Hvad ville du gøre hvis ??
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 23:06

Scenariet er følgende

Du er ved at nærme dig en fodgængerovergang - af typen med midterhelle

En ung mor, på cykel, er ved at krydse vejen sammen med 2 små piger,
på hver sin cykel (alle 3 cyklende i fodgængerfeltet)

a] Køre frem og spærre for dem og brøle ud af vinduet, at det er
noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller

b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers
komme videre med sit liv

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 23:11

On Thu, 07 Feb 2008 23:06:19 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
>b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers

(b) - been there done that! At jeg havde lyst til (a) er en anden sag

--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-02-08 23:10

jan_stevns skriver:

> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers
> komme videre med sit liv

Ovenstående...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-02-08 23:12

Hej!

Jan for faen, hvad er du _nu_ ved at retfærdiggøre af handling? ))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 07:40

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Jan for faen, hvad er du _nu_ ved at retfærdiggøre af handling? ))

Nøeh - jeg sad bare i går og undrede mig lidt over mig selv ;)

Egentligt burde jeg jo fortælle krampen, at det hun var i gang med
dybest set var noget tumbet, men jeg lod være.

HUn var da meget opmærksom på bilerne....... men lære sine unger at
man cykler bare i fodgængerfeltet, så opnår man usårlighed, er jo ikke
lige det rette at lære dem.
--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-02-08 11:00

Hej!

jan_stevns wrote:

> Nøeh - jeg sad bare i går og undrede mig lidt over mig selv ;)

Kender det

> [...]
>
> HUn var da meget opmærksom på bilerne....... men lære sine unger at
> man cykler bare i fodgængerfeltet, så opnår man usårlighed, er jo ikke

Ja, det er ikke så smart endda.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 07-02-08 23:30

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers

B, dog uden at ryste på hovedet for det eneste hun er at holde styr på
poderne. Jeg synes det er smart at først at lære ungerne at færdes i
nogenlunde sikkerhed i fodgængerfeltet, inden de slippes ud på vejen.

Men B, fordi livet er alt for kort til at få en dårlig over sådan noget. Man
skal bare glæde sig over at ungerne er under kontrol.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 08-02-08 10:59

> a] Køre frem og spærre for dem og brøle ud af vinduet, at det er
> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers
> komme videre med sit liv

En kombination, stoppe op og hvis der var mulighed for det sprøge, om ikke
hun er sød at trække over næste gang.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 11:19

On Fri, 8 Feb 2008 10:58:35 +0100, "Stefan Jacobsen"
<stefware@gmail.com> wrote:

>En kombination, stoppe op og hvis der var mulighed for det sprøge, om ikke
>hun er sød at trække over næste gang.
>
>Stef

Man skal ihvetfald ikke køre dem ned !! Min søster blev kørt ned i et
fodgængefelt cyklende,bilisten måtte tage hele skraldet,og betale
hende erstatning for svie og smerte,hun fik ikke engang en påtale,helt
skørt.

/gubbi

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-08 12:06

"gubbi" skrev i meddelelsen
> [...]

> fodgængefelt cyklende,bilisten måtte tage hele skraldet,og betale
> hende erstatning for svie og smerte,hun fik ikke engang en påtale,helt

Så gav du hende vel en? ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-08 17:53

Den Fri, 08 Feb 2008 11:19:03 +0100 skrev gubbi:

> [...]
> fodgængefelt cyklende,bilisten måtte tage hele skraldet,og betale
> hende erstatning for svie og smerte,hun fik ikke engang en påtale,helt

Du skulle have været med da jeg var til teoriprøve. På et af billederne
er en bil tydeligt ved at køre over en fuldtoptrukken linje, ud foran
en selv.

Der var nogen der ville fortsætte med uændret fart.

Det korrekte svar var naturligvis "jeg bremser". Uanset hvor tåbeligt
modparten opfører sig i trafikken, er det ikke tilladt at køre dem
ned.

Mvh
Kent

Fra : Kate

Dato : 08-02-08 23:07

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Det korrekte svar var naturligvis "jeg bremser". Uanset hvor tåbeligt
> modparten opfører sig i trafikken, er det ikke tilladt at køre dem
> ned.

Det er så også iorden, selvom man nogle gange godt kan få lyst til at
gøre det.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 11:21

jan_stevns wrote:
> [...]
> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers

Nok b.

Men jeg har tidligere lavet "ting" i trafikken jeg nok ikke vil gøre i dag:
Holder for rødt bag en bilist der tømmer askebægeret ud af døren.
Det er sommer, han har nedrullet vindue, jeg går hen, tager indholdet op i hænderne stikker dem ind
af vinduet, vender dem om: "du tabte noget det må du hellere tage med hjem". Det blev hurtigt grønt
så jeg kunne smutte udenom. i dag ville jeg nok ikke gøre det, men hvem ved.

Eller i en parkeringskælder under Lyngby storcenter, jeg var kørt lidt frem, så den bakkende kunne
komme ud og jeg regnede så med at bakke ind på pladsen efterfølgende. Nix, Karl smart i Civic'en
smuttede ind og tog pladsen, men nu er det jo ret mørkt sådan et sted, så jeg bakkede ind på plads,
ups der hold sgu en bil, godt man havde træk på, hans nummerplade så skægt ud, da jeg gik ud for at
se, kunne jeg høre klak-klak, idioten låste sine døre, han skulle ikke have noget klinket, men hjem
og rette nummerplade og se på kofanger.

Samtaler med taxachauffører udelade indtil videre.

PS hvor er mine parkeringsbiletter på din hjemmeside?? de er jo sendt for lang tid siden.

Møller

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-02-08 14:08

> [...]
> du hellere tage med hjem". Det blev hurtigt grønt så jeg kunne smutte
> udenom. i dag ville jeg nok ikke gøre det, men hvem ved.

Ok, så du vælger at stige ud af bilen, i et lyskryds, går rundt på vejen i
banerne - altså hvor ingen fodgængere bør opholde sig. Du samler et antal
stinkende skodder op fra vejen og da det er sommer hælder du indholdet ind
på skødet af ham/hende, med et smart "Clint Eastwood" sætning..
Derefter går du tilbage til din bil, med stinkende askebæger hænder og
overhaler udenom i et kryds, hvor der sandssynligvis er hele optrukne
linier.

Sum: Standser i et lyskryds uden at være i bilen, bevæger dig i en zone hvor
fodgængere er forbudt. Du chikanerer bilisten foran dig med det der kunne
have været en meget varm skodsamling. Derefter overtræder du reglen om
overhaling og kører bort med stinkende hænder.

> [...]
> så skægt ud, da jeg gik ud for at se, kunne jeg høre klak-klak, idioten
> låste sine døre, han skulle ikke have noget klinket, men hjem og rette

Her kører du med forsæt ind i en anden bil. Dette giver betinget
frakendelse.
Men derudover står teksten for sig selv..

Her er så min personlige holdning om ovenstående:
Næste du føler dig overdrevet selvfed, så kig efter en lysegrå Mazda 626
DiTD Stc. med XS 34 XXX og så chikanerer du bare ham inde i den.
Jeg lover at du vil få fripas fra jobbet i lang tid og den bedste pleje
skatteyderene kan diske op med

Klaphat.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 14:30

Michael Kirkegaard wrote:

> Derefter går du tilbage til din bil, med stinkende askebæger hænder og
> overhaler udenom i et kryds, hvor der sandssynligvis er hele optrukne
> linier.

Du gætte. Og gætter forkert.

> Her kører du med forsæt ind i en anden bil. Dette giver betinget
> frakendelse.

Ikke med fortsæt, han kørte ind foran mig da jeg bakkede. Der havde han intet at gøre.

> Her er så min personlige holdning om ovenstående:
Den kan du bare holde for dig selv.

> [...]
> DiTD Stc. med XS 34 XXX og så chikanerer du bare ham inde i den.
> Jeg lover at du vil få fripas fra jobbet i lang tid og den bedste pleje
Dette er en direkte trussel og vil blive husket som sådan.
Det er ikke straffri.

Det er parkeringsskader derimod.
Hvis jeg ser dig opføre dig så tåbeligt som den nar i Lyngby, vil det blive påtalt.

