Advarsel ang brugt MC.
Fra : snugs.snugs@gmail.co~

Dato : 15-04-08 09:55

Uheldet er sket..... ja jeg har købt ny mc, dvs. brugt....

jeg viste der var er par ting galt med den, og har regnet på at det
ville koste ca
3500-4000, max 5000 at lave. troede jeg, sælgeren løg så vandet drev
jeg troede sku på ham, stor stor fejltagelse.

pris for at få den reperaret 14000 kroner, jeg havede givet 25000 for
den, fundet i dba

sælgeren nægtede at tage den tilbage og så var der ikke meget at gøre,
andet end at betale
prisen på reperationen. derfor en lille advarsel fra mig. køb kun ny
synet mc synet inden for det sidste år hvis i ikke vil tages i røven
på det groveste

ellers så forlang at et værksted skal se på motorcyklen først så i
hved hvor meget det kommer til at koste jer. tro ikke på historier som

bruger ikke olie, sådan skal den lyde,
velholdt, aldrig kørt om vinteren osv.
det er ikke kun forhandlere som snyder, private personer snyder ligså
meget, hvis ikke mer

vil sælger ikke gå med til at få en mekaniker til at efterse den
først, så drop det
gå din vej, der er masser af motorcykler der ude jeg kikkede på en del
brugte motorcykler
der var noget i vejen med dem alle sammen, stort som småt, og det
koster alt sammen

resutat er nu at jeg har købt for dyrt, og jeg for aldrig alle de
penge igen
desværre kender jeg ikke nogle rokere som eller kunne havede taget en
samtalen med bedrageren, jeg har nu mistet alt lysten til at køre på
motorcykel efter denne her opblevelse, motorcyklister holder
sammen...... motorcykelister snyder ikke andre motorcyklister eller
stjæler fra hinanden......

motorcyklister hjælper hinanden, NEJ det er alt sammen løgn

når jeg går og trækker cyklen hjem, og der måske kørt 15-20 mc'er
forbi ingen stopper
igen hjælper, fældesskabet er en skrøne.

alle i snyder, løgner og bedragere som vil gøre alt for at sælge jeres
gamle lort
SKAM JER, ved væmmes ved jer, i har ødelagt det for mig, og jeg er
sikker på en masse andre , gør ikke som mig, tro ikke på sælgeren
hverken privat eller forhandler, få mekaniker til at se på den først
vil sælger ikke det, er det fordi han ved hvor dyrt det virkelig
bliver.

Fra : snugs.snugs@gmail.co~

Dato : 15-04-08 10:03

brugte motorcykler er generalt i alt for dårlig stand, jeg er
pesonligt blevet meget pissed off

med det er der bud på, jeg vil i hvert fald bruge alt min fritid på at
få perodiske syn, hvert år på motorcykler inført.
der er behov for det, måske det vil få konsekvenser for de bedragerer
som er derude, der håber jeg

;

fremtiden er lys

perodiske syn for motorcykler skal indføres, hvis det står til mig.

Fra : Grunnet

Dato : 15-04-08 17:13

I nyhedsmeddelelse:
39cb1fae-2352-4eba-a769-9760f1179c04@q24g2000prf.googlegroups.com,
skrev snugs.snugs@gmail.com <snugs.snugs@gmail.com> følgende:
> [...]
>
> ;
>
> fremtiden er lys
>

> perodiske syn for motorcykler skal indføres, hvis det står til mig.

Mon dog periodiske syn havde hjulpet dig ??
Du skriver om olieforbrug - en synsmand er totalt ligeglad med om motoren er
slidt op, han kigger kun på de sikkerhedsmæssige ting.

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 17:49

On Tue, 15 Apr 2008 09:03:08 -0700 (PDT), snugs.snugs@gmail.com wrote:

> perodiske syn for motorcykler skal indføres, hvis det står til mig.

Hvad skulle det hjælpe på den opslidte motor Du købte ? Har periodiske syn
måske højnet standarden af vores bilpark ? Næh, det er kun blevet værre :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Niels Pein

Dato : 15-04-08 22:00

<snugs.snugs@gmail.com> skrev ...

