal have en radius på mindst 60 mm for at opnå en EU-godkendelse kan du jo
lige ud og måle på din egen bil hvor mange steder på fronten din egen bil
opfylder dettte klrav.
Hele sagen opstår ud af 100% bureaukrati og politiske hensyn til at tækkes
vælgere. Desværre er det nok en sag, der ogsåp ideholder 0 % sund fornuft !
Rent politisk er vi altså igen bombet tilbage til sagen om stænklapper !
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 16:22 |
|
"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse
> 2: Killer-gitter - ta' dog og få et liv udenfor NG ! "Bløde pladedele" -
> prøv du at stille dig foran din egen vogn (som vi jo er sikre på IKKE har
> gitter på iflg. dine udtalelser herinde)
Self. kan man blive skadet ved enhver påkørsel, også når du sidder i en bil.
Skaderne afh. af farten påkørslen sker med, men er der killer-gitter på er
den relativt lavere vs. uden. Det er dokumenteret, derfor er stål forbudt,
men plastic-wannabees tilladt. Og bukket blade er at sammenligne med
"pladder" vs. et gitter af rør, for tests har vist at offeret oftere presses
ned under bilen med gitter. Og så vil jeg hellere have "pladder" .
| |
Tom Jensen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Tom Jensen |
Dato : 23-02-08 16:33 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:47c039f0$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> . Det er dokumenteret, derfor er stål forbudt, men plastic-wannabees
> tilladt. Og bukket blade er at sammenligne med "pladder" vs. et gitter af
> rør, for tests har vist at offeret oftere presses ned under bilen med
> gitter. Og så vil jeg hellere have "pladder" .
>
hej
jørgen ,det er jo ikke rigtig at stål er forbudt .
du kan sagtens købe frontgitter i stål som er lovlige ,bare de er eu
godkendt.
at de er eu godkendt mener jeg betyder at de skal kunne give sig lidt hvis
de rammer noget,men jeg har ikke kunne finde noget om det nogen steder.
mvh
tom jensen
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 16:37 |
|
"Tom Jensen" <t-j@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:47c03c9e$0
> jørgen ,det er jo ikke rigtig at stål er forbudt .
> du kan sagtens købe frontgitter i stål som er lovlige ,bare de er eu
> godkendt.
>
Jeg tror vi mener det samme. Hvis det er godkendt, er det ikke et
killer-gitter i den forstand, kun et wannabee ;)).
| |
Jesper Hedegaard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-02-08 16:41 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:47c039f0$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse
>
>> 2: Killer-gitter - ta' dog og få et liv udenfor NG ! "Bløde pladedele" -
>> prøv du at stille dig foran din egen vogn (som vi jo er sikre på IKKE
>> har gitter på iflg. dine udtalelser herinde)
>
> Self. kan man blive skadet ved enhver påkørsel, også når du sidder i en
> bil. Skaderne afh. af farten påkørslen sker med, men er der killer-gitter
> på er den relativt lavere vs. uden. Det er dokumenteret, derfor er stål
> forbudt, men plastic-wannabees tilladt. Og bukket blade er at sammenligne
> med "pladder" vs. et gitter af rør, for tests har vist at offeret oftere
> presses ned under bilen med gitter. Og så vil jeg hellere have "pladder" .
>
Øhh - hvor i detailforeskrifterne står det at stål er forbudt ?
Nu drejer det sig jo om fronten af bilen - altså er de helt ligegyldigt hvor
blød en plade er ethvert andet sted på bilen. På fronten af en bil er al
plade bukket i forskellige vinkler og radier - ingen af dem er bløde.
Det er simpelthen helt ulogisk at påstå at sådan et gitter gør nogen forskel
ved en person-påkørsel.
Hele miseren kommer jo ovenikøbet af at een tilfældig pop-politiker havde
held til at komme i pressen med et fuldkommen tåbelig hetz mod et
ikke-eksistrerende problem.
Tænk om sådan en politiker en dag kom frem med noget nyttigt - vores seneste
trafikminister har da forresten allerede vist hvor intelligensen ikke
trykker med sine fjollede forslag. Tænk om hun i stedet satsede på at
færdsels-politiet igen skulle koncentrere sig om færdselen. Så kunne
trafikken måske igen få præg af fornuft.
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Hans Kjaergaard (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Hans Kjaergaard |
Dato : 23-02-08 17:29 |
| | |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 17:40 |
|
"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse news:47c03e7c$0
> Øhh - hvor i detailforeskrifterne står det at stål er forbudt ?
>
My mistake, det gør der heller ikke. Kun at det skal være godkendt, og så er
det ikke længere et killer-gitter.
