/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
effekttab på motorvej...
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 17-07-01 20:43

Hej glade drenge...

Nu er jeg altså blevet FOR nysgerrig...

Jeg køre for tiden rundt på Fer's gamle TDR.... en 1 cyl 2 takter på 125
ccm...

Både ham om mig ved, at når den køre - f.eks. på motorvejen ved halvhøje
omdrejninger og 110 km/t (redline højeste gear er ca 130 km/t)... men når
man så har kørt et stykke - mister den pludselig alt effekten, og den
'prutter' fra motoren... ikke hakker i det, men giver en lyd der minder om
puch maxi der prøver at starte i et tomt lokale med glatte vægge...

Kobler man ud, og lader omdrejningerne falde går den ofte i stå, men når den
lige enten får en på elstarteren eller kobles ind igen starter den og køre
vidre som om intet var hændt...

Kobler man ikke ud skal den ned på en 4-5000 omdrejninger før den kan tage
omdrejninger igen...

Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det? Jeg har en
ide om at det kan være noget med olieblandingen ved høje omdrejninger der
fedter tændrørert til... men jeg må nok erkende at jeg ikke ved så meget om
2 taktere som jeg gerne ville vide....

Mikkel morgenhår....
Yamaha TDR125



 
 
Bo Thomsen (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 17-07-01 21:02


> man så har kørt et stykke - mister den pludselig alt effekten, og den
> 'prutter' fra motoren... ikke hakker i det, men giver en lyd der minder om
> puch maxi der prøver at starte i et tomt lokale med glatte vægge...
>
> Kobler man ud, og lader omdrejningerne falde går den ofte i stå, men når
den
> lige enten får en på elstarteren eller kobles ind igen starter den og køre
> vidre som om intet var hændt...
>
> Kobler man ikke ud skal den ned på en 4-5000 omdrejninger før den kan tage
> omdrejninger igen...
jeg aner ikk hva det er men jeg har haft samme problem på en helt ny gs 500
e, så jeg tror ikke det er olien.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk




Mikkel (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel


Dato : 17-07-01 22:50


> jeg aner ikk hva det er men jeg har haft samme problem på en helt ny gs
500
> e, så jeg tror ikke det er olien.
> mvh
> Bo Thomsen
> vfr750f-g - til salg
> bbt@worldonline.dk
>
>

Gud - har en gs500 også redline ved 9500 omdrejninger og 130 i timen - glad
for at jeg ikke købte sådan én

Mikkel... i det.. ehh... spøjse hjørne



Bo Thomsen (19-07-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 19-07-01 16:10


> Gud - har en gs500 også redline ved 9500 omdrejninger og 130 i timen -
glad
> for at jeg ikke købte sådan én

well ... efter jeg har fået en vfr750 så føles det som om at gs'eren kun var
en knallert
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk




Henrik B. Larsen (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 17-07-01 21:14


"Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote in
message news:9j24e2$li4$1@news.cybercity.dk...
> Hej glade drenge...
>
> Nu er jeg altså blevet FOR nysgerrig...
>
> Jeg køre for tiden rundt på Fer's gamle TDR.... en 1 cyl 2 takter på 125
> ccm...
>
> Både ham om mig ved, at når den køre - f.eks. på motorvejen ved halvhøje
> omdrejninger og 110 km/t (redline højeste gear er ca 130 km/t)... men når
> man så har kørt et stykke - mister den pludselig alt effekten, og den
> 'prutter' fra motoren... ikke hakker i det, men giver en lyd der minder om
> puch maxi der prøver at starte i et tomt lokale med glatte vægge...
>
> Kobler man ud, og lader omdrejningerne falde går den ofte i stå, men når
den
> lige enten får en på elstarteren eller kobles ind igen starter den og køre
> vidre som om intet var hændt...
>
> Kobler man ikke ud skal den ned på en 4-5000 omdrejninger før den kan tage
> omdrejninger igen...
>
> Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det? Jeg har
en
> ide om at det kan være noget med olieblandingen ved høje omdrejninger der
> fedter tændrørert til... men jeg må nok erkende at jeg ikke ved så meget
om
> 2 taktere som jeg gerne ville vide....
>
> Mikkel morgenhår....
> Yamaha TDR125
>
>
Undertryk i bensintanken?



BA (17-07-2001)
Kommentar
Fra : BA


Dato : 17-07-01 21:36

Jeg havde nøjagtig samme problem, på min DT 125 LC.
Skiftede tændrør, til et med højere glødetal. Og problemet forsvandt.
Ved ikke om det er det der er dit problem. Men det lyder sådan.

Hilsen
BA
armand4@sletmail.dk

-------
"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
news:90157.256$XK6.32512@news.get2net.dk...
>
> "Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote in
> message news:9j24e2$li4$1@news.cybercity.dk...
> > Hej glade drenge...
> >
> > Nu er jeg altså blevet FOR nysgerrig...
> >
> > Jeg køre for tiden rundt på Fer's gamle TDR.... en 1 cyl 2 takter på 125
> > ccm...
> >
> > Både ham om mig ved, at når den køre - f.eks. på motorvejen ved halvhøje
> > omdrejninger og 110 km/t (redline højeste gear er ca 130 km/t)... men
når
> > man så har kørt et stykke - mister den pludselig alt effekten, og den
> > 'prutter' fra motoren... ikke hakker i det, men giver en lyd der minder
om
> > puch maxi der prøver at starte i et tomt lokale med glatte vægge...
> >
> > Kobler man ud, og lader omdrejningerne falde går den ofte i stå, men når
> den
> > lige enten får en på elstarteren eller kobles ind igen starter den og
køre
> > vidre som om intet var hændt...
> >
> > Kobler man ikke ud skal den ned på en 4-5000 omdrejninger før den kan
tage
> > omdrejninger igen...
> >
> > Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det? Jeg
har
> en
> > ide om at det kan være noget med olieblandingen ved høje omdrejninger
der
> > fedter tændrørert til... men jeg må nok erkende at jeg ikke ved så
meget
> om
> > 2 taktere som jeg gerne ville vide....
> >
> > Mikkel morgenhår....
> > Yamaha TDR125
> >
> >
> Undertryk i bensintanken?
>
>



Mikkel Knudsen (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 17-07-01 22:54

> Jeg havde nøjagtig samme problem, på min DT 125 LC.
> Skiftede tændrør, til et med højere glødetal. Og problemet forsvandt.
> Ved ikke om det er det der er dit problem. Men det lyder sådan.

Motoren er den samme på de to cykler, så mon ikke der lige ryger en andet
rør i næste gang det står for skud... hvilket alligevel er snart

Mikkel



Lars Molnit (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 18-07-01 10:07

> Motoren er den samme på de to cykler, så mon ikke der lige ryger en andet
> rør i næste gang det står for skud... hvilket alligevel er snart

Hmmm, Så vidt jeg husker blev dette problem meget synligt dengang Tommy
skiftede tændrør + hætte her i foråret... så det lyder som det kan være det
problem... men på den anden side, så husk liiiiiige at holde øje med
tændrørets udsende når du tager nogen varmere i... du vil nok ikke ha et
flot sødt hul directe ned midt i stemplet :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
Suzuki GT-380 (som gerne skulle ud at rulle igen på søndag :) )

>
> Mikkel
>
>



Claus Rittig (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-07-01 14:33

"Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9j2c49$vlg$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg havde nøjagtig samme problem, på min DT 125 LC.
> > Skiftede tændrør, til et med højere glødetal. Og problemet forsvandt.
> > Ved ikke om det er det der er dit problem. Men det lyder sådan.
>
> Motoren er den samme på de to cykler, så mon ikke der lige ryger en andet
> rør i næste gang det står for skud... hvilket alligevel er snart

Nej de er ikke Mikkel.

En DT125R og en TDR125 har næsten samme motor, dog har de ikke helt samme
motorkarakteristik (TDR er "hidsigere" og har mindre bundtræk) og TDR har
el-start, men en DT 125 LC er en gammel hund fra før udstødningsventilernes
tid med halvt så mange heste som de to førnævnte.

Rittig



BA (18-07-2001)
Kommentar
Fra : BA


Dato : 18-07-01 21:02


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3b559375$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> men en DT 125 LC er en gammel hund fra før udstødningsventilernes
> tid med halvt så mange heste som de to førnævnte.
>
> Rittig
>
Forkert svar.
DT'en uden Powervalve havde 16 hk.
DT'en med Powervalve havde 21 hk.
Det er muligt der var en DT 125 før den ovennævnte,
men så hed den ikke LC.
LC serien startede hele 125 cc. ræset. Så TDR'ens motor
er bare en videreukvikling.