> jeg vil i hvert fald bruge alt min fritid på at
> få perodiske syn, hvert år på motorcykler inført.

Har vi en unge der keder sig her, eller hvad sker der?
Uanset .... PLOINK.
--
Niels

Fra : Ralph Køster

Dato : 15-04-08 17:08

Du kan jo antage at sælger selv har kunnet reparere den og så ville det
måske være muligt for den pris.
Måske han kunne skaffe reservedelene billigere og derfor gøre det til den
pris.

I sidste ende er det dig der har kvajet dig. Du køber noget privat og der er
ikke noget at komme efter.

Sjovt at du advarer andre men ikke selv kunne spotte fidusen som sælger
brugte.

Hvorfor skulle andre motorcykler stoppe???
Skulle de hjælpe dig med at skubbe???

Få dig et Dansk autohjælp eller Falck abbonnement og tør dine øjne.

Så taler du om at bruge rockere til at skræmme sælger...Hvor dybt er du så
selv ved at synke????

Gætter på at du ikke er så gammel og ved hvad livet KAN tilbyde dig....

Velkommen til den virkelige verden

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 19-04-08 15:00

On Tue, 15 Apr 2008 18:07:53 +0200, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

>Hvorfor skulle andre motorcykler stoppe???
>Skulle de hjælpe dig med at skubbe???

For at høre om de kunne hjælpe.
Ville du da ikke stoppe?

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 15-04-08 17:44

<snugs.snugs@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du er sikker på at han bevidst har taget røven på dig, som du
kalder det, så få fat i en advokat!
Private må heller ikke "snyde" hinanden i en handel!

Michael D

Fra : Beeblebrox

Dato : 15-04-08 17:53

snugs.snugs@gmail.com wrote:
> Uheldet er sket..... alle ved nu at jeg snugs.snugs@gmail.com er en TROLL!

Ja, det skrev du jo nærmest så tydeligt som 'citeret'!

Håber for dig at næste nummer af ugens rapport snart udkommer så du kan
få tiden til at gå med noget andet... Ellers gå ud og tryk nogle bumser
foran spejlet eller lav telefonfis med nogle af pigerne i din klasee.

-C

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 15-04-08 18:20

Det var da ufatteligt som folk forstår at svine hinanden til...
Mit råd er som en anden oss skrev at du overvejer den mulighed
at hyre en advokat, men det kræver jo selvfølgelig at du fik
noget på skrift, hvis ikke du har det, bliver det op ad bakke.
Men hvis han direkte har fyldt dig med pis og du kan bevise at
den pris du har betalt er urimelig i forhold til den MC du har
købt, skulle der være en god mulighed for at gøre noget ved
det.
Hvis det har interesse kan jeg muligvis hjælpe dig... men du kan
jo lige skrive så kan vi eventuelt snakke om det.

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-04-08 15:06

On Tue, 15 Apr 2008 18:53:21 +0200, Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote:

Hej Claus.

>Håber for dig at næste nummer af ugens rapport snart udkommer så du kan
>få tiden til at gå med noget andet... Ellers gå ud og tryk nogle bumser
>foran spejlet eller lav telefonfis med nogle af pigerne i din klasee.

Velkommen fra de "døde"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Beeblebrox

Dato : 19-04-08 16:00

Steen Gruby wrote:
> Velkommen fra de "døde"

Takker og bukker

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-04-08 18:05

snugs.snugs@gmail.com skrev:
> Uheldet er sket..... ja jeg har købt ny mc, dvs. brugt....

Tillykke med den ny MC
[zip]

> pris for at få den reperaret 14000 kroner, jeg havede givet 25000 for
> den, fundet i dba

Det var surt - rigtig rigtig surt - jeg føler med dig

> sælgeren nægtede at tage den tilbage

Det kan han IKKE ! --> Advokat på ASAP!

> og så var der ikke meget at gøre,
(læs oven for)

[zip]

> ... så forlang at et værksted skal se på motorcyklen først så i
> hved hvor meget det kommer til at koste jer. tro ikke på historier som
>
> bruger ikke olie, sådan skal den lyde,
> velholdt, aldrig kørt om vinteren osv.

