En rigtig øv oplevelse man kan undvære....
Fra : Bjarne

Dato : 12-02-08 09:59

I går skulle jeg til møde i Hadsund og på vejen fra Hobro derud kommer jeg
forbi en ulykke, heldigvis ikke som den første. Dog før ambulancen.

Bilen er MEGET ramponeret og ligger ude på en mark, 15-20 meter længere
henne ligger føreren. Puha, læste senere i avisen at det var en solo ulykke,
med døden til følge.

Det gibber godt nok i kroppen. Man skal simpelthen køre fornuftigt... Man
kan så let selv komme ud i dumme situationer.

Bjarne

Fra : jesper

Dato : 12-02-08 10:06

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det gibber godt nok i kroppen. Man skal simpelthen køre fornuftigt... Man
> kan så let selv komme ud i dumme situationer.

Ja man tænker lidt mere før man kører åndsvagt - i ca. 10 minutter også er
man ligeså dum som før.

Fra : Bjarne

Dato : 12-02-08 10:56

> Ja man tænker lidt mere før man kører åndsvagt - i ca. 10 minutter også er
> man ligeså dum som før.

Sikkert, men hvornår kører man åndsvagt??? Det sq svært at svare på, jeg
synes aldrig jeg kører åndsvagt. Hmmm I det her tilfælde tænker jeg mere end
10 minutter.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-02-08 15:25

> Sikkert, men hvornår kører man åndsvagt???

Tror han tænker på dem der er på "grænsen af pædagoisk rækkevidde" - Der kan
død og lemlæstelse måske gøre et kort indtryk....

På vej til færgen i Ebeltoft lørdag morgen er der stort set ingen trafik -
så derfor har vi alt for god tid (Jeg plejer at køre mod færgen på hverdage)
og ingen grund til at køre for stærkt

Umiddelbart inden selve Ebeltoft bliver jeg indhentet af en Polo med
tåbelyset tændt. Jeg kører lovligt (eller ihvertfald mellem
hastighedsgrænsen og +10%) Efter det sidste lyskryds og ~1-2km før man er
ude af byen bliver han træt at at ligge bag mig der da kører 53-54km/t p
fartpoliloten - Så polo'en får hvad de kan trække, over spærrelinierne og
dernæst venstre om det næste helleanlæg og han forsvinder hurtigt fremad ...
Knægten på 7år kommenterer det fra bagsædet og jeg kan kun give ham ret - Ja
hvis politiet havde set det havde han mistet kørekortet ... Fremme ved
færgen holder de så som #2 foran os - Det er lykkedes ham at overhale endnu
en bil på stykket ned mod færgelejet, hvor der også er fuldt optrukkne
linier ... Men da jeg jo kender betalingssluserne godt så holdt jeg øje med
hvornår de åbnede endnu en luge og var derfor gennem betalingsanlægget flere
biler før de unge i poloen ... Og det ~1/2 time før afgang.

Fra : Bjarne

Dato : 12-02-08 15:46

> Tror han tænker på dem der er på "grænsen af pædagoisk rækkevidde" - Der
> kan
> død og lemlæstelse måske gøre et kort indtryk....

Du har ret. Selvfølgelig...

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 19:24

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev :

>Det gibber godt nok i kroppen. Man skal simpelthen køre fornuftigt... Man
>kan så let selv komme ud i dumme situationer.

Jep - der skal ikke meget til !

I Lørdsag , på vej til Biltema, så vi en af de normalt forekommende
ulykker her på halvøen - halvhjernen der krydser en befærdet vej, og
ikke gider vente på at den eneste bil i syne er passeret, før man
kører frem : resultalt : Bredside !

--
Jan_stevns

Fra : Niels Pein

Dato : 13-02-08 02:30

"Bjarne" skrev ...

> Det gibber godt nok i kroppen. Man skal simpelthen køre fornuftigt... Man
> kan så let selv komme ud i dumme situationer.

Jep, uskylden får et knæk, og den sorgfri fornøjelse ved bilkørsel bliver
aldrig helt den samme. Man begynder at tænke mere!
Nogle af de ulykker jeg har set gennem tiderne, måske for over 10-20 år
siden, vil for altid påvirke min kørsel.

Det er en af de ting der falder ind under det kedelige begreb "erfaring".

Erfaring er en god ting, men et eller andet sted misunder jeg de der (endnu)
ikke har været ude for en ulykke eller har set en.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-08 11:49

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
> "Bjarne" skrev ...

> Erfaring er en god ting, men et eller andet sted misunder jeg de der
> (endnu) ikke har været ude for en ulykke eller har set en.

Jeg har været vidne på 1. "stolerække" til et par ulykker - men det er nu
ikke dem der har sat en dæmper på min kørsel. Jeg ynder at mene at det har
jeg selv fundet ud af "hen ad vejen". Måske er jeg blevet påvirket af min
far, som sjældent overskred gældende hastighedsbegrænsninger. Omend det også
ville have været svært i en VW type 2 :)

Mange af den slags unge mennesker er ofte en gruppe, hvor chaufføren lige
skal vise sig - at han godt kan køre hurtigt. I gamle dage var problemet, at
sikkerhedsudstyret var utilstrækkeligt, ingen sikkerhedsseler, ingen airbag.
Det har man så fået sammen med en køreuddannelse for nyerhververe. Til
gengæld er det normalt at en privatbil har 100+ HK, noget man ellers kun så
i GTI-biler dengang.

Man opdager så at bilen hopper lige så nemt af vejen ved 150km/t i dag som
"dengang" - uanset HK. I dag er det blot nemmere at opnå denne hastighed -
og nemmere at duppere vennerne.

--
Per
34 år skadefri (på nær et hul i vejen, som smadrede 2 fælge, den slås jeg

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 14-02-08 16:51

Ca. kl. 13.30 så jeg en totalskadet sølvgrå, vist nok gammel Ford Escort, bagpå et fejeblad på Næsbyvej i Odense igår (onsdag).

Det venstre baghjul sad næsten helt oppe under bagagerummet, ca. der hvor reservehjulet normalt sidder på en Peugeot 309.

Jeg er lidt nysgerrig og gad egentlig godt vide, hvordan dét er gået til.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-08 09:14

Jens C. Hansen wrote:
> [...]
> hvor reservehjulet normalt sidder på en Peugeot 309.
>
> Jeg er lidt nysgerrig og gad egentlig godt vide, hvordan dét er gået til.

Udskridning -> kantsten?
Knækket bladfjeder? (eller var den ikke så gammel..)

--
vh
Torben

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-02-08 03:18

Torben Scheel wrote:

> Udskridning -> kantsten?
> Knækket bladfjeder? (eller var den ikke så gammel..)

(nå, jeg glemte vist at kigge efter svar)
Jo, det var en ret gammel Escort - gode bud på det, måske en kombination af de to ting.
Skal bare have været en meget høj kantsten, og en udskridning i høj fart.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-02-08 10:17

Jens C. Hansen wrote:

> [...]
> af de to ting.
> Skal bare have været en meget høj kantsten, og en udskridning i høj fart.

Eller bare rust..

--
vh
Torben