GSX 750 F taber busten
Fra : Thomas

Dato : 11-04-08 15:10

Hej Gruppe

Har investeret i en ny mc. Den har nu kørt ca. 400 km. Jeg var første gang i
dag på motorvej med den ( kun ca. 15 km.).

Pludselig tabte den fart og jeg var nød til at holde ind. Den gik så ud.
Kunne startes uden problemer lige lidt efter. Den gjorde det 2 gange.

Der var masser af benzin på, den var varm, kørte kun ca. 125 km/t, 1. gang
stod den på on med benzin og 2. gang på reserve.

Kan selvfølgelig få forhandleren til at kigge på det men kan godt lide at
være lidt forberedt.

Nogle gode ideer?

mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 11-04-08 15:46

Der skulle selvfølgelig stå pusten i overskriften....

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 11-04-08 15:50

> Der skulle selvfølgelig stå pusten i overskriften....
>

> "Thomas" <virkerikke@virkerikke.dk> skrev i meddelelsen

Undertryk i benzintanken ???

jan Selchau-Hansen

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 11-04-08 08:57

Når den kan startes uden problemer så tyder det på et fødeproblem fra
tanken og ikke et kaburatorproblem. Var det skidt i kaburatoren så
hjælper det jo ikke at holde stille lidt. Er tilbøjelig til også at
mene at det kan være et undertryksproblem, så det er nok ikke så
alvorligt..

/Jesper

CBR600F3 '98
Suzuki GSX400X Impulse '88
Yamaha RD350 YPVS '83
Honda CB400F SuperSport '78

Fra : Leif

Dato : 11-04-08 16:22

<Jesper.Scheel.Bech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> stod den på on med benzin og 2. gang på reserve.
>
> Kan selvfølgelig få forhandleren til at kigge på det men kan godt lide at

Det er før set en tanktaske lave det nummer.......

Mvh, Leif

Fra : Thomas

Dato : 11-04-08 17:15

Nu ingen tanktaske her

Hvad kan andre årsager til undertryk være?

Mvh

Thomas

Fra : Armand

Dato : 11-04-08 18:25

Thomas skrev:
> Nu ingen tanktaske her
>
> Hvad kan andre årsager til undertryk være?

Konstantér lige først om det drejer sig omm undertryk:
Næste gang du har problemet og holder stille, så åbn tankdækslet med et
øre nede i nærheden for at lytte efter *SVUP*-lyden når undertrykket
udlignes.

En fyldt tank (=lille luftlomme i tanken) har lettere ved at komme i
undertryk, så fyld tanken op inden næste tur/forsøg!

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 11-04-08 17:48

I nyhedsmeddelelse: 47ff7143$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
skrev Thomas <virkerikke@virkerikke.dk> følgende:
> [...]
> gang stod den på on med benzin og 2. gang på reserve.
>
> Kan selvfølgelig få forhandleren til at kigge på det men kan godt

Er der karbunader på sådan en model ?
Det kunne godt ligne lidt karburatoris - også ud fra de nuværende
temperaturer. Det er netop ved 5-8 graders varme at fænomenet opstår.
Så snart du så holder stille vil motorvarmen smelte isen i karbs og du kan
køre igen.
Løsning: karburatorsprit i benzinen.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Carsten

Dato : 11-04-08 18:30

> [...]
> temperaturer. Det er netop ved 5-8 graders varme at fænomenet opstår.
> Så snart du så holder stille vil motorvarmen smelte isen i karbs og du kan

Det ville også være mit bud, måske endda kombineret med lidt vand i bunden
af tanken (dog er det ikke sååå sandsynligt på en mc der end ikke er kørt
til). En flaske kab. sprit koster en rund 20'er så det er nemt at prøve.
Hvis det ikke er problemet så gør spritten ikke skade heller...

Carsten

Fra : Thomas

Dato : 11-04-08 19:36

Hej Gruppe.

Tak for alle de gode svar

mvh

Thomas

Fra : Leif

Dato : 11-04-08 21:20

> Hej Gruppe.
>
> Tak for alle de gode svar
>
> mvh
>
> Thomas

Velbekomme

Husk nu lige at fortælle hvad der var løsningen......
/Leif