|
| Skulle man købe en octavia? Erfaringer søg~ Fra : mugge |
Dato : 09-02-08 20:57 |
|
Hej
Jeg er faldet over en 2000 Skoda Octavia 110 HK der lige har rundet de
200000.
Hvad kan man sige for og i mod sådan en bil?
Værditab?
Rep omk?
Driftsøkonomi - km/l "i virkeligheden"
Jeg kender faktisk ikke nogen der nogensinde har haft sådan en men den synes
da meget udbredt:
(BTW mit kørselsbehov er omkring 20.000/år. Det er tale om bil nr. 2 så det
er ikke pladsen der er mega afgørende - jo den på førersædet - jeg er 190
cm)
Håber på altid kvalificerede svar
mugge
| |
tp (09-02-2008)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 09-02-08 21:48 |
|
> Jeg er faldet over en 2000 Skoda Octavia 110 HK der lige har rundet de
> 200000.
>
> Hvad kan man sige for og i mod sådan en bil?
>
> Værditab?
> Rep omk?
> Driftsøkonomi - km/l "i virkeligheden"
>
værditab i den lavere ende da det er en populær bil
km ingen problem, da den motor kører langt
km/l. 18 er realistisk, 20-21 er muligt
rep er vel medium, med det forbehold at øvrige ting på bilen jo også har
kørt 200k og derfor kommer der flere og flere øvrige ting, akkurat som på en
hvilken som helst anden bil med det antal km
eneste anke. Der er ikke super meget plads på bagsædet... (er bedre i den
nye model, men det er også en anden pris)
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-02-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-02-08 23:14 |
|
mugge skriver:
>
> Værditab?
Next to nothing indtil nu.
Den har gået mange km.
> Rep omk?
Intet ud over det sædvanelige, havde den de forkerte skiver i dyserne
var de nok slået gennem topstykket nu. Den går også op til 50kkm mellem
eftersynene så vidt jeg husker.
> Driftsøkonomi - km/l "i virkeligheden"
Ud fra nedenstående bliver det så 20kkm i korte eller lange ture ?
Korte ture = glem den, den har svjv ikke oliefyr og vil ved korte ture
og forsøg på at køre økonomisk aldrig blive varm.
Er det til gengæld lange ture og har du en let speederfod er 20-21 km/l
slet ikke urealistisk.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jørgen M. Rasmussen (10-02-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 10-02-08 08:38 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47AE2599.2C3578D9@du.kan.finde.den...
> mugge skriver:
>>
>> Værditab?
>
> Next to nothing indtil nu.
>
Fordi folk ikke ved bedre. Det er en VW med de samme fejl og mangler som de,
hvis man tør erkende dem ;).. Som bekendt er jeg Octi-ejer, så jeg ved hvad
jeg taler om. Check for bobler og rust i bagklappen, især omkring håndgrbet,
der ruster tilsv. Gålf og Passat nemlig også ;).
> Den har gået mange km.
>
Come-on, det er kun hvis man har fulgt "bogen" det er et prob. . 200 Kkm er
peanuts, der er >2* i den, hvis den elleres er vedligholdt godt. Og ikke kun
kørt til service 1 * året.
>> Rep omk?
>
> Intet ud over det sædvanelige, havde den de forkerte skiver i dyserne
> var de nok slået gennem topstykket nu. Den går også op til 50kkm mellem
> eftersynene så vidt jeg husker.
>
Du har en selektiv hukommelse, hva'?. Du ved jo godt VW har været tvunget
til at ned-justere intervallet til 30.000 pga. for mange havarier ;). Om det
gælder for den potte beror kun på, om årgangen er < de erkendte det ;). Og
det er efter min menig også for højt, og kun dikteret af marketings afd. .
Hvornår er der skiftet tandrem, vandpumpe på den?, igen alt efter årgang
køre den 90.000-180.000km/ 4 år. Det er en sart& vital komponent, som koster
en jetjager på et aut.værksted at udskifte, og en større at lade være. Den
§!#¤ rem er slangen i paradiset.
> Korte ture = glem den, den har svjv ikke oliefyr og vil ved korte ture
> og forsøg på at køre økonomisk aldrig blive varm.
>
Når du nu kender bilen så godt, ved du at den har el.patron?.
Drift-økonomisk er den til X&~.
| |
Brian (10-02-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-02-08 12:18 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> Korte ture = glem den, den har svjv ikke oliefyr og vil ved korte
>> ture og forsøg på at køre økonomisk aldrig blive varm.
>>
> Når du nu kender bilen så godt, ved du at den har el.patron?.
> Drift-økonomisk er den til X&~.
Selv om der sidder en lille el-knallert og varmer, tager det stadig 20+km.
at få olien varmet i vinterhalvåret.
Erfaringer haves fra Golf med samme motor OG olietemp.måler.
/Brian
| |
TDN (10-02-2008)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 10-02-08 12:57 |
| | |
|
|