Det lyder ellers godt

> det er ikke kun forhandlere som snyder, private personer snyder ligså
> meget, hvis ikke mer

[zip]

> [...]
> stjæler fra hinanden......
>
> motorcyklister hjælper hinanden, NEJ det er alt sammen løgn

Jo de gør! - jeg er sgu ALDRIG trillet forbi en nødstedt MC'ist, hvis
det på nogen måde har været muligt at stoppe og hjælpe!

> når jeg går og trækker cyklen hjem, og der måske kørt 15-20 mc'er
> forbi ingen stopper
> igen hjælper, fældesskabet er en skrøne.

Ikke min oplevelse....!

> [...]
> hverken privat eller forhandler, få mekaniker til at se på den først
> vil sælger ikke det, er det fordi han ved hvor dyrt det virkelig

Du kommer her for sent!

Havde du nu været her på NG INDEN du fik købekløe,(TM) og havde forlagt
din købs intension, så havde du fået råd og vejledning om hvad du skulle
se efter, og havde du spurgt - havde der givet også været en der ville
tage med dig ud og kikke på MC'en.

Du skal ikke komme har _bagefter_ og bitche os for at du ikke har udvist
fornøden agtpågivenhed!

Vi vil gerne hjælpe dig (for sådan er _vi_), men vi vil ikke lægge ryg
til din galde efter det er gået galt.

- hvad kan vi hjælpe dig med nu situationen er som den er?

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Futte & Co.

Dato : 15-04-08 18:32

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> til din galde efter det er gået galt.
>
> - hvad kan vi hjælpe dig med nu situationen er som den er?

Vise ord
Jeg har 2 kassevogns hjemtransport, 3 reservedunkspåfyldning af
brændstof og 2 gange hjælp til vurdering inden køb, på samvittigheden
såen hvad jeg lige selv kan huske jeg har hjulpet med'mcister med.

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : John

Dato : 15-04-08 19:08

> Det kan han IKKE ! --> Advokat på ASAP!

Ikke at jeg har stået i sådan en situation men hvad mener du? Hvordan skal
en advokat kunne hjælpe? Hvis en MC er købt som beset, er der vel ikke ret
meget at komme efter?

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 15-04-08 19:36

Den har da vist været oppe og vende før...
Der er ikke noget der hedder købt som beset, det er en eller
anden smartass der har fundet på det for at få folk til at tro
at man kan godt afsted med at snyde folk...
Det ville jo være helt af helvede til hvis man kunne sælge det
værste lort til en eller anden godtroende køber og så bagefter
afvise enhver form for reklamation ved blot at vifte med et købt
som beset skilt, som var den en anden trylleformular som gør, at
alt verdens svig ligepludseligt er okay...
Og såfremt der stadig er nogen der tænker, argh kan det nu
passe, har lille mig virkelig rettigheder...? yes sirs -
købelovens § 77, stk. 1

Fra : O. Skjold

Dato : 15-04-08 19:40

Anders Bjerregaard skrev i

<klip>

> yes sirs -
> købelovens § 77, stk. 1

Ehhh. Læs først §1 stk 2: "§ 72-87 gælder dog kun i
forbrugerkøb."

"Forbrugerkøb" er køb af en virksomhed og ikke privat handel.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 15-04-08 20:00

Det er så bare ikke rigtigt, at købeloven er delt op i afsnit
betyder ikke at de forskellige paragraffer ikke overlapper
hinanden... Sælgers loyale oplysningspligt gælder både hvad
angår forbrugerkøb såvel handelskøn og privatkøb. Selvom der
ikke er en direkte paragraf der dækker samme problemstilling
hvad angår køb mellem private vil man ud fra retspraksis kunne
se at domstolene ikke vil tøve med at give en køber medhold så
snart der er tale om svig...
Desuden vil man altid kunne falde tilbage på aftalelovens § 36,
så hvis det kan bevises at sælger har handlet urimeligt eller i
strid med redelig handlemåde, så har man en god sag.

Fra : O. Skjold

Dato : 15-04-08 20:12

Anders Bjerregaard skrev i

<klip>

> [...]
> så hvis det kan bevises at sælger har handlet urimeligt eller i
> strid med redelig handlemåde, så har man en god sag.

