GPS problemer - tomtom bruger
Fra : Dak

Dato : 13-04-08 15:47

er der nogen af jer som gider og tjekke om i også har en del mangler i
Herlev? Jeg skulle besøge en ven på ottingvej i herlev. Taster herlev ind
som by men kan ikke finde ottingvej. Kan hellere ikke finde vejene omkring
der. taster ca. 4 forskellige ind men nada resultat.

Når jeg ankommer så kan gps'en godt finde ud af at vise vejens navn osv. men
man kan stadigvæk ikke taste dem ind. Jeg har nu prøvet at opdatere
scandinavia_plus kortet men der er ikke nogen opdateringer.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-04-08 15:57

Hej

Jeg har to generationer af billige Medion navigatorer. Ingen af dem har
problemer, og jeg har lige prøvet at finde Ottingvej - virker fint.
De kører med Navtek kort.

Kim

Fra : Dak

Dato : 13-04-08 16:37

> Jeg har to generationer af billige Medion navigatorer. Ingen af dem har
> problemer, og jeg har lige prøvet at finde Ottingvej - virker fint.
> De kører med Navtek kort.

ja, skal bare tjekke om det kun er mine kort som er mangelfulde. eller
om jeg har gjort noget forkert.

Og det tyder det jo på. men det kan jo stadigvæk godt være en tomtom
ting, så venter med at smide den ud indtil at der er en anden tomtom rider
bruger som gider at prøve at taste det ind.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-04-08 16:37

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> men man kan stadigvæk ikke taste dem ind. Jeg har nu prøvet at opdatere
> scandinavia_plus kortet men der er ikke nogen opdateringer.

Prøvede kun lige md ottingvej, men uden resultat Er det ikke noget med
man kan skrive til dem om fejl og mangler, så det kommer med i kommende
opdateringer?

Fra : Dak

Dato : 13-04-08 17:06

> Prøvede kun lige md ottingvej, men uden resultat Er det ikke noget med
> man kan skrive til dem om fejl og mangler, så det kommer med i kommende
> opdateringer?

jo men ellers er løsningen piratebay.org. Kan fortælle at den nyeste
version indeholder vejene. (har skrevet og spurgt dem. )

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : CBR-DK

Dato : 13-04-08 17:19

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men man kan stadigvæk ikke taste dem ind. Jeg har nu prøvet at opdatere
> scandinavia_plus kortet men der er ikke nogen opdateringer.

Ingen problemer med at finde "Ottingvej".

Tastes der "Herlev" og derefter "Ottingvej" finder min TT Rider II straks en
rute

Anvender Western Europe kort ver. 675.1409 og app. ver. 6.581

mvh. Kim / Tårnby MC78
CBR1000F

Fra : Dak

Dato : 13-04-08 17:30

> Ingen problemer med at finde "Ottingvej".
>
> Tastes der "Herlev" og derefter "Ottingvej" finder min TT Rider II straks
> en rute
>
> Anvender Western Europe kort ver. 675.1409 og app. ver. 6.581

Ja, fandt ud af at selvom da ikke var opdateringer til version 623 eller
noet deromkring så er der mere opdateret kort. Så prøvede at installere
scandinavia 675 og så kunne jeg også finde den.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Per

Dato : 14-04-08 11:42

> [...]
> men man kan stadigvæk ikke taste dem ind. Jeg har nu prøvet at opdatere
> scandinavia_plus kortet men der er ikke nogen opdateringer.

Kendt problem med tomtom. Vejene findes, men er ofte knyttet til et andet
område/postnummer. Og tomtom rider kan ikke søge på vejnavn først.
Ret irriterende da gps'en ellers er lækker på alle andre områder.

Mvh Per

Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-04-08 10:59

Per skrev:
> [...]
> område/postnummer. Og tomtom rider kan ikke søge på vejnavn først.
> Ret irriterende da gps'en ellers er lækker på alle andre områder.

Du skal forsøge med et nærliggende postnr. Tomtom har desværre en
irriterende fejl med at den ikke kan finde vejen selvom den findes og
der er nogle enkelte fejl i hvilket postnr/bydel de har placeret på
kortet så selvom noget findes i Glostrup, mener Tomtom at den altså
ligger i Albertslund som eksempel.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....