Møller

Fra : Henning Sørensen

Dato : 08-02-08 14:34

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke med fortsæt, han kørte ind foran mig da jeg bakkede. Der havde han
> intet at gøre.
>
> Møller

Du kørte altså ind i ham fordi du ikke så dig for?
Heldigt det ikke var et barn!

/Henning.

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 14:54

Henning Sørensen wrote:
> "Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i meddelelsen

> Du kørte altså ind i ham fordi du ikke så dig for?
> Heldigt det ikke var et barn!

Ja ja Henning.
Så får du hele historien igen, så du måske kan se det for dig.
Jeg holdt for at komme ind på en plads der var ved at blive ledig,
Jeg holdt en plads længere fremme så han kunne bakke ud, ikke foran så jeg generede hans udsyn eller
bakkemanøvre.
Manden bakkede ud.
Jeg ventede til han kørte, for at bakke ind på pladsen.
Da kom der en smart fyr som nå ja det ved han vel selv, og smutter ind på pladsen selvom jeg
blinkede og var i færd med at bakke:
Ergo den klaphat kan da godt få et vide, at sådan gebærder man sig ikke i trafikken, så jeg satte
stille og roligt jydekrogen mod hans nummerplade, og det kan da godt være, at den fik et mindre
tryk, men manden var altså ikke interesseret i at snakke med mig, hvorfor jeg fandt en anden plade.

Der var ingen blinde vinkler, eller gravhunde, børn, gravide kvinder, ældre med roulator der på
noget tidspunkt var i fare for at få berørt deres tæer.

Om det er selvtægt eller et mindre uheld ser der ud til at være delt meninger om.

Men klaphatte bør holde sig fra trafikken hvis de ikke vil overholde love regler og god skig, d.v.s.
overholde færdselslovens §3 stk.1.

Møller

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-02-08 15:18

> [...]
> og det kan da godt være, at den fik et mindre tryk, men manden var altså
> ikke interesseret i at snakke med mig, hvorfor jeg fandt en anden plade.

Og dette er ikke med forsæt?
Bare lidt?

hmmm?

Michael

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 16:44

Michael Kirkegaard wrote:

> Og dette er ikke med forsæt?
> Bare lidt?
>
> hmmm?

Det var vist ret vådt den dag, så måske smuttede foden på bremsen, bare lidt.

Møller

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 14:25

Fra : Henning Sørensen

Dato : 08-02-08 15:47

> Ja ja Henning.
> Så får du hele historien igen, så du måske kan se det for dig.
[snip hele historien]

Så det var altså med forsæt.
Nu er jeg ikke typen, der "stjæler" p-pladser, men havde det været mig i
bilen havde jeg også låst dørene.
Folk der kan finde på at anvende deres bil for at pointere deres synspunkter
kan man jo tiltænke hvad som helst.

> Møller

/Henning.

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 16:41

Henning Sørensen wrote:

KLIP

> Nu er jeg ikke typen, der "stjæler" p-pladser, men havde det været mig i
> bilen havde jeg også låst dørene.

Så har vi jo ingen problemer.

Mølelr

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-02-08 19:58

Møller skrev:

> [...]

> Men klaphatte bør holde sig fra trafikken hvis de ikke vil overholde love
> regler og god skig, d.v.s. overholde færdselslovens §3 stk.1.

Jeg kender historien med en i en nedvejet lastbil, altså en til alm.
kørekort, der holdt og ventede på en der kom ud fra en p-plads.
Unge karl-smart fløj lige ind på plads, han fik lige et dyt, og en
høflig anmodning om at flytte bilen inden kort tiden, ellers smuttede
foden nok fra koblingen.
Foden smuttede.....
(historien er fortalt til mig, jeg kender chaufføren).
Kai

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 14:25

Fra : Leonard

Dato : 08-02-08 14:31

On Fri, 8 Feb 2008 14:07:30 +0100, Michael Kirkegaard wrote:

> Klaphat

Sæl.

--
Leonard

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-02-08 15:16

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Sæl.

Æhh...
Pingvin....?!?
Hvilken quiz er det her?

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 16:47

Michael Kirkegaard wrote:
> "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Æhh...
> Pingvin....?!?
> Hvilken quiz er det her?

