pegeut 206 vs 207
Fra : Filip

Dato : 01-02-08 23:28

Hvad er forskellen på disse to modeller?

Filip

Fra : Jesper Laursen

Dato : 02-02-08 10:00

http://peugeot.mainspot.net/news/20060115.shtml

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-02-08 11:12

Hej

> Hvad er forskellen på disse to modeller?

Godt nok har jeg ikke prøvet en 206'er, men har selv en 207 HDi, og det er
faktisk et godt bekendtskab. Jeg har hørt at der er store forbedringer, i
forhold til 206. Det gælder både komfort, sikkerhed, plads mm.

Smut ud og prøv dem begge, og du kender sikkert svaret :)

Ellers spørg på:
http://www.hi-speed.dk/

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-08 13:11

Filip skriver:

> Hvad er forskellen på disse to modeller?

206'eren er en gammel bil man forsøger at hente de sidste penge ud af.

Se evt lidt på udviklingen:
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspx
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_207_2006/251.aspx

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 04-02-08 04:13

On 2 Feb., 13:10, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Filip skriver:

> 206'eren er en gammel bil man forsøger at hente de sidste penge ud af.

Det er sådan set ikke forkert det du skriver, men det har sådan en
kedelig negativ klang synes jeg.

> Se evt lidt på udviklingen:http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspxhttp://www.euroncap.com/tests/peugeot_207_2006/251.aspx

Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
sælges i 2008. F.eks:

1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag
2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard

Jeg vil vædde om, at der er sket andre forbedringer også. Så din
sammenligning af de rå tests er noget misvisende, IMHO.

Når det er sagt, så _er_ 207'eren formentlig en mere sikker bil end
206'erens relativ gamle konstruktion (1998) giver mulighed for.

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-08 16:42

Michael Thybo Jørgensen skriver:

> Det er sådan set ikke forkert det du skriver, men det har sådan en
> kedelig negativ klang synes jeg.

Så prøv om du kan omformulere det.....

> [...]
> sælges i 2008. F.eks:
>
> 1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag

Hvilken indvirkning har det på de 2 dukker der repræsenterer personer på
forsæderne.

> 2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard

Hvilket hjælper på sidekollision - ikke frontal.....

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 18:24

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Michael Thybo Jørgensen skriver:

> Så prøv om du kan omformulere det.....

"206'erens grundkonstruktion er en generation ældre end 207'eren, og dermed
ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion med deaf
følgende børnesygdomme".

Capice?

> Hvilken indvirkning har det på de 2 dukker der repræsenterer personer på
> forsæderne.

At man i forstolene ikke får midterste bagsædepassager i nakken?

Seriøst: Det betyder at bilen er mere sikker nu end da. Det er vel ikke helt
svært at regne ud...

> Hvilket hjælper på sidekollision - ikke frontal.....

Men det er ikke desto mindre en af de ting der fremhæves i teksten som en
mangel. Hvis man altså læser den og ikke bare kigger på antal stjerner...

Uden at vide det med sikkerhed mener jeg da at side-airbags giver point i
NCAP. Er det ikke rigtigt?

Mvh
Michael

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-02-08 19:23

> "206'erens grundkonstruktion er en generation ældre end 207'eren, og
> dermed ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion
> med deaf følgende børnesygdomme".

Hvilke børnesygdomme?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 22:02

"Hans Mouridsen" <hom@fjernmigfoerstpc.dk> wrote in message

> Hvilke børnesygdomme?

De der vil blive diskuteret når modellen har fået et par år på bagen... Jeg
gætter på primært elektriske problemer fordi Peugeot har skåret lige hårdt
nok til benet i sparerunden, men også andre ting.

Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det kaldes
børnesygdomme

Mvh
Michael

Fra : Leonard

Dato : 05-02-08 22:16

On Tue, 5 Feb 2008 22:02:11 +0100, Michael Jørgensen wrote:

> Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det kaldes
> børnesygdomme

Det er da ulogisk, det burde vel så hedde bilsygdomme, for det har da
intet med børn at gøre.

