Hvordan er det muligt?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-08 13:47

GM har lige offentliggjort resultatet for 2007.

Et øget salg på 3%, som svarer til 277.000 enheder.

Det var de gode nyheder.

Det økonomiske resultat blev et minus på intet mindre end
194.000.000.000 kr.

Det menneskelige resultat bliver at 74.000 amerikanske medarbejdere
bliver tilbudt enten en tidlig pensionering, eller en
fratrædelsesordning.

De skal erstattes af billigere arbejdskraft!

Lad mig først udtrykke min beundring for en ledelse der er i stand til
at drive en så fin forretning. Det har kostet noget års skolegang.

Lad mig derefter komme med et kvalificeret gæt.

Hele toppen er garanteret udstyret med hver sin "gylden faldskærm",
der udløser en bonus ved fratrædelse eller afsked, i nogenlunde samme
størrelsesorden som underskuddet i 2007.

Nå, men det hele skyldes angiveligt et hårdt pres fra konkurrenterne
fra Østen.

Det kunne måske skyldes, at en CEO derude ikke ville få en kolonorm
pose penge for at lave sådan noget svineri, men ville gå ud i skoven
og begå harakiri.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 13-02-08 13:53

KLIP

> Hele toppen er garanteret udstyret med hver sin "gylden faldskærm",
> der udløser en bonus ved fratrædelse eller afsked, i nogenlunde samme
> størrelsesorden som underskuddet i 2007.

De får vel ikke meget mere end professionelle fodboldspiller....og de skaber
*slet* ingen arbejdspladser, men er udelukkende ren underholdning.

Det finder den overvejende del af "meningsdannerne" da udmærket.

mvh
Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-08 14:02

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> De får vel ikke meget mere end professionelle fodboldspiller....og de
> skaber *slet* ingen arbejdspladser, men er udelukkende ren underholdning.

Der er noget du har fuldstændig misforstået. Politiet har da masser at lave
pga dem!

:)
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : BJ

Dato : 13-02-08 14:06

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er noget du har fuldstændig misforstået. Politiet har da masser at
> lave pga dem!

Yes, soccer players fans .... er nogen uregerlige satanner..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-08 14:16

On Wed, 13 Feb 2008 13:53:02 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>De får vel ikke meget mere end professionelle fodboldspiller....og de skaber
>*slet* ingen arbejdspladser, men er udelukkende ren underholdning.

>--

Nårh, det er vel en sandhed med modifikationer?

Der er da en aflønnet dommer. Der er også indtil flere kamera-teams,
og en håndfuld kommentatorer.

Desuden må man påregne, at der blandt de millioner af mennesker der
ser kampen på TV, er en del inkompetente gør-det-selv folk, der ikke
kommer til skade, så længe de ser fodbold, og dermed ikke belaster det
offentlige sygehusvæsen. Det sidste plejer du jo at blive særdeles
begejstret for.

Det strider bare mod al sund fornuft, at folk skal belønnes i den
størrelsesorden for inkompetance.

>--

>Det finder den overvejende del af "meningsdannerne" da udmærket.

>--

De har ikke tænkt tilstrækkeligt over tingene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 13-02-08 14:50

KLIP

> Det strider bare mod al sund fornuft, at folk skal belønnes i den
> størrelsesorden for inkompetance.

Det er jo det, jeg siger .... fodboldspiller..

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-08 14:59

On Wed, 13 Feb 2008 14:49:51 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Det er jo det, jeg siger .... fodboldspiller..

>--

Det forstår jeg godt. Du er jo fra Vejle.

Det har ikke været noget at prale af, siden Henning Enoksen og Allan
Simonsen spillede.

Du kunne jo se lidt på "ham" der du har "ansat" i den
multifunktionsstilling, og så afskedige "dem" enkeltvis. Udstyr hver
enkelt med en aftrædelsesordning i millionklassen, og dine muligheder
for at indforskrive den 8-cylindrede Völe skulle snildt være indenfor
rækkevidde.

Husk nu opsigelsesvarslet på 14 dage. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 13-02-08 15:32

KLIP

> Det forstår jeg godt. Du er jo fra Vejle.

Det er jo et bundløst hul det der, men nu får et nyt stadion lige midt i
Nørremarkens boligkvarter uden parkeringsmuligheder til en bagatel i omegnen
af 100 mill. kr., så skal de nok lære at spille bold..))))

mvh
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-08 16:08

On Wed, 13 Feb 2008 15:32:00 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Nørremarkens boligkvarter uden parkeringsmuligheder til en bagatel i omegnen
>af 100 mill. kr., så skal de nok lære at spille bold..))))

Naturligvis.

Hvis der kommer nogen og kigger på, så får de unge mennesker bare
præstationsangst, som vil kunne komme til at præge dem resten af
livet.

Så er vi ude i en ond spiral, hvor erhvervslivet går glip af denne
enorme talentmasse, som ellers skulle sikre dig og mig trygge
økonomiske vilkår i den 3. alder.

Er vi stadig on-topic? Er det General Motors der er hovedsponsor for
det nye stadion? *LOL*

Jeg fik iøvrigt lige den tanke, at det er SAAB der har trukket
Generalen ned i dyndet. Det må vi have en snak med Henrik B. om, ved
lejlighed. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 13-02-08 16:22

KLIP

> Er vi stadig on-topic? Er det General Motors der er hovedsponsor for
> det nye stadion? *LOL*

Overhovedet ikke, da de lokale bilhuse garanteret fortsætter deres
sponsorater.

Hvem mon får den største reklameplads af disse..?..

mvh
Bjørn J.