"72-87 gælder dog kun i forbrugerkøb" er da svær at fortolke som
at paragraffene skulle gælde for private? Ok, det er lidt
flueknepperi, du har helt ret i, at sælger skal være "redelig" og
ikke "svigagtig" uanset om det er privat handel.

Men det vil vel i en given sag formentlig være en vurdering af
hvad aftale - om nogen - parterne har indgået.

Det sidste du nævner omkring bevis er helt rigtigt men det er vel
ofte netop det der er problemet med uformelle aftaler.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Anders Bjerregaard

Dato : 15-04-08 20:46

O. Skjold <skjold5260dk@gmail.com> skrev:
> [...]
vel
>ofte netop det der er problemet med uformelle aftaler.

Havde lige skrevet en masse kloge ting, og så gad den ikke sende
lortet... DOH :)

Anyways, som du også selv er lidt inde på er det en smule
meningsløst at blive ved med at spekulere. Det er komplet
umuligt at nå nogen konklusion så længe man ikke har alle de
relevante oplysninger... bla. er der også spørgsmålet om købers
undersøgelsespligt som skal stilles i forhold til sælgers
oplysningspligt.
Under alle omstændigheder vil det jo også være et spørgsmål om
hvad man kan bevise, så jeg håber for snugs, at han har lavet en
skriftlig købsaftale, eller i det mindste har lavet en kopi af
annoncen inde på DBA, hvilke vil være ganske brugbare som bevis.

Købte selv privat for 1 måned siden og med den kopi jeg har af
købsaftalen såvel som kopien af annoncen, vil det være muligt at
reklamere overfor sælger angående fejl som eventuelt opstår på
de dele af cyklen som han har tilsikret er i orden. Der vil
sæledes være en formodning for, at disse dele ikke som tilsikret
var i orden ved handlens indgåelse...

Fra : O. Skjold

Dato : 15-04-08 22:09

Anders Bjerregaard skrev i

<klip>

> [...]

> relevante oplysninger... bla. er der også spørgsmålet om købers
> undersøgelsespligt som skal stilles i forhold til sælgers

Ja, det er da trist med snugs som ikke har fået indfriet sin
forventning men ret beset, så er det kun den ene side af sagen og
med det vil det kun være spekulation.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-04-08 13:37

Anders Bjerregaard skrev:

> [...]
> de dele af cyklen som han har tilsikret er i orden. Der vil
> sæledes være en formodning for, at disse dele ikke som tilsikret

Tro på det

....alene det at sandsynliggøre at sælger har forudsætninger for at
erkende fejl som ikke er åbenlyse (kan ses med det blotte øje/ tydeligt
høres (og den er også svær!)) for en person som ikke er uddannet
MC-mekaniker, det er temmeligt svært..

Thore

Fra : Lars Nielsen

Dato : 15-04-08 21:20

O. Skjold wrote:
> Anders Bjerregaard skrev i
>
> <klip>

> "72-87 gælder dog kun i forbrugerkøb" er da svær at fortolke som
> at paragraffene skulle gælde for private?

- Hvis du som privat køber en given vare, for at bruge den selv, er der
tale om et "forbrugerkøb". Om du så køber af en erhvervsdrivende, eller af
en anden privatperson, er det stadig et forbrugerkøb...!!
Der skelnes omkring svig og privat salg ved, om du som almindelig forbruger
havde nogen forudsætninger for at vide at den aktuelle defekt var på vej
eller ej, hvor den er omvendt ved dig som erhvervsmæssig sælger - der
formodes du at vide om der kan ske noger uforudset.

Lars / Viborg

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : O. Skjold

Dato : 15-04-08 22:05

Lars Nielsen skrev i

<klip>

> [...]
> der tale om et "forbrugerkøb". Om du så køber af en
> erhvervsdrivende,
> eller af en anden privatperson, er det stadig et

Som nævnt andetsteds er jeg ikke jurist så jeg er sq nok på vej
ud hvor jeg ikke helt kan bunde men pyt nu med det, det er godt
tidsfordriv

"§ 4 a. Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger)
foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit
erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv.
Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.
Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme
betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra
ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller
formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende."

