/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Underlig 1.9TDI
Fra : Stig Mogensen


Dato : 10-02-08 15:53

Davs NG,

Min ellers velfungerende Audi A4 1,9tdi fra 1996, med 110hk og 184000 på
klokken, er begyndt at opføre sig underligt.

Den starter altid fint, kold eller varm. Der er ikke nogle nye lyde fra
motoren, men ved nogle kørsler slår det mig at der ikke er meget kraft i
motoren. Normalt er der kraft nok til overhalinger, accelarationer, og
kørsel op af bakke i 5te, osv. osv.. Men andre gange er der bare ikke meget
at give af......det betyder så feks. at jeg ikke kan overhale, og må geare
ned for at klatre op af selvsamme bakke som et par dage tidligere med
lethed kunne forceres i 5te.

Der er ingen alarmer der lyser i instrumentpanelet. Desværre har jeg ikke
selv mulighed for at tjekke VAG-com'en.

Disse oplevelser kom umiddelbart efter bilen havde været til syn, og
synsmanden bad mig trække den længere ud i gearene, da den var en anelse
sodet. Kan de højere omdrejninger have gjort noget utilsigtet?

Jeg tænker straks på luftmassemåler eller turbo - som begge er fra '96, og
vel snart kan forventes at stå af. Men kan fejl dér være periodiske?. Og
ved fejl i de komponenter, er der vel flere symptomer?.

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

 
 
Erik B. Hansen (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Erik B. Hansen


Dato : 10-02-08 16:38

Stig Mogensen <stig.mogensen@gmail.com> wrote in
news:47af0fb0$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg tænker straks på luftmassemåler eller turbo - som begge er fra

Min Leon 110hk TDI opførte sig ala det - jeg mener det var turboslangerne
der var utætte.


vh, Erik

Stig Mogensen (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Stig Mogensen


Dato : 10-02-08 16:53

Erik B. Hansen wrote:

> Stig Mogensen <stig.mogensen@gmail.com> wrote in
> news:47af0fb0$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>> Jeg tænker straks på luftmassemåler eller turbo - som begge er fra
>
> Min Leon 110hk TDI opførte sig ala det - jeg mener det var turboslangerne
> der var utætte.

Ok.....det lyder også billigere at fikse

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Jan Vennike (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 10-02-08 20:03


"Stig Mogensen" <stig.mogensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47af0fb0$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Davs NG,
>
> Min ellers velfungerende Audi A4 1,9tdi fra 1996, med 110hk og 184000 på
> klokken, er begyndt at opføre sig underligt.
>
> Den starter altid fint, kold eller varm. Der er ikke nogle nye lyde fra
> motoren, men ved nogle kørsler slår det mig at der ikke er meget kraft i
> motoren. Normalt er der kraft nok til overhalinger, accelarationer, og
> kørsel op af bakke i 5te, osv. osv.. Men andre gange er der bare ikke
> meget
> at give af......det betyder så feks. at jeg ikke kan overhale, og må geare
> ned for at klatre op af selvsamme bakke som et par dage tidligere med
> lethed kunne forceres i 5te.
>
> Der er ingen alarmer der lyser i instrumentpanelet. Desværre har jeg ikke
> selv mulighed for at tjekke VAG-com'en.
>
> Disse oplevelser kom umiddelbart efter bilen havde været til syn, og
> synsmanden bad mig trække den længere ud i gearene, da den var en anelse
> sodet. Kan de højere omdrejninger have gjort noget utilsigtet?
>
> Jeg tænker straks på luftmassemåler eller turbo - som begge er fra '96, og
> vel snart kan forventes at stå af. Men kan fejl dér være periodiske?. Og
> ved fejl i de komponenter, er der vel flere symptomer?.
>
> /Stig
>
> --
> * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Havde det samme med en Seat Toledo med samme motor - desværre var det
motorstyringen.

Dvs - min startede med at "hugge", men derefter blev den sløv.

Læs min "lidelses" historie her:

http://www.lorte-seat.dk/lorteside004.asp?id=509&ForumID=18

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me



Allan F (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 11-02-08 04:32


"Stig Mogensen" <stig.mogensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47af0fb0$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Davs NG,
>
> Min ellers velfungerende Audi A4 1,9tdi fra 1996, med 110hk og 184000 på
> klokken, er begyndt at opføre sig underligt.
>

Jeg kørte en passat med tilsvarende motor engang, med et lignende problem.
Der var der dog nogle 'bong'-lyde fra udstødningen. Det forsvandt dog til
sidst af sig selv. Det viste sig, at keramikken i katalysatoren var gået
løs, og lå og rykkede sig rundt. Når bilen var i frigear, kunne den max køre
3500 rpm, selv med speederen i bund. Sommetider kunne man slukke for motoren
og starte igen, og så kørte den fint i en periode, men så satte
katalysator-indsatsten sig igen på tværs og blokerede nærmest for
udstødningen. I løbet af et par måneder var keramikken blevet banket så
meget rundt, at den blev knust og blæst bagud. Den blev så erstattet ved
næste service.

Allan F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste