Kontrolleres tekniske ændringer ved uheld:
Fra : Møller

Dato : 13-02-08 22:08

Så skete der igen en tragisk ulykke.
http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=22783

Ofte bliver der anført her i gruppen, at der er ingen der kontrollerer om der er sket ændringer på
bilen herunder chipning, men:

"Bilinspektionen har konstateret, at der var lavet tekniske ændringer på bilen"

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 22:23

Møller <Ma@g2net.dk> skrev :

> [...]
>bilen herunder chipning, men:

>"Bilinspektionen har konstateret, at der var lavet tekniske ændringer på bilen"

citat :

"Rådet for Større Færdselssikkerhed har anslået, at to procent af de
unge bilister ikke kan påvirkes af kampagner for sikker trafik.
Yderligere syv procent tager alt for store chancer i trafikken."

Hvad dælen gik så galt for resten af dem ?

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 13-02-08 22:38

jan_stevns wrote:

> [...]
> Yderligere syv procent tager alt for store chancer i trafikken."
>
> Hvad dælen gik så galt for resten af dem ?

Funktionelle analfabeter?

Det krævet nok lidt %-regning:

Kampagne 100%

Antallet der ser det 25% altså 25% af alle
Antallet der er funktionelle alfabeter 25% rest 18,75%
Antal der forstår budskabet 50% altså ca 9%
Så trækker vi de 7% fra der tager for store chancer
Viola: 2% tilbage.

Møller

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-08 22:39

Den Wed, 13 Feb 2008 22:23:27 +0100 skrev jan_stevns:

> [...]
> Yderligere syv procent tager alt for store chancer i trafikken."
>
> Hvad dælen gik så galt for resten af dem ?

Resten af dem har aldrig set en kampagne for sikker trafik, men kun
de meget benyttede kampagner for at hvis bare man holder sig under
50/80/130 er det helt ok at køre groft uforsvarligt, også kaldet
"farten dræber"-kampagner.

Mvh
Kent

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-02-08 00:55

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er sket ændringer på bilen herunder chipning, men:
>
> "Bilinspektionen har konstateret, at der var lavet tekniske ændringer på

Bilinspektionen nævner intet om chipning, det kan f.eks. være for store
hjul, forkert indpresning, større motor, hvad ved jeg.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-02-08 09:40

> [...]
> der er sket ændringer på bilen herunder chipning, men:
>
> "Bilinspektionen har konstateret, at der var lavet tekniske ændringer på

Det jeg har anført angående chipning, er at det ingen forsikringsmæssig
betydning har.
Konstruktive ændringer på bremser, hjulophæng osv. som ikke er godkendte,
kan selvfølgelig godt være årsag til en ulykke og det kommer naturligvis
frem, når bilinspektionen forsøger at finde årsagen til ulykken.

Mvh Niels