Jeg læser definitionen på "forbrugerkøb" netop som handel ml. en
forbruger og en erhversdrivende og ikke ml. 2 private.
"Forbrugerkøb" findes vel for at yde yderligere beskyttelse af
køber når der handles med en erhversdrivende, hvad formål har
begrebet ellers og hvorfor er der paragraffer i købeloven der
specifikt omhandler forbrugerkøb hvis der pr. definition ikke er
forskel ml. private og erhversdrivende?

Du har sikkert ret i det du skriver men hvor kan man læse det
eller hvad er det jeg overser?

> [...]
> defekt var på vej eller ej, hvor den er omvendt ved dig som
> erhvervsmæssig sælger - der formodes du at vide om der kan ske

Den tror jeg at jeg forstår. Eks. en erklæring som: "den har kørt
½ mio km men det betyder ikke så meget" forpligtiger forskelligt
afhængig af om sælger er privat eller professionel. Korrekt?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Thomas

Dato : 16-04-08 06:00

"Lars > - Hvis du som privat køber en given vare, for at bruge den selv, er
der
> tale om et "forbrugerkøb". Om du så køber af en erhvervsdrivende, eller af
> en anden privatperson, er det stadig et forbrugerkøb...!!

Nope. Forbrugerkøb er mellem erhvervsdrivende og privat.

Mener købeloven eller i hvert tilfælde køberetten skelner mellem 3 typer af
køb.

Handelskøb: B2B
Civilkøb: Privat til privat
forbrugerkøb erhvervsdrivende til forbruger

Du er uden tvivl bedre stillet ved forbrugerkøb end de andre. §§ 72-87
gælder kun ved forbrugerkøb. Nogle af principperne bruge analogt.

I ovenstående tilfælde er der kun én ting at sige. Tro fint på sælger meeen:
skriftlig aftale hvor alt stå.....

Der er godtnok ikke garanti i forbrugerkøb men det er umuligt at bevise hvad
der er sagt og gjordt.

Thomas

Fra : O. Skjold

Dato : 15-04-08 19:38

John skrev i news:4804eee7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk

<klip>

> [...]
> Hvordan
> skal en advokat kunne hjælpe? Hvis en MC er købt som beset, er

Købeloven gælder også ved privat handel, fejl og mangler
beskrives i loven fra og med §42.

Fejl og mangler ved en brugt ting er en vurdering af hvad der
rimeligvis kan forventes af varen i forhold til alderen. "Købt
som beset" kræver IMHO at sælgeren har være ærlig og ikke
"svigagtig" som det benævnes i loven.

Det store problem for køberen i sådan en sag er nok bare at
bevise at sælger har fortiet eller løjet. Jeg er ikke jurist men
ellers er der nok en del i dk.videnskab.jura der ved noget om
det.

FUT sat til d.v.j.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense), har netop også købt godt brugt MC og er

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-04-08 18:21

skrev den 15 apr 2008 i
om:

klip

> [...]
> hverken privat eller forhandler, få mekaniker til at se på den
> først vil sælger ikke det, er det fordi han ved hvor dyrt det

Sur røv det der!
Og dyre lærepenge, men en advokat vil givet kunne hjælpe dig, særligt
med regningen fra mekanikeren som dokumentation.

Det vigtigste i det ovenstående er vel: "..gør ikke som mig" - og fra
andre tråde: Sæt i købssammenhæng forventningerne til kubik og gejl ned
og køb noget nyere gerne dyrere - det bliver billigere i længden.

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 15-04-08 18:26

Ja, nogen vil snydes.
Hvis ikke du har forstand på mekanik, Så lad vær med at købe hos privat!
Brug forhandlere der er masser af dem, og hvis der er problemmer så brug
deres garanti.Så nemt er det

Mvh
Niels

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-04-08 19:51

"motorcyklister hjælper hinanden, NEJ det er alt sammen løgn"

Jo de gør. Har selv hjulpet flere og har også selv fået hjælp. Men kommer
man blæsende i overhalingsbanen på motorvejen i tæt trafik kan det være
svært at nå at holde ind.....

I min verden lyder det ikke som en motorcyklist du har handlet med. Mere en
krejler som vil lave lidt penge...

