Hvor findes BMW´ere med mange km?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 13-02-08 00:34

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig en BMW 530D. For at holde prisen nede, skal det
sikkert være en frikørt taxi. En søgning på bilbasen viser meget få hits på
biler der er fra eller nyere end 2002.

Hvordan kan det være? Kan BMW ikke klare mosten som taxi eller hvordan
hænger det sammen?

Jeg har besøgt en del kunder inden for det sidste halve år med sådan en bil,
så nogle findes der altså... men hvor?

(Er det forresten en skidt idé med en frikørt 530´er? Jeg har været fint
tilfreds med min frikørte MB, så høje km. skræmmer mig ikke med mindre bilen
ikke kan holde til det)

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-02-08 06:23

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Hvordan kan det være? Kan BMW ikke klare mosten som taxi eller hvordan
> hænger det sammen?

Der kører ikke så mange som Taxa. Mange af dem der kører er afsat
allerede inden de kommer på gaden som taxa.

> Jeg har besøgt en del kunder inden for det sidste halve år med sådan en bil,
> så nogle findes der altså... men hvor?

Tyskland.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 16:26

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:47b22ce3$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> på biler der er fra eller nyere end 2002.
>
> Hvordan kan det være? Kan BMW ikke klare mosten som taxi eller hvordan

BMW kan sagtens klare mosten hvis den er blevet passet som den burde.
Jeg kender en taxi vognmand der før han fik BMW kun ville køre Mercedes, da
det var det eneste der duede i hans øjne, nu kører han for anden gang med 2
BMW'er - godt nok 535d.

> Jeg har besøgt en del kunder inden for det sidste halve år med sådan en
> bil, så nogle findes der altså... men hvor?

Her er masser af dem i Aalborg
Prøv at søge lidt på de forskellige taxi centralers hjemmesider - der har de
nogle gange biler til salg.
Som en anden skriver så er de tit solgt på forhånd, da det er en populær
bil, så det kan måske blive svært.

> (Er det forresten en skidt idé med en frikørt 530´er? Jeg har været fint
> tilfreds med min frikørte MB, så høje km. skræmmer mig ikke med mindre
> bilen ikke kan holde til det)

Igen - Hvis den er blevet passet, så er det en fornuftig bil hvis du absolut
skal have en frikørt taxi. Ellers hent en i Tyskland.

--
/HB

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-02-08 17:55

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
absolut
> skal have en frikørt taxi. Ellers hent en i Tyskland.

Problemet er at bimmeen skal bygges en del om for at kunne godkendes som
taxa .. Noget med pladsen ibag
De holder heller ikke for gost til taxa livet .. ihvertfald ikke i en stor
by.. Men det gør mercer så heller ikke.. Da er det volvoerne der bare bliver
ved og ved (435Kkm på klokken uden rep på motor og gearkasse

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 18:52

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Problemet er at bimmeen skal bygges en del om for at kunne godkendes som
> taxa .. Noget med pladsen ibag

Vognmanden som jeg kender har aldrig bygget noget om på hans (sedan).
Hvor har du det fra?

> De holder heller ikke for gost til taxa livet .. ihvertfald ikke i en stor
> by..

Igen - Ham jeg kender har ingen store problemer haft trods ca 800.000 kørte
taxi kilometer på 4 bimmere.

Men det gør mercer så heller ikke.. Da er det volvoerne der bare bliver
> ved og ved (435Kkm på klokken uden rep på motor og gearkasse.

Mon ikke Jasper vil købe en bimmer med enten 215000 eller 250000km på uret
og ikke 435000?

--
/HB

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-02-08 22:28

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Vognmanden som jeg kender har aldrig bygget noget om på hans (sedan).
> Hvor har du det fra?

Fra den vognmand jeg køre ved.. Han har været i faget i henad 30år og har
efterhånden testet de forskellige bil mærker

Kan være at det er de ældre modeller der havde problemet med pladsen

> [...]
>
> Mon ikke Jasper vil købe en bimmer med enten 215000 eller 250000km på uret

Jo man han skal vel også selv køre nogen km i den..

Iøvrigt er der stor forskel på om bilen har kørt i byen på landet med
mange chaufføre eller kun vognmanden selv .. vognmandskørte biler er MEGET
svære at få fingre i da de som reglen er solgt før de er købt.