Gramatikken er forsøg rettet !!

Hilsen Fru (?) BA
armand4@sletmail.dk




Claus Rittig (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-07-01 21:20

"BA" <armand4@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9j4pv9$15t$1@sunsite.dk...

> > men en DT 125 LC er en gammel hund fra før udstødningsventilernes
> > tid med halvt så mange heste som de to førnævnte.

> Forkert svar.

Forkert? Hvad er det der er forkert?

> DT'en uden Powervalve havde 16 hk.

Jeps, og den hedder DT 125 LC.

> DT'en med Powervalve havde 21 hk.

Og den hedder DT 125 LCII. Og der var også en DT 125 LCIII derefter, som
vist er stort set identisk med LCII.

> Det er muligt der var en DT 125 før den ovennævnte,
> men så hed den ikke LC.

Nemlig.

> LC serien startede hele 125 cc. ræset. Så TDR'ens motor
> er bare en videreukvikling.

Ja, og TDR'ens motor har ca. 30 heste, ligesom DT 125 R motoren, de to
motorer ligner hinanden meget.
Hvad er det der er forkert?

> Hilsen Fru (?) BA

Man kunne evt. fortælle hvem man er?

Rittig



Armand (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-01 22:37


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3b55f013$0$1023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "BA" <armand4@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9j4pv9$15t$1@sunsite.dk...
>
> > Hilsen Fru (?) BA
> Man kunne evt. fortælle hvem man er?

Hæ!

Jeg tror nok at jeg kender ham

--
Armand
(der burde kalde sig Armand3)



Claus Rittig (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-07-01 21:25

"BA" <armand4@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9j4pv9$15t$1@sunsite.dk...

Lad mig lige skære ud i pap (jeg er ikke altid lige god til at få mine
tanker ned på papir):

Bemærkningen "De to motorer er ens" er, ifald "de to motorer" der er tale
om, er TDR125 og DT125LC, helt forkert. Der er intet på de to motorer som er
ens.

Handler bemærkningen om DT125R og TDR125, så er det ikke helt galt, de to
motorer er meget ens, og selvom kendere vil sige de kører lidt forskelligt,
så er langt de fleste reservedelsnumre identiske på de to.

Rittig



Claus Rittig (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-07-01 14:36

"BA" <armand4@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9j27jc$ngg$1@sunsite.dk...
> Jeg havde nøjagtig samme problem, på min DT 125 LC.
> Skiftede tændrør, til et med højere glødetal. Og problemet forsvandt.
> Ved ikke om det er det der er dit problem. Men det lyder sådan.
>
> Hilsen
> BA
> armand4@sletmail.dk
>
> -------
> "Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:90157.256$XK6.32512@news.get2net.dk...
> >
> > "Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote
in
> > message news:9j24e2$li4$1@news.cybercity.dk...
> > > Hej glade drenge...
> > >
> > > Nu er jeg altså blevet FOR nysgerrig...
> > >
> > > Jeg køre for tiden rundt på Fer's gamle TDR.... en 1 cyl 2 takter på
125
> > > ccm...
> > >
> > > Både ham om mig ved, at når den køre - f.eks. på motorvejen ved
halvhøje
> > > omdrejninger og 110 km/t (redline højeste gear er ca 130 km/t)... men
> når
> > > man så har kørt et stykke - mister den pludselig alt effekten, og den
> > > 'prutter' fra motoren... ikke hakker i det, men giver en lyd der
minder
> om
> > > puch maxi der prøver at starte i et tomt lokale med glatte vægge...
> > >
> > > Kobler man ud, og lader omdrejningerne falde går den ofte i stå, men
når
> > den
> > > lige enten får en på elstarteren eller kobles ind igen starter den og
> køre
> > > vidre som om intet var hændt...
> > >
> > > Kobler man ikke ud skal den ned på en 4-5000 omdrejninger før den kan
> tage
> > > omdrejninger igen...
> > >
> > > Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det? Jeg
> har
> > en
> > > ide om at det kan være noget med olieblandingen ved høje omdrejninger
> der
> > > fedter tændrørert til... men jeg må nok erkende at jeg ikke ved så
> meget
> > om
> > > 2 taktere som jeg gerne ville vide....
> > >
> > > Mikkel morgenhår....
> > > Yamaha TDR125
> > >
> > >
> > Undertryk i bensintanken?
> >
> >
>
>