> Det er simpelthen helt ulogisk at påstå at sådan et gitter gør nogen
> forskel ved en person-påkørsel.
>
Et killer-gitter presser offeret ned under bilen, derfor hedder det
killer-gitter. EOD.
| |
René Løweneck (24-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 24-02-08 10:31 |
|
> Tåber er hvor tåber kommer til, læs: Det er s'gu da kun imbicile idioter
> der kører ned på stranden i bil., eller som køre med et killer-gitter.
Troværdigt indlæg af en lallende idiot med en IQ på 0 )
| |
Jesper Hedegaard (24-02-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 24-02-08 11:48 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:47c13957$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Tåber er hvor tåber kommer til, læs: Det er s'gu da kun imbicile idioter
>> der kører ned på stranden i bil., eller som køre med et killer-gitter.
>
> Troværdigt indlæg af en lallende idiot med en IQ på 0 )
Tjah - atter een i kategorien: "Et barn, du ikke kan nå."
--
Jesper Hedegaard
Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
René Løweneck (24-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 24-02-08 12:10 |
| | |
Stetter (24-02-2008)
| Kommentar Fra : Stetter |
Dato : 24-02-08 14:39 |
|
René Løweneck wrote:
> Hej Jesper !
>
>> Tjah - atter een i kategorien: "Et barn, du ikke kan nå."
>
> ROFL ))
Mon ikke han hentydede til dig selv? (Hvilket jeg må give ham ret i)
MVH Stetter
| |
OZ3BTO (23-02-2008)
| Kommentar Fra : OZ3BTO |
Dato : 23-02-08 00:10 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:47bef0f0$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Martin !
>
> > Ja netop Det er sørgelige kommentarer som disse der altid kommer
> > frem når snakken går på 4x4.
>
> Ja, men når de så sidder fast på stranden her til sommer, så er vi
utroligt
> populære )
>
> Så må vi jo bare sætte den sorte pris op til 300,- pr. fritrækning
)))))
> Så kan de lære det.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> René Løweneck
> http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
> Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
>
Sad lidt og tænkte det samme..
Erik
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 10:31 |
|
"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse news:47bf58f7$0$89171
> Sad lidt og tænkte det samme..
>
I kan gøre med dem hva' fanden I vil, bare I bliver nede på stranden med
jeres imbecile killer-gitter ;))).
| |
Mikker (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Mikker |
Dato : 23-02-08 11:19 |
|
Utroligt.......... vi er enige.............dog kun om denne ting ;)
Hygge
Mikker
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:47bfe7c9$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse news:47bf58f7$0$89171
>
>> Sad lidt og tænkte det samme..
>>
> I kan gøre med dem hva' fanden I vil, bare I bliver nede på stranden med
> jeres imbecile killer-gitter ;))).
>
| |
Henrik B. (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-02-08 09:54 |
|
"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47be887c$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er det egentlig der er så farligt, bliver man en ringere billist af
> at have kogitter?
Det er kun i de tilfælde, hvor det går galt, at det er farligere, da det
giver væsentlig hårdere/værre kvæstelser, af evt. cyklister eller
fodgængere.
> Jeg har altid undret mig, det jo ikke fordi bilen bliver meget større etc.
> Men selvfølgelig er der nogle lidt "skæve" kroge etc og de kan vel være
> farlige.
Tjah, hvad vil du helst rammes af, hvis du kommer gående: Front og
motorhjelm af en bil, eller et 5 - 10 tykt bukket rustfrit stålrør?
> Hvad er statistikken egentlig for grimme ulykker som decideret kan
> tilskrives kogitter?
Der er nok ingen ulykker overhovedet, som kan tilskrives kogitteret. Men der
er helt sikkert eksempler på kvæstelser, som er langt værre, p.g.a. gitrene.
Det er jo ikke for at genere folk, at de er blevet forbudt.
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Christian B. Andrese~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 22-02-08 01:41 |
|
On Feb 22, 9:32 am, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> > Drop nu det skidt... Og tænk på dine medmennesker!
>
> > Vil du helst køres ned af en Rav4 med Dræber gitter eller en uden??
>
> > MVh Stetter
>
> Hvad er det egentlig der er så farligt, bliver man en ringere billist af at
> have kogitter?
Kogitteret forhindrer jo vel deformationszonen foran i at virke som
den skal og derved beskyttes folkene i 4x4 en dårligere.
Bilen som påkøres rammes hårdere da det ikke er en "blød" genstand men
en hård genstand som rammer den.
Og endelig kan et kogitter være forskellen på liv eller død for en
blød trafikant.
> Hvad er statistikken egentlig for grimme ulykker som decideret kan
> tilskrives kogitter?
