Hjælp til valg af bilmodel
Fra : es335

Dato : 20-02-08 05:40

Hej,
jeg (vi) skal have skiftet vores gamle bil ud. Og jeg er ved at drukne
i modeller og søgedatabaser.
Det jeg gerne vil finde frem til er en bil der:
1. kører mindst 18km/l - helst over 20/22 km/l
2. har en størrelse der gør at jeg kan sidde på bagsædet uden at få
knæene om ørene - og jeg er næsten 2m høj, så det er ikke nemt
3. ikke er for gammel, dvs. måske fra 2003 og frem
4. koster maks 150kkr

Jeg kan næsten finde alle oplysningerne frem selv, bare ikke i samme
søgedatabase, og det gør det temmeligt uoverskueligt og tidskrævende.
Til sidst er jeg ikke ret godt inde i hvor stor en model er, så jeg
ikke på modelnavnet alene vurdere om bilen er stor nok. Selv et
billede af bilen er svært at se om bilen er stor nok synes jeg.

Jeg vil være taknemlig hvis jeg kunne få lidt hjælp til hvilke
bilmærker og modeller jeg skal kikke efter.

Fra : Jens

Dato : 20-02-08 16:22

"es335" <allettidersigen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

20-22 km/l og plads til en person på 2m på bagsædet, den kombination findes
vist ikke, men en Fabia roomster i diesel kommer nok tæt på.
Den er bare så grim at fik jeg en foræret ville jeg med det samme skifte den
ud til noget andet.
Mvh
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 16:42

> 20-22 km/l og plads til en person på 2m på bagsædet, den kombination
> findes vist ikke, men en Fabia roomster i diesel kommer nok tæt på.

Det må være Yaris Verso D4D der kan man fjerne en plade ved bagsæderne så
føderne sidder i et hul.

Mvh Ove

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-02-08 16:53

Ove wrote:

> Det må være Yaris Verso D4D der kan man fjerne en plade ved bagsæderne så
> føderne sidder i et hul.

Flintstones på japansk!

Fly

Fra : Klaus G.

Dato : 20-02-08 18:07

[...]

---------------
Skoda Superb diesel af en art kan rende ok langt og der er plads til store
folk :) Meen de skal nok ha rendt en pokkers masse km hvis det skal være til
150kkr.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 21:24

On Wed, 20 Feb 2008 04:39:41 -0800 (PST), es335
<allettidersigen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil være taknemlig hvis jeg kunne få lidt hjælp til hvilke
>bilmærker og modeller jeg skal kikke efter.

Hvis du vil have meget bagsædeplads og 20+ km/l skal du nok kigge
langt - Octavia måske? Der findes mange, der kører meeeget langt på
literen i en 2000-03 Octavia 1.9 TDI. Men om bagsædet opfylder dine
behov, aner det ikke.
Fiat Grande Punto, Opel Meriva og de andre "meget store" små biler er
nok et bud.
--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-08 22:51

> Hvis du vil have meget bagsædeplads og 20+ km/l skal du nok kigge
> langt - Octavia måske?

Den nye fabia skulle jo være vokset noget - måske den er blevet stor nok på
bagsædet ?
(hvis forsædet ikke behøver være helt tilbage - eller er det et krav at du
kan sidde bag dig selv ?)

En ny benziner er under prisgrænsen - og vores gamle 1.2'er benziner gik
alligevel 16km/l.

Husk at merprisen for en diesel kan også blive for høj. "es335" hvor meget
kører i om året ?

Fra : es335

Dato : 22-02-08 06:16

On 21 Feb., 22:50, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> alligevel 16km/l.
>
> Husk at merprisen for en diesel kan også blive for høj. "es335" hvor meget

Det med bagsædepladsen er ikke så stift et krav som jeg måske fik det
formuleret. Jeg er klar over at jeg ikke kan få en limosine der kører
>22km/l. Jeg vil bare ikke have en C1 bagsæde.
Punto Grande har vi tænkt på. Open Meriva kender jeg ikke, men fluks
kikke efter den. Når Ivan Madsen skrive "Og de andre "meget store" små
biler", så aner jeg ikke hvad det kunne være for nogle - det er bla.
dem jeg spørger efter.

Jeg ved godt at prisen for en diesel ikke nødvendigvis kan tjene sig
hjem. Og det er mit dilemma. Det irritere mig at bil politikken er som
den er. Selvom jeg er MEGET økologisk bevidst og gør meget i hverdagen
for at spare her og der, så kan det ende med at vi ikke synes at vi
har råd til at være benzin/diesel bevidste på dette punkt. Specielt
fordi vi ikke kører ret meget (Anders: vi kører vel ca. 15kkm - maks
om året). Men det havde været dejligt om vi kunne køre rundt med god
samvittighed uden at skulle pantsætte huset.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 21:46

On Fri, 22 Feb 2008 05:16:00 -0800 (PST), es335
<allettidersigen@hotmail.com> wrote:

<...>

> [...]
>kikke efter den. Når Ivan Madsen skrive "Og de andre "meget store" små
>biler", så aner jeg ikke hvad det kunne være for nogle - det er bla.

Listen er langt fra komplet, men Skoda Roomster, Hyundai Matrix og
Toyota Yaris Verso må vel være nogle af de mulige. Måske Peugeot 1007.
Prøv at kigge rundt hos Suzuki, Kia, VW, Seat mfl. Det er ikke umuligt
jeg har glemt en eller flere.

<...>