Henrik B. Larsen citerer en frygtelig masse linier for at tilføje EEN linie!
Henrik, for læsernes skyld, vil du så ikke nok nøjes med at citere det der
er nødvendigt, så man ikke skal bruge tid på at finde dit svar, og finde ud
af hvad du svarer på?
Men at citere hele lortet igen og så svare før spørgsmålene, det er da for
fjollet?
BA, er du ikke også lige opmærksom på din citationsteknik næste gang?
Jeg har her citeret det hele for at illustrere hvor træls det er at finde
rundt i.

Rittig



Henrik B. Larsen (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 18-07-01 15:10

>
> Henrik B. Larsen citerer en frygtelig masse linier for at tilføje EEN
linie!
> Henrik, for læsernes skyld, vil du så ikke nok nøjes med at citere det der
> er nødvendigt, så man ikke skal bruge tid på at finde dit svar, og finde
ud
> af hvad du svarer på?
> Men at citere hele lortet igen og så svare før spørgsmålene, det er da for
> fjollet?
> BA, er du ikke også lige opmærksom på din citationsteknik næste gang?
> Jeg har her citeret det hele for at illustrere hvor træls det er at finde
> rundt i.
>
> Rittig
>
Sefølig, men nu var der dog ikke 2-3 dobbelt linieafstand da jeg oprindeligt
svarede, så det ser ikke så slemt ud på min skærm. Svaret var et muligt svar
på samtlige problemer, ikke kun et af dem, derfor hele indlægget.
Men hvad mener du med svarede før spørgsmålet? Jeg skrev mit svar i bunden
af indlægget, forøvrigt den eneste linie der ikke var > foran, så det
forstår jeg ikke?

Henrik



Claus Rittig (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-07-01 16:20

"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
news:gNg57.155$Od.12419@news.get2net.dk...

> Men hvad mener du med svarede før spørgsmålet? Jeg skrev mit svar i bunden
> af indlægget, forøvrigt den eneste linie der ikke var > foran, så det
> forstår jeg ikke?

Nah, den del var ikke til dig, men til BA. Det var hende, der svarede i
toppen, ikke dig.
Misforstå mig nu ret: Jeg er ikke ude på at overfalde nogen, jeg synes bare
denne NG er så dejlig, og den bliver endnu dejligere hvis der ikke er for
meget "støj" man skal igennem, for at komme til essensen af indlæggene.
Det er jo i forvejen svært at trykke sig ud i det danske sprog.

Rittig



Armand (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-01 16:17


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3b559376$0$323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> BA, er du ikke også lige opmærksom på din citationsteknik næste gang?
> Jeg har her citeret det hele for at illustrere hvor træls det er at
finde
> rundt i.

Jeg lagde mærke til at det var BA's premiere, så måske han er til at
redde fra starten?

For at spare ham for at skulle ind forbi (Hva' fa'en er det nu at
forretningsordenen har af adresse??), så går det i sin enkelthed ud på
at svare under(!) det efterladte, som bør beskæres helt ind til benet!

Rittig's indlæg er et tydeligt eksempel på hvor slemt det kan være!!

--
Armand.




BA (18-07-2001)
Kommentar
Fra : BA


Dato : 18-07-01 22:29


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9j4abg$5ss$1@news.cybercity.dk...

> For at spare ham for at skulle ind forbi (Hva' fa'en er det nu at
> forretningsordenen har af adresse??), så går det i sin enkelthed ud på
> at svare under(!) det efterladte, som bør beskæres helt ind til benet!

Men står svaret ovenover, er det lettere at læse/finde frem til på
en WAP telefon (fagre nye verden

BA.





Tommy Fer (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 17-07-01 22:43

> > Mikkel morgenhår....
> > Yamaha TDR125
> >
> >
> Undertryk i bensintanken?

Hey mikkel... lyt til manden.... han tændte lige et par lys i knoppen på
mig!! (ja man tror det er løvn..) Har du ikke hørt den kan finde på at stå
at pive fra tanken??? i sær i solskin... det er fordi den udluftning kugle i
tanken er stoppet eller noget... det er sq da måske det!! (den sidder i tank
dækslet... )

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250



Armand (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-01 12:12


Tommy Fer <Fer@cool.dk> skrev i en
news:9j2bev$upb$1@news.cybercity.dk...
> > > Mikkel morgenhår....
> > >
> > Undertryk i bensintanken?
> Hey mikkel... lyt til manden.... Har du ikke hørt den kan finde på at
stå
> at pive fra tanken??? i sær i solskin... det er fordi den udluftning
kugle i
> tanken er stoppet eller noget... det er sq da måske det!!

Nope!

Piveriet stammer fra den kontraventil der findes i systemet, og som
åbner i mikro-små ryk, som derved kommer til at lyde som alt fra knurren
til piven!
Stort set på samme måde som en termokande der knurrer når kaffen køles
og der suges vacuum igennem proppen!
Men eftersom det er en simpel ting at lette låget på tanken når
problemet opstår, og således se om bensinen flyder hurtigt til
karburatoren igen, vil jeg alligevel foreslå denne test for, omend ikke
andet, at udelukke at problemet er vacuum i tanken!

BA ("Armand4" - der ér altså flere end os to Fer!) blander sig med et
fornuftigt bud på tændrørets glødetal; men jeg mener at et for "varmt"
tændrør på det nærmeste brænder af og ikke kan reddes ved lidt forsigtig
kørsel. Men hvad er udgiften? - Prøv at sætte et koldere tændrør i og se
om det hjælper, endsige om modellen kan køre indenbys med det :-/
Som der rigtigtnok skrives andetsteds, så er risikoen ved et for varmt
rør at man brænder stemplet, så måske at dette skulle være sidste forsøg
:-/

Stempelsættere har jeg engang oplevet på en gaaammel slidt MZ 150:
Dér var der ikke noget med prutten og hosten - Motoren bremsede hastigt
hårdere og hårdere og trick'et var at koble ud i tide og lade fartvinden
køle cyl/stempel ned hvorefter den sidste smule fart blev brugt til at
sætte motoren igang igen!
Men, imodsætning til Yamaha'ens vanskøling var MZ'en fartvindkølet,
hvorofr jeg ikke heeelt tror på den mulighed :-/
Hvis man tager udstødningen af og kigger ind igennem cylinderens
udstødningsport, ser man direkte ind på stemplet (med mindre det er i
bund!): Drej motoren så stemplet vandrer forbi udstødningsporten og
check derved om det er betragteligt revet på siden!
Rivninger (ikke slid i "pæne" spor) er tydeligt tegn på at den har været
ved at sætte sig på et tidspunkt, hvorfor det sikkert også er det der er
problemet; men er stemplet fint, er det ikke dét der er problemet!

Skulle jeg byde på noget der ikke er nævnt, så skal det være imellem
tank og karburator:
En knækket bensinslange, smuds i bensinfilteret (bensinhanens) eller en
bensinhane der er for lille til at kunne levere tilstrækkeligt med
bensin ved max. forbrug!
Det sidste oplevede jeg på min daværende Benelli: De originale
bensinhaner var
noget juks der altid lækkede, og da jeg opdagede at almindelige Puch
bensinhaner passede på gevindet monterede jeg sådan et par. Herefter
kørte jeg problemløst et par uger indtil en kammerat åd mig på
nedkørselsrampen til motorvejen / Lillebæltsbroen - Fuld roulade for at
sætte ham på plads, og jeg nåede lige forbi ham på toppen af broen, hvor
karbunaderne løb tør for bensin

En bensinhane til en Puch Maxi, er altså ikke konstrueret til at forsyne
tre mc-cylindre under fuld roulade

--
Armand.






