toppakning
Fra : KWR

Dato : 10-04-08 13:12

hej allesammen
Min gamle Kawa Z650, ( motor fra 79) lækker olie, hvilket er diagnosticeret
som en syg toppakning. Mekanikeren har just ringet og anslået prisen for
reparationen til ca.10000, hvilket skulle inkludere en planslibning. Jeg
synes, det lyder temmelig vanvittigt, også selv om han mener
det nødvendigt "at skille det hele ad", som han siger.
Jeg overvejer nu at hente kræet igen. Spekulerer lidt på, om det vil have
"fatale" konsekvenser at køre videre lidt endnu, og i øvrigt forhøre mig hos
et andet værksted.
Hvad mon en klogere mand ville gøre?
vh. KWR

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-04-08 14:34

KWR wrote:

> Hvad mon en klogere mand ville gøre?

Følge Haynes vejledning i adskillelse - checke retheden af toppen - evt.
sende topstykket til cylinderservice - montere ny toppakning - starte og
køre.

Eller køre til den dør og så finde en erstatningsmotor på ebay.

--
vh
Torben

Fra : Niels Wittrup

Dato : 11-04-08 10:58

> Følge Haynes vejledning i adskillelse - checke retheden af toppen -evt.
> sende topstykket til cylinderservice - montere ny toppakning - starte og
> køre.

Jeg har selv lige haft hele cylinderblokken skildt ad på min cb550 og det er
faktisk ikke så slem en operation. Det kræver selvfølgelig at man har
pladsen til at skilde den ad, og det rette værktøj. Med et topnøglesæt og en
momentnøgle er du et godt stykke af vejen. Ja og så er Haynes eller Clymer
rigtig god at have ved hånden.

Mvh. Niels