Godt jeg ikke skal bakke denne lastbil.
Fra : Søren Blom

Dato : 13-02-08 16:22

Faldt over http://blom.dk/photogallery.php?photo_id=658, godt nok glad for
at det ikke er mig der skal bakke den på plads.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : .J.S...

Dato : 13-02-08 19:48

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> Faldt over http://blom.dk/photogallery.php?photo_id=658, godt nok glad for
> at det ikke er mig der skal bakke den på plads.

Pjat

http://en.wikipedia.org/wiki/Road_train

mvh/JS

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-08 20:09

Den Wed, 13 Feb 2008 16:21:52 +0100 skrev Søren Blom:
> Faldt over http://blom.dk/photogallery.php?photo_id=658, godt nok glad for
> at det ikke er mig der skal bakke den på plads.

Småting...

http://outbacktowing.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/kenworth.jpg
http://outbacktowing.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/18.jpg
http://members.tripod.com/kingsley-foreman/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/roadtrainlong.jpg
http://nightglow.gsfc.nasa.gov/eric_journal_files/roadtrain.jpg
http://outbacktowing.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/214roadtrain.jpg
http://outbacktowing.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/29_rt2.jpg

Mvh
Kent

Fra : Møller

Dato : 13-02-08 21:29

Kent Friis wrote:

> Småting...
>
> http://outbacktowing.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/kenworth.jpg

Ham her da problemer nok:
http://kortlink.dk/bt/4t4q

Måske Finn i Norge.

Det kan ikke være Folmer, han er jo grounded

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-08 15:35

Møller skrev:
> Ham her da problemer nok:
> http://kortlink.dk/bt/4t4q
> Måske Finn i Norge.

Nu er jeg jo ikke østeuropæisk ("aust-europeisk sjåfør)

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Jan Vennike

Dato : 14-02-08 09:29

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Småting...

> [...]

Småting

http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/long355.html

112 trailere - godt nok kun til et rekodforsøg - men alligevel.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Anders Majland

Dato : 14-02-08 10:00

> Småting
> http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/long355.html
> 112 trailere - godt nok kun til et rekodforsøg - men alligevel.

Now driving a truck 100 meters is hardly a feat, but we need to take into
consideration the fact that he was towing 112 trailers measuring 1,474.3
meters

Og kun 100meter - fremad.

Så mangler han bare at bakke 100meter med dem

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-08 16:01

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in

> Så mangler han bare at bakke 100meter med dem

Og rundt om hjørnet :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-08 15:31

Kent Friis skrev:
> Småting...
> [...]

Se så begynder det at ligne noget.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-02-08 22:17

Finn Guldmann skrev:

> Se så begynder det at ligne noget.

Jeg mindes at have læst et eller andet sted om en Volvo ekspert i
Australien udtale sig om emnet. Fidussen skulle være at man styrede
enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og
praksis.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-08 22:21

On Thu, 14 Feb 2008 22:16:37 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
>antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og

Enhver der har prøvet at bakke med et vogntog véd, at hvis man nu
fejler, så skal arrangementet rettes op, før man prøver igen.

I tilfælde som dette kan det jo andrage flere kilometer, før vogntoget
er strakt, igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Frandsen

Dato : 14-02-08 23:19

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Enhver der har prøvet at bakke med et vogntog véd, at hvis man nu
> fejler, så skal arrangementet rettes op, før man prøver igen.

Det værste er vel, at man først ved man har fejlet, når man er bakket forbi
den bagerste trailer?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-02-08 20:46

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> fejler, så skal arrangementet rettes op, før man prøver igen.
>
> I tilfælde som dette kan det jo andrage flere kilometer, før vogntoget

Prøv lige at se de links der bliver smidt længere nede. De dobbelte
vogntog er i bund og grund en almindelig "firehjulet" anhænger med en
meget lang trækstang hvorpå der er monteret en tank. Så den er til at
forklare. Jeg har en gang set en landmand bakke om et snævert hjørne med
to roevogne. Han behøvede kun et forsøg.

Du har sikkert været på havnen i Åbo/Turku, når de kommer med fiskebiler
fra Åland. Der har de to 4 akslede 12m anhængere med. Dem har jeg set de
bakker lidt rundt med. Det ser sgu godt ud.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-08 01:52

On Feb 14, 10:16 pm, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
> antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og

Det er der, jeg har prøvet at bakke med traktor, presser, slidske og
ballevogn. Umuligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Utroligt hvad tegninger kan føre med sig.........

Fra : KMH

Dato : 15-02-08 17:07

> Faldt over http://blom.dk/photogallery.php?photo_id=658, godt nok glad for
> at det ikke er mig der skal bakke den på plads.

> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
Så kom ikke og sig at det er helt umuligt

Kim

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-02-08 17:19

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt
>
> Kim

Og her med en ekstra sættevogn:
http://www.youtube.com/watch?v=6xGRv0oTK3Q&feature=related - imponerende.

Fra : KMH

Dato : 15-02-08 17:21

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt
>
> Kim

http://www.youtube.com/watch?v=F0NRIRIBlr8&feature=related
mere fra samme - og jow..... lader til at han skam har øvet sig lidt

Kim

Fra : Leonard

Dato : 15-02-08 17:41

On Fri, 15 Feb 2008 17:06:38 +0100, KMH wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt

Det er fandme iorden!
--
Leonard

Fra : KMH

Dato : 15-02-08 17:41

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt
>
> Kim

En overhaling som denne kunne nok også godt trænge til lidt tilvænning
I fint vejr er der jo ingen problemer..... men forestil dig samme i regn
eller støv ;-/

M.v.h.
Kim
Som lige nu grubler over om der alligevel skulle være noget tøs i Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-08 23:32

On Fri, 15 Feb 2008 17:41:18 +0100, "KMH" <no@spam.dk> wrote:

>"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

>for

>--

Nu ville det jo være rart at vide, om det er der han skal parkere,
eller om han bare bakker.

Jeg ville bøje mig i støvet, hvis det var en port han bakkede til, og
ramte i første hug.

> [...]

>En overhaling som denne kunne nok også godt trænge til lidt tilvænning
>I fint vejr er der jo ingen problemer..... men forestil dig samme i regn

Hvilken overhaling?

>--

>M.v.h.
>Kim
>Som lige nu grubler over om der alligevel skulle være noget tøs i Folmer

>--

Hvad er det der får dig til at tro det?

Jeg passer mit arbejde til de flestes tilfredshed, og hvis det skulle
ske en skønne dag, at vi skal køre road-train, så finder jeg nok ud af
det også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KMH

Dato : 15-02-08 19:57

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt
>
> Kim

Hmmm.... sidder og Youtuber den lidt, og der er ligesom noget der stikker i
øjnene.
Der er EU style
http://www.youtube.com/watch?v=c6pRf2CC7Rg&NR=1
og så er der Ozzie style
http://www.youtube.com/watch?v=Jxv2hOlFav4&feature=related

Underholdning er der klart mere af i "the Ozzie way" men det er vist også
lidt over hvad der kan kaldes hærværk - selv for en lastvognsramme

Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-02-08 21:36

KMH skrev:
> [...]
> Underholdning er der klart mere af i "the Ozzie way" men det er vist også
> lidt over hvad der kan kaldes hærværk - selv for en lastvognsramme

Tvivler på at træklinien er den samme som bruges til almindelige
lastbiler.