Bo Thomsen (19-07-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 19-07-01 16:20


> Herefter
> kørte jeg problemløst et par uger indtil en kammerat åd mig på
> nedkørselsrampen til motorvejen / Lillebæltsbroen - Fuld roulade >for at
sætte ham på plads, og jeg nåede lige forbi ham på toppen af >broen, hvor
karbunaderne løb tør for bensin

hva det Armand jeg troede ikk at du kørte ræs på gaden, jeg synes jeg har
læst her inde før at ræs hører til på en bane

mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk





Armand (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-07-01 10:52


Bo Thomsen <bbt@worldonline.dk> skrev i en
news:dRC57.2502$oH6.230759@news010.worldonline.dk...
>
> > Herefter
> > kørte jeg problemløst et par uger indtil en kammerat åd mig på
> > nedkørselsrampen til motorvejen / Lillebæltsbroen - Fuld roulade
> > for at sætte ham på plads, og jeg nåede lige forbi ham på toppen
> > af broen, hvor karbunaderne løb tør for bensin
> hva det Armand jeg troede ikk at du kørte ræs på gaden, jeg synes jeg
> har læst her inde før at ræs hører til på en bane

For det første:
Jeg er godtnok et gammelt fjols; men jeg har da også været i tyverne
engang (hvad jeg gjorde som 18-20 årig tør jeg sket ikke tænke på!)

Dernæst:
Et ryk på motorvej ved lejlighed, som "jagten over broen", er der da
stadig plads til.

Iblandt min omgangskreds er der ind imellem en tendens til "hvem der kan
komme hurtigst fra A til B på lande/sogne -vej X" og dér sætter den
aldrende og forsigtige motorcyklist grænsen, omend at der da er flere
landevejskurver der får mere krudt end andre

--
Armand.





Esben (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 21-07-01 12:22

Hej
For mig lyder det som om den tømmer kaburatoren. Kølingen burde være
tilstrækkelig ved motorvejskørsel (ca. 120 km/t). Har du kontrolleret
svømmerhøjde / nåleventil ?

Med venlig hilsen
Esben *RD 350 YPVS*



Mikkel Knudsen (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 17-07-01 22:56


"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message
news:90157.256$XK6.32512@news.get2net.dk...
>
> "Mikkel Knudsen" <mikkel.knudsen@[SPAM-nej tak]vip.cybercity.dk> wrote in
> message news:9j24e2$li4$1@news.cybercity.dk...
> > Hej glade drenge...
> >
> > Nu er jeg altså blevet FOR nysgerrig...
> >
> > Jeg køre for tiden rundt på Fer's gamle TDR.... en 1 cyl 2 takter på 125
> > ccm...
> >
> > Både ham om mig ved, at når den køre - f.eks. på motorvejen ved halvhøje
> > omdrejninger og 110 km/t (redline højeste gear er ca 130 km/t)... men
når
> > man så har kørt et stykke - mister den pludselig alt effekten, og den
> > 'prutter' fra motoren... ikke hakker i det, men giver en lyd der minder
om
> > puch maxi der prøver at starte i et tomt lokale med glatte vægge...
> >
> > Kobler man ud, og lader omdrejningerne falde går den ofte i stå, men når
> den
> > lige enten får en på elstarteren eller kobles ind igen starter den og
køre
> > vidre som om intet var hændt...
> >
> > Kobler man ikke ud skal den ned på en 4-5000 omdrejninger før den kan
tage
> > omdrejninger igen...
> >
> > Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det? Jeg
har
> en
> > ide om at det kan være noget med olieblandingen ved høje omdrejninger
der
> > fedter tændrørert til... men jeg må nok erkende at jeg ikke ved så
meget
> om
> > 2 taktere som jeg gerne ville vide....
> >
> > Mikkel morgenhår....
> > Yamaha TDR125
> >
> >
> Undertryk i bensintanken?
>

MEGET tænkeligt... som Tommy skriver står den faktisk og hiver lidt efter
vejret i solskin og sådan....

Det bliver da lige prøvet af engang...



Steen S. Schmidt (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 17-07-01 22:46

> Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det?

Er den ved at sætte sig (bliver for varm)? Motorvejskørsel er en hård
belastning for en TDR125.

Jeg kender én med en GS500 som oplevede det ved 100 km motorvejskørsel med
måske 150-60 km/t. Dette skete oftest da den var næsten ny, og var
garanteret pga. overophedning - den kunne køre fint igen efter en halv times
hvil.

