Gulpladebil - penge tilbage fra SKAT ??
Fra : Veset

Dato : 13-02-08 16:35

Hej i gruppen

Jeg har en af de famøse gulpladebiler, der kunne nedvejes efter d.
25/4-07, det benyttede jeg mig selvfølgelig af.
Så blev det jo ændret her i december at alle der havde ændret deres
registering skulle til at betale mere i afgift. Jeg fik brev om at
alle skulle betale den nye afgift allerede i januar 2008. Fint nok jeg
får så et girokort tilsendt, at betale ca. 6600,- d. 4/2-08, så langt
så godt. Men d. 11/2-08 kan jeg så se at de samme ca 6600,- er
gået ind på min konto, og i dag ankommer der et brev fra SKAT om at
jeg har indbetalt for meget i afgift ?? Er der
andre der også har fået penge tilbage eller kan svare på hvad det lige
er der foregår??
Har prøvet at ringe til SKAT på tlf. 72 22 18 18, flere gange i løbet
af i dag, men de har åbenbart meget travlt...

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 13-02-08 18:12

On Wed, 13 Feb 2008 16:34:42 +0100, Veset <vesetdks@hotREMOVEmail.com>
wrote:

> [...]
>Har prøvet at ringe til SKAT på tlf. 72 22 18 18, flere gange i løbet
>af i dag, men de har åbenbart meget travlt...
---------------------------

Det lyder mystisk - jeg fik nedvejet i Juli og efter en uge fik jeg
ca. 3000.- kr tilbage på min "nemkonto". Var godt klar over, at det
sikkert ville blive ændret til at vi igen skal betale fuldt afgift.
Rigtigt nok - for et par dage siden fik jeg et girokort på ca. 6600.-
kr. og der havde de trukket ca. 1200 fordi, jeg jo havde betalt i Maj
for et år frem, så de har reguleret. Men ligefrem at sige, at det hele
er for meget indbetalt- ja det kan jeg vist da kun håbe på her også

Nej - tror helt sikket, at det er en brøler, som du sikkert skal
indbetale igen - det har vist været et mareridt for Skat - med den
nedvejning, som var fuldt lovlig. Men det var sjovt at være med
)))) Aldrig har jeg tjent så mange penge på så kort tid
Mogens

Fra : Allig8or

Dato : 14-02-08 10:52

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Har prøvet at ringe til SKAT på tlf. 72 22 18 18, flere gange i løbet
> af i dag, men de har åbenbart meget travlt...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Hej Jeg har ikke ,men min kammerat,har fået hele det beløb tilbage,
som han havde betalt,her den 4/2-08,men uden yderligere forklaring fra
SKAT...
Så Jeg venter også spændt....

--
Henning Holm
allig8or125@hotmail.com

Fra : Veset

Dato : 14-02-08 16:34

wrote:

>Har prøvet at ringe til SKAT på tlf. 72 22 18 18, flere gange i løbet
>af i dag, men de har åbenbart meget travlt...

Nu fik jeg endelig fat på nogen hos SKAT, og det viser sig at deres
computer har lavet en fejl-40, dvs. jeg har indbetalt pengene korrekt
ifølge det girokort der var vedhæftet indbetalingen, men pengene er så
kommet ind på den forrige periode, og derfor siger siger deres system
at der er penge tilgode til mig. Men jeg skal så indbetale penge til
dem igen via en bankoverførsel, de kunne ikke sende mig et nyt
girokort. ja ja det går godt inde hos SKAT LOL

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 09:30

Veset wrote:

> [...]
> dem igen via en bankoverførsel, de kunne ikke sende mig et nyt
> girokort. ja ja det går godt inde hos SKAT LOL

Pengene fosser ud af statskassen - og de kan ikke tage sig sammen til at
fastsætte den afgift jeg så gerne vil betale for en import MC. De har
haft papirerne siden d. 7/1.

--
vh
Torben