Hvilket dyr har du sidst kørt over, trukket efter din MC?

Hval

Møller

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 21:35

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-08 15:21

Michael Kirkegaard skriver:

> Klaphat.

Rolig nu....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 15:26

<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> [...]
>have været en meget varm skodsamling. Derefter overtræder du reglen om
>overhaling og kører bort med stinkende hænder.

Suk!

>--

>Her kører du med forsæt ind i en anden bil. Dette giver betinget
>frakendelse.
>Men derudover står teksten for sig selv..

>--

Nok en gang suk!

> [...]

>DiTD Stc. med XS 34 XXX og så chikanerer du bare ham inde i den.
>Jeg lover at du vil få fripas fra jobbet i lang tid og den bedste pleje

Åh, du er en af de stakler, hvis hjerne, i mangel på argumenter, lige
så stille er sevet ned i overarmene og taget fast ophold der.

>--

>Klaphat.

>--

Lige over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 19:18

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev :

> [...]
>DiTD Stc. med XS 34 XXX og så chikanerer du bare ham inde i den.
>Jeg lover at du vil få fripas fra jobbet i lang tid og den bedste pleje

- vil du da bare bøje dig forover og "tage den i prutten" - eller
hvad mener du Møller skal i pleje for ?

ps - der findes kun 3 Mazda 626 DiTD'ere på danske plader, hvor
nummeret starter med XS 34 - så de sidste 3 cifre behøver du da ikke
skjule ;)

--
Jan_stevns

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 21:35

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 14:25

Fra : Klaus G.

Dato : 08-02-08 11:44

> [...]
> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers
Der mangler en c] nemlig den lidt truende adfærd. Altså køre tæt på feltet,
dytte som en sindsyg, se sur ud og så ryste på hovedet.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Leonard

Dato : 08-02-08 12:23

On Fri, 8 Feb 2008 11:44:14 +0100, Klaus G. wrote:

> Der mangler en c] nemlig den lidt truende adfærd. Altså køre tæt på feltet,
> dytte som en sindsyg, se sur ud og så ryste på hovedet.

Som vil sætte en skræk i livet på børnene, som jo ikke kan gøre for at
mor ikke tænker sig om.

Jeg vil også holde mig til b, hvis jeg er i bil. Er jeg tilstede som
fodgænger eller cyklist kan jeg ofte tage mig selv i at spørge folk om
det er deres egne børn de lærer den slags unoder.

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 12-02-08 17:00

> Jeg vil også holde mig til b, hvis jeg er i bil. Er jeg tilstede som
> fodgænger eller cyklist kan jeg ofte tage mig selv i at spørge folk om
> det er deres egne børn de lærer den slags unoder.

Så er det en fordel at være fodgænger og selv have et barn med i den
højttænkende alder. "Se far de cykler i fodgængerfeltet - det må man da
ikke" Så slipper man selv for balladen med den direkte henvendelse men kan
nøjse med at svare ham (og cyklisten) på passende vis ...

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 12:57

jan_stevns wrote:
> [...]
>
> a] Køre frem og spærre for dem og brøle ud af vinduet, at det er
> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller

Jah jeg ville da nok rulle vinduet ned og råbe, at man ikke skal cykle over
et FODGÆNGER felt. Om ikke andet for deres egen skyld. Men jeg vil nok ikke
spærre for dem, det ser jeg ikke som noget jeg har ret til.
Og ja, derefter ryste på hovedet.

Hilsen Peter S.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-08 13:04

jan_stevns wrote:
> Scenariet er følgende

Jeg ville undlade at prøve at opdrage andre trafikanter - det hører sig
ikke til - hverken ved at spærre spor 2 på motorvejen, eller ved
fodgængerovergange.

--
vh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-08 13:39

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ville undlade at prøve at opdrage andre trafikanter - det hører sig
> ikke til - hverken ved at spærre spor 2 på motorvejen, eller ved
> fodgængerovergange.

Så lad være med at se i bakspejlet, når moderen laver samme nummer i næste
fodgængerfelt. Eller i samme fodgængerfelt, når du kommer forbi dagen efter.