Mvh
Steen



Mikkel Knudsen (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Knudsen


Dato : 17-07-01 22:58

> > Nogen ideer til hvad der egentlig sker for den når den laver det?
>
> Er den ved at sætte sig (bliver for varm)? Motorvejskørsel er en hård
> belastning for en TDR125.
>
> Jeg kender én med en GS500 som oplevede det ved 100 km motorvejskørsel med
> måske 150-60 km/t. Dette skete oftest da den var næsten ny, og var
> garanteret pga. overophedning - den kunne køre fint igen efter en halv
times
> hvil.
>
> Mvh
> Steen
>
Njaoooo.... både og... stemplet har vist gået omkring 5K km tror jeg, men
ved 'kun' 100/110 ligger kølvandstemperaturen stadig meget pænt - varmere,
men ikke noget 'alvorligt' så vidt jeg kan bedømme.. hvis den da ikke er for
snæver i cylindergangen...

Mikkel



Claus Rittig (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-07-01 14:42

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:Ys157.1641$oH6.137468@news010.worldonline.dk...

> Jeg kender én med en GS500 som oplevede det ved 100 km motorvejskørsel med
> måske 150-60 km/t. Dette skete oftest da den var næsten ny, og var
> garanteret pga. overophedning - den kunne køre fint igen efter en halv
times
> hvil.

Det fænomen er ret almindeligt på GS500 (jeg har også oplevet det). Det sker
hvis man fylder tanken helt op. Den bensin man fylder i tanken er typisk
kold, og især på GS500 med kåbe vil varmen fra motoren varme tanken op - og
hvis der kommer til at stå bensin i røret til tankdækslet, kan tanken ikke
trykudligne, for udluftningen er jo som på de fleste andre cykler i
tankdækslet. Derved sætter bensindampene tanken under tryk, og motorcyklen
drukner.
Jeg har oplevet det så voldsomt, at når jeg trykkede på selvstarteren (og
derved åbnede vacuumhanen) stod bensinen i stråler ud af karburatorerne
flere steder!

Overfyld ikke tanken på en GS500.

Om det er et lignende fænomen på DTR'en aner jeg ikke.

Rittig



bobenontot (04-11-2003)
Kommentar
Fra : bobenontot


Dato : 04-11-03 13:51

"Mikkel Knudsen" skrev d. 17-07-01 20:43 dette indlæg :
> Hej glade drenge...

Hej Mikkel - jeg ved ikke meget om motorcykler, man havde for "mange år
siden " en båd med påhængsmotor (18 hk., 2-takt). Iflg. fabrikken kunne
den bruge tændrør med 2! glødetal. Når man sejlede for fuld gas i mere
end ca. 15. minutter, så satte den ud, begyndt at hakke osv. Hvis man
reducere gassen i få minutter, "ku´den igen". Da jeg skiftede til "det
andet glødetal" holdt problemerne op. 2-taktere er lidt sarte; Enten
soder de tændrørerne til, eller også kan de ikke altid klare kraftig
belastning i længere tid. Det er forholdvis nemt at skifte tændrør.

Hilsen Bobenontot

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Hans Joergensen (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-11-03 14:51

bobenontot wrote:
> Hej Mikkel - jeg ved ikke meget om motorcykler, man havde for "mange år
> siden " en båd med påhængsmotor (18 hk., 2-takt). Iflg. fabrikken kunne
> den bruge tændrør med 2! glødetal. Når man sejlede for fuld gas i mere
> end ca. 15. minutter, så satte den ud, begyndt at hakke osv. Hvis man
> reducere gassen i få minutter, "ku´den igen". Da jeg skiftede til "det
> andet glødetal" holdt problemerne op. 2-taktere er lidt sarte; Enten
> soder de tændrørerne til, eller også kan de ikke altid klare kraftig
> belastning i længere tid. Det er forholdvis nemt at skifte tændrør.

Hr. Kandu-person ..

Du har svaret på et indlæg der er 2 år gammelt..

en 2-takts motor med et for varmt tændrør vil typisk ende med et hul
i stemplet...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Freddy O. Christense~ (04-11-2003)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 04-11-03 15:40

> en 2-takts motor med et for varmt tændrør vil typisk ende med et hul
> i stemplet...

og et betydeligt fald i kompression.

En af mine venner kørte med falsk luft på sin TS 185 indtil den brændte hul.
Trods advarsler. 0

Hva gør man så? Skruer en skrue i og samler skidtet igen. Til min
fortrydelse solgte han cyklen kort efter.

FOCs
(Med en 2tagger der har de huller den skal have)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste