VW Caddy
Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 19-02-08 05:56

Hej i NG,

Jeg har lige købt en VW Caddy til konen: 1,9 TDI 105 HK, på hvide
plader. Den er fra 1/2007 og rundede lige 27kkm da vi var i Tyskland
igår aftes

Nu er bilen jo godt nok købt, men alligevel...

Har I nogle erfaringer? Hvor langt kan den forventes at gå på literen
(var ikke imponeret over de 12,75 km/l den gik på Tysklandsturen)?

Noget man SKAL vide om sådan en fætter?

Kort sagt, alt info har interesse. Det er min første VW'er.

Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-02-08 17:22

"Idé-Sign.dk" skriver:

> Har I nogle erfaringer? Hvor langt kan den forventes at gå på literen
> (var ikke imponeret over de 12,75 km/l den gik på Tysklandsturen)?

110 eller 150 km/t på motyorvejen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 22-02-08 06:50

> 110 eller 150 km/t på motyorvejen ?

120 -125 iflg. speedometeret...

Søren

Fra : Henrik B.

Dato : 22-02-08 14:53

"Idé-Sign.dk" <info@ide-sign.dk> skrev i meddelelsen
> Hej i NG,
>
> Jeg har lige købt en VW Caddy til konen: 1,9 TDI 105 HK, på hvide
> plader. Den er fra 1/2007 og rundede lige 27kkm da vi var i Tyskland
> igår aftes

Tillykke med den.

> Noget man SKAL vide om sådan en fætter?

Husk at holde godt øje med olieforbruget...

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-08 16:09

"Idé-Sign.dk" skriver:

> 120 -125 iflg. speedometeret...

Hvis det var lige ud af landevejen og ingen medtrafikanter der er i
vejen, ja så burde du kunne hive 14 km/l ud af den. Det drejer sig i høj
grad om "tung speederfod" og hvor tung din bil er.

Mintouran der har nogenlunde samme aerodynamik som en caddy (=en
ladeport) går 14,3-14,8 på en tankfuld. Forleden jeg var på Mors gik den
17,7 på vej derop på grund af trafikken...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-02-08 17:01

On Tue, 19 Feb 2008 04:56:00 -0800 (PST), "Idé-Sign.dk"
<info@ide-sign.dk> wrote:

> [...]
>
>Noget man SKAL vide om sådan en fætter?
>
>Kort sagt, alt info har interesse. Det er min første VW'er.

Det er helt essentielt at du kører til Aalestrup og får den
serviceret. Helt uden hensyn til din bopæl.

Gør du ikke det, så har du Klaus D. Mikkelsen på nakken i resten af
dit ejerskab.

Såvidt jeg har forstået, så er det sårn i Aalestrup, at hvis du selv
medbringer olie og filtre, så får du en lille kontant erkendtlighed
med til turen hjem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 22-02-08 20:41

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Såvidt jeg har forstået, så er det sårn i Aalestrup, at hvis du selv
> medbringer olie og filtre, så får du en lille kontant erkendtlighed

ROFL - du er bare misundelig over at bo i et postnummer, hvor man ikke kan
betale løn i kartofler og grisehaler

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-02-08 08:55

On Fri, 22 Feb 2008 20:40:52 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>ROFL - du er bare misundelig over at bo i et postnummer, hvor man ikke kan
>betale løn i kartofler og grisehaler

>--

Gu' er jeg så. .o)))

Jeg har ikke engang krog på Sonata'en.

Iøvrigt vil jeg gerne gøre opmærksom på, at der ikke er noget i vejen
med grisehaler, hvis de er ordentligt barberede. Sådan nogen stegte
svanse med brunkål, det er fanneme guf.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 23-02-08 21:50

Folmer Rasmussen wrote:

> Iøvrigt vil jeg gerne gøre opmærksom på, at der ikke er noget i vejen
> med grisehaler, hvis de er ordentligt barberede. Sådan nogen stegte
> svanse med brunkål, det er fanneme guf.

Jeg vidste det - du _er_ sgu en ægte trucker med sære madvaner

/Brian