Men jeg vil ikke afvise der er kommet nogle til, i de senere år som ikke
hilser og som ikke hjælper. Har selv mødt nogen som synes det er åndsvagt at
hilse og i øvrigt ikke ville hjælpe andre... Det gør man jo heller ikke i
bil, var argumentet. Jeg håber blot at de ikke får brug for hjælp i
fremtiden...

Jeg kan ikke se at periodisk syn vil hjælpe dig, tvært imod vil det bare
give dig falsk tryghed.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Carsten

Dato : 15-04-08 20:22

snugs.snugs@gmail.com wrote:

> [...]

> hverken privat eller forhandler, få mekaniker til at se på den først
> vil sælger ikke det, er det fordi han ved hvor dyrt det virkelig

Det kunne måske være relevant at skrive hvilken MC du har købt for 25000 kr
En god tommefingerregel kunne være at tage en kyndig person med ud når man
handler og er man i tvivl så lad l..... stå, der er andre cykler end hans.
Det er jo ikke sikkert at sælger selv er så kýndig som han udgiver sig for
at være.
Jeg har da også været uheldig med brugtbil køb hos private, men jeg kunne
ikke drømme om at opsøge sælger fordi jeg nærig til at handle hos
forhandler eller få den set efter hos FDM inden køb.
Brugtkøb er altid forbundet med en hvis risiko.

Nu kan vi kun håbe at det bliver en solrig sommer, så du kan glemme alt om
dine grimme oplevelser vedr køb og komme ud at nyde livet på MC og
forhåbentlig møde nogle af de flinke mcfolk vi andre møder på vores vej

Mvh

Carsten

Fra : Ulvir

Dato : 15-04-08 23:22

<snugs.snugs@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Uheldet er sket..... ja jeg har købt ny mc, dvs. brugt....

> [Snip] En masse jammer.. uha uha..

Jeg synes ærlig talt at du skulle ta' hjem og rydde op på dit værelse..

Fra : Bruno Lind

Dato : 16-04-08 05:55

lige mine ord!

Fra : snugs.snugs@gmail.co~

Dato : 15-04-08 23:15

Jeg indrømmer at jeg var for dum, jeg forventer ingen hjælp fra nogle
af jer
Ja, jeg er for sent på den, jeg kunne har gjort det ene eller andet,
at jeg har accepteret at jeg har dummet mig, det er jo ikke alle
mennesker som har masser af penge, ellers køber man jo ikke brugt vel?
Ok, glem hvad jeg sagde, køb løs, prøvede ellers at spare en anden for
alt det besvær jeg var ude for.

Derfor syntes jeg stadig er periodiske syn på motorcykler kunne være
en god ide
Siden der er så mange motorcykler der ude i tvivlsom stand, de 300
kroner om året til et syn er godt givet ud.
Dette er dog ikke min pointe, det er pisset ærgerligt og dyre
lærepenge, gjort er gjort.
Der er første gang jeg handler motorcykel privat, måske sidste
Men når jeg sælger den igen, vil der være i orden, jeg snyder sku ikke
andre, det er der ingen grund til

Velkommen til den virkelige verden

Tak for alle de mange kommentarer

En sidste tanke
Jeg gad godt vide hvor mange andre her ,er blevet snydt ved køb af
brugt MC
men hvor mange her, ville indrømme af de selv er blevet snydt?

waaa waaa waaa, i'm not crying over it

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 06:37

On Tue, 15 Apr 2008 22:15:13 -0700 (PDT), snugs.snugs@gmail.com wrote:

> Derfor syntes jeg stadig er periodiske syn på motorcykler kunne være
> en god ide
> Siden der er så mange motorcykler der ude i tvivlsom stand, de 300
> kroner om året til et syn er godt givet ud.

Det er der så lavet statistik på, og den viser at Du tager fejl. Der er
_ikke_ mange mc'er derude med sikkerhedsmæssige fejl.

Du blander stadig din opslidte motor sammen med et syn, det giver ingen
mening.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-04-08 07:00

snugs.snugs@gmail.com wrote:

> Derfor syntes jeg stadig er periodiske syn på motorcykler kunne være
> en god ide
> Siden der er så mange motorcykler der ude i tvivlsom stand, de 300
> kroner om året til et syn er godt givet ud.

