Snekæder Størrelse
Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 14-02-08 15:45

Hej,

Vi skal en tur til Østrig (Kitzbull) og skal i den forbindelse bruge
nogen snekæder.

Jeg kan dog ikke finde dem i min vinterdækstørrelse (245/55 R17). Er det
muligt at bruge kæder som er lidt for små e.g. 245/50 R17?

På forhånd mange tak.

(Bilen er en BMW 7 - hvis det er af betydning).

--
Best regards,
Steffan Søndermark Fallesen

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-08 16:04

> Jeg kan dog ikke finde dem i min vinterdækstørrelse (245/55 R17). Er det
> muligt at bruge kæder som er lidt for små e.g. 245/50 R17?

Nej eller måske er svaret.

De samme kæder passer normalt på flere dækstørrelser. Så om den kæde du har
kan strækkes til at nå må komme an på en prøve ... Kan du ikke finde en
sælger der vil tage dem retur hvis de ikke passer ?

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 14-02-08 16:36

Anders Majland wrote:

> De samme kæder passer normalt på flere dækstørrelser. Så om den kæde du har
> kan strækkes til at nå må komme an på en prøve ... Kan du ikke finde en
> sælger der vil tage dem retur hvis de ikke passer ?

Hmm, jo jeg kan prøve at køre lidt rundt. Måske finder jeg en forhandler
som har det på lager så jeg lige kan prøve dem.

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-02-08 16:30

"Steffan S. Fallesen" <ssf-no-spam@sondermark.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, jo jeg kan prøve at køre lidt rundt. Måske finder jeg en forhandler
> som har det på lager så jeg lige kan prøve dem.

> [...]

Er ret sikker på at din lokale dæk mand kan finde nogen til dig der passer

Var selv rundt og kikke og kunne kun finde til 235/60r15 og køre med
235/70R15 .. Dækmanden havde et sæt der passede 100% og han ville have
300kr for en uges leje.. ½ pris hvis de ikke havde været pakket ud

Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-02-08 22:22

"Steffan S. Fallesen" skriver:

> Hmm, jo jeg kan prøve at køre lidt rundt. Måske finder jeg en forhandler
> som har det på lager så jeg lige kan prøve dem.

http://www.harald-nyborg.dk/konic.asp?n=60100

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe