Mærkater til tyskland
Fra : Anders

Dato : 12-04-08 11:14

Hejsa

Er der nogle af jer der ved, om man skal have de der mærkater på cyklen,
hvis man regner med at skulle ind i de større tyske byer?

Jeg har været inde på deres hjemmeside (http://www.umwelt-plakette.de/) og
læst alt hvad de har på dansk, men kunne desværre ikke se, om motorcykler er
undtaget. Mit tysk er rigtig dårligt, så jeg har endnu ikke overvejet at
flække en mail sammen til dem.. de vil højst sandsynligt heller ikke forstå
det, Babelfish oversætninger giver ikke så meget mening :)

Er der nogle af jer som kender reglerne?

På forhånd tak
Mvh Anders

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-04-08 11:52

Anders skrev den 12 apr 2008 i

> [...]
> men kunne desværre ikke se, om motorcykler er undtaget. Mit tysk
> er rigtig dårligt, så jeg har endnu ikke overvejet at flække en

Du kan da bare læse dansk version på hjemmesiden:
http://tinyurl.com/5gt7lz

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-04-08 12:22

Arne Lorenzen skrev den 12 apr 2008 i

> Du kan da bare læse dansk version på hjemmesiden:
> http://tinyurl.com/5gt7lz

Men der står ikke noget om motorcykler - så jeg har skrevet til dem og
forespurgt, både om nødvendigheden af en plakette, og om anbringelse.

(sgi da smådyrt må jeg sige, men meningen er jo self at mindske trafik
og emission)

Fra : Grunnet

Dato : 12-04-08 13:26

I nyhedsmeddelelse: Xns9A7E87E7D455alonospamdkfritidmot@62.243.74.163,
skrev Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> følgende:

> (sgi da smådyrt må jeg sige, men meningen er jo self at mindske trafik
> og emission)

Dyrt ??
Plaketten koster mellem 5 og 10 EURO hvis du køber den i Tyskland.
Herhjemme kan du bestille den hos FDM til 155 kr. og gælder i køretøjets
levetid.

Men som skrevet i et andet svar så er motorcykler helt fritaget.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-04-08 14:18

Grunnet skrev den 12 apr 2008 i

> [...]
> Plaketten koster mellem 5 og 10 EURO hvis du køber den i Tyskland.
> Herhjemme kan du bestille den hos FDM til 155 kr. og gælder i

Se det vidste jeg jo ik´lige :-/

Ved bestilling online på siden der refereres til er det:

Hvilken udgave af miljømærkaten ønsker du at bestille?
Nummerpladen påført med håndskrift 29,90 €
Nummerpladen påført maskinelt 39,90 €

Men skie være med det, vi kører bare.

- godt der er nogen der gider læse det hele

Fra : Jørn Mårtensson

Dato : 12-04-08 13:03

Der står følgende om undtagelsesbestemmelser for påbud om mærkater:
Folgende Kraftfahrzeuge sind von Verkehrsverboten nach § 40 Abs. 1 des
Bundes-
Immissionsschutzgesetzes auch dann ausgenommen, wenn sie nicht gemäß § 2
Abs. 1 mit einer Plakette gekennzeichnet sind:

1. mobile Maschinen und Geräte,
2. Arbeitsmaschinen,
3. land- und forstwirtschaftliche Zugmaschinen,
4. zwei- und dreirädrige Kraftfahrzeuge,

Punkt 4 betyder altså at 2 og 3 hjulede motorkøretøjer er undtaget, dvs også
motorcykler

vh Jørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-04-08 16:44

"Jørn Mårtensson" <maartensson@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4. zwei- und dreirädrige Kraftfahrzeuge,
>

> Punkt 4 betyder altså at 2 og 3 hjulede motorkøretøjer er undtaget, dvs

Alle tiders, og tak for oversættelsen så svaret er 100% klart, også for os
som blev smidt ud eller sov i tysktimerne.. Ooh hvor det er ris til egen røv
i dag :D

Mvh Anders