Nogle overtrædelser af færdselsloven er sgu så indlysende dumme at der _bør_
gøres noget. Næste gang børnene kører over et fodgængerfelt (alene eller
sammen med moderen) er der måske ½ sekund at reagere på pga. husmure m.m.
(det er faktisk et problem nogle steder i Esbjerg).

"Mor, hvorfor råbte manden efter os"?

"Måske var det ikke helt rigtigt af mor at cykle over fodgængerfeltet" ....

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-08 13:53

Per Henneberg Kristensen wrote:

> "Mor, hvorfor råbte manden efter os"?
>
> "Måske var det ikke helt rigtigt af mor at cykle over fodgængerfeltet" ....

Eller : "Fordi han ikke føler sig som en del af fællesskabet i sin
madkasse, og føler at han er gud i trafikken"

---

"Far, hvorfor giver du lastvognschaufføren fingeren?"

"Fordi han overhalede efter kl. 06:00, og jeg er blevet 4½ sekund forsinket"

Tsk, tsk som man siger i tegneserierne.

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 08-02-08 16:44

> [...]

> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers

Blot vente til de var kommet sikkert over og så fortsætte med at køre.

Du kan alligevel ikke lære nogen noget i dagens Danmark.!

mvh
Bjørn J.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 08-02-08 16:59

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Blot vente til de var kommet sikkert over og så fortsætte med at køre.
>
> Du kan alligevel ikke lære nogen noget i dagens Danmark.!
>
> mvh
> Bjørn J.

Hvis en cyklist er stået af sin cykel ved et fodgængerfelt standser jeg.
Hvis cyklisten sidder på cyklen standser jeg ikke.
Der var engang da alene dét var et signal, men sådan er det ikke længere.
Nu vinker, smiler og takker fodgængerne når man standser.

For nylig oplevede jeg i et kryds en kvinde på cykel, der nægtede at køre
frem, før jeg var drejet til højre.
Jeg rullede ned og sagde at jeg ventede på hende hvortil hun svarede at hun
ikke skulle køres ned én gang til.
Hun steg af cyklen og jeg drejede undrende.

Så sent som i dag oplevede jeg at standse for en gående, men hun måtte pænt
stå og vente midt på vejen indtil 5 modkørende biler var passeret.

Verden bliver sgu' mere og mere underlig.

/Henning.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 08-02-08 19:13

Hej
Henning Sørensen wrote:
> Der var engang da alene dét var et signal, men sådan er det ikke
> længere. Nu vinker, smiler og takker fodgængerne når man standser.

Det er da almindelig opdragelse/opførsel at man lige hilser eller smiler
hvis der er en i bil der har bragt sit køretøj til standsning, blot for at
du kan krydse gaden eller vejen frit og uhindret. Det kan da godt være at
det ikke står i færdselsloven, eller hvad der nu må være gældende for
fodgængere, men jeg gør det blot af venlighed eller hvad man nu skal kalde
det.
På samme måde hilser jeg da også lige hvis jeg selv er i bil, og skal dreje
til venstre på en almindelig vej, og der er nogen der giver mig plads til at
komme igennem. Jeg bor selv på en stikvej, ca 20m fra et lyskryds, hvor det
somregel ikke er let at komme til venstre. Det sker da at der er nogen der
giver lidt plad, og så hilser man lige for at sige tak.

> Så sent som i dag oplevede jeg at standse for en gående, men hun
> måtte pænt stå og vente midt på vejen indtil 5 modkørende biler var
> passeret.

Folk i dag kigger nærmest undrende på dig, hvis du standser op foran et
fodgængerfelt, for at de kan gå over.
Det er forøvrigt en handling man lærer ved kørelæreren i dag, og kan være
rigeligt til at dumpe til en køreprøve.

Mvh
Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-02-08 17:59

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers
> komme videre med sit liv

Bingo, mit liv er for kort til andet. Du, eller dit yngel, har sikkert også
lavet noget, hvor enelleranden har båret over med jer?. Hvis du siger nej,
ved jeg du idetmindste lyver ;).

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 19:22

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Bingo, mit liv er for kort til andet. Du, eller dit yngel, har sikkert også
>lavet noget, hvor enelleranden har båret over med jer?.