--
Leonard

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 16:10

Leonard wrote:

> Det er da ulogisk, det burde vel så hedde bilsygdomme, for det har da
> intet med børn at gøre.

Jow jow, du kan nok forst¨å at der går et par år, før bilen er fuldvoksen,
og derfor kan betragtes som et barn

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 06-02-08 17:36

On Wed, 6 Feb 2008 16:10:17 +0100, Brian wrote:

> Jow jow, du kan nok forst¨å at der går et par år, før bilen er fuldvoksen,
> og derfor kan betragtes som et barn

OK, så forstår jeg bare ikke at min Lupo ikke er vokset endnu. Er det
fordi jeg giver den for lidt at spise?

--
Leonard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 17:48

In article <1fc8r142ki2aa.1y0eot6xajzap$.dlg@40tude.net>,
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> OK, så forstår jeg bare ikke at min Lupo ikke er vokset endnu. Er det
> fordi jeg giver den for lidt at spise?

Ja.. den får simpelthen for lidt, at lave af :)

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 17:59

Leonard wrote:

> OK, så forstår jeg bare ikke at min Lupo ikke er vokset endnu. Er det
> fordi jeg giver den for lidt at spise?

Dværgvækst findes åbenbart også inden for biler.

/Brian

Fra : Møller

Dato : 06-02-08 20:20

Leonard skrev:

> OK, så forstår jeg bare ikke at min Lupo ikke er vokset endnu. Er det
> fordi jeg giver den for lidt at spise?

Du skal komme noget Norditropin i benzinen, det skulle stadig være noget tilbage i visse kredse
efter et indbrud for nogen tid siden hos NovoNordisk.

Møller

Fra : Leonard

Dato : 06-02-08 20:39

On Wed, 06 Feb 2008 20:20:02 +0100, Møller wrote:

> Du skal komme noget Norditropin i benzinen, det skulle stadig være noget tilbage i visse kredse
> efter et indbrud for nogen tid siden hos NovoNordisk.

Det er længe siden jeg havde kontakt til de kredse og desuden har jeg
vænnet min Lupo af med det der med benzin

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-08 16:22

"Michael Jørgensen" skriver:

> [...]
> ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion med deaf

Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
"tidssvarende" ?

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 17:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
> "tidssvarende" ?

Simpelt - fordi man kan

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 17:23

In article <47a9dc31$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Simpelt - fordi man kan

Jep - den sælger vist endda ret godt?

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 18:03

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jep - den sælger vist endda ret godt?

Det må man sige - 203 i December '07 og hele 434 stk. måneden før.

http://www.biltrend.dk/salgstal/modeller/T-MO-T50.asp

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 17:49

[snip]
> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
> "tidssvarende" ?

Fordi det er en pissegod bil til næsten ingen penge, nu hvor alle
børnesygdomme (næsten) er ryddet af vejen...!

Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 17:54

> Fordi det er en pissegod bil til næsten ingen penge, nu hvor alle
> børnesygdomme (næsten) er ryddet af vejen...!

Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?

> Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den

Kan jeg også - tøserne er vilde med den

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 18:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?

Personligt har jeg aldrig brudt mig om den - jeg sidder simpelthen af
helvede til i den.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 18:46

[snip]
> Personligt har jeg aldrig brudt mig om den - jeg sidder simpelthen af
> helvede til i den.

Hvad betyder det - bare de der skal køre i dem sidder godt

Mvh
Michael

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 19:20

Michael Jørgensen wrote:
> [snip]
>
> Hvad betyder det - bare de der skal køre i dem sidder godt

Jojo, jeg nævner bare én grund til, at jeg aldrig kommer til at eje sådan en
potte.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 19:05

In article <47a9e902$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Personligt har jeg aldrig brudt mig om den - jeg sidder simpelthen af
> helvede til i den.