Hos vognmanden har vi følgende:
Volvo V70 165hk (tæske maskinen..den afløser osv. køre i.. 180Kkm på
klokken..ingen rep endnu dog lyder turboen ikk helt sund mere)

Volvo V70 D5 185hk den nye model 20Kkm på klokken køres af chefen + hans
bror også mig )

Mercedes vito 8personers/lift (200Kkm på klokken 2. turbo og
gearkasse...holder nærmest mere på værkstedet som den køre på gaden lige for
tiden) køres af alle

Passat TDI 140hk 2006 model manuel gear (210Kkm 1 turbo skiftet nr.2 er godt
på vej..vi håber den holder til 250Kkm.. Har været en del fejl på den hvor
den er gået i nødprogram)

Chefen har bestemt sig... passaten bliver til en Volvo når den er frikørt
og som 8 personers har han kik på bla fiat dukato da den tilsygenladen kan
holde til at køre de 250Kkm uden de store rep

Erik

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-08 20:16

Den Wed, 13 Feb 2008 16:25:51 +0100 skrev HB:

> [...]
> nogle gange biler til salg.
> Som en anden skriver så er de tit solgt på forhånd, da det er en populær

Det kan jo så undre. For hvem fa*en gider køre rundt i en bil, hvor
folk tænker "tysker wannabe"?

Mvh
Kent

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-02-08 00:00

> Det kan jo så undre. For hvem fa*en gider køre rundt i en bil, hvor
> folk tænker "tysker wannabe"?

Tjo... men så har vi jo i lille DK et problem? Det er da en smagssag, men
jeg vil da hellere have en 530´er end en Sonata 530´er "wanna-be", og
dermed, ifølge dig, samtidig være en Koreaner "wanna-be"

Forvirret? Jeg er

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 20:47

On Wed, 13 Feb 2008 00:33:55 +0100, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

> [...]
>biler der er fra eller nyere end 2002.
>
>Hvordan kan det være? Kan BMW ikke klare mosten som taxi eller hvordan

Jeg tror den tid er forbi, hvor taxavognmændene fik skiftet et par
maskiner på garantien før frikørsel (BMW 524td i 80'erne).

>Jeg har besøgt en del kunder inden for det sidste halve år med sådan en bil,
>så nogle findes der altså... men hvor?

Johh, de findes og har også været omtalt her. Mindst to "faste" har
kørt sådan en karet - godt nok på "billig"-skilte fra vores østlige
naboland, men alligevel )

>(Er det forresten en skidt idé med en frikørt 530´er? Jeg har været fint
>tilfreds med min frikørte MB, så høje km. skræmmer mig ikke med mindre bilen
>ikke kan holde til det)

Jeg ved ikke om en frikørt taxa er en skidt ide, men personligt ville
jeg hellere drage til dyskerland og hente den jeg kan lide hjem med
formodentlig noget færre km på klokken til ca. samme penge.
--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-02-08 02:56

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47b22ce3$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Hvordan kan det være? Kan BMW ikke klare mosten som taxi eller hvordan
> hænger det sammen?

Hej Jasper - længe siden

Der er ikke så mange af dem fordi de stadig slæber lidt på et ry om ikke at
kunne holde - specielt i gearkassen (tomat-udgaven). Det er så svjv blevet
bedre, men jeg kender flere der har kørt BMW som *aldrig* skla have sådan en
"værkstedsbil" igen.
Samtidig er jeg sikker på at prisen spiller ind - der er ikke meget at spare
i forhold til MB og der "ved man jo hvad man får". Vi er også vanemennesker

Endelig har jeg endnu ikke hørt om en taxavognmand der har været tilfreds
med den service et BMW-værksted har ydet, og *det* er noget der virkelig
betyder noget.
Har en kammerat der kører i en 530D, og bilen er han sådan set glad nok for,
men værkstedet har været nogen klaphatte.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-02-08 23:01

Hej Ole.

Beklager det sene svar, men jeg skulle lige med fam. i sommerhus i Blokhus i
nogle dage. (Møgvejr

Ja, det er efterhånden lang tid siden... jeg frygtede at du var forsvundet
ud af gruppen!

Jeg havde ikke hørt noget om problemer med gearet på BMW´en ... men hvis du
siger det, må jeg hellere undersøge modeller + motorer.

Men jeg skal da også lige have fundet en der vil overtage min MB først

Mvh

Jasper

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 25-02-08 14:53

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47c1e928$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Ole.
>
> Beklager det sene svar, men jeg skulle lige med fam. i sommerhus i Blokhus
> i nogle dage. (Møgvejr

Lyder ellers dejligt - bortset fra møgvejret altså

> Ja, det er efterhånden lang tid siden... jeg frygtede at du var forsvundet
> ud af gruppen!

Næh ikke helt - bare for meget arbejde til at der er ordentlig tid til at
følge med.

> Jeg havde ikke hørt noget om problemer med gearet på BMW´en ... men hvis
> du siger det, må jeg hellere undersøge modeller + motorer.