Jeg har garanteret lavet en del fadæser, og klaret dem, på andres
venlighed ;)

*det* indrømmer jeg da gerne.

>Hvis du siger nej, ved jeg du idetmindste lyver ;).

Tjaehhh - Når den ældste tøs glad ringer og fortæller man skal være
morfar, så er det ikke kun længere spejlet der lyver om alderen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-08 19:23

jan_stevns skriver:

> Tjaehhh - Når den ældste tøs glad ringer og fortæller man skal være
> morfar, så er det ikke kun længere spejlet der lyver om alderen ;)

Så hedder den snart morfarkørsel uanset om du vil det eller ej.....

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 19:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Så hedder den snart morfarkørsel uanset om du vil det eller ej.....

Tak ..... tror jeg nok ;)

hmmmmm..................

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 19:39

On Fri, 08 Feb 2008 19:28:36 +0100, jan_stevns wrote:

> Tak ..... tror jeg nok ;)
>
>hmmmmm..................

Kører heldigvis morfarkørsel hver dag - det giver sådan en ro
Opdager hver dag, at alderen er steget og man ikke gider hidse sig op
over bagateller som vognbaneskift 8 cm fra forskærmen og lignende.
Er selvfølgelig også lige blevet morfor til et par hundehvalpe - at
det var en kedelig oplevelse er en anden sag. Den dukker måske op i
hundegruppen, når jeg har tænkt over det.

Fra : Leonard

Dato : 08-02-08 19:28

On Fri, 08 Feb 2008 19:21:59 +0100, jan_stevns wrote:

> Tjaehhh - Når den ældste tøs glad ringer og fortæller man skal være
> morfar, så er det ikke kun længere spejlet der lyver om alderen ;)

Tillykke
Nogen siger at det er sjovere at blive bedstefar end far - af den siple
grund, at man kan sende børnebørnene hjem til deres forældre

--
Leonard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-02-08 19:51

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Tillykke
> Nogen siger at det er sjovere at blive bedstefar end far - af den siple
> grund, at man kan sende børnebørnene hjem til deres forældre

"Belønningen for ikke at have slået sine egne børn ihjel..."

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 20:06

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Tillykke

Af hjertet Tak.

>Nogen siger at det er sjovere at blive bedstefar end far - af den siple
>grund, at man kan sende børnebørnene hjem til deres forældre

Joehhh - nu håber jeg da bare det bedste for hende.

En's førstefødte, er jo en underlig størrelse.

Man bliver vel forhåbenligtlig bare ikke ligeså lam i roen, som da hun
kom til verden - godt der ikke var længere at gå hjem, køre bil, var
sgu' no_go - alt for mange nye tanker i bøtten

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 21:05

> [...]
> kom til verden - godt der ikke var længere at gå hjem, køre bil, var
> sgu' no_go - alt for mange nye tanker i bøtten

Efter hvad jeg har hørt, så er det værre

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-08 07:05

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Tillykke

STORT "Enig" :).

> Nogen siger at det er sjovere at blive bedstefar end far - af den siple
> grund, at man kan sende børnebørnene hjem til deres forældre

Forskellen er at du ved hvad der venter, og hvordan du får det bedste ud af
det. Også kaldet "erfaring" ;).

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 21:04

> [...]
>

> Tjaehhh - Når den ældste tøs glad ringer og fortæller man skal være
> morfar, så er det ikke kun længere spejlet der lyver om alderen ;)

Så er du da bare nødt til at investere i en Mondeo.
Det er da pr. definition morfar-bil, spørg bare Tom

--
mvh Uffe (hverken morfar eller farfar (endnu)
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 21:17

On Fri, 8 Feb 2008 21:03:33 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse

>Så er du da bare nødt til at investere i en Mondeo.
>Det er da pr. definition morfar-bil, spørg bare Tom

Tror Scorpio'en gør god fyldest )
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 21:25

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Tror Scorpio'en gør god fyldest )

Nope!
For stor motor, den er _alt_ for kvik

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 21:44

On Fri, 8 Feb 2008 21:24:37 +0100, "Uffe Bærentsen"

2.9 L 145HK .........kvik??? )

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 21:56

Ivan Madsen <> skrev :

>2.9 L 145HK .........kvik??? )

Den er bomstærk sådan en - den kan jo uden problemer trække en skide
container gennem en pløjemark, eller var det henover en græsplæne ?

