nedvejning af egenvægt?
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 22:57

Hejsa Alle

Hvis man nu triller bilen til kongelig vejer, og den faktiske vægt af bilen
er mindre end hvad der står på ens regbevis, kan man så få omregistreret
bilens egenvægt til dette?
Og hvis ja, skal man så forbi skat eller sysnhallen?

Mvh
Morten

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-02-08 23:11

Morten Juel skrev:
> [...]
> bilens egenvægt til dette?
> Og hvis ja, skal man så forbi skat eller sysnhallen?

Nej det kan du ikke. Men mindre du lavet en større ændring, så som at
ombygge fra diesel med automatgear til bette benzin og manuelt gear.
fordi den vejer 25 kg for meget og ryger i en anden klasse til
vægtafgift, så hjælper det ikke at bore huller i skiver og sætte
alufælge på.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-08 23:49

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> omregistreret bilens egenvægt til dette?
> Og hvis ja, skal man så forbi skat eller sysnhallen?

Kender en som havde problemet - om det var vægten den ene vej (vægtafgift)
eller den anden vej (større vægt på krogen) husker jeg ikke - men bilen
kunne ikke vejes i en anden vægtklasse.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : claus b.p.

Dato : 06-02-08 00:34

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller den anden vej (større vægt på krogen) husker jeg ikke - men bilen

Jeg ved ikke hvorfor du kunne tænke dig det, man betaler jo ikke afgift
efter egenvægt, men efter bl.a. brændstofforbrug.
Egenvægten er normalt et fast tal taget fra typegodkendelsen, men efter en
ombygning kan den ændres. Fx. blev MPV'er på 16-1700kg vejet op til 2000kg
egenvægt, for at kunne registreres som autocampere. Oftere er det tilladt
totalvægt man laver om på. Som nu med de nye regler for biler på gule
plader, men også med fx. store kassevogne som "vejes ned" til under 3500 kg
totalvægt for at kunne køres med lille kort. Eller for at måtte trække en
trailer eller campingvogn som ellers ville have bragt vogntogets totalvægt
over 3500kg.
/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 07:43

> Jeg ved ikke hvorfor du kunne tænke dig det, man betaler jo ikke afgift
> efter egenvægt,

jo på biler før årgang xx gør man, og det er denne..

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 06-02-08 09:04

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> jo på biler før årgang xx gør man, og det er denne..
Er det en gulplade efter 1998 du tænker på kan du roligt opgive det hul er
lukket og alle nedvejede har netop betalt fuld skrue igen

hilsen

johnny

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 10:16

> Er det en gulplade efter 1998 du tænker på kan du roligt opgive det hul er
> lukket og alle nedvejede har netop betalt fuld skrue igen

Var det ikke, var en E36 jeg havde kig på :)

Mvh
Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 06-02-08 10:20

"Mr J.." <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i meddelelsen

> Var det ikke, var en E36 jeg havde kig på :)

Ved import er det en helt anden sag, da det der går efter faktiske vægt. Der
vil man rent faktisk kunne få en bil ned i vægtafgift, ud fra en vejeseddel.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 12:38

> Ved import er det en helt anden sag, da det der går efter faktiske vægt.
> Der vil man rent faktisk kunne få en bil ned i vægtafgift, ud fra en
> vejeseddel.

ja, det er den vej jeg skal gå tror jeg :D

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-02-08 11:02

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke hvorfor du kunne tænke dig det, man betaler jo ikke afgift
> efter egenvægt, men efter bl.a. brændstofforbrug.

Og før 97 efter vægt ;)

> [...]
> kg totalvægt for at kunne køres med lille kort. Eller for at måtte trække
> en trailer eller campingvogn som ellers ville have bragt vogntogets

Jeg husker ikke hvorfor vægten var forkert, men det var den tilsyneladende.
Det var en 405 (og fra før 97)

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-02-08 08:54

Morten Juel wrote:
> [...]
> bilens egenvægt til dette?
> Og hvis ja, skal man så forbi skat eller sysnhallen?

Jeg ved ikke om du kan med en allerede indregistreret bil - men min
importerede audi (i vægtafgiftsalder) skulle jo forbi vejer før toldsyn,
og vægten landede på den gode side (under 1300kg) selvom
typegodkendelsen siger 1310. Det sparer mig for ca. 1200,- om året.

--
vh
Torben