Re: Voksne mænd - og affjedring
Fra : Tingskoven

Dato : 12-04-08 19:30

> Forøvrigt: GSXF'en er en tungere og blødt affjedret motorcykel, hvis du
> ikke bryder dig om tanken om at førervægten gør den blødere burde du
> have købt en "strammere" motorcykel istedet for den største/billigste :-|
> --
> Armand.

Armand - nu er du jo ingen fan af Suzuki -, men jeg tror ikke altid en 100%
dyre MC altid er = én 100% bedre MC - Så, min point er, med én Suzuki får
man generelt mere for sine penge.
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44440
Nu håber jeg ikke, jeg har startet en ny religionskrig

Mvh.
Revsgaard
GSX750F '07
ex. GS450e '84

Fra : Richard

Dato : 12-04-08 20:18

Tingskoven wrote:

> Armand - nu er du jo ingen fan af Suzuki -, men jeg tror ikke altid en 100%
> dyre MC altid er = én 100% bedre MC - Så, min point er, med én Suzuki får
> man generelt mere for sine penge.

Afhængig af målestokken, selv sagt, og om man kan leve med, hvad man så
får, ikke sandt

> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44440
> Nu håber jeg ikke, jeg har startet en ny religionskrig

Næppe, for med sin udmærkede artikel understreger Peter jo blot det
nødvendige i, at motorcyklisten tilpasser sin cykel, så affjdring og
støddæmpning passer. Og det uanset om mc'en har kostet 50, 100, 200 eller
400 kkr

Det burde være lige så naturligt som at tilpasse styr, greb, vindskærm,
sædehøjde, fodhviler og andre dele, der påvirker komforten. Men pga.
afgifterne er det desværre ikke så almindeligt herhjemme

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-08 09:42

On Sat, 12 Apr 2008 20:29:55 +0200, Tingskoven wrote:

> Armand - nu er du jo ingen fan af Suzuki -, men jeg tror ikke altid en 100%
> dyre MC altid er = én 100% bedre MC - Så, min point er, med én Suzuki får
> man generelt mere for sine penge.

Mon ikke rådet mere gik på, ved køb, at vælge en mc, der passer ens
størrelse, og vægt. Og hvis valget, af andre grunde, falder på en mc med
"slatten" affjedring, dog at indregne udgiften til en aftermarket løsning.

dba-artiklen går nu mere på det generelle, og ja, selv på en honda, eller
BMW, er Showa affjedringen slidt efter 10 år :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Armand

Dato : 13-04-08 17:51

Orla Pedersen skrev:

> Mon ikke rådet mere gik på, ved køb, at vælge en mc, der passer ens
> størrelse, og vægt. Og hvis valget, af andre grunde, falder på en mc med
> "slatten" affjedring, dog at indregne udgiften til en aftermarket løsning.

Nemlig!
Og det der med at jeg ikke er nogen fan af Suzuki, ved jeg ikke hvorfra
kommer!? Faktisk står en Suzuki meget højt på den ønskeliste, som jeg
for et års tid siden ellers erklærede mig for ikke at have
Men lige netop GSXF'en accepterer jeg som motorcykel, men så heller ikke
meget mere - Den er i mine øjne en outdated folkevogn som kun kan sælges
p.g.a. prisen og derved i mange tilfælde vil blive købt af folk der nok
havde være bedre tjent med en helt anden model :-|

Faktisk synes jeg at Rahbæk, eller var det mon Anders Rasmussen (Jeg
indrømmer helst ikke at have smugkigget i TouringSnydt!), engang beskrev
det i en form så jeg klappede i hænderne af fryd, uden at det er
lykkedes mig at surfe dén artikel frem til tråden

--
Armand.