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-08 22:28

Den Fri, 08 Feb 2008 21:56:24 +0100 skrev jan_stevns:

> Den er bomstærk sådan en - den kan jo uden problemer trække en skide
> container gennem en pløjemark, eller var det henover en græsplæne ?

Det er vel bare et spørgsmål om du kigger før eller efter forsøget.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 22:32

On Fri, 08 Feb 2008 21:56:24 +0100, jan_stevns wrote:

>Den er bomstærk sådan en - den kan jo uden problemer trække en skide
>container gennem en pløjemark, eller var det henover en græsplæne ?

Forudsat lortet kan starte eller hvordan var det? )
med to OES'ere i huset, som bare er så skønne.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 21:37

>Så er du da bare nødt til at investere i en Mondeo.
>Det er da pr. definition morfar-bil, spørg bare Tom

>--

Han skal s'gu da ikke have nogen Mondeo.

Han skal have en Puch Maxi med tilhørende plasticmælkekasse. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 21:40

> Han skal s'gu da ikke have nogen Mondeo.
>
> Han skal have en Puch Maxi med tilhørende plasticmælkekasse. *LOL*

Skal han da flytte til fastlandet?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-02-08 23:30

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

>Han skal s'gu da ikke have nogen Mondeo.
>
>Han skal have en Puch Maxi med tilhørende plasticmælkekasse. *LOL*

Og jeg har en skipperkasket og en majspibe han kan låne hehehehehehe.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 21:05

> [...]
>

> Tjaehhh - Når den ældste tøs glad ringer og fortæller man skal være
> morfar, så er det ikke kun længere spejlet der lyver om alderen ;)

Teløkk!

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 21:38

> [...]

>Tjaehhh - Når den ældste tøs glad ringer og fortæller man skal være
>morfar, så er det ikke kun længere spejlet der lyver om alderen ;)

Må een ha' lov te' å ønsk' teløkke.

Håber også at gravøren har det godt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 21:57

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Må een ha' lov te' å ønsk' teløkke.

Jep.

>Håber også at gravøren har det godt.

tror det da - men jeg tør' sgutte nævne navnet her i gruppen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-02-08 22:17

> Jep.

> tror det da - men jeg tør' sgutte nævne navnet her i gruppen ;)

Så gør jeg det da: Brian

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : flirtinggoose@hotmai~

Dato : 08-02-08 10:39

On 8 Feb., 15:25, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Suk!

> Nok en gang suk!

> Åh, du er en af de stakler, hvis hjerne, i mangel på argumenter, lige
> så stille er sevet ned i overarmene og taget fast ophold der.

Folmer, helt ærligt..
Du skriver "suk" to gange og ender med at kalde mig idiot fordi jeg
mener at Møller er en klaphat når han med forsæt påkører andre.
Folmer, det er sgu ikke mig der mangler argumenterne....!
Tillad mig at bøje overarmen lidt og spørge: Synes du at det er ok at
påkøre andre hvis du ikke er tilfreds med den måde de parkerer på?

Michael

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-02-08 21:32

On Fri, 8 Feb 2008 09:39:07 -0800 (PST), flirtinggoose@hotmail.com
wrote:

> [...]
>Tillad mig at bøje overarmen lidt og spørge: Synes du at det er ok at
>påkøre andre hvis du ikke er tilfreds med den måde de parkerer på?

Næh, jeg ville ikke påkøre nogen med vilje, men jeg blev noget
forundret over hvor meget du pustede dig op over sagen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : flirtinggoose@hotmai~

Dato : 08-02-08 10:41

On 8 Feb., 16:47, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> Hvilket dyr har du sidst kørt over, trukket efter din MC?
>
> Hval
>
> Møller

Relevans, Møller?
Kontekst, Møller?

