ABS lampen lyser
Fra : Diemer

Dato : 08-02-08 19:24

Min ABS lampe på min BWM e39 er pludselig begyndt at lyse.

Det gør den jo ikke uden grund, så spørgsmålet er hvad der mon kan være
sket?

Nogle bud?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-08 19:29

Diemer skriver:

> Min ABS lampe på min BWM e39 er pludselig begyndt at lyse.
>
> Det gør den jo ikke uden grund, så spørgsmålet er hvad der mon kan være
> sket?
>
> Nogle bud?

Standardsvaret:
Defekt føler, kabel, eller tandkrans som føleren "føler" på.

Virker ABS'en ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Diemer

Dato : 08-02-08 19:37

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Diemer skriver:

> Standardsvaret:
> Defekt føler, kabel, eller tandkrans som føleren "føler" på.
>
> Virker ABS'en ?

Jeg har ikke testet om ABS'en virker - det burde jeg måske gøre. Men det
lyder som en forholdsvis simpel værkstedsrep.?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-08 22:36

Diemer skriver:

> Jeg har ikke testet om ABS'en virker - det burde jeg måske gøre.

Det er let. BAre klods bremsen.

> Men det
> lyder som en forholdsvis simpel værkstedsrep.?

Hvis det er føleren - ja.
De andre 2 kan drille, specielt afhængigt af, hvordan kransen er sat
fast på navet.

Et værksted kan udlæse en fejl - det gør opgaven lidt lettere.

Fra : Diemer

Dato : 09-02-08 09:37

> [...]
> fast på navet.
>
> Et værksted kan udlæse en fejl - det gør opgaven lidt lettere.

Tak for hjælpen