brand
Fra : ib skyum

Dato : 16-02-08 15:18

Jeg var så uheldig at holde ved siden af en bil der brød i brand ,
af ukendt årsag,
hvilken forsikring skal dække skaden på min bil?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 15:25

"ib skyum" <ibss@g--algebakkenet.dk> skrev :

>hvilken forsikring skal dække skaden på min bil?

Din kasko.

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-02-08 15:32

jan_stevns wrote:

> Din kasko.

Og hvis man ikke har kasko ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 16-02-08 15:51

> Og hvis man ikke har kasko ?

Så er den ikke forsikret mod brand.

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 16-02-08 16:12

Måske.

Hvis man er så millimeter heldig at den anden bil brænder pga. utæthed i
brændstofsystemet kan den anden bilejer godt hæfte for din brand.

Dette fremgår af færdselslovens bestemmelser.

Langt de fleste bilbrande opstår desværre pga anden årsag, f.eks. indsmidt
brændbar væske i kabinen, og så er der altså intet at komme efter.

Mvh.
Nicolai

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 16-02-08 16:18

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brændstofsystemet kan den anden bilejer godt hæfte for din brand.
>
> Dette fremgår af færdselslovens bestemmelser.

Det skal vel næsten ske i forbindelse med kørsel i bilen hvis færdselsloven
skal gælde eller hvad? Har du evt. et link?

Fra : alexbo

Dato : 16-02-08 16:25

"Jonas Jørgensen" skrev i

> Det skal vel næsten ske i forbindelse med kørsel i bilen hvis
> færdselsloven skal gælde eller hvad? Har du evt. et link?

Jeg har engang set en afgørelse, jeg husker ikke om det var en domstol eller
måske forsikringsankenævnet, der fastsatte at op til 10 min. efter parkering
var det en del af kørslen.

Det gælder formentlig alle skader der sker af sig selv, man kan forestille
sig en parkeringsbremse der slipper, sker inden for 10 min, er det en
kørefejl, sker det senere er det sort uheld.

mvh
Alex Christensen

Fra : ib skyum

Dato : 16-02-08 16:29

Fra : alexbo

Dato : 16-02-08 16:51

"ib skyum" skrev

Så er det værd at gå videre med, start med at få fastslået hvad "kort" er i
minutter, og dernæst enten led efter denne afgørelse, prøv
forsikringsankenævnet, eller bare snak med din forsikring.

http://www.ankeforsikring.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : ib skyum

Dato : 16-02-08 16:26

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Din kasko.
>

> --
> Jan_stevns
Suk-- det regner jeg også med (selvrisiko 3700kr)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-02-08 17:30

On Sat, 16 Feb 2008 16:26:20 +0100, "ib skyum"
<ibss@g--algebakkenet.dk> wrote:

>"jan_stevns" skrev i meddelelsen

>Suk-- det regner jeg også med (selvrisiko 3700kr)

>--

Hvad sukker du over?

Du har selv tegnet forsikringen, og dermed fastsat de vilkår der skal
gælde for den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 16-02-08 19:25

> Hvad sukker du over?
>
> Du har selv tegnet forsikringen, og dermed fastsat de vilkår der skal
> gælde for den.

Men derfor er det da stadig træls at andres ejendom lave skader og man så
selv må punge ud...

Om det så er varmeskader eller tagsten der falder ned