/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Intruder 1400ccm - tændrør skal skiftes FO~
Fra : Hans-Erik Larsen


Dato : 18-04-08 17:51

Hej alle.

Så er jeg løbet ind i et spooky problem med min Suzuki Intruder 1400
fra -91.

Sent sidste år begyndte intruderen at skyde i udstødningen og jeg skiftede
tændrør. Det virkede rigtigt fint indtil jeg ca havde kørt 200km, så
begyndte den igen at skyde. Jeg skiftede en gang mere (NGK tændrør) og hver
gang løste det midlertidigt problemet. Inden vinteren havde jeg den hos
Rydberg og fik den synkroniseret og dysset samtidig med at jeg fik et
stagekit 2 på maskinen + nye tændrør + nyt nåle-styr. På hjemturen fra
Rydberg kørte maskinen fint og jeg målte efter 100km at den havde kørt knap
19km literen som jeg mener må være et sundhedstegn ? Nu kom sommeren og den
startede perfekt første gang efter karburatorene blev fyldt med benzin
(havde kørt den tom før henstand + fuld tank). Jeg har nu kørt ca 80 km og
nu er sgu h....... problemet der igen. Den skyder og satte ud 2 gange i dag.
Er der nogen gode ideér hvad problemet kan være?

Hilsen
Hans-Erik
Intruder 1400



 
 
Hans Paulin \(6310\) (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-04-08 18:06

Hans-Erik Larsen skrev:

> Er der
> nogen gode ideér hvad problemet kan være?

Nogen mener jo NGK er noget Fanden har skabt i sin vrede... :-/
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 18:52


"Hans-Erik Larsen" <1dxfw@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:4808d176$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej alle.
>
> Så er jeg løbet ind i et spooky problem med min Suzuki Intruder 1400
> fra -91.
>
> Sent sidste år begyndte intruderen at skyde i udstødningen og jeg skiftede
> tændrør. Det virkede rigtigt fint indtil jeg ca havde kørt 200km, så
> begyndte den igen at skyde. Jeg skiftede en gang mere (NGK tændrør) og
> hver gang løste det midlertidigt problemet. Inden vinteren havde jeg den
> hos Rydberg og fik den synkroniseret og dysset samtidig med at jeg fik et
> stagekit 2 på maskinen + nye tændrør + nyt nåle-styr. På hjemturen fra
> Rydberg kørte maskinen fint og jeg målte efter 100km at den havde kørt
> knap 19km literen som jeg mener må være et sundhedstegn ? Nu kom sommeren
> og den startede perfekt første gang efter karburatorene blev fyldt med
> benzin (havde kørt den tom før henstand + fuld tank). Jeg har nu kørt ca
> 80 km og nu er sgu h....... problemet der igen. Den skyder og satte ud 2
> gange i dag.
> Er der nogen gode ideér hvad problemet kan være?

Hvis det andet er lavet okay, er min ide at det er svømmernåle der ikke
holder tæt, eller svømmer står for højt, så den får for fed blanding og
soder rørene.
Er de ikke meget sorte, når du må skifte dem ?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Steen Gruby (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 18-04-08 23:43

On Fri, 18 Apr 2008 18:51:08 +0200, "Hans-Erik Larsen"
<1dxfw@mail.sonofon.dk> wrote:

Hej Hans-Erik.
>
>Er der nogen gode ideér hvad problemet kan være?
>
Du er da evigt heldig
Skyderi plejer at være for mager blanding mere end for fed.
Som skrevet lidt længere oppe i tråden, så er det værd at kigge lidt
på farven på dine tændrør - Hvis de ikke er sorte kunne det være for
mager blanding.
Det at den laver nummeret efter en tids kørsel giver to punkter at gå
efter:

1. Tilstoppet udluftning fra tanken således at der dannes undertryk,
og dermed dårlig brændstoftilførsel.
Prøv at åbne tankdækslet når den begynder at sætte ud, og hør om den
lukker luft ind - "svup"
(Intruderen har så vidt jeg husker en lidt mærkelig opsætning af
tanken, så der skal nok ikke meget til før den brokker sig)

2. Is dannelse i karburatorene, hvilket mange MC lider af i den lidt
kolde periode først på seasonnen.
(Min egen Paso er hårdt ramt
Prøv at stikke den en ½ liter karburatorsprit til en fuld tank.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Allan Rasmussen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Allan Rasmussen


Dato : 19-04-08 08:52

>snip.... Jeg skiftede en gang mere (NGK tændrør) og hver gang løste det
>midlertidigt problemet.... ...snip...

Jeg havde boevl med NGK paa min Jawa - Et spritnyt taendroer var
fuldstaendig doedt efter at have vaeret druknet een gang.. .... Skiftede til
Denso der kostede ca. 3 gange mere end NGK...
Havde aldrig boevl mere....

Laes evt. mere her:
http://groups.google.dk/groups/search?hl=en&ie=UTF-8&q=NGK+d%C3%B8dt

Mvh
Allan




Hans-Erik Larsen (22-04-2008)
Kommentar
Fra : Hans-Erik Larsen


Dato : 22-04-08 16:12

Så er der fundet en løsning på problemet.

Først tak for jeres forslag.

Brændstofpumpen som drives af 12V, havde ikke ordentligt forbindelse. Efter
rensning af stikket kan man nu se brændstoffilteret blive fyldt til randen
med det samme. Før var der kun bunden fyldt. Dog har jeg alligevel kunnet
køre med moderat hastighed, så om pumpen har kørt nu og da kan jeg kun gætte
mig til.

Ydermere satte den ud da pumpen var fikset. Her er teorien at
dødemandsknappen under de voldsomme rystelser fra V2eren momentant afbryder.
En rensning kan kun bekræfte dette, men knappen er ikke som ny mere og efter
at have sluk/tændt for knappen kan man starte igen og køre igen. Rensning af
kontakt - så skulle jeg være kørende igen.

Med hævet venstre - Vi ses derude.
Hans-Erik
VS1400



"Hans-Erik Larsen" <1dxfw@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:4808d176$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej alle.
>
> Så er jeg løbet ind i et spooky problem med min Suzuki Intruder 1400
> fra -91.
>
> Sent sidste år begyndte intruderen at skyde i udstødningen og jeg skiftede
> tændrør. Det virkede rigtigt fint indtil jeg ca havde kørt 200km, så
> begyndte den igen at skyde. Jeg skiftede en gang mere (NGK tændrør) og
> hver gang løste det midlertidigt problemet. Inden vinteren havde jeg den
> hos Rydberg og fik den synkroniseret og dysset samtidig med at jeg fik et
> stagekit 2 på maskinen + nye tændrør + nyt nåle-styr. På hjemturen fra
> Rydberg kørte maskinen fint og jeg målte efter 100km at den havde kørt
> knap 19km literen som jeg mener må være et sundhedstegn ? Nu kom sommeren
> og den startede perfekt første gang efter karburatorene blev fyldt med
> benzin (havde kørt den tom før henstand + fuld tank). Jeg har nu kørt ca
> 80 km og nu er sgu h....... problemet der igen. Den skyder og satte ud 2
> gange i dag.
> Er der nogen gode ideér hvad problemet kan være?
>
> Hilsen
> Hans-Erik
> Intruder 1400
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste