Hvor køber jeg disse stik? (Ford)
Fra : John Sahl

Dato : 07-02-08 16:00

Hejsa,

Jeg har en lille opgave til jer

Stikket til min tændspole er en bastard lavet af 2 andre stik, men jeg er
nødt til at have lavet et nyt, da lortet bliver ved med at gå i stykker
indeni.

Så jeg håber lidt på at nogen her inde kan genkende de to stik, så jeg kan
bestille dem via nettet. Bilen kan af gode grunde ikke køre uden dette stik

Det ene er et ford stik (ES88A står der på det), men jeg ved ikke om man kan
købe det løst eller hvor det eventuelt kan bestilles.

Hverken Ford, eller Bosch kunne hjælpe, jeg har været 6 steder..

Ford kunne endda fortælle mig at jeg da kunne købe den del af ledningsnettet
hvor stikket sad, men ikke det løse stik og de vidste ikke hvilken del af
ledningsnettet, så det var nyttteløst.. Reolaber!

Det andet ved jeg ikke så meget om, men måske i gør her inde?

Billederne: http://www.autohenter.dk/stik/

Vi ved jo at der er mindst et par Ford-tosser her inde, så kom frisk folkens

--
John Sahl
1.372ccm - 234Hk/300Nm - 7,8km/l - Pure fun

begin 666 icon_wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,,`/_J`$5%10```/_.`/_)`/Z=`/^T`/_^D__]$___Q__E
M`/__ZP```````````````"'Y! $```P`+ `````/``\```17D$D9:IV8U97.
M&1<6< @"G$,13$$GG#"0KMKQQC"H)29P^R^"*G#H_6 $0^6 PR4KO690&1@T
C3P*%<%7UQ8(ZS6"@$)BSA!EK3&BWU:* 86X89E@6VB0"`#L`
`
end

Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-02-08 17:28

John Sahl wrote:
> [...]
>
> Billederne: http://www.autohenter.dk/stik/
>
> Vi ved jo at der er mindst et par Ford-tosser her inde, så kom frisk folkens

Var det ikke nemmest bare at drøne ud til en hugger og se om han har en
bil magen til stående?

/Esben

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-08 18:37

Esben Tærsker" <""esben\"@e$$ers.dk wrote:
> Var det ikke nemmest bare at drøne ud til en hugger og se om han har
> en bil magen til stående?

Jo, hvis huggernes åbningstider matchede mine arbejdstider.

Desuden vil jeg helst slippe for brugte stik, når der trods alt er lagt så
meget blod, sved og tårer i den motor.

Men det kan jo være, at jeg bliver nødt til det.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-08 21:25

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Billederne: http://www.autohenter.dk/stik/
>
> Vi ved jo at der er mindst et par Ford-tosser her inde, så kom frisk

Hvorfor skal jeg mon føle mig truffet?
Det er da kun det der Ford ES88A stik med 20cm ledning du har brug for.
Du får _ikke_ stikket til min tændspole
Hvis du får fat på sådan et stik og klipper det eksisterende af
ledningsnettet,
så er den jo hjemme.
Det andet er lidt usædvanligt med ledning på, er det hjemmelavet?

Vil kigge i morgen efter hvad der kan lade sig gøre

> 1.372ccm - 234Hk/300Nm - 7,8km/l - Pure fun

Vildt

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-08 22:20

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det andet er lidt usædvanligt med ledning på, er det hjemmelavet?
>
> Vil kigge i morgen efter hvad der kan lade sig gøre

Kom til at tænke på lageret i garagen, men det er jo et brugt stik.
Svjh så er du jo også flyttet tilbage til øen, så det er lidt langt
Det er en del af motorledningsnettet til Mondeo 1,8i fra '95.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-08 11:26

Uffe Bærentsen wrote:
> Hvorfor skal jeg mon føle mig truffet?

> Det er da kun det der Ford ES88A stik med 20cm ledning du har brug
> for. Du får _ikke_ stikket til min tændspole

Pjat med dig

> Hvis du får fat på sådan et stik og klipper det eksisterende af
> ledningsnettet,
> så er den jo hjemme.

Det har du ret i, men lagermanden hos Ford kunne ikke - i samarbejde med
deres elektriker - finde ud af hvilken del det skulle være.

> Det andet er lidt usædvanligt med ledning på, er det hjemmelavet?

Det er 2 stik som er sat sammen til et, men måden det er gjort på er ikke
helt optimal. Og det er så det jeg gerne vil lave om på nu, specielt fordi
at det ikke virker som det er lige nu.

> Kom til at tænke på lageret i garagen, men det er jo et brugt stik.
> Svjh så er du jo også flyttet tilbage til øen, så det er lidt langt

PostDK fungerer ellers sådan rimeligt, men jeg vil i aften gribe til
loddekolben og lodde ledningerne direkte på spolens ben og så hen til det
grønne stik man kan se på billederne.

> Det er en del af motorledningsnettet til Mondeo 1,8i fra '95.

Tak, jeg gemmer din info til eventuel senere brug. Det er muligt at jeg
opgraderer til noget mere racing-agtigt spoleværk, men det kræver lige at
nogen overbeviser mig om at jeg rent faktisk kan vinde noget ved det.

Jeg er ved at handle ny motorstyring, så tidspunktet for et eventuelt skift
af spolen er optimal og jeg regner med at runde +250Hk inden foråret rammer
os

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-08 15:55

Uffe Bærentsen wrote:
> Det er da kun det der Ford ES88A stik med 20cm ledning du har brug

Så siger man tak til Uffe, han slagter simpelthen en del af sit lager, for
at jeg kan få det stik jeg mangler, så nu kan posten ganske simpelt ikke
komme hurtigt nok frem i morgen.

Tak for hjælpen Uffe!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-08 16:22

John Sahl wrote:

> Så siger man tak til Uffe, han slagter simpelthen en del af sit
> lager, for at jeg kan få det stik jeg mangler, så nu kan posten
> ganske simpelt ikke komme hurtigt nok frem i morgen.
>
> Tak for hjælpen Uffe!

Ellers hvis det glipper, så kan du bare komme forbi hos mig og hente et, jeg
har et ES88A liggende i skuffen, med ca. 10-15 cm ledninger på.
Det er fra en Escort 1,8i Zetec maskine.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-08 18:04

Per Beer Hansen wrote:
> Ellers hvis det glipper, så kan du bare komme forbi hos mig og hente
> et, jeg har et ES88A liggende i skuffen, med ca. 10-15 cm ledninger
> på.

Jeg tror det lykkes, ellers er det PostDK som fucker det op. Men jeg holder
det lige i mente, tak Per.

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-08 15:14

John Sahl wrote:
> Vi ved jo at der er mindst et par Ford-tosser her inde, så kom frisk
> folkens

Nåh, på trods af den fantastiske support fra Uffe, så viste det sig faktisk
at det ikke hjalp at skifte stikket, så jeg måtte i gang med at måle og
teste videre.

Slutfacit blev desværre at der er gået en tændingsudgang (Ignition driver) i
min motorstyring (EFI Euro 1) så den er i dag sendt til Odense, for der
efter at blive sendt til reparation i Italien hos producenten. Så den ser
jeg ikke de første 3-4 uger.

Heldigt at jeg så lige har handlet mig til en ny motorstyring, nemlig en
Omex 600 som jeg selv kan justere fuldt ud.:
http://www.powerpage.dk/produkter_motorstyring_1omex600.aspx

Så det ender vel med at jeg bliver rimeligt fortrolig med bilens ledningsnet
frem over

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-02-08 22:38

> [...]
> efter at blive sendt til reparation i Italien hos producenten. Så den ser

Sådan en udgang plejer ikke at gå af sig selv.
Har der været kortslutning i stikket?
Ellers er det nærliggende at tænke at din coilpack belaster udgangen for
meget.
Hvis det er tilfældet, så kan du risikere at den anden også står af.
Absolut værd at undersøge, hvis du spørger mig.

> [...]
> http://www.powerpage.dk/produkter_motorstyring_1omex600.aspx
>
> Så det ender vel med at jeg bliver rimeligt fortrolig med bilens

Tjaaa, hvor meget er efterhånden tilbage af det oprindelige?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : John Sahl

Dato : 13-02-08 08:18

Uffe Bærentsen wrote:
> Sådan en udgang plejer ikke at gå af sig selv.

Også min tanke.

> Har der været kortslutning i stikket?

Absolut ikke.

> [...]
> Hvis det er tilfældet, så kan du risikere at den anden også står af.
> Absolut værd at undersøge, hvis du spørger mig.

Jeg måler det igennem inden jeg prøver med noget den nye styring. Coilpacken
er jo fra en Ford, så det er sikkert dens skyld Jeg køber nok en fra en
Fiat som så passer lige på ledningsnettet uden det konverterstik som har
drillet så meget.

> Tjaaa, hvor meget er efterhånden tilbage af det oprindelige?

I forbindelse med motoren? Intet, alt er skiftet ud med et nyt.

Det gamle:
http://autohenter.dk/jimmy/opbygning/jimmy_files/image156.jpg

Det nye:
http://autohenter.dk/jimmy/opbygning/jimmy_files/image158.jpg

--
John Sahl
1.372ccm - 0 Hk/0Nm - Kan kun blive bedre