omreg-afmeld.
Fra : Søren Madsen

Dato : 18-02-08 16:48

Jeg har afleveret min gamle bil til en ophugger og modtaget 1700.- for den.
Jeg fik ved aflevering at vide at de ville sørge for afmelding, dvs
aflevering af pladerne.
Han forbeholder sig på kvitteringen retten til videresalg, men må han gøre
det uden at omregistrere eller afmelde først?
Søren

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-02-08 21:31

> [...]
> Han forbeholder sig på kvitteringen retten til videresalg, men må han gøre
> det uden at omregistrere eller afmelde først?

Tjaa bilen er jo hans, han har jo betalt for den.

Stef

Fra : Søren Madsen

Dato : 19-02-08 18:11

Bør jeg så bare insistere på selv at tage pladerne med når jeg afleverer
bilen?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-02-08 22:15

"Søren Madsen" <soerenmadsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Bør jeg så bare insistere på selv at tage pladerne med når jeg afleverer
> bilen?

But why? Du kan jo bare opsige forsikringen, så er dit på det tørre. Han har
købt bilen af dig for 1700,- om han omregistrerer bilen, sælger den videre,
eller ophugger den, er jo i princippet ligelyldigt for dig, du har jo fået
pengene. Han kunne jo også exporterer den.

Stef

Fra : Søren Madsen

Dato : 19-02-08 23:14

Forsikringen har jeg opsagt så hurtigt jeg kunne, men jeg betaler jo
vægtafgift så længe køber ikke har afmeldt eller omregistreret.
Søren

Fra : claus b.p.

Dato : 20-02-08 00:03

> Forsikringen har jeg opsagt så hurtigt jeg kunne, men jeg betaler jo
> vægtafgift så længe køber ikke har afmeldt eller omregistreret.
> Søren

Enten må du stole på manden, eller også tage de nødvendige forholdsregler,
fx. gå på motorkontoret (eller hvad det nu hedder, - Skat) og omregistrere i
købers navn, - alternativt aflevere nummerpladerne.
Vi andre kan ligesom ikke rigtig vide om manden er til at stole på....

/Claus