> Søg på i forummet på tenere.dk - bla er simon ved at sælge sin bmw efter
> turen til indien
http://www.hippietrail.dk/. Den er med alutasker og
> styrbøjler skal vel bare have et strot service for at være klar til en tur
> sydspå
Jeg er den anden af to, der tog til Indien i efteråret 07. Hvis I vil
sælge i udlandet er I nødt til at tænke på et par ting:
hvis I skal sælge, skal I indregistrere i udlandet. Det skyldes, at I
binder Jer til at udføre maskinerne, I importerer gennem det såkaldte
Carnet de Passage (tjek FDM angående dette VIGTIGT!!!) Hvis I ikke
udfører dem, skal de indregistreres. Det kan godt koste en bondegård
at indregistrere i udlandet, da 200%, 300% og 400% registreringsafgift
ikke er sjældent i visse lande, der forsøger at fordre indenrigs
produktion. Det kan også være, at man møder et tungt bureaukrati. Så
kend lidt til det land, I vil sælge i på forhånd. Se evt.
www.horizonsunlimited.com
- der burde være råd at hente i deres forum the HUBB angående dette.
Der er to (lovlige) muligheder, så vidt jeg er orienteret. Den ene er
grænseplader. Her skal I være ude i 6-12 mdr. HUSK for guds skyld at
sørge for at have dokumentation for videresalg, tjek hvad I har brug
for overfor FDM og Carnet'et og overfor motorkontor/skat ift.
grænseplader.
Anden løsning er at køre på alm. plader. Tjek med skat om det vil være
muligt. Men hvis, vil I så kunne få afgtift minus 15% tilbage, hvis I
udfører maskinerne til udlandet. Igen: HUSK at sørge for korrekt
dokumentation! Hvis I kører på nyt vil der være et større tab, da
reg.afg. vil blive vurderet ud fra brugtstand. I det hele taget: Kør
brugt, de bliver alligevel støvede på turen ;) og så er det lidt
mindre prangende ift. befolkningen dernede.
Go tur!
Stephan
se
www.hippietrail.dk der er måske lidt I kan bruge.