Det ved jeg ikke, men måske Haverikommissionen for Trafkulykker har
noget statistik på det.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
sidse (22-02-2008)
| Kommentar Fra : sidse |
Dato : 22-02-08 17:43 |
|
"Stetter" <stetter@gmail.com> wrote in message
news:47bda67a$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jens Thomsen wrote:
>> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
>>
>> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
>>
>> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
>
> Drop nu det skidt... Og tænk på dine medmennesker!
>
> Vil du helst køres ned af en Rav4 med Dræber gitter eller en uden??
>
> MVh Stetter
Men det er lidt svært at fastgøre spillet uden en ordentlig kofanger.
Så er det, vil du helst trækkes op af græften når det er snevejr af falck
for 1200kr eller (måske) gratis af en rav 4 med spil på?
Henrik
Jeg bruger det brændstof du sparer!!!
| |
Stetter (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Stetter |
Dato : 23-02-08 01:13 |
|
sidse wrote:
> Men det er lidt svært at fastgøre spillet uden en ordentlig kofanger.
> Så er det, vil du helst trækkes op af græften når det er snevejr af
> falck for 1200kr eller (måske) gratis af en rav 4 med spil på?
>
> Henrik
> Jeg bruger det brændstof du sparer!!!
Ja uha da hvor du hjælper det danske samfund med dit spil på din Rav4. Ikke
om i kan undværes!!
Lad os få nogle flere 4X4 på vejene så i kan trække biler op af grøften!
Kom nu ind i kampen, åben øjnene og spænd hjælmen!
MVH Stetter
| |
René Løweneck (23-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 23-02-08 08:13 |
|
Hej Stetter !
> Kom nu ind i kampen, åben øjnene og spænd hjælmen!
Du og en del andre, har misforstået noget. Vi har ikke brug for kamp, for at
hygge os og have det sjovt. Vi kører jo 4X4 ))
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Henrik B. (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-08 17:31 |
|
"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i meddelelsen
news:47bda412$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
>
> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
>
> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
Jo, kravet om at være fodgænger- og cyklistvenlig. Og det er ko-gitre ikke.
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
René Løweneck (21-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 21-02-08 17:36 |
|
Hej Jens !
> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er et ko gitter ?
Her du et billede, du evt. kan linke til ?
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Awul Dasfilshabeda (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Awul Dasfilshabeda |
Dato : 21-02-08 17:46 |
| | |
Søren (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 22-02-08 06:46 |
|
Awul Dasfilshabeda skrev:
> "René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> news:47bda869$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> || Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er et ko gitter ?
>
>
> Har lige søgt google det nærmeste jeg kan finde er
> http://www.autoteile-blinker.de/images/artikel/6036351.gif
>
Som vist bare er et alm. kølergitter til en ældre MB.
| |
Jørgen M. Rasmussen (23-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 23-02-08 16:46 |
|
"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse news:47be61d6$0
>> Har lige søgt google det nærmeste jeg kan finde er
>> http://www.autoteile-blinker.de/images/artikel/6036351.gif
>>
>
> Som vist bare er et alm. kølergitter til en ældre MB.
>
Og eftersom resten sandsynligvis er rustet væk, er det 100% harmløst :)))).
Self. undtagen hvis det bruges som slagvåben, men så er skaden sikkert til
at overskue ;).
| |
Henrik B. (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-08 17:54 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
news:47bda869$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er et ko gitter ?
Det er de store forkromede bøjler mange 4x4 kører rundt med - for at se
"sej" ud.
> Her du et billede, du evt. kan linke til ?
Hér f.eks.:
http://everpol.home.pl/tuning/rury/toyota/landcruiser-j100-1.jpg
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Kim S (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Kim S |
Dato : 21-02-08 18:45 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:47bdac9f$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er de store forkromede bøjler mange 4x4 kører rundt med - for at se
> "sej" ud.
>
Det er nu ikke kun derfor.... Gitteret gi'r osse en mulighed for bruge
bilen til at skubbe genstande med, f.eks. store høballer, uden at
beskadige kofangeren.
Mvh, Kim
| |
Henrik B. (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-02-08 19:33 |
|
"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
news:47bdb896$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er de store forkromede bøjler mange 4x4 kører rundt med - for at se
>> "sej" ud.
>>
> Det er nu ikke kun derfor.... Gitteret gi'r osse en mulighed for bruge
> bilen til at skubbe genstande med, f.eks. store høballer, uden at
> beskadige kofangeren.
Brug en traktor... )
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
Leonard (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 21-02-08 22:17 |
|
On Thu, 21 Feb 2008 19:32:44 +0100, Henrik B. wrote:
> Brug en traktor... )
Saab eller Volvo?
