mere underlig lyd - cbr600f
Fra : Dak

Dato : 10-04-08 14:13

Ja så siger min cbr også en underlig lyd.

Koblingen lyder højere en normalt når den er tilkoblet. når jeg har den i
neutral og kobler så siger den ingenting. men når jeg så slipper håndtaget
så er det lige som om at den er lidt tør og sliber sig om af hinanden.

Desuden så siger den oftere klonk når jeg slipper koblingen under kørsel.
Ligesom om den skal ind i hak

Er det normalt? eller kører jeg bare i for lave omdrejninger eller noet?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Dak

Dato : 10-04-08 16:06

Og et andet spørgsmål:

På min gamle kunne jeg køre i tomgang uden problemer men skal man kunne det
med min nuværende også?

Prøvede lige for en kort stund og den brokkede sig gevaldigt. den skar
tænder, klonkede og ja, kørte ujævnt. Og ja, den var varm.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Pwh

Dato : 10-04-08 20:00

Dak, skrev:
> [...]
>
> Prøvede lige for en kort stund og den brokkede sig gevaldigt. den
> skar tænder, klonkede og ja, kørte ujævnt. Og ja, den var varm.

Det lyder som om at den trænger til en gevaldig omgang service,
den har garanteret stået og gloet i hans butik i for lang tid.
Lav du en mangelliste og lever den tilbage med besked om at den
skal fungerer når du henter den igen, kan ikke værer meningen du skal
ligge og reppe/fejlsøge når den er købt hos en forhandler.

/Jens

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-04-08 09:13

> [...]
> kørsel. Ligesom om den skal ind i hak
>
> Er det normalt? eller kører jeg bare i for lave omdrejninger eller

Koblingslyden er helt normal. Den er dog mere tydelig jo mere ujævn
tomgangen er. Min CBR kunne køre/rulle i tomgang i 2. gear, altså uden
påvirkning af gashåndtaget, med to på, og jeg bestemt ikke en af de
mindste.

Få lige lavet et service. Læg under service vægt på
tomgangsjustering/synkronisering/CO indstilling.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95