Gamle hjul
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 22:19

Jeg har to gamle hjul liggende ude i skuret, som ikke har været brugt de
sidste 7 år mindst. Ventilerne er irret eller rustet og jeg kan ikke få
lukket luften ud af dem. Jeg ville gerne bruge fælgene til andet formål, men
det kræver at jeg får dækkene af først. Hvad sker der hvis jeg stikker en
skruetrækker i dækket, for at få luften ud? Giver det et brag eller siver
det bare ud stille og roligt?

Hilsen Peter S.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 22:21

"Peter Sch." <peter> skrev :

>Giver det et brag eller siver
>det bare ud stille og roligt?

prøv - og fortæl os resultatet ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ole Axelsen

Dato : 01-02-08 22:24

Peter Sch. wrote:
> Jeg har to gamle hjul liggende ude i skuret, som ikke har været brugt

Det vil bare sive stille og roligt.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 22:30

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev :

>Det vil bare sive stille og roligt.

stille ? Har du prøvet at skrue en ventil løs nyligen ;)

--
Jan_stevns

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-08 23:16

jan_stevns wrote:

> stille ? Har du prøvet at skrue en ventil løs nyligen ;)

Hvis de har lagt i 7 år tvivler jeg på trykket er enormt

--
John Sahl
1.372ccm - 234Hk/300Nm - 7,8km/l - Pure fun

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-08 23:45

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev :

>Hvis de har lagt i 7 år tvivler jeg på trykket er enormt

Jeg skruede en løs idag - frisuren har ikke helt lagt sig endnu
--
Jan_stevns

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-02-08 00:29

jan_stevns skrev:

> Jeg skruede en løs idag - frisuren har ikke helt lagt sig endnu

Så længe der er hår til en frisure er det vel ikke helt galt :)

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 04:03

Ole Axelsen wrote:
> Det vil bare sive stille og roligt.

Også selvom der er evt. er højt tryk i dækket?
I hvilke tilfælde vil det give et ordentligt brag? (hvis overhovedet)

Hilsen Peter S.

Fra : John Sahl

Dato : 02-02-08 09:56

Peter Sch. wrote:
> I hvilke tilfælde vil det give et ordentligt brag? (hvis overhovedet)

Det vil det ikke.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-02-08 22:30

"Peter Sch." <peter> skrev i en meddelelse
> Jeg har to gamle hjul liggende ude i skuret, som ikke har været brugt de
> sidste 7 år mindst. Ventilerne er irret eller rustet

Du skruer indmaden ud. Eller borer den ud.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 04:02

Preben Riis Sørensen wrote:
> Du skruer indmaden ud. Eller borer den ud.

Jamen vel ikke med luft i dækket?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-02-08 20:16

> Jamen vel ikke med luft i dækket?

Du er da vel ikke ræd for et par atmosfærers tryk?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 02-02-08 07:15

Peter Sch. skrev den 01-02-2008:
> [...]
> skruetrækker i dækket, for at få luften ud? Giver det et brag eller siver det

Jeg ville bruge min skruemaskine, og skrue en skrue gennem dækket, og
tage den ud igen.
Gevindet giver en smule modhold, hvis du er nervøs for at trykket skal
skyde genstanden du punkterer med, tilbage.
Kai

Fra : KASO

Dato : 02-02-08 10:14

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.REMOVE.co.za> skrev i meddelelsen

> [...]
> Gevindet giver en smule modhold, hvis du er nervøs for at trykket skal
> skyde genstanden du punkterer med, tilbage.

Øh - ja - og så har man da bedre hold i en skruetrækker end i en lille
skrue, der - når den slipper - fløjter ukontrolleret rundt - og iflg. Murphy
uundgåeligt vil søge mod øjne eller andre svage punkter.

Fra : Møller

Dato : 02-02-08 18:06

Peter Sch. skrev:
> [...]
> skruetrækker i dækket, for at få luften ud? Giver det et brag eller siver

jeg ville nok prøve at klippe hul i ventilen med en bidtang, det er jo gummi, så du kan nippe lidt
af gangen indtil det begynder at sive, du skal nok ikke klippe ventilen helt over

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-02-08 19:05

On Sat, 02 Feb 2008 18:05:49 +0100, Møller <Ma@g2net.dk> wrote:

>jeg ville nok prøve at klippe hul i ventilen med en bidtang, det er jo gummi, så du kan nippe lidt
>af gangen indtil det begynder at sive, du skal nok ikke klippe ventilen helt over

>--

Tror du det eksplumderer?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 02-02-08 20:47

Folmer Rasmussen skrev:

> Tror du det eksplumderer?

Det går nok i kredsløb

Møller

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-02-08 22:13

"Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det går nok i kredsløb

Nu kan vi jo se hvad der skete da fyrværkeri fabrikken
"smuttede". Det blev startet af en medarbejder der klippede
ventilen af et gammelt hjul.

Fra : Møller

Dato : 03-02-08 12:12

Andersen [3650] skrev:
> "Møller" <Ma@g2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan vi jo se hvad der skete da fyrværkeri fabrikken
> "smuttede". Det blev startet af en medarbejder der klippede
> ventilen af et gammelt hjul.

Den har jeg ikke hørt, fremgår det af en undersøgelsesrapporten?
Branden i Seest var et lager ingen fabrik.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 12:16

Møller <Ma@g2net.dk> skrev :

>Den har jeg ikke hørt, fremgår det af en undersøgelsesrapporten?
>Branden i Seest var et lager ingen fabrik.

Han (Andersen) tænker nok på fyrværkerifabrikken Tinghøjgård i
Ølstykke (kig på postnummeret 3650)

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 03-02-08 13:34

jan_stevns skrev:

> Han (Andersen) tænker nok på fyrværkerifabrikken Tinghøjgård i
> Ølstykke (kig på postnummeret 3650)

Var den startet af en flyvende ventil?

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 14:02

Møller <Ma@g2net.dk> skrev :

>Var den startet af en flyvende ventil?

Jeg kan ikke huske historien længere, men den kostede vist menneskeliv

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 03-02-08 14:40

jan_stevns skrev:

> Jeg kan ikke huske historien længere, men den kostede vist menneskeliv

Tinghøjgård ved Ølstykke:
Der har været flere, og de seneste kostede
89: 1 person
98: 2 personer

Så mon der ikke skal indføres hastighedsbegrænsninger på kuglebomber

Møller