Klap klap

Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-08 19:04

Fra : Møller

Dato : 08-02-08 21:35

> Relevans, Møller?
> Kontekst, Møller?
>
> Klap klap
>
> Michael

Kan du huske hvad selv har skrevet tidligere:

"Nemt, jeg kører den over med min bil først....sådan et skide skadedyr som
skider."

"Du skal bare vide at hvis din hund skider på mit fortov, så trækker jeg den
i halsbåndet efter min motorcykel indtil røven er slebet af kræet.. "

Måske var det værkstedshumor eller ironi, men det tyder dine indlæg her ikke på.

Møller

Fra : flirtinggoose@hotmai~

Dato : 08-02-08 13:06

On 8 Feb., 19:17, jan_stevns wrote:

> [...]
>
> ps - der findes kun 3 Mazda 626 DiTD'ere på danske plader, hvor
> nummeret starter med XS 34 - så de sidste 3 cifre behøver du da ikke

Jan,
Jeg skrev ikke overdrevet morgenfed, men overdrevet selvfed.
Og hvad har skatteyderne med dine sexfantasier at gøre.

ps...æh, ok så er der 3 Mazda'er med dieselmotor i DK med XS 34.. og
hvad så?

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 21:35

Fra : Kate

Dato : 08-02-08 23:08

jan_stevns wrote in

> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers
> komme videre med sit liv

Helt klart. At jeg så ville tænke at moren var for dum, er en helt
anden sag.

Fra : flirtinggoose@hotmai~

Dato : 08-02-08 15:13

On 8 Feb., 21:35, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Måske var det værkstedshumor eller ironi, men det tyder dine indlæg her ikke på.

Ok, det var ironi. Det du skal huske er at tage hele konteksten med
når du poster den slags ting.

Fra : flirtinggoose@hotmai~

Dato : 08-02-08 15:18

On 8 Feb., 21:31, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Næh, jeg ville ikke påkøre nogen med vilje, men jeg blev noget
> forundret over hvor meget du pustede dig op over sagen.
>
> --

Så er vi enige.
Og da vi er enige behøver du ikke længere at sukke så dybt mere..

Michael

Fra : JBH

Dato : 09-02-08 12:47

> [...]
> noget fis, hun er ved at lære sine unger, eller
>
> b] Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers

Du glemte den option som de fleste desvære vælger....

At fortsætte med uændret hastighed over fodgængerfeltet, selvom der er
fodgængere som vil over, eller sågar allerede er på vej over

mvh
JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-08 02:21

On Feb 7, 11:06 pm, jan_stevns wrote:
> [...]
> noget fis, hun er ved at lære sine unger,  eller
>
> b]  Ryste på hovedet, standse op og lade dem køre over, og ellers

b.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hvorfor og hvad nytter det at jeg sætter sparepærer i, betaler til

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-08 02:25

On Feb 8, 2:53 pm, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> [...]
> tryk, men manden var altså ikke interesseret i at snakke med mig, hvorfor jeg fandt en anden plade.

Altså du påkørte hans bil med vilje.....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-08 02:26

On Feb 8, 4:44 pm, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> Det var vist ret vådt den dag, så måske smuttede foden på bremsen, bare lidt.

Du bliver ringere og ringere......

Enten indrømmer du eller også så stopper du.
At komme med ringere og ringere bortforklaringer gør det bare endnu
mere patetisk.

Fra : Møller

Dato : 11-02-08 14:25

Christian B. Andresen wrote:

> Du bliver ringere og ringere......
>
> Enten indrømmer du eller også så stopper du.
> At komme med ringere og ringere bortforklaringer gør det bare endnu
> mere patetisk.

Kan du overhovedet læse, og hvis du kan, så fatter du ikke en brik.
Læs dog hvad jeg har skrevet, og prøv at forstå, eller en til at forklare det for dig.
Hvad er det der bliver ringere og ringere, ud over din fatteevne, hvad skal jeg indrømme, at du ikke
kan læse og forstå at jeg skrev, at idioten holdt i vejen for mig, på et sted hvor han ikke burde
være, hvorfor jeg måske trykkede han nummerplade, hvor svært kan det være.
Han forstod det da godt.
Ironi fatter du i hvert fald ikke.

Møller

Fra : Christian B. Andrese~