Du kunne jo have købt en nysynet MC? Ikke at jeg tror det ville have
hjulpet stort..

--
vh
Torben

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 16-04-08 08:03

snugs.snugs@gmail.com explained on 16-04-2008 :

> En sidste tanke
> Jeg gad godt vide hvor mange andre her ,er blevet snydt ved køb af
> brugt MC
> men hvor mange her, ville indrømme af de selv er blevet snydt?

For små 2 år siden købte jeg en Yamaha XJ600 fra '88.

Vidste godt, at det var en ældre maskine, men syntes da den fremstod pæn og velholdt.
Den kørte fint og den blev købt.

Godt 2 måneder senere begynder den at klikke så underligt fra motoren af.
Den kommer et smut forbi værksted, som siger det er knastkæden (og hvad ved jeg om det).
Any way viser det sig, at motoren er slidt op.

Jeg ender med, at betale 18.000 for en rep. (faktisk en ny motor).
Oven i de 26.000 jeg først havde lagt for cyklen er det ærgeligt.

Men da jeg købte cyklen sagde den ingenting.
Om jeg sælger kan have skjult dette for mig - Hmm ... Måske.
Om jeg kan bevise det ... Overhovedet ikke.
Om han løj .. Jeg ville da gerne sige JA, men det kan jeg ikke.

Sælger var høflig, og svarede på mine spørgsmål.

Det er ærgeligt. Men jeg kan ikke se, at jeg havde mange muligheder her.

Dog vil jeg så sige, at efter den nye motor kom på, og den blev kørt til, kørte den fa.... godt!
At jeg så året efter købte en ny Suzuki, og nu forsøger at sælge den anden er en anden sag.
Jeg har rygproblemer, og sidder væsenligt bedre på min v-strom.

Yamaha er til salg - Motoren bør sgu ikke være et problem på min yamaha.
Men derfor er selve cyklen jo 20 år gammel. Der kan jo opstå andet....

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-04-08 13:54

Michael Vilhelmsen skrev:
> snugs.snugs@gmail.com explained on 16-04-2008 :
>
> Jeg ender med, at betale 18.000 for en rep. (faktisk en ny motor).

OMG.. når man tænker på hvad en OK brugt motor kan fåes for på nettet!
Dette viser bare at mange værksteder ofte kun peger på den dyreste
løsning...

Thore

Fra : N/A

Dato : 16-04-08 07:00

Fra : ukristoff@gmail.com

Dato : 16-04-08 00:47

> Du kunne jo have købt en nysynet MC? Ikke at jeg tror det ville have
> hjulpet stort..

Der er jeg helt enig med Torben, Jeg fik sælger til at syne MC'en
samme dag som jeg hentede den, så man kan da tale om nysynet.
Alligevel opdagede jeg en fejl da jeg skilte den ad i vinters,
Bagsvingerlejerne var i en stand der absolut ikke burde kunne synes.
Samtlige nåle i lejet havde samlet sig nederst og rustet fast, Jeg
skulle trykke godt til for at kunne bevæge bagsvingeren op og ned.
Dette beviser at periodiske syn ikke ville hjælpe dig ret meget som
køber, det er stadig ikke sikkert at motorcyklen er i god stand. Min
bremsede i øvrigt heller ikke ret godt.

--
Ulrik Kristoffersen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-04-08 13:51

snugs.snugs@gmail.com skrev:
> [...]
> jeg troede sku på ham, stor stor fejltagelse.
>
> pris for at få den reperaret 14000 kroner....

Det er vel et spørgsmål om forudsætninger, f.eks. skifter jeg i næste
weekend selv starterkoblingen på min Aprilia RSV Mille, det koster mig
ca. 2500kr, som er prisen for reservedelene i tyskland - men de koster
over det dobbelte i DK, læg dertil ca. 5-6 værkstedstimer..
Så nærmer man sig små 10.000 kr for reperationen ved en forhandler, men
faktum er at jeg stadig kan gøre det for 2500kr, alt incl!

Så hvad var der galt med din MC? Måske har mekanikeren også givet lidt
rigeligt gas med reperationen!