Sidst jeg prøvede en var det sommer og forruderne var nedrullede aht.
varmen.. for helvede en turbulens der var selv ved bykørsel.

Synes også forsædet virker for kort i det..

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 19:22

Martin Johansen [6000] wrote:

> Sidst jeg prøvede en var det sommer og forruderne var nedrullede aht.
> varmen.. for helvede en turbulens der var selv ved bykørsel.
>
> Synes også forsædet virker for kort i det..

Nemlig, det virker som om man sidder på en lille pude.

Eneste nyere bil jeg har prøvet der havde et ringere forsæde, var en Suzuki
Alto. Dét er ren jammer...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 20:17

In article <47a9fae5$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Nemlig, det virker som om man sidder på en lille pude.
>
> Eneste nyere bil jeg har prøvet der havde et ringere forsæde, var en Suzuki
> Alto. Dét er ren jammer...

Den er jo også som en hård kort bænk.. lol en møgpotte.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 18:45

> Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?

Joe...

> Kan jeg også - tøserne er vilde med den

Nem'li ja

Behøver jeg sige mere?

Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 19:04

> Nem'li ja
>
> Behøver jeg sige mere?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forstå den sætning, så jeg fletter
bare næbet inden jeg kommer ud hvor jeg ikke kan svømme..

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 19:19

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forstå den sætning, så jeg fletter
> bare næbet inden jeg kommer ud hvor jeg ikke kan svømme..

Det skal selvfølgelig forståes sådan at Michael cruiser rundt i sin 206 og
imponerer tøspigbørn

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 20:17

In article <47a9fa13$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Det skal selvfølgelig forståes sådan at Michael cruiser rundt i sin 206 og
> imponerer tøspigbørn

Jeg var ved at komme ud i noget om Michaels kønsretning...

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 20:48

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg var ved at komme ud i noget om Michaels kønsretning...

Kønsretning ? Tillykke, du har lige opfundet et nyt ord

Måske det er bedre at køre en bil der udtrykker ét eller andet, fremfor en
kønsløs (nu vi er i det kropslige) Ceed

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 20:53

> Kønsretning ? Tillykke, du har lige opfundet et nyt ord

Har jeg? :)

> Måske det er bedre at køre en bil der udtrykker ét eller andet, fremfor en
> kønsløs (nu vi er i det kropslige) Ceed

Du mangler altså, at prøve en Exclusive kan jeg forstå

Nej.. jeg ved godt du driller mig lige nu, men et eller andet sted har
du jo ret.. den 207'er vi havde bestilt først var købt mere med hjertet
end forstanden. Der var bare noget over den lille løve som virkelig
tiltalte mig - og som stadig tiltaler mig.

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 21:03

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du mangler altså, at prøve en Exclusive kan jeg forstå

Jada, det vil ændre alt!

> Nej.. jeg ved godt du driller mig lige nu, men et eller andet sted har
> du jo ret..

Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!

> den 207'er vi havde bestilt først var købt mere med
> hjertet end forstanden. Der var bare noget over den lille løve som
> virkelig tiltalte mig - og som stadig tiltaler mig.

Den er ihvertfald mindre "Trunte" end sin forgænger.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 21:09

> Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!

Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan ikke
bruges andre steder

> Den er ihvertfald mindre "Trunte" end sin forgænger.

Helt enig.

Fra : Brian

Dato : 06-02-08 21:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan
> ikke bruges andre steder

Næijjsshh - det lille stykke tekst skal skamrides og hives frem ved enhver
lejlighed!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-02-08 21:32

In article <47aa1819$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Næijjsshh - det lille stykke tekst skal skamrides og hives frem ved enhver
> lejlighed!

Uden tvivl du gør det

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 18:55

[snip]
> Det skal selvfølgelig forståes sådan at Michael cruiser rundt i sin 206 og
> imponerer tøspigbørn

Ikke helt. Men man har vel lov at drømme

Michael