Du skal i hvert fald holde dig til de nyere modeller. Problemet med
tomatkassen er vel 4-5 år gammelt (og længere tilbage naturligvis).
Har egentlig ikke hørt om så mange problemer, men det er formentlig fordi
der ikke kører så mange af dem som taxaer

> Men jeg skal da også lige have fundet en der vil overtage min MB først

Jo jo - altid en god idé. Det skulle vel heller ikke være noget problem
skulle det?
Hvor langt har den efterhånden rendt, og hvad skal den koste?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-02-08 23:21

> Næh ikke helt - bare for meget arbejde til at der er ordentlig tid til at
> følge med.

Husk nu: Penge er ikke alt!

> [...]
> Har egentlig ikke hørt om så mange problemer, men det er formentlig fordi
> der ikke kører så mange af dem som taxaer

Havde overvejet en 2004 eller nyere, så jeg håber de har fixet prblemet.

> Jo jo - altid en god idé. Det skulle vel heller ikke være noget problem
> skulle det?
> Hvor langt har den efterhånden rendt, og hvad skal den koste?

Den har lige rundet de 400.000 så det er da en slat. Men kører
naturligvis som en drøm. Forhandlere tager ca. 230.000,- for
Classic/Elegance med samme km., så jeg tænkte også, at idet min er en
nysynet Avantgarde med fuld læder + Xenon + DVD mm. ville jeg nemt kunne
sælge til 220.000,- men det har ligget lidt sløvt med henvendelserne.
(udover dem der vil bytte med en Fabia )

Hvordan går det med forretningen? Er det hårdt at være selvstændig? Har du
fået flere vogne?

Kan ikke komme på flere spørgsmål lige nu

Vi snakkes ved.

Mvh

Jasper

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 29-02-08 03:20

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47c490c2$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Husk nu: Penge er ikke alt!

Næh det har du ret i, men problemet er nu mere at når man laver noget man
kan li' er det svært at holde igen

> Havde overvejet en 2004 eller nyere, så jeg håber de har fixet prblemet.

Den burde der ikke være problemer med svjv.

> [...]
> sælge til 220.000,- men det har ligget lidt sløvt med henvendelserne.
> (udover dem der vil bytte med en Fabia )

400.000??? Den er jo kun lige kørt til Min den gamle 124'er har lige
rundet 560.000 på vej til syn (og gik glat igennem)
Ja det lyder som en ganske fair pris. Problemet er at man ofte ikke får ret
meget for Avantgarde og andet ekstraudstyr - eller man får i hvert fald ikke
det man synes det er værd.
Glad for at du ikke overvejer en Fabia som erstatning

> Hvordan går det med forretningen? Er det hårdt at være selvstændig? Har du
> fået flere vogne?

Det er både hårdt og dejligt at være selvstændig - ingen tvivl om det. Jeg
brokker mig bestemt ikke!
Jeg har stadig kun den ene, men det er da planen at der skal udvides på et
tidspunkt (hvem har ikke en våd drøm om at asfaltere forhaven med 320'ere

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Brian

Dato : 29-02-08 09:22

Ole Gaarde Kristensen wrote:

> [...]
> Jeg har stadig kun den ene, men det er da planen at der skal udvides
> på et tidspunkt (hvem har ikke en våd drøm om at asfaltere forhaven

Tjaa, mange grønthandlere er ihvertfald enige i dén drøm... men det er måske
en anden 320'er du snakker om ?

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-08 10:40

On Fri, 29 Feb 2008 09:21:32 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Tjaa, mange grønthandlere er ihvertfald enige i dén drøm... men det er måske
>en anden 320'er du snakker om ?

>--

Skal jeg forstå det derhen, at du er af den formening, at følgende
gamle slogan vil være upassende i denne tråd?

"Vognmænd uden hjerne,
køber bil med stjerne"

*LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 29-02-08 14:08

> Skal jeg forstå det derhen, at du er af den formening, at følgende
> gamle slogan vil være upassende i denne tråd?

> [...]
Aldeles upassende naturligvis

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-08 14:37

On Fri, 29 Feb 2008 14:07:51 +0100, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Aldeles upassende naturligvis

>--

Det har jeg forståelse for.

Men hvis det er til nogen trøst, så er jeg personligt af den mening,
at MB er det eneste egnede til hyrevognsbrug.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 29-02-08 14:09

> Tjaa, mange grønthandlere er ihvertfald enige i dén drøm... men det er
> måske en anden 320'er du snakker om ?

Ja det var nu en lidt anden model der var i tankerne

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved