On Thu, 7 Feb 2008 07:20:49 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
>news:837kq3pm9vihnll5cnbc9u3ilndf0fcdke@4ax.com...
>
>> Mht. overhalinger er reglerne sådan, at der skal være en
>> hastighedsforskel på mindst 10 km/t., og efter endt overhaling skal
>> den overhalede indenfor 300 meter, sørge for at den nødvendige afstand
>> til den forankørende er genoprettet.
>
>Ingen problem når hastighedsforskellen er 10 km/t. Men hvem skal sørge for
>denne hastighedsforskel - når vi nu ved at lastbiler kører 83-90 km/t?
>--
Er forskellen ikke til stede, så er det jo forbudt at overhale. Har du
svært ved at forstå det?
>--
>> Dette er der vilde diskussioner om dernede, da der er mange som mener
>> at det ikke kan være rigtigt, at fordi man kører defensivt og
>> økonomisk, skal man tvinges til at bremse ned og accellerere igen. Det
>> er jeg enig i.
>
>Ingen tvinger nogen til at accellerere igen. Vil I køre økonomisk, kan I
>holde jer til 80km/t (så er det argument lige som planet med jorden).
>--
Det er så nemt for dig at slynge sådan en mening ud. Det ville nok
hjælpe lidt på sagen, hvis du selv havde en kørestrækning der skulle
afvikles inden for et bestemt tidsrum, men det er blevet diskuteret
til hudløshed. Min egen mening er, at man skulle fastsætte et antal
kilometer der kunne køres hver dag. Det ville forenkle det hele
betydeligt, og bliver derfor aldrig til noget.
>--
>> Så kommer ramaskriget bare igen fra personbilerne, som jo så må finde
>> sig i, at den overhalende lastbil vil befinde sig i længere tid i
>> overhalingsbanen, for at skaffe den fornødne afstand.
>
>Hvorfor det når det er den overhalede der skal skaffe afstanden?
Fordi tyskerne mener at der skal byttes om på rollerne, forstået på
den måde, at den overhalende i fremtiden ikke må trække ind før den
fornødne afstand er til stede.
--
Venlig hilsen
Folmer