--
Leonard
| |
Stefan Jacobsen (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 21-02-08 20:10 |
|
> Det er nu ikke kun derfor.... Gitteret gi'r osse en mulighed for bruge
> bilen til at skubbe genstande med, f.eks. store høballer, uden at
> beskadige kofangeren.
>
Det kan man også gøre uden, jeg har da tit gjort det når vi har stået
kontrol til ræs, og det har både været med mazda 626, golf 2 og gøj 106'er
Stefan
| |
René Løweneck (22-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 22-02-08 09:10 |
| | |
Henrik B. (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-02-08 09:56 |
|
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
news:47be8352$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://everpol.home.pl/tuning/rury/toyota/landcruiser-j100-1.jpg
>
> Aaarh, sor'n fyr )
>
> Det kunne jeg da have sagt mig selv. Men hvad, man kan jo ikke være lige
> skarp hele tiden ))
Nej, men det undrede mig egentlig, om det var et trick spørgsmål, da jeg så
hvad du selv kørte i... )
--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.
| |
René Løweneck (22-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 22-02-08 13:26 |
|
Hej Henrik !
> Nej, men det undrede mig egentlig, om det var et trick spørgsmål, da jeg
> så hvad du selv kørte i... )
Var det bare så vel. Næh, det var såmænd bare ærlig og reel tanketorsk ))
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
Stefan Jacobsen (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 21-02-08 20:11 |
|
> Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er et ko gitter ?
>
> Her du et billede, du evt. kan linke til ?
>
Det er godt at ha hvis der er en kæguru ud foran dig på heden eller en tiger
Stef
| |
Christian B. Andrese~ (22-02-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 22-02-08 00:38 |
|
On Feb 21, 10:16 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> On Thu, 21 Feb 2008 19:32:44 +0100, Henrik B. wrote:
> > Brug en traktor... )
>
> Saab eller Volvo?
Ingen af delene
IH, MF eller JD
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
H C Jensen (21-02-2008)
| Kommentar Fra : H C Jensen |
Dato : 21-02-08 18:13 |
|
"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
news:47bda412$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
>
> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
>
> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
>
Hej
Mener der findes kængurugitter som er eu godkendt
4x4butikken og andre har dem
Hans
| |
Kent Friis (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 21-02-08 21:54 |
|
Den Thu, 21 Feb 2008 18:12:51 +0100 skrev H C Jensen:
>
> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> news:47bda412$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
>>
>> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
>>
>> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
>>
>
> Hej
>
> Mener der findes kængurugitter som er eu godkendt
Nu skal der så heller ikke helt så meget gitter til at klare en
kollision med en 85 kg kænguru, som der skal til at klare en ko.
Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).
| |
alexbo (21-02-2008)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 21-02-08 18:56 |
| | |
Fly Christensen (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 21-02-08 19:48 |
|
Jens Thomsen wrote:
> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
>
> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
>
> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
Uden at ville kloge mig alt for meget, men jeg mener, at et ko-gitter
skal opfylde et par krav:
- Skal være lavet af et "blødt" materiale - for eksempel plastik
- Skal være fjedrende. Det vil sige, at det ikke må monteres fast, men
på en fjedertinges, som giver efter, hvis en fodgænger går ind i dig.
Hvis det er opfyldt, mener jeg, at du må montere sådan en tingest - men
jeg er ikke helt 100% sikekr på det.
HTH - lidt.
Fly
| |
Fly Christensen (21-02-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 21-02-08 19:58 |
|
Fly Christensen wrote:
[snuip]
Nå, jeg kan se, at min reader ikke var helt up-to-date.
Fly
| |
René Løweneck (22-02-2008)
| Kommentar Fra : René Løweneck |
Dato : 22-02-08 09:27 |
|
Hej Jens !
Nu hvor jeg har fået opklaret, hvad vi snakker om, vil jeg da gerne byde ind
med et svar )
> Jeg vil gerne have et ko-gitter på min RAV4.
Det kan jeg da godt forstå Jeg skal også have sådan en på, når jeg får
sparet op til det. De er tæt på at være uundværlige i terrænnet:
http://www.youtube.com/watch?v=sEPsqRjRgJc
> Men har fået at vide at de i EU er ulovlige?
De skal være godkendte.
> Er der ikke "bare" nogle krav man skal leve op til?
Jo, en godkendelse gives først, når der er overholdt en række krav og
specifikationer.
Men du kan da starte med, at kigge ind til denne offroad shop:
http://www.nordkystens4x4.dk/shop/default.asp
Det du skal lede efter, er en A-Bar til Rav4. Så har du en lille idé om,
hvilke priser og modeller, der passer til dig og din bil.
Held og lykke med projektet
--
Med venlig hilsen
René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar
| |
|
|