> [...]
> prisen på reperationen. derfor en lille advarsel fra mig. køb kun ny
> synet mc synet inden for det sidste år hvis i ikke vil tages i røven
Læs ovenstående og vurdér om det virkelig har været sælgers intention at
snyde dig...

> [...]
> hverken privat eller forhandler, få mekaniker til at se på den først
> vil sælger ikke det, er det fordi han ved hvor dyrt det virkelig

Nå..

Jeg har handlet 6 MC'er privat uden problemer... så der må da være fem
ærlige mennesker derude desuden jeg har også solgt MC'er og biler privat
uden at høre fra køberne siden..såå...

Tør øjnene, lær af din oplevelse og se fremad. Nu har du en velkørende
MC og solen skinner...

Thore

Fra : Armand

Dato : 16-04-08 15:38

snugs.snugs@gmail.com skrev:
> [...]
> løg så vandet drev jeg troede sku på ham, stor stor fejltagelse.
> pris for at få den reperaret 14000 kroner, jeg havede givet 25000 for

Fjols!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-04-08 16:22

snugs.snugs@gmail.com writes:

> vil sælger ikke gå med til at få en mekaniker til at efterse den
> først, så drop det gå din vej, der er masser af motorcykler der ude
> jeg kikkede på en del brugte motorcykler

Nemlig.

> [...]
> motorcyklister holder sammen...... motorcykelister snyder ikke andre
> motorcyklister eller stjæler fra hinanden......

Tør øjnene, det er tilfældigt at det lige netop var i en MC handel du
blev snydt. Det kunne lige så godt have været en bil- eller en
hushandel du var blevet snydt, for med blind tillid til sælger går det
altså bare galt sommetider.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Asbjørn

Dato : 16-04-08 17:31

On 15 Apr., 17:55, snugs.sn...@gmail.com wrote:
> Uheldet er sket..... ja jeg har købt ny mc, dvs. brugt....

Hvad står der i Slutsedlen? Dette dokument er i sidste ende den eneste
bevisbyrde du har med mindre du ligefrem har optaget noget på video

Jeg tror ærligt talt at en snak om brug af advokat i privathandel ved
et tab på max, 10.000 i forhold til forventet bliver rigtig dyrt. Med
mindre, den her private sælger virkelig kan knaldes på noget
håndgribeligt, såsom at der stadig er gæld i den (og at I i slutsedlen
har defineret hvad et sådant forhold giver af forpligtigelser fra
sælgers side) eller motoren skulle være en fire-takter, men er en to-
takter osv. Jeg ved ikke så meget om, hvad der egentligt skulle være
så teknisk graverende i en privat handel, at det vil være juridisk
simpelt, men i hvert fald tager en god advokat ikke mange åndedrag for
10.000, og hvor står du så?!

Husk mekanikeren/checklister/dk.fritid.motorcykel/FDM osv.en anden
gang, men nyd motorcyklen, den er din nu - og glæd dig så over det
solskinsrige danske forårsvejr .-)

Asbjørn
CB450S

Fra : tiper

Dato : 18-04-08 12:19

> Ok, glem hvad jeg sagde, køb løs, prøvede ellers at spare en anden for
> alt det besvær jeg var ude for.

Jamen det gør jeg så, ligesom jeg har gjort de sidste 10, uden at
støde på din erfaring.

> Derfor syntes jeg stadig er periodiske syn på motorcykler kunne være
> en god ide
> Siden der er så mange motorcykler der ude i tvivlsom stand, de 300
> kroner om året til et syn er godt givet ud.

Her tager du så gevaldigt fejl. Dels fordi der er meget få MC'er på
gaden med sikkerhedsmæssige fejl, og dels fordi et syn ikke er en
garanti på at MC'en er i ok stand. Har set og oplevet mange
mangelfulde syn. Bla. på MC'er jeg selv har fået synet.
Har bla. fået synet en projekt MC der bare skulle igennem inden
vinterens komme. Den blev da godkendt selvom det kun var nærlys der
virkede i forlygten, dækkene var under mål, bremseskive ligeså, samt
et par andre småfejl.
Men godkendt blev